Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 56 van de 268 [ 6685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 268  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

 
Profiel   

@knolselder 11 merries?! dan is 5 inderdaad wat flauw. maar alsnog 11 wauw. ik zou denk ik gek worden van de stress. maar dat kan zijn omdat ik er natuurlijk totaal geen ervaring mee heb en dit voor mij het eerste veulen word. ik hoop voor je dat alles straks een beetje mee zit :)

@Jaydee_WP Oeh leuk! ik hoop dat alles goed gaat *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:06 



 
Profiel   

Het is voor mij ook spannend hoor Muis, ik heb dat nog niet eerder gedaan :=
Maar er zijn bijvoorbeeld ook een paar merries waar ik graag een nakomeling van wil, en de moeder dan eventueel te koop komt. Dus er is veel gaande waarom ik die beslissing heb genomen. Ook met de pech van de laatste jaren weet ik nu heel goed dat bvb 11 drachtig, nog geen 11 veulentjes in de wei betekent helaas…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:26 



 
Profiel   

haha die spanning verdwijnt dus niet. goed om te weten mocht ik het later nog eens willen proberen. Het is bij mij ook de bedoeling dat het veulen blijft en de merrie verkocht word. Als ik haar nog weg kan doen natuurlijk. eerst natuurlijk maar eens zien of er een gezond veulentje uit komt dat blijft leven. Ik hoop voor je dat dit jaar 11 drachtig ook 11 veulentjes in de wei wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:36 



 
Profiel   

Mijn merries plannen het leuk.
Eli 16 juni dracht scan
Sterre 16 juni controle cyclus
Blossom 16 juni controle cyclus.
Heel handig dames...not :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:49 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Mijn merries plannen het leuk.
Eli 16 juni dracht scan
Sterre 16 juni controle cyclus
Blossom 16 juni controle cyclus.
Heel handig dames...not :roll:

Is dat niet handig dan? Lijkt me perfect 1x dierenarts laten komen.

Ik vind het een lange 18 dagen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:52 



 
Profiel   

Helaas moeten wij naar inseminatiestation. Heb simpele 1.5paards trailer. En is uur rijden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:54 



 
Profiel   

mirjam: ja dat wordt lastig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:03 



 
Profiel   

Ik denk dat we er 2 donderdag moet brengen dat die er overnachten. En de 3e dan vrijdagochtend brengen. Daarna alle 3 naar huis brengen. Lange dagen. :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:04 



 
Profiel   

@mirjam dat is inderdaad behoorlijk onhandig. dan duimen dat het niet voor niets is

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:08 



 
Profiel   

Mirjam oeps! Sterkte alvast.

Sanet die 18 dagen duren heeeeel erg lang ja. Hoeveel moet je nog?

Muis nee hoor, die spanning verdwijnt echt niet. Elke keer vlak voordat de merrie is uitgerekend vraag ik me af waarom ik dit toch doe.. en elk jaar doe ik het toch weer :') (want als het goed gaat is het zo iets moois).

Knolselder nou kan me voorstellen dat je er een beetje sneu van bent. Hopelijk pakken ze nu toch rap op allemaal (of in ieder geval die waar je graag een nakomeling van wilt).

Jaydee welkom, wat spannend. Succes alvast!

Nieky als die eerste 18 dagen om zijn gaat het allemaal een stuk sneller voor mijn gevoel.

XLeonie welkom, klinkt goed allemaal. Succes op het wachtbankje!

Balou_k duimen dat het ei nog even wil blijven zitten. Was hij al vervormd op de scan of nog rond?

Janine wat is er uit de scan gekomen?? En ook een kloppend hartje bij de andere?

Succes luna, hopelijk gaat de baarmoeder nu goed meedoen.

Dais ik ben wel benieuwd wat ze morgen zeggen over de kwaliteit! Heel avontuur, hopelijk met succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:24 



 
Profiel   

@muronia het klinkt haast verslavend ;)

Waarschijnlijk is het al 10000 keer gevraagd. maar is er iemand die ervaring heeft met die magneten die worden ingenaaid? en zijn die systemen ook te huur? bijvoorbeeld via de dierenarts die het er natuurlijk ook inzet. Ik ben vanavond bij een kraamstal wezen kijken en dat is natuurlijk al super, maar ik heb misschien ook de mogelijkheid om haar gewoon in haar vertrouwde omgeving op stal te laten staan. Gezien de merrie een plat slaper is lijkt me zo'n birth alarm singel/halster niet heel handig. (als ik de vraag ergens anders moet stellen of als er al ergens een antwoord staat hoor ik het graag)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:31 



 
Profiel   

Kloppend hartje ! Andere is hengstig gespoten even afwachten weer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:31 



 
Profiel   

Janine fijn een kloppend hartje. Hopelijk word de andere merrie mooi hengstig

Muis. Met de magneten heb ik geen ervaring. Zou ik ook niet 100% vertrouwen. Met een verkeerde ligging hoeft hij niet af te gaan. Maar ik denk één van de betere hulpmiddelen naast het waken

Mirjamalvaro. Oeps dat is niet handig. Kan je niet iets spelen in dagen?

Jaydee. Welkom. Wat is de combinatie?

Knolselder. Balen dat het nu niet meer zo vlot loopt.

Leonie. Klinkt goed. Duimen draaien

Luna. Balen dat ze niet dragend is. Hopelijk lukt het nu wel

Balou.k. Nieuwe ronde nieuwe kansen

Dais. Spannend. Was het sperma ook nog gecontroleerd?

Morgen laat ik wild Thing nog even scannen. Die is ondertussen ook alweer 2 maanden drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:08 



 
Profiel   

Oei Mirjam, hoe doe je dat dan? 3x op en neer rijden op 1 dag?

Muis met de magneten heb ik geen ervaring.
Echter is de birthalarm met slaapstand een stuk handiger dan de eerste versie. Veel minder vals alarm. Al heb ik er 2 die het daarmee ook flikken om vals alarm te geven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:23 



 
Profiel   

janine: gefeliciteerd en hopelijk reageert de andere snel op hengstig spuiten en wordt die drachtig!

mirjam: er is geen mogelijkheid om iemand met een vrachtwagentje te regelen waar ze alle 3 in kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 05:22 



 
Profiel   

Janine gefeliciteerd!

Muis daar heb ik geen ervaring mee. Ik waak met de camera en verder heel goed observeren.

Mirjam maar controle cyclus kan toch prima op een andere dag dan?

AM succes met de scan vandaag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 05:52 



 
Profiel   

Ik heb het magneet alarm voor t eerste jaar gebruikt hier.
Je kan het niet zo lang in laten zitten als je een birth alarm gebruikt. Dus ik heb beide klaar. Als t op zondag ineens vanuit t niets spannend is laat ik de da ook niet komen. Doe ik gwn t birth alarm.
Verder zet ik m ver boven t birth alarm. 100 procent.
Maar ik vertrouw er net als alle andere alarmen niet 100 procent op. Wij waken er gewoon nog naast met wekkers

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:05 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Helaas moeten wij naar inseminatiestation. Heb simpele 1.5paards trailer. En is uur rijden. :')

Ooooh… dat is heel erg onhandig ja -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:43 



 
Profiel   

Op welke dag na de bevalling laten jullie voor het eerste weer scannen om gebruik te maken van de veulenhengstigheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:49 



 
Profiel   

Murania, uhhh goede vraag de dierenarts adviseerde zo snel mogelijk te insemineren. Het liefst vandaag zo vroeg mogelijk dus as we speak is mijn man om het zaad aan het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:49 



 
Profiel   

EllyC schreef
Op welke dag na de bevalling laten jullie voor het eerste weer scannen om gebruik te maken van de veulenhengstigheid?

Dag 8 :)

@Mirjam: Kan je de dracht scan niet een dagje eerder of later doen? Net zoals de controle cyclus scans?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:22 



 
Profiel   

Haha ik scan op dag 7. Dit jaar is er toen 1 op dag 8 geinsemineerd geloof ik maar daarna nog n keer want t ei bleef plakken :+ en drachtig

De ander was op dag 6 al gesprongen
Die scan ik maandag weer en dan kijken of er wat opstart of hengstig spuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:45 



 
Profiel   

Hier scannen ze alleen op maandag, woensdag en vrijdag. Dus er is weinig speling in de dagen.
Gaan met Blossom wel woensdag al, maar ben bang dat ze zeggen kom vrijdag maar terug :')
Eli heeft volgens mij kans op tweeling dus kan sowieso niet later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:28 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Hier scannen ze alleen op maandag, woensdag en vrijdag. Dus er is weinig speling in de dagen.
Gaan met Blossom wel woensdag al, maar ben bang dat ze zeggen kom vrijdag maar terug :')
Eli heeft volgens mij kans op tweeling dus kan sowieso niet later.


Wat een gedoe zeg... Je zou bijna zelf een scan-cursus gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:33 



 
Profiel   

Knolselder als je idd bezig bent met 11 is 5 nog wat flauw :+ snap het volledig hoor om er meer te dekken. Hopelijk vlot het toch nog wat komende tijd. Ga je suus nu eigenlijk verkopen? Tijd geleden was je daarover aan het twijfelen meen ik?

Jaydee_wp Welkom. Welke combi heb je?

muis98 Wij hadden er dit jaar 14 in totaal incl gast merries. Elke bevalling blijft spannend hoor. Niet alleen de bevalling maar ook erna trouwens. En na een seizoen ben je ook wel vrij moe :') Maar tegelijkertijd vind ik het zo leuk allemaal. Vind het alweer jammer dat de bevallingen erop zitten :+ hier geen ervaring met dat alarm. Wij doen het puur op camera, observeren en ph testen.

Mirjamalvaro jeetje dat is echt k*t gepland idd. Kun je geen 2 paards op zijn minst huren ofzo? Wordt anders een enorme lange dag.

JanineVV dus toch *\o/* gefeliciteerd. Hele opluchting lijkt mij

Am_horse alweer 2 maanden, jeetje := hopelijk alles weer inorde. Puur interesse vraag: laat je haar nu vaker scannen nu het is mis gegaan dit jaar? Of heeft dat geen nut zeg maar?

Balou_k succes vandaag. Hopelijk springt het eitje vlot en is maar 1x insemineren nodig.


Hier kijken we of Tina vandaag nog wilt. Hopelijk niet,dan kan die op het wachtbankje met Ashley en Noortje voor eind juni te scannen. Volgende week woensdag komt de veearts Artemis, lexie, Blue, Jessie en roosje scannen. Roosje zit morgen op 18 dagen, ik hoop echt dat ze niet hengstig wordt dit weekend. Dit is juist 1 van degene die ik echt graag drachtig wil hebben. Spannend afwachten weer. Dit weekend eerst maar oefenen met onze nieuwe opvoelbox of ze erin lopen. Hebben een oude trailer omgevormd tot opvoel box :D dus eerst maar eens even oefenen dat ze erin lopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 56 van de 268 [ 6685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 268  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen