Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Sterkte baudyh, wat een enorme pech. Ging ook wel heel snel bergafwaarts opeens.
Enig idee wat de oorzaak is geweest?

Eens met BusyMissy, het lijkt wel vaak mis te gaan dit jaar.
Daar moeten we het later - als alle veulens er zijn - toch maar eens over hebben ...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:08 



 
Profiel   

Suffie gefeliciteerd!

Baudyh wat verschrikkelijk, heel veel sterkte :(:)

Ik ben totaal geen ervaren fokker ofzoiets, maar ik vind ook wel dat er dit jaar veel mis gaat hier in het DBT :(
Word er eigenlijk wel gewoon een beetje “angstig” van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:31 



 
Profiel   

Ik ben het al langer eens dat ik vind dat er dit jaar erg veel placentitis is en veel mis gaat. Ben er zelf ook niet gerust op en ben voorbereid dat er bij ons ook van alles mis kan zijn. Vind ons veulen ook niet heel veel bewegen. Maar ja je doet er niets aan en het is gewoon een kwestie van wachten wat we krijgen straks…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:53 



 
Profiel   

Sterkte Baudyh, zo zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:01 



 
Profiel   

Heel veel sterkte baudyh, vreselijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:16 



 
Profiel   

Baudyh sterkte. Wat verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:59 



 
Profiel   

Helaas elk jaar een periode dat er heel veel mis lijkt te gaan. Ik weet niet of het dit jaar meer is.

Baudyh :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 15:16 



 
Profiel   

Ik geloof niet dat het dit jaar meer is. Je hoort meer.
We hebben een uur geleden het veulen uit de stal gehaald. Merrie was even 5 min druk maar staat nu rustig te eten.

Ik heb net even de beelden terug gezien op de camera maar dat had ik beter niet kunnen doen. Akelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 15:50 



 
Profiel   

Suffie gefeliciteerd.

Baudy sterkte gewenst.

Dagmar wat fijn. Mogelijk een goede verhuizingskeus.

Hier vanmiddag de volle broer van Qiell wat getoiletteerd. Maar jeetje wat een eikel. Hij wilde gewoon niet. Draak. Dus maar gesedeerd. Nu is hij mak. Volgende week keuring. Ik ben benieuwd wat ze van hem vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 16:59 



 
Profiel   

Kendra schreef
Sterkte baudyh, wat een enorme pech. Ging ook wel heel snel bergafwaarts opeens.
Enig idee wat de oorzaak is geweest?
.


Koliek
Met heel erg veel pijn op het laatst. Maar haar pompende ademhaling en haar hart die er vervolgende mee stopte past niet in het ziektebeeld van koliek.
Om 2 uur en 5 uur stond ze rustig. Vanaf half 7
heeft gevochten. Dat vind ik het ergste.
Dat we daar pas om half 8 achter kwamen.
Om 8 uur was ze dood. Gelukkig voor haar. En gelukkig thuis en niet in de trailer.
Maar het is akelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:20 



 
Profiel   

baudyh schreef
Kendra schreef
Sterkte baudyh, wat een enorme pech. Ging ook wel heel snel bergafwaarts opeens.
Enig idee wat de oorzaak is geweest?
.


Koliek
Met heel erg veel pijn op het laatst. Maar haar pompende ademhaling en haar hart die er vervolgende mee stopte past niet in het ziektebeeld van koliek.
Om 2 uur en 5 uur stond ze rustig. Vanaf half 7
heeft gevochten. Dat vind ik het ergste.
Dat we daar pas om half 8 achter kwamen.
Om 8 uur was ze dood. Gelukkig voor haar. En gelukkig thuis en niet in de trailer.
Maar het is akelig.


Heb jij je toevallig ingelezen op PAS (perinatale asfyxie syndroom), want als ik het bevallingsverhaal en symptomen zo lees lijkt het daar heel erg op.
Je hebt goed kans dat dat de oorzaak is geweest van de darm problematiek.

Heel veel sterkte ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:19 



 
Profiel   

Wat veel nare berichten ineens.
Sterkte baudyh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:04 



 
Profiel   

Daphara ik ga ff lezen. Dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:27 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Baudyh!

En ook anderen die niet het geluk hebben met de geboorte of vlak daarna toch nog pech krijgen.

Pfff dan voel je je weer even met beide benen op de grond gezet, dat een gezond veulen zo gewoon nog niet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:56 



 
Profiel   

jeetje wat een verhalen weer vreselijk! Iedereen met de verdrietige verhalen strekte.

En iedereen met de gezonde veulentjes gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:37 



 
Profiel   

Ph waarde daalt, uier vannacht weer verder gegroeid en volle maan komende nacht ...... zou het dan ......

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:43 



 
Profiel   

Heel veel sterkte baudyh :knuffel: Y;(

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Jennyk - Picture - 322
Kendra - Cherie - 327
CP112 - Morgan - 327
Moner - Walske - 328
Myrthee_ - Illustrade VKH - 330
EllyC - Mellaer's Wamailin M - 334
Balko - Diva - 336
CP112 - Charisma - 336
Zerena - Peppa - 337
Imani_abby - Ollie - 338
Kathleen_vW - Deja - 338
Moner - Sterre - 343
Astrea - Silvia - 344
Anoushka - Brooke - 346
Fokfanaat - Zolexa - 359

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:18 



 
Profiel   

JennyK Dat zijn 2 licht stippen op Hailey dr billen :D. Hoe is het met picture haar uier?

Suffie gefeliciteerd met het kalfje, leuk zicht zo samen.

Goldenarrow Mooie foto <3

Baudyh nogmaals heel erg veel sterkte ;( vreselijk zeg.

Dagmar11 Fijn dat je kon verhuizen en dat ze op haar gemak is.

Stal_hd klinkt als een uitdaging :=

EllyC klinkt spannend *\o/*

Met Bonny gaat het goed hier. Ze is vrolijk en alert. Ze mag vandaag met haar dikke vriendin Daisy de weide op. Zal haar deugd doen denk ik. Er heeft zich geen pleeg veulen gemeld maar nu bonny zo vrolijk is heb ik er ook vrede mee.

Overigens lijkt het meer mensen op te vallen dat er veel veulen sterfte is als ik onze fb pagina moet geloven. Een Poolse fokker zei zelfs dat er nu in Polen 30% van de veulens ong gestorven is. Vind dat echt heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:20 



 
Profiel   

Baudyh, wat leef ik met je mee, verschrikkelijk om een veulen dat gezond geboren is te verliezen. Heel veel sterkte.

Onze Sterre is gisterennacht bevallen van het lelijkste en kleinste Friese hengstveulen. Hij is krom en hij is een klein beetje dysmatuur. Sterre is agressief naar hem( ze vindt hem waarschijnlijk te lelijk). Wij zijn alles op alles gaan zetten om hem te redden. De grote pre was dat hij een enorm zuigreflex had en heel goed uit het flesje dronk en dat Sterre zich ondanks haar zure gedrag liet melken. De Da heeft haar hormonen gegeven om te proberen haar te binden met haar veulen. Helaas geen effect. Dus Sterre om de 45 minuten gemolken, wat heel moeizaam ging en het veulen gevoed. Op een gegeven moment mocht het veulen wel bij haar staan als we hem het flesje gaven zodat hij in elk geval leerde waar de uiers zitten. Steeds met z’n drieën om de 45 minuten.
We gingen tegen 18:00 de hoop op geven, omdat we te weinig melk uit de merrie kregen. Overleg met de kliniek, praam gaan gebruiken, sederen zagen ze niet zitten. We konden dan in elk geval hem steeds tegen de uiers duwen, maar het leek wel of hij het niet snapte en Sterre gilde steeds heel hard als hij tegen haar uiers kwam.
Vervolgens begon hij ook nog te verstoppen. Sterre weer hormonen gegeven en tegen 20:00 had hij opeens de uier gevonden. Door de hormonen liet ze ook de melk makkelijker schieten.
We waren al enorm blij dat hij uit zichzelf dronk. We besloten ook om Libby al vast voor te bereiden om het veulen over te nemen.

Het veulen een klysma gegeven en dat leek te werken, met stukjes en beetjes kwam de darmpek af.
Tegen de nacht was het mogelijk om met een praam alleen het veulen te laten drinken. Min dochter is een paar uur gaan slapen en ik ben alleen verder gegaan. Het lukte steeds beter en om 4:30, hoefde ik Sterre nog alleen vast te houden en het veulen dronk zelfstandig. Tegen 5:30 heeft mijn dochter het overgenomen en ik ben na bijna 30 uur op gaan slapen.
Ik wordt net wakker, het is nog niet 100% ok, maar ze laat het veulen drinken, antistoffen zijn prima!!!
Samen met mijn dochter staan huilen, ook van vermoeidheid. Hopelijk zetten we het door. Hij is nog steeds lelijk, maar zijn oortjes staan een beetje goed en hij heeft een leuk hoofdje


Laatst bijgewerkt door moner op 04-06-23 10:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:45 



 
Profiel   

Ach moner. Wat een pech. Hopelijk blijft de stijgende lijn doorzetten en kunnen jullie snel bijkomen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:08 



 
Profiel   

Hopelijk red hij het moner.
Misschien trekt hij ook nog wat bij. Heb je al eerder veulens van deze merrie gehad? Als de baarmoeder wat klein is krijgen ze ook kleinere veulens, maar dat trekt met 5 maanden wel bij. Ze hebben dat eens overzocht door een groter ras bij een kleinere merrie te doen.

Ik heb ook even een egopost. Even weten of jullie ervaringen hiermee hebben. Het laatste veulen van dinsdag begint met zand eten. Gisteren toen ik ze binnen zette, dan moeten ze door de bak heen, dook ze meteen naar beneden om echt volle happen zand te nemen.. dus zo snel mogelijk binnen gezet. maar buiten kunnen ze vanuit het land naar de paddock. Dan moeten ze 2m track oversteken en op het paddock staat de waterbak. Maar ze ging het zand vd stenen aflikken op de paddock en op de track stond ze in het zand te happen. Dus ik heb het nu afgesloten. Zelfs nog het draad vd poort verzet, omdat de eerste meter van het weiland ook een beetje zanderig is geworden.. ik heb nu maar emmer water in het weiland gezet. Ook dat is niet ideaal, want daar begon ze ook meteen best veel van te drinken..
Dus ik weet niet wat ik nu moet doen.. met het afzetten heb ik in ieder geval zoveel mogelijk voorkomen dat ze bij zanderige stukken kan. Hopelijk heeft ze nog niet teveel binnen gekregen. Zo'n emmer water daar hebben staan is ook niet ideaal, maar misschien het beste van het slechtste..?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:20 



 
Profiel   

Moner: Hopelijk zet de steigende lijn door en trekt ook het veulen bij.

Nieky: uier is nu duidelijk meer dan gisteren, ook de buik lijkt te zakken en de banden slapper te worden. Ze staat en ligt vaak te slapen en lijkt het zwaarder te krijgen.
Fijn dat het goed lijkt te gaan met Bonny. Willen jullie haar dit jaar weer dekken met een andere hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:25 



 
Profiel   

Shadow, nog nooit mee gemaakt, wel hier een merrie die veel zand likt, ik denk dat voorkomen het enige dat je kunt doen.
Het is Sterre haar eerste veulen, placenta zag er normaal uit. Sterre is nog 100kg te zwaar ;)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:28 



 
Profiel   

Moner gefeliciteerd, wat een drama zeg. Gelukkig gaat het drinken nu beter. Wat betreft de kromheid van het veulen. Dat trekt vaak een heel stuk bij. Mijn veulen had vorig jaar ook een afwijkende stand. Dat hebben wij kunnen oplossen met medical taping. Google maar eens op medical taping veulen. Na drie weken stonden haar beentjes helemaal recht.

Shadow, wij hebben ook een veulen gehad dat zand wilde eten. Wij hebben toen ook zoveel mogelijk geprobeerd om haar van het zand af te houden. Op een gegeven moment stopte de drang ook om zand te willen eten. Ik weet niet wat de oorzaak kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:40 



 
Profiel   

Moner gefeliciteerd!

Nog even wat Tin Tin Twizzl spam

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen