Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 49 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Mooi veulen FF en heb je ook nog eens de pech om er niet bij te zijn. Een E pony van vrienden van ons heeft ook haar laatste veulen staand van bevallen. Had daar nog nooit van gehoord. Nochtans de vorige keren braafjes gaan liggen en bij deze niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd fokfanaat met je mooie dametje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd fokfanaat! Leuk veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:22 



 
Profiel   

Fokfanaat gefeliciteerd, mooie dame!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:43 



 
Profiel   

Dank jullie wel, ben heel benieuwd hoe ze is over een paar weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:45 



 
Profiel   

EllyC gefeliciteerd met je knapperd *\o/* <3

Kiki1976 de eerste paar dagen was Finn aan de diarree door de AB van Tina maar nu gelukkig niet meer. Ze moet ng tem vrijdag antibiotica en daarna hoop ik dat het erop zit.

DDDara Ik zou de liksteen weghalen. Veulens likken er eerder aan omdat ze dat leuk vinden dan dat ze het nodig hebben. Teveel lukken is nooit goed.

Cp112 Daar zit idd goede vooruitgang in. Morgan is zelf gefokt toch? Altijd extra speciaal.

Dagmar11 ik gebruik idd ook Microlax voor klysmas.

JennyK heb je de medicatie al afgebouwd?

Fokfanaat gefeliciteerd *\o/* eindelijk je lang gewenste merrieveulen, knap ding is het <3 klinkt als een hele zware bevalling idd.

Moner Fijn dat het nog steeds goed gaat. Toch een hele opluchting. Daarvoor zijn we er ook om je verhaal kwijt te kunnen. Hoe is het nog met Libby? Ik gaf idd ook vitamine E bij vanaf 300 dagen. Dit jaar 14 bevallingen een geen enkele die aan de nageboorte bleef staan. Vorig jaar 4 die eraan bleven. Dus zeker geslaagd hier.

Imani_abby Maidens zijn idd lastig. Ik heb na een paar dagen al haren getrokken van Lola voor te testen. Je moet wel altijd staart haren pakken van een veulen.

Hier vinden de veulens het heerlijk om in de baal hooi te gaan liggen :')
[ img ]
[ img ]

En lola en Glenn in de bak. Zondag gaan Lola, Hailey en Glenn ook de weide op. Tussen Glenn en Lola gaat het super. Tss Hailey en Lola minder. Hailey is nogal bitchy soms haha.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:00 



 
Profiel   

Fokfanaat gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:46 



 
Profiel   

nieky: ja ik ben aan het afbouwen, regumate nu tot vrijdag 5ml p/d en dan 1 week 2,5ml p/d. AB is t/m het weekend 2x p/d en dan stop. Ontstekingsremmer is al gestopt.
Heerlijk dat jonge spul in het hooi, doet Cappi ook tot groot ongenoegen van moeder :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:07 



 
Profiel   

Vitamine E en magnesium bijvoeren helpt meestal wel met aan de nageboorte staan maar niet altijd hoor. Ik had jaren geleden dat bijna elke merrie aan de nageboorte bleef staan. Verschillende voeders geprobeerd niks hielp.
Uiteindelijk ging het beter met oerbalans van Vitalstyle samen met vitamine E en magnesium.
Dus dat ben ik maar blijven doen.
Dit jaar alles goed. Behalve 1 merrie maar die blijft altijd aan de nageboorte staan. Niks aan te doen volgens de DA

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:59 



 
Profiel   

Jeetje wat een rollercoaster aan emoties hier!
Ik schrik van de verliezen die hier langskomen... heel veel sterkte allemaal! Y;(

Gefeliciteerd EllyC & Fokfanaat! Prachtige veulens :j

Bij Alba zag ik net de eerste harsjes zitten aan haar uier. Vandaag dag 317, het wordt echt spannend nu

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:06 



 
Profiel   

Julia nu op 330 dagen,moeder jane vandaag maar laten opvoelen door dierenarts,geen veulen te bekennen,dik door eten en vruchtje verloren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:26 



 
Profiel   

Jeetje wat een verdriet weer in dit topic… heel veel sterkte met het verlies allemaal. Echt heel heftig :(

Idaza is vandaag veilig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 23:20 



 
Profiel   

Even tussendoor. Hier is vannochtend om half 9 een merrie veulen geboren.heb de hele nacht in de auto geslapen op stal omdat zij melk druppels in de avond had en later onrustig was. Vanaf 3 uur was de merrie super rustig en om 6 uur geen druppels niks meer. Ik naar huis om even wat te proberen te slapen en is werd wakker gebeld van het birth alarm. Gelukkig is alles goed verlopen. Zij stond vlot, Nageboorte was er snel af, darmpek eraf. Alleen drinken ging moeilijk. Merrie heeft erg kleine spenen. Uiteindelijk met een beetje hulp wel gelukt. Veulentje is heel actief.

Ben er heel blij mee. Merrie, vos, 4x wit. Voor perfectie was en bles helemaal top geweest. Maar
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 09:58 



 
Profiel   

van harte gefeliciteerd! dat is de bekende instinker, net voor de bevalling begint worden ze vaak weer even heel rustig

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:11 



 
Profiel   

Ik ben weer terug van weggeweest. Aantal drukke dagen hier met bouwvakkers over de vloer etc. Wij zijn een stuk aan ons huis aan het aanbouwen.

Baudyh, wat verdrietig dat je mooie veulen het niet heeft gered. Gelukkig heb je de andere veulens nog.
Hopelijk voelt Cassio zich snel weer de oude.

Moner, het zit jullie niet mee. Alsnog voorzichtig gefeliciteerd met je friese veulen. Zo lelijk is hij toch niet? Hij is naast moeders wel wat klein, ben benieuwd of dat beeld over 3 jaar nog hetzelfde is.

Shadow, lastig als je veulen zoveel zand hapt. Misschien de dierenarts om raad vragen waar je goed aan doet. Ik denk dat het goed is dat je in ieder geval de wei hebt afgezet van het zand.

DDDara, wat leuk dat Twizzl een vriendje heeft!

Kiki, beterschap!

Corina, wat naar dat je het veulen zo hebt gevonden. Hoe is de moeder eronder?

Marjoleine, die beweging doet hem goed.

Nieky, echt heerlijk zo een kudde bij elkaar. Hopelijk geneest de ontsteking bij de moeder van Finn snel zodat hij ook lekker de wei op kan.

Elly, gefeliciteerd met je knappe merrieveulen! Knappe mama ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:17 



 
Profiel   

Anoushka gefeliciteerd

Veronique56, dank je wel. Succes met verbouwing

Jennyk, waarom moet jij zo langzaam afbouwen met de regumate?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:39 



 
Profiel   

Stille meelezer. Maar hier net een hengst veulen geboren. Alles is goed verlopen.
Zijn naam is Da Vinci

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:04 



 
Profiel   

AnsoDM, gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:19 



 
Profiel   

door alle stress en drukte de afgelopen anderhalve maand waren wij zo moe en alles zo zat dat we even een lang weekend vrij hebben genomen, we hebben heerlijk op de veluwe zitten genieten van het zonnetje, nu weer wat uitgerust, ik zie dat hier weer leuke veulens zijn geboren, allemaal gefeliciteerd, voor baudyh echt vreselijk, heel veel sterkte nog, en moner, ik vind het nog meevallen hoor, komt nog wel goed denk ik :j

hier zijn de paardjes goed verzorgd door onze steun en toeverlaat Nina <3 binnenkort even foto's maken van Camille, nog 13 dagen en dan zit ze in de veilige zone :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:47 



 
Profiel   

Mega groot veulen. Die stelten! Ie wist er geen weg mee.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Anouschka, je hebt de bevalling dus alsnog net gemist begrijp ik? Jammer, wat een stiekemerds blijven het toch! Mooi dier, zo mag die van mij ook worden,
Al verwacht ik wel een blesje en geen 4 witte benen.

Anso ook gefeliciteerd. Wat is de afstamming van jouw veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:18 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Jennyk, waarom moet jij zo langzaam afbouwen met de regumate?


Weet ik niet, ik doe gewoon wat de dierenarts zegt :j

AnsoDM: gefeliciteerd! Lekker hoor zo overdag!

Anouska: gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Ansodm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:41 



 
Profiel   

Anoushka en Ansodm gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:44 



 
Profiel   

Busymissy: niet mijn veulen ma van stal word normaal voor de verkoop. Moeder is een comilfo plus Z, vader veulen ben ik niet 100% zeker. Ze verwachten nog een veulen (volle zus van deze merrie) en een van hen is/was drachtig van ermitage kalone. De andere hengst weet ik niet meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 15:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 49 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen