Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Moner ondanks het verdriet hoop ik dat je toch wat plezier haalt uit je nieuwste veulen. Dus toch gefeliciteerd voor je prachtige Palo.

Aaaah nee nieky, wat ontzettend verdrietig. Als ik het zo lees zal het vast iets van de combi zijn...
Heel veel sterkte
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:49 



 
Profiel   

Hier een klein feestje, Picture heeft de 320 dagen gehaald! Uier is stabiel, banden nog niet slap. Wel is lijkt ze soms wat oncomfortabel, dan ademt ze erg zwaar. Mss komt dat ook wel door het warme weer. Tenminste al blij dat ze zover is gekomen. Regumate mag ik nu afbouwen, de AB en ontstekingsremmer zijn vandaag ook voor het laatst, dan is dat op. Zo eens even bellen of ik daar nog mee door moet gaan, want de dierenarts zei dat het tot de bevalling moest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:54 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal. De hengsten hebben beide een kleuren en ziekte panel test gehad.
Daar zit oa deze ziektes in, daar waren ze allemaal negatief op.
Lwo
FIS
CSNB
MCAO
FIS
SCID
WNVR
GDEB
HYPP
MH
MYT
PSSM1
CA
LFS
AIS
IAR
HERDA
JEB1/JEB2

De longen waar niet volgroeid wss. Ze is ook echt gestikt omdat ze gewoon geen lucht kreeg. Voor de rest was ze helemaal af en leek inorde. Als iemand nog ideetjes heeft voor erfelijke ziektes kwa niet volgroeide longen dan zijn die altijd welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:55 



 
Profiel   

nieky1993: Wat onwijs verdrietig! Heel veel sterkte :knuffel: .

Knolselder: Fijn te horen! Is dat bij jou ook helemaal goed gekomen? Het is zo ongelooflijk wennen om een merrie in de kudde te hebben die eigenlijk liever wilt moederen en verder niks.

jolandje: Zo is mijn Eowyn precies ook! Ze komt naar mij toe. Mag haar hals aaien en als ik geluk heb langer dan een paar seconden. Daarna is het oren in de nek en loopt ze weg.
Gimli is precies hetzelfde als Lumen. Hij heeft ze ook allemaal om zijn kleine hoefje gewonden. Gimli probeert nu ook naar zijn vader Thorin te gaan maar dat vinden zowel Eowyn als ome Asfaloth nog geen geweldig plan :') . Die zijn er als de kippen bij wanneer zoon met vader contact maakt.
Lumen steelt zo te lezen ook al de hart van de hele kudde!

kiki1976: Dan geef ik ze inderdaad nog maar even wat langer de tijd! Want dat ze nog graag in haar veulen bubbel zit is wel duidelijk. Meer dan de tijd geven kan ik ook niet doen nu. Laat Eowyn het tempo bepalen. Ze zal vanzelf hopelijk aangeven wanneer ze klaar is voor echt contact. Wat dat betreft is ze wel echt een geweldige mama.
Wat is King toch een stoere vent <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:12 



 
Profiel   

Ik zou ook een sectie laten doen. Zeker als het 2 maal op dezelfde wijze is mis gegaan. Ouders laten testen kan altijd nog. Dit veulen is er nu en hoe sneller dat er sectie wordt gedaan hoe beter.

Veel sterkte allersinds. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met alle kleine knapperds <3


Moner, enorm veel sterkte zeg, wat een plotselinge wending :knuffel:

Nieky, wat rot zeg 2 keer achter elkaar al :(:)
Als ik het goed begrijp is dit nu 2x gebeurt met dezelfde hengst?
Kan het dan niet zo zijn dat deze combi gewoon niet werkt en het niet perse een erkende ziekte hoeft te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:14 



 
Profiel   

Nieky sterkte ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:14 



 
Profiel   

sterkte Nieky. Het lijkt er wel op dat die combinatie ergens iets fout geeft.

Hebben ze ergens vaak dezelfde voorouders? Misschien hengsten zoeken die die niet hebben voor zover je dat kan nagaan natuurlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:24 



 
Profiel   

Nieky wat sneu dit, heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:48 



 
Profiel   

Nieky wat verdrietig ook, sterkte !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:00 



 
Profiel   

Nieky, jij ook sterkte met het verlies van je veulen.

Ik reageer even niet op andere verhalen.
Helaas geeft het shet veulen ook niet veel troost, ik heb niet de moed om me aan hem te hechten.

Ik hoop de de twee andere merries het nog even ophouden, zodat het verdriet is verminderd.

Ik heb ook een enorme stress, wat nu als ik weer een veulen heb met te weinig antistoffen, ik wil er gewoon niet over nadenken. Ons veulen heeft het verschrikkelijk gehad en we zijn zo verdrietig

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:46 



 
Profiel   

Nieky wat naar… ook jij veel sterkte.

Ik snap je helemaal Moner. Exact dat ging in mij om, wanneer doe je het goed…

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:39 



 
Profiel   

Nieky, wat een drama. Misschien ligt het aan de match tussen merrie en hengst. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:13 



 
Profiel   

Oh Nieky wat verschrikkelijk… wat een mooi veulentje was ze. Ik zou inderdaad de combinatie niet meer maken. Geen idee of het iets is wat je kan laten onderzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:52 



 
Profiel   

Moner wat vreselijk zeg met dat plasma.. dikke knuffel :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:53 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk ook voor jou Nieky. Het is een erg mooi veulen… dikke knuffel voor jou!

En ook voor jou, Moner. Volgens mij kan je het wel gebruiken :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:56 



 
Profiel   

Wat heftig zeg... veel sterkte nieky!

Dikke knuffel moner :(:)

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Jennyk - Picture - 320
Kendra - Cherie - 325
CP112 - Morgan - 325
Moner - Walske - 326
Myrthee_ - Illustrade VKH - 328
EllyC - Mellaer's Wamailin M - 332
Balko - Diva - 334
CP112 - Charisma - 334
Zerena - Peppa - 335
Imani_abby - Ollie - 336
Kathleen_vW - Deja - 336
Moner - Sterre - 341
Astrea - Silvia - 342
Anoushka - Brooke - 344
Fokfanaat - Zolexa - 357

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:15 



 
Profiel   

Het lijstje wordt wel steeds kleiner. Die van mij was afgelopen nacht mega rustig na paar onrustige nachten.
Ik ben bang dat ze de termijn minimaal vol gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:25 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Nieky ..zou wel fijn als je een eventuele oorzaak kunt achterhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:48 



 
Profiel   

Je zou eens kunnen testen of de merrie rhino drager is. Al dragen die ze meestal niet uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 13:25 



 
Profiel   

Baudyh, van harte gefeliciteerd met jouw knoeperd van een veulen! Is Tara weer opgeknapt?

Daphara, ondanks zijn moeilijke start is het nu wel een prachtige kerel. Hij ziet er goed uit zo lekker buiten in de wei!

MaryAnne, gefeliciteerd met je snelle dame! Leuke namen ook samen.

Moner, heel veel sterkte! Wat een naar verhaal om te lezen en wat een pech hebben jullie de laatste jaren gehad. Hoe gaat het nu met je merrie? Ik snap na zoveel pech wel je angst voor de andere twee veulens.
Wel nog gefeliciteerd met het veulen van Gateau. Wat een mooi ding. Hopelijk kan je hier straks een beetje van genieten.

Corina, gefeliciteerd met je merrieveulen.

Marjoleine, fijn dat ze het zo goed doen samen.

xYaartje, hopelijk ontdooit je merrie weer een beetje naar jou toe! Wel een fijn gezicht als ze met zijn allen zo lekker liggen te slapen.

Nieky, wat jammer dat je laatste veulen het niet heeft gered! Zou er dan toch iets in de combinatie niet goed zijn?

jennyk, voorzichtig positief dat Picture in ieder geval het veilige aantal dagen heeft gehaald. Hopelijk straks gewoon een mooi gezond veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 15:15 



 
Profiel   

Veronique: nou idd! Regumate nu afbouwen in 2 weken en AB nog 10 dagen. Ontstekingsremmer is wel gestopt nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 16:13 



 
Profiel   

Vandaag de bloedtest binnen van ons veulen, we dachten dat hij misschien ook septisch was gezien zijn lage aantal antistoffen, maar in zijn bloed geen bacterie aangetroffen. Blijft de vraag hoe kan het dat hij geen antistoffen had en hoe kan het dat hij zo heftig op het plasma heeft gereageerd.

Hij kon de uiers niet direct vinden, maar dronk binnen 1,5 uur, ben er 's nachts elk uur bij geweest om te kijken of hij de uier goed vond. Hij plaste goed en was wel verstopt, wat hem echt wel even moeite heeft gekost om de darmpek kwijt te raken. Pas na 24 uur gesondeerd met parafine en een paar uur daarna gele mest heel veel. Is dat een reden voor ZEER lage antistoffen? Hij dronk toen al heel goed en paste zeer regelmatig. wie heeft een antwoord?? Ik had wat biest afgenomen van de merrie en ingevroren en laat dat testen, want daar kan natuurlijk ook iets mee zijn.

Dan het plasma wat kan daar allemaal mee mis zijn of verkeerd gaan, iemand ervaringen?
Antwoorden van Gent en DA we weten het niet, gebeurd alleen wel eens bij een twee zak plasma, dan zijn we ook zeer alert.
We krijgen hem er niet mee terug, maar ik krijg nog een veulen en wil dit echt niet meer meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:15 



 
Profiel   

Wij hebben een paar jaar verschillende problemen gehad met de afweer wat ontstaan is door een (veel) te laag seleniumgehalte in het bloed van de merrie. Ik denk dat dat zeer uitzonderlijk is, maar zeg het hier toch maar. Wij kwamen er achter doordat we een zeer uitgebreid bloedonderzoek bij de merrie hebben laten doen. Selenium zit er nl. lang niet altijd bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:05 



 
Profiel   

Ik test altijd standaard de brix, die kan wel heel laag zijn geweest?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen