Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 116 [ 2878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 116  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

Hoi! Mag ik hier even binnen vallen met een vraag. Zijn er mogelijk om een embryo te kopen welke dan in mijn eigen merrie wordt geplaatst en dat het veulen dan van mij wordt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:07 



 
Profiel   

Dat kan wel, maar met embryo transplantatie moet je merrie dan wel synchroon lopen met de donor merrie. Of je koopt een icsi embryo, die is ingevroren en kun je beter plannen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:47 



 
Profiel   

Dat kan zeker. Afhankelijk van hoe interessant het embryo is qua bloedlijn word er een prijs gevraagd.
Vind je je eigen merrie niet interessant genoeg om mee te fokken?
Toevallig heb ik vandaag zelf een embryo gespoeld uit een merrie van iemand anders (gefokt door MisterA), en die is in een draagmerrie van mijzelf gezet. We hebben gedeeld eigendom nu van die embryo. Alleen nog even duimen dat ie mooi gaat aanslaan in de draagmerrie. Er zijn tig constructies te bedenken en embryo's kopen kan ook zeker. Ik zou het wel vooral aangaan als je persé een veulen uit een bepaalde merrielijn ofzo wilt hebben. Ik denk dat je in de meeste gevallen een stuk duurder uit gaat zijn dan wanneer je gewoon ergens een al geboren veulen koopt.
Er zijn grofweg 2 mogelijkheden:
- Een vers embryo direct overzetten, hiervoor moeten draag en donormerrie dus wel synchroon lopen en daar gaat dus wel wat scannen en soms wat hormonen aan vooraf.
- Een bevroren embryo kopen en inzetten 4 / 5 dagen na de eisprong van je merrie. Ook dan moet je dus op de dag nauwkeurig weten wanneer de ovulatie was, maar je hoeft niets te synchroniseren. Een embryo die in het stikstofvat heeft gezeten slaat altijd wat minder goed aan dan een 'vers' embryo. Dat 'risico' van 'niet-aanslaan' kun je eventueel afkopen of verzekeren, of je neemt (goedkoper) de gok dat je een embryo koopt zonder 'garantie'.
Als je vragen hebt stel ze dan gerust.

Verder heb ik mijn Tuschinski merrie vandaag geinsemineerd met O'toto vd Wimphof. Het is de veulenhengstigheid van haar. Duimen dat ze pakt! Vijf jaar op rij is ze mooi drachtig geworden in de veulenhengstigheid, alleen vorig jaar ging tussen de 18 en 30 dagen het vruchtje er weer af en daarom zijn we nu zo laat in het jaar aangekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:54 



 
Profiel   

Mijn merrie is net bevallen van een lang gehoopt knap merrieveulen <3 Helemaal blij mee!

Ik upload morgen wat plaatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 01:14 



 
Profiel   

Van harte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 01:22 



 
Profiel   

Van harte Redd!

Mijn ouders zijn met mijn Dayano merrie op weg naar de hengstenhouder. Ze blijft een paar dagen daar om weer met Furst Dior geïnsemineerd te worden.

Ik vroeg jullie laatst om wat suggesties met Ferguson bloed en toen kwam First Lewis voorbij, die had ik inmiddels zelf ook gevonden. Soms ben ik zo geconcentreerd aan het zoeken online en in mijn folders dat ik door de bomen het bos niet meer zie :+ Mijn Uphill merrie zal waarschijnlijk in de loop van volgende week met First Lewis worden geïnsemineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:47 



 
Profiel   

Van harte Redd!

En succes iedereen met de inseminaties. Leuk zo die verschillende hengstenkeuzes.

Hier volgende week scannen op hartslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:29 



 
Profiel   

Red. Gefeliciteerd! Heel erg benieuwd naar foto's

Roxanne mooie keuze

Mijn schimmel merrie is drachtig gescand *\o/*
Liezella (Formidable x Hofnar x Rogier) x Du Monde (Desperados x Fidertanz) [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:04 



 
Profiel   

Wij hebben er ook eentje! Een Toto x Zhivago. Precies wat ik graag wilde: Merrie, vos en nog wat wit er op.

[ img ]

AM_Horses, gefeliciteerd met de dracht!
Redd, gefeliciteerd met je veulen!
Umeo, wat een plaatje van een veulen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:53 



 
Profiel   

Gefeliciteerd supertammy!

Cyraniek besloot gisteren voor het eest ooit overdag te gaan bevallen. Dus ik werd op mijn werk gebeld en ben meteeen heel hard naar stal gereden :P
Daar aangekomen was ze er net uit. Het staan, lopen en drinken ging meteen goed, dus echt een bevalling uit het boekje. Merrie bleef alleen iets lang aan de nageboorte staan.

Cyraniek heeft inmiddels 6 hengstveulen gekregen en maar 1 merrie veulen. Ik hoopte dit jaar heel erg op een merrieveulen en ben helemaal blij dat dit gelukt is. Voor nu is ze nog een vosje, maar wie weet gaat ze nog wel schimmelen.

Suggesties voor een leuke naam die eindigd op iek, begint met een t, zijn erg welkom!

For Fererro x Johnson <3
Helemaal blij met deze knappe dame!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 23:21 



 
Profiel   

Oh wat een schatje Redd! Knap hoor!

Tessaniek
Tiffaniek
Taraniek


Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 04-06-23 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:59 



 
Profiel   

Tiranniek
T sympatiek
Te fotogeniek
To energetic

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:06 



 
Profiel   

Trés Sjiek
Trés Uniek

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:02 



 
Profiel   

Redd gefeliciteerd met je mooie merrietje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:04 



 
Profiel   

Redd schreef
Gefeliciteerd supertammy!

Cyraniek besloot gisteren voor het eest ooit overdag te gaan bevallen. Dus ik werd op mijn werk gebeld en ben meteeen heel hard naar stal gereden :P
Daar aangekomen was ze er net uit. Het staan, lopen en drinken ging meteen goed, dus echt een bevalling uit het boekje. Merrie bleef alleen iets lang aan de nageboorte staan.

Cyraniek heeft inmiddels 6 hengstveulen gekregen en maar 1 merrie veulen. Ik hoopte dit jaar heel erg op een merrieveulen en ben helemaal blij dat dit gelukt is. Voor nu is ze nog een vosje, maar wie weet gaat ze nog wel schimmelen.

Suggesties voor een leuke naam die eindigd op iek, begint met een t, zijn erg welkom!

For Fererro x Johnson <3
Helemaal blij met deze knappe dame!

[ [url=m/NO7Iu6.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lXchuE.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AkLDap.webp]Afbeelding[/url] ]


Mooi meisje, gefeliciteerd. En gewoon Taniek? Of Toniek? Tianiek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 12:10 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
Gefeliciteerd !!

Dat begint niet met T :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 13:02 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Fokker321 schreef
Gefeliciteerd !!

Dat begint niet met T :+



In het Deens wel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:02 



 
Profiel   

Tis Magnifiek.

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:24 



 
Profiel   

Weet iemand dat hier. Ik hoorde vandaag dat als een merrie een veulen verliest ( die geleefd heeft) dat ze dan moeilijk drachtig kan worden. Nog in de rouw of hormonale kwestie.

Wij hebben helaas ons 3 dagen oude veulen verloren gisteren. Merrie is nog duidelijk in de rouw. Is down. Wat natuurlijk logisch is. We gaan volgende week wel even scannen maar puur om te zien of binnen alles ok is. Omdat het een zware bevalling was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:16 



 
Profiel   

Leuke namen, ik ga even puzellen, dankjewel!

Wat heftig dat je veulen zo jong is overleden. Wat is er gebeurt?
Met een levend veulen weet ik het niet. Maar vorig jaar een dood veulen gehad (5 weken te vroeg). En Cyra raakte wel direct weer zwanger bij de eerste poging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:21 



 
Profiel   

Och jeetje, sterkte Baudy. Wat is er gebeurd?
3 dagen oud? Had ze een moeilijke start of kwam dit uit het niets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:31 



 
Profiel   

Het was een zware bevalling. Super groot veulen. Bevalling ging op zich goed. Maar veulen had moeite met staan en daarna de speen vinden maar alles wel binnen de tijd die ervoor staat.
Geholpen met staan en later ook met liggen.
Maar het ging allemaal op zich goed. De een is veel sneller en de ander een beetje een sukkeltje.
Ze bleef veel staan maar dat zijn nog geen dingen om je zorgen over te maken. Ik vond haar wel iets zwaar ademhalen maar er gingen geen toeters en bellen af. 24 uur later was ze aan de diarree. Gele drap maar ook dat gebeurd af en toe vanwege de melk. In vond haar onrustig, rollen , half op de Rus ligge . Dus DA gebeld. Die dacht iets kramp dus daar tegen gespoten. Ze knapte op en speelde s’avonds voor het eerst iets. S’avonds samen met mijn vriend haar kont schoon gemaakt. Want met gehakseld stro word dat een zooitje.
De volgende dag kwam er niks geen poep. Dus s’avonds de DA er weer. Verstopt. Dus paraffine met een sonde er in en ook van achteren
. De volgende dag moesten we bellen. S’nachts om 2 uur rustig en om 5 uur rustig . Toen mijn vriend om half 8 ging kijken liep ze gedesoriënteerd door de stal. Botste overal tegen aan of ze blind was. Duidelijk veel pijn.
We moesten naar de kliniek
Dus trailer aankoppelen en zo. Maar ondertussen zag ik al dat ze niet meer kon staan. Ze duikelde door de stal. Bloed uit haar neus. Waarschijnlijk door overal tegen aan lopen. Ze ademde heel zwaar. Ik zei nog tegen mijn vriend joh je haalt de kliniek niet eens. Toen we de merrie wilde pakken om te vertrekken lag ze dood. Ik heb later op de camera de beelden terug gezien. ( ik wou nu dat ik dat niet had gedaan) vanaf 6 uur veranderde ze door overal tegen aan te lopen.
Om 8 uur was ze met een paar stuiptrekkingen dood.
Onze DA snapte die pijn wel door de koliek maar die zware ademhaling past er niet bij.
Iemand op bokt wees me op
PAS ( perinatale asfyxie syndroom) en dat komt denk ik aardig in de buurt. Zuurstof te kort bij de geboorte en dat zou zo maar kunnen. Maar zeker weten doe ik dat niet.

De merrie was vanaf de geboorte ook anders . Normaal is ze de eerste paar dagen een pitt bull je komt slecht bij haar en haar veulen in de buurt en nu was ze heel mat. Down zeg maar. Als of ze wist dat het veulen niet goed was.

Sorry voor het lange verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 22:30 



 
Profiel   

Geen sorry hoor. Dit is erg leerzaam voor heel veel mensen en je weet nooit wanneer iemand anders er ook mee te maken krijgt.
Heel veel sterkte iig! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 23:08 



 
Profiel   

Wat heftig..
Heel erg veel sterkte. Y;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 23:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 116 [ 2878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 116  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen