Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 53 van de 313 [ 7819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 313  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

 
Profiel   

Tammiebels gefeliciteerd. Regumate is progesteron, dat wordt gegeven als de merrie wel drachtig kan raken maar zelf te weinig progesteron aanmaakt om de dracht te kunnen vasthouden. Dat geef je dan de eerste 3 maanden, daarna wordt de progesteron afgifte vanuit de eierstokken overgenomen door de cups vanuit de baarmoeder en dat gaat over het algemeen wel goed (zo heb ik het geleerd, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 23:03 



 
Profiel   

Muronia schreef
Tammiebels gefeliciteerd. Regumate is progesteron, dat wordt gegeven als de merrie wel drachtig kan raken maar zelf te weinig progesteron aanmaakt om de dracht te kunnen vasthouden. Dat geef je dan de eerste 3 maanden, daarna wordt de progesteron afgifte vanuit de eierstokken overgenomen door de cups vanuit de baarmoeder en dat gaat over het algemeen wel goed (zo heb ik het geleerd, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg).


Ok dank je. Wordt haar 10e veulen (hopelijk) en dit nog niet eerder mee gemaakt. Voor het eerst sinds jaren ook weer eens op veulenhengstigheid geinsemineerd, weet niet of dat van invloed was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 10:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Tammiebels. Volgens mij maakt het niet uit dat je in de veulenhengstigheid hebt gedekt.

Mijn merrie is wel bezig met opruimen van het vruchtje, dinsdag weer scannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:55 



 
Profiel   

Zo weer eens even een bijleespost maken.

JennyK Wij scannen na volgende week. Dan is de laatste over 18 dagen heen.

Am_horse gefeliciteerd *\o/* *\o/* ben heel benieuwd naar de fotos van je hengst *D

Muronia dankjewel. 1x dekken is idd ideaal. En meestal pakt het dan ook wel. Maar is zo raar als ze zich normaal 3-4x laat dekken haha. Maar ze had vorige x geen veulen hengstigheid en nu maar heel kort dus dat zal verschillen wellicht met een gewone hengstigheid.

Corinadrenth gefeliciteerd *\o/* kwa shets zou ik ook eerder een drachtige kopen als een niet drachtige denk ik. Vooral alst een leuk kleurtje/combi is.

Ansodm gefeliciteerd *\o/*. Ik reken vanaf de laatste dek datum.

Ladonna75 Wat balen zeg -O- hopelijk wordt ze vlot terug hengstig dadelijk.

Tammiebels voorzichtig gefeliciteerd *\o/* regulate heb ik geen ervaring mee.

Hier is Tina vandaag toch gedekt. Ze stond ineens duidelijk hengstig. Jessie was vandaag 18 dagen en sloeg nog af. Artemis, lexie en Blue slaan ook nog steeds af dus dat is top. Nu nog roosje de 9de juni op 18 dagen en dan scannen we.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 22:42 



 
Profiel   

Hier moet mijn merrie als het goed is een dezer dagen hengstig worden. Dan mag ze eindelijk op date. Wij dekken natuurlijk met die kleintjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:15 



 
Profiel   

Hier komt morgen de da scannen op dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:30 



 
Profiel   

Het was even poedersuiker gister na het plots overlijden van ons veulentje,
Gister avond moest de knop even om. 2 merries geinsemineerd, vandaag onze oudere merrie insemineren en morgen nog 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:22 



 
Profiel   

Succes.

Wij woensdag scannen waar in de cyclus deze dame zit:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 16:59 



 
Profiel   

Heb je nog laten onderzoeken waar het veulen aan overleden is Corina?

Hier DA net geweest, alles goed gelukkig. Na super makkelijke bevalling gaan we voor veulenhengstigheid. Nu nog definitieve beslissing welke hengst.
Of een connemara hengst (heeft mijn voorkeur maar welke, merrie is ook connemara).
Of dezelfde hengst (Bon Coeur B) nog een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:06 



 
Profiel   

EllyC wat fijn dat alles goed is. Ik duim dat het snel pakt :)

Mirjamalvaro ben benieuwd of je snel kan beginnen

Corina begrijpelijk dat je er even vanaf bent... Maar wel weer druk bij jou zo te horen! Allemaal eigen merries?

Balou_k ahh wat spannend!! Ik duim!

Ladygiroc dek je ze in de kudde of uit de hand? Leuk dat je bijna kan beginnen!

Nieky fijn dat ze hengstig is geworden en al is gedekt. Nog een paar dagen en dan kan je een hele koppel scannen. Maar het klinkt positief!

LaDonna ben benieuwd wat ze morgen zien op de scan

Tammiebels gefeliciteerd! Hopelijk zet dit mooi door :j

Claudia ik hoop over 7 dagen bij dat bankje te komen :) Net de dierenarts rekening ook gekregen van al dat gescan, om te huilen :+

Hier nog 7 dagen wachten. Vind het spannend! Ik hou ook de dagen van de andere merries bij die Perry heeft gedekt. Dan heb ik iets om naar uit te kijken :+ Heb ook weer de eerste wedstrijd opgegeven. Ons M1 debuut :brr: :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:37 



 
Profiel   

Kabayo ik ook. Weet niets vd merrie, vandaag hier aangekomen. Dus gaan er volledig blanco heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:43 



 
Profiel   

Sterkte met het grote verlies corinadrenth.

Iedereen op het wachtbankje, ik duim voor jullie :) .

Iedereen waarvan de merrie drachtig is, gefeliciteerd!


Wij mogen ook op het wachtbankje :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:43 



 
Profiel   

Succes met scannen morgen LaDonna!

Elly, ik ben benieuwd naar je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:27 



 
Profiel   

LaDonna: succes morgen

Balko: ik duim voor je mee!!

Corina: heel veel sterkte. Goed dat je je wel wat bezig blijft maar is altijd sneu! Weet je al iets over de oorzaak?

Ladygiroc: spannend! Hopelijk kan je snel beginnen.

Kabayo: nog 7 dagen! Ik duim voor je mee hoor zeg!! Merk je al iets aan haar gedrag? En succes met je wedstrijd wanneer is die?

Calice: welkom op het wachtbankje.

Elly: Zeer benieuwd welke keuze je gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:38 



 
Profiel   

Spannend allemaal!
Hier ook morgen scannen op dracht, ben heel benieuwd! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:48 



 
Profiel   

Vreselijk corina,.enig idee waar het veulen aan overleden is?

Waar ik vanmiddag met smart op hengstigheid zat te wachten heeft madame mijn smeekbeden gehoord. Breng ze morgen naar de hengst. Ze wordt uit de hand gedekt Kabayo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:31 



 
Profiel   

Succes Lady!

Elly hier ook connemara.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:39 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Corina!


Morgen een spannende dag voor velen, ik ga voor jullie duimen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:04 



 
Profiel   

Het is niet bekend waar hij aan is overleden. Dierenarts houd het op pure pech.

Gister 2 merries geinsemineerd en vanavond weer 1. Hopelijk morgen de andere dan heb ik alles van ons zelf weer gehad. Als alles pakt, zit het allemaal in 1 week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:08 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Corona..

Spannend morgen, best wat mensen die gaan scannen of op dracht of op ei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:18 



 
Profiel   

Succes morgen iedereen.
En wat ontzettend verdrietig met dat veulen die plots dood lag. Wat een verdriet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 23:22 



 
Profiel   

Corinadrent wat zonde van jullie veulen. Ook jammer dat je eigenlijk niet kunt achterhalen wat het was.;(

Calice Heb je Pow met KI laten dekken of natuurlijk?

Mirjamalvaro leuke merrie, weet je welke hengst je voor haar gaat gebruiken?

Balouk ik hoop voor je dat het gelukt is. :D

Hier mogen we donderdag, even kijken hoe we dat gaan doen. Wil best warm gaan worden en moet ook nog een stuk omrijden ivm afsluiting van de weg en ook nog weg werkzaamheden. Misschien dat we het toch wat later doen wanneer ik op een ochtend kan ipv smiddags ivm de warmte. Ben wel donders nieuwsgierig 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 23:24 



 
Profiel   

Jeetje Corina, heel veel sterkte ook hier met jullie plotselinge verlies. Wat ontzettend banketstaaf zulke dingen :(

Hier erg druk geweest de afgelopen 2 weken want stalhouder was op vakantie dus extra werk voor ons, gelukkig is hij weer terug (ik gun iedereen zijn vakantie, maar zei al : Volgend jaar niet weer midden in het dekseizoen :P)

Inmiddels 4 van onze merries drachtig, de andere 3 hebben er nog geen zin in. 1 is met de 3e ronde bezig, de andere 2 met de 2e ronde. Rondes zagen er deze keer beter uit en meer uit zichzelf, dus ik hoop oprecht dat we nu een keer klaar zijn straks. Alle 3 op het wachtbankje, volgende week weer scannen.

Bijleespost komt in mijn volgende nachtdienst weer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 01:09 



 
Profiel   

Cheytjuh. Fijn dat jullie de eerste 4 drachtig hebben. Nu de rest nog, klinkt in ieder geval positiever.

Jazzejam. Heel erg benieuwd. Je klinkt best positief. Fingers crossed. Ivm de warmte misschien wel fijner in de ochtend ipv de middag

Corinadrenth. Wat zijn de 3 volgende combinaties?
Duimen dat ze gelijk drachtig worden

Ladygiroc. Fijn dat ze hengstig is. Duimen op een succesvolle dekking

Pradadaan. Spannend, succes

Mirjamalvaro. Wat een leuke merrie. Wat voor combinatie ga je maken?

Kabayo. Dat zijn nog 6 lange dagen... Wat leuk een debuut. Weer lekker aan het rijden dus

Ellyc. Fijn dat alles goed was. Veulen wat ze nu heeft, is wel erg leuk gelukt. Maar een keer iets anders is ook leuk. Gelukkig heb je nog een paar dagen om hier over na te denken. Succes

Nieky. Allemaal merries die afslaan dat is positief. Duimen dat Tina van deze poging drachtig is. Ook nog even spannend voor Roosje

Tammmiebels. Gefeliciteerd. Regumate stopt hormonen aan maken. Zodat ze niet hengstig kan worden of eitjes gaat aanmaken. Je ziet wel eens merries die dit doen. Dan is het 100 dagen op de regumate. Regumate wordt ook gebruikt op te her opstarten van cyclus. Of merries die in sport lopen die last hebben van hormonen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 01:45 



 
Profiel   

[ img ]
Deze hengst met Blossom. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 06:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 53 van de 313 [ 7819 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 313  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen