Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 111 [ 2773 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 111  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

Vanmorgen stond Cassio weer tegen de boxdeur aan te trappen. Eigenlijk had ik dat niet gemist maar ze lijkt weer wat beter te worden.
Ik ben oh zo blij met onze nieuwe opvoelbox. Anders hadden we Cassio nooit de prut uit haar uier kunnen “ melken” het doet natuurlijk heel zeer. Maar zeker omdat bij deze de zijkant open kan doen kan je het veilig doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:24 



 
Profiel   

*\o/* hartslag kunnen scannen dus begin april verwachten we hier een O’frederic x Tango (ster, ibop, prok, sport) x Krack C (Elite pref prest). Op de veulenhengstigheid gedekt en direct drachtig. Echt super.

Het Bon Bravour veulen van dit jaar is nu een goede vijf weken oud. Groeit er wel steeds mooier in qua front. En karakter blijft nog steeds super gelukkig. Hopelijk gaat hij iemand heel blij maken in de toekomst.

[ img ]

Fijn dat het beter met de merrie gaat Baudyh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 11:17 



 
Profiel   

Dat moet haast wel met de karakters die BB geeft, stoer veulen!

En fijn nieuws Baudy dat ze weer meer zichzelf wordt..ook al is dat gedrag ietsjes anders haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:05 



 
Profiel   

Het gaat hier ook niet goed.
Het lijkt erop dat de merrie problemen heeft gekregen tijdens de dracht waarschijnlijk door cushing.
Merrie was zo zwaar dat ik bang was dat het veulen te zwaar zou zijn, maar het veulen was best mager.
Dan denk je in eerste instantie die groeit er wel in.
Niet dus.
Veulen heeft ondertussen een infuus gehad, was aan het uitdrogen.
We hebben de melk van de merrie laten nakijken en die is gewoon laag, te weinig voedingsstoffen.
Ze heeft een vaccinatie gekregen om te proberen de kwaliteit van de melk te verbeteren, ik weet niet hoe snel zoiets werkt..maar vandaag (gistermiddag gedaan)
nog geen verbetering.
Het kan zijn dat ik te snel ben geweest met testen, DA had gezegd donderdag/vrijdag.
Veulen verdomd het om melk uit de fles te drinken, alleen maar bij zijn moeder.

Noem me naïef/dom..
Had dit niet voorzien, ik kon deze hobby/passie uitoefenen door kiet te spelen en dat is nu over.

Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen, ben er verdrietig, ongerust en misselijk van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:34 



 
Profiel   

Wat zorgelijk Karinna. En uit een emmertje? Soms willen veulens wel uit een emmer drinken. En hopelijk eet ze snel ook wat brokjes. Die van mij aten heel snel al kleine veulenbrokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:38 



 
Profiel   

En de fles tussen de achterbenen van de merrie aanbieden aan het veulen? Als de merrie mak is lukt dat vaak wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:49 



 
Profiel   

karinna schreef
Het gaat hier ook niet goed.
Het lijkt erop dat de merrie problemen heeft gekregen tijdens de dracht waarschijnlijk door cushing.
Merrie was zo zwaar dat ik bang was dat het veulen te zwaar zou zijn, maar het veulen was best mager.
Dan denk je in eerste instantie die groeit er wel in.
Niet dus.
Veulen heeft ondertussen een infuus gehad, was aan het uitdrogen.
We hebben de melk van de merrie laten nakijken en die is gewoon laag, te weinig voedingsstoffen.
Ze heeft een vaccinatie gekregen om te proberen de kwaliteit van de melk te verbeteren, ik weet niet hoe snel zoiets werkt..maar vandaag (gistermiddag gedaan)
nog geen verbetering.
Het kan zijn dat ik te snel ben geweest met testen, DA had gezegd donderdag/vrijdag.
Veulen verdomd het om melk uit de fles te drinken, alleen maar bij zijn moeder.

Noem me naïef/dom..
Had dit niet voorzien, ik kon deze hobby/passie uitoefenen door kiet te spelen en dat is nu over.

Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen, ben er verdrietig, ongerust en misselijk van.


Staat de merrie op Prascend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:50 



 
Profiel   

@ Karinna, het kan zijn dat de melk toch weer goed op gang komt. Heb nog vertrouwen, het kan nog ten goede keren! Als de veearts heeft gezegd dat het even duurt, wacht het dan af. Ze kunnen wel wat hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:55 



 
Profiel   

Karinna; ik zou de merrie (langdurig) op de domperidon laten zetten door je dierenarts. 1x spuiten gaat het niet oplossen als ze echt te weinig melk hebben, dat is meer een oplossing als ze de melk slecht laten schieten direct na de geboorte.

Maar dat gezegd hebbende.... er is gewoon heel veel variatie in merries en hun melk. Juist merries die zelf gewoon te vet zijn, geven vaak maar magere veulentjes is mijn ervaring. En vette merries houden ook al het voer voor zichzelf, dat gaat niet via de melk naar hun veulen.
Je hebt ook merries waar je niet tegenaan kan voeren, maar die veulens groeien met de dag! Dat zijn de echte slagroom-merries met een buffel van een veulen er naast (en maar een schrale merrie...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:00 



 
Profiel   

carola schreef
Karinna; ik zou de merrie (langdurig) op de domperidon laten zetten door je dierenarts.


Even Karinna haar antwoord afwachtend of de merrie medicatie krijgt voor de cushing, maar als dat zo is, gaat dat de reden zijn van de verminderde melkgift.

Domperidon is een dopamine-antagonist, en die verminderen de werkzaamheid van pergolide (Prascend).
Ik zou beide sowieso niet combineren.

Ik zou Prascend ook niet blijven doorgeven bij een lacterende merrie. De veiligheid van prascend is niet aangetoond bij lacterende merries + bijvoorbeeld bij muizen werden het lagere lichaamsgewicht en overlevingspercentage van de nakomelingen toegeschreven aan de farmacologische inhibitie van de prolactinesecretie met een verminderde melkgifte tot gevolg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:13 



 
Profiel   

Sterkte Karinna.

Vandaag foto’s ontvangen van mijn 2 jarige die in de opfok staat.
Zelf niet in de gelegenheid om heen te gaan dus had wat foto’s opgevraagd.
Nu schrok ik enorm want hij groeit een scheef voorbeen, dit heeft hij als veulen ook gehad door steltvoeten die behandeld zijn met gips maar is voordat hij de opfok in ging met een langdurig traject ‘opgelost’, geen kaarsrechte benen en bleef een aandachtspunt maar ging regelmatig heen om te controleren.
Afgelopen maart stond hij er nog netjes bij, wel iets van draaiing maar vond het eerder verbeterd als verslechterd. Nu aanzienlijk schever :n ..
Baal ontzettend, hij heeft een top karakter, groeit voorderest mooi uit, lekker aan de maat en z’n broer doet het goed in sport.
Het liefst haal ik hem naar huis op het op te volgen maar hij is nog hengst dus niet zo 123 een plekje gevonden..
Iemand ervaring? Of tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 22:17 



 
Profiel   

Merrie krijgt geen medicijnen tegen cushing.

# Carola jij bent de tweede vanavond die het middel Domperidon oppert.
Ben net bij deze persoon een andere speen voor de fles wezen halen en hij had het ook hierover, in tablet vorm begreep ik.
Wat doet het middel? Helpt het met het verhogen van de voedingsstoffen in de melk?
Als ik het veulen zou kunnen helpen totdat hij de veulenbrokjes zou gaan eten zou fantastisch zijn.
Mijn andere 2 veulens uit deze merrie waren ook vrij vlot daarmee.
Ook was een tip van hem uit een emmer leren drinken.
Zou heel handig zijn, maar ik zou al blij zijn als hij zowel bij zijn moeder drinkt, alsmede de fles en zo spoedig mogelijk veulenbrokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 22:30 



 
Profiel   

# simpie94 gefeliciteerd, heel fijn!

# Willemiens ik heb er geen ervaring mee, snap wel dat je bezorgd bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 22:44 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Sterkte Karinna.

Vandaag foto’s ontvangen van mijn 2 jarige die in de opfok staat.
Zelf niet in de gelegenheid om heen te gaan dus had wat foto’s opgevraagd.
Nu schrok ik enorm want hij groeit een scheef voorbeen, dit heeft hij als veulen ook gehad door steltvoeten die behandeld zijn met gips maar is voordat hij de opfok in ging met een langdurig traject ‘opgelost’, geen kaarsrechte benen en bleef een aandachtspunt maar ging regelmatig heen om te controleren.
Afgelopen maart stond hij er nog netjes bij, wel iets van draaiing maar vond het eerder verbeterd als verslechterd. Nu aanzienlijk schever :n ..
Baal ontzettend, hij heeft een top karakter, groeit voorderest mooi uit, lekker aan de maat en z’n broer doet het goed in sport.
Het liefst haal ik hem naar huis op het op te volgen maar hij is nog hengst dus niet zo 123 een plekje gevonden..
Iemand ervaring? Of tips?


Wel ervaring met een veulen die dit ook problematisch heeft gehad (is uiteindelijk helemaal goedgekomen gelukkig) maar mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de DA. Wellicht moet/ kan er weer iets gecorrigeerd worden. Ik zou het in ieder geval niet op z'n beloop laten.

Karinna, wat vervelend zeg! geen tips hier..maar hoop dat je snel een oplossing vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:50 



 
Profiel   

Ik verwachtte eigenlijk vannacht onze Red Viper, die merrie staat melk te druppelen, maar de Expectation uit Rivanna (V. Rheingau) was eerst :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:14 



 
Profiel   

karinna schreef
Merrie krijgt geen medicijnen tegen cushing.

# Carola jij bent de tweede vanavond die het middel Domperidon oppert.
Ben net bij deze persoon een andere speen voor de fles wezen halen en hij had het ook hierover, in tablet vorm begreep ik.
Wat doet het middel? Helpt het met het verhogen van de voedingsstoffen in de melk?
Als ik het veulen zou kunnen helpen totdat hij de veulenbrokjes zou gaan eten zou fantastisch zijn.
Mijn andere 2 veulens uit deze merrie waren ook vrij vlot daarmee.
Ook was een tip van hem uit een emmer leren drinken.
Zou heel handig zijn, maar ik zou al blij zijn als hij zowel bij zijn moeder drinkt, alsmede de fles en zo spoedig mogelijk veulenbrokjes.


Mijn merrie hebben we vorig jaar ook op Domperidon gezet, melkgift was ook te pover, werkte zeer goed, en na 2-3 weken kon ik alweer afbouwen.

Verder idd ook proberen uit emmer te laten drinken, doet een vriendin van me momenteel met een veulen op aanraden vd DA, veulen had echt honger dus ze was er snel bij om dat te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:39 



 
Profiel   

is de gift ook niet goed, of enkel kwaliteit van de melk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:41 



 
Profiel   

Proficiat met je Expectation Vulina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:41 



 
Profiel   

gefeliciteerd Vulina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:41 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Willemiens schreef
Sterkte Karinna.

Vandaag foto’s ontvangen van mijn 2 jarige die in de opfok staat.
Zelf niet in de gelegenheid om heen te gaan dus had wat foto’s opgevraagd.
Nu schrok ik enorm want hij groeit een scheef voorbeen, dit heeft hij als veulen ook gehad door steltvoeten die behandeld zijn met gips maar is voordat hij de opfok in ging met een langdurig traject ‘opgelost’, geen kaarsrechte benen en bleef een aandachtspunt maar ging regelmatig heen om te controleren.
Afgelopen maart stond hij er nog netjes bij, wel iets van draaiing maar vond het eerder verbeterd als verslechterd. Nu aanzienlijk schever :n ..
Baal ontzettend, hij heeft een top karakter, groeit voorderest mooi uit, lekker aan de maat en z’n broer doet het goed in sport.
Het liefst haal ik hem naar huis op het op te volgen maar hij is nog hengst dus niet zo 123 een plekje gevonden..
Iemand ervaring? Of tips?


Wel ervaring met een veulen die dit ook problematisch heeft gehad (is uiteindelijk helemaal goedgekomen gelukkig) maar mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de DA. Wellicht moet/ kan er weer iets gecorrigeerd worden. Ik zou het in ieder geval niet op z'n beloop laten.

Karinna, wat vervelend zeg! geen tips hier..maar hoop dat je snel een oplossing vindt.

Bedankt Elisa. Ik heb morgen een belafspraak met de kliniek die hem behandeld heeft destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Vulina!

Expectation geeft weinig aftekeningen zo te zien :))
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:45 



 
Profiel   

Bedankt! Erg blij mee :j

Deze heeft 4x wit, maar niet hoog, en wat mini streepjes op het hoofd en een witte onderlip.

Mijn andere Expectation heeft wel een grote witte kol:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:09 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Sterkte Karinna.

Vandaag foto’s ontvangen van mijn 2 jarige die in de opfok staat.
Zelf niet in de gelegenheid om heen te gaan dus had wat foto’s opgevraagd.
Nu schrok ik enorm want hij groeit een scheef voorbeen, dit heeft hij als veulen ook gehad door steltvoeten die behandeld zijn met gips maar is voordat hij de opfok in ging met een langdurig traject ‘opgelost’, geen kaarsrechte benen en bleef een aandachtspunt maar ging regelmatig heen om te controleren.
Afgelopen maart stond hij er nog netjes bij, wel iets van draaiing maar vond het eerder verbeterd als verslechterd. Nu aanzienlijk schever :n ..
Baal ontzettend, hij heeft een top karakter, groeit voorderest mooi uit, lekker aan de maat en z’n broer doet het goed in sport.
Het liefst haal ik hem naar huis op het op te volgen maar hij is nog hengst dus niet zo 123 een plekje gevonden..
Iemand ervaring? Of tips?


Dat hij hengst is is snel opgelost. Hij kan morgen ruin zijn, en op z'n 2 jaar kan dat gerust.
Hengst laten heeft met een scheef been toch totaal geen nut è.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:33 



 
Profiel   

Domperidon gebruiken ze ook om guste merries weer aan de melk te krijgen. Om ze geschikt te maken als pleegmerrie ( dennenoord enz)
Wij hebben een merrie van ons het ook gegeven. Toen we een moederloos veulen hadden.
Deze merrie kreeg door die pillen na 10 dagen melk. Een guste merrie hè .
Wonder pillen.
Is eigenlijk medicatie voor mensen. De dierenarts haalt het bij de gewone apotheek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:59 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
is de gift ook niet goed, of enkel kwaliteit van de melk?

Dat is een goede vraag, in ieder geval de kwaliteit.

Gefeliciteerd Vulina
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 111 [ 2773 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 111  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen