Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ons avontuur gaat verder: Black Beauty 3.0 (Glamourdale x Ustinov)

 
Profiel   

[ img ]
Samengevat gaat het hierom. <3 Hieronder volgt een chaotisch verhaal met veel foto's voor de Bokkers die zich vervelen :D :

Na een ontzettend lief en leuk hengstveulen van Desperado in 2021 (inmiddels ruin), zie het toenmalige volgtopic hier: [KS-MK] Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov), hoop ik in 2024 net zo'n vrolijke gup te fokken uit mijn merrie Genève.
Gen is mijn allergrootste vriendin en altijd mijn stabiele haven geweest in alle roerige tijden. Ik zit momenteel sinds 1,5 jaar weer in een diepe dip maar iedere dag staat zij even op mij te wachten om te knuffelen en daar ben ik dankbaar voor. Ik hoop dat het fokken van nog een veulentje weer een lichtpuntje gaat zijn. :)

Gen heb ik sinds haar derde en we zijn samen van zadelmak naar Z dressuur gekomen, wat ik best knap vind aangezien ik een klungel ben en zij een klein springpaardje vermomd als zwarte haflinger. :D We zijn door een blessure uiteindelijk net geen Z gestart op wedstrijd, maar de startgerechtigdheid was al ver boven verwachting.
[ img ]
Dit was op onze sportieve piek ( :') ) in het M2.

[ img ]
Gen kon ook leuk springen (dit was uiteraard voor de blessure), zelf durf ik dit zeker niet, maar mijn stalhoudster leende haar wel eens voor de afwisseling.

Nu kan Gen (zeer waarschijnlijk) alleen nog recreatief/therapeutisch aan de gang en is ze vooral een XL bixiepony voor mijn dochter. Omdat ze zo zachtaardig, braaf en nuchter is, kan ik mijn dochter eigenlijk meer vertrouwen met Gen dan op haar verzorgpony. :')
[ img ]
[ img ]

Ik hoop uit Gen nog zo'n lief en nuchter veulen te fokken waar ik als klungelige amateur toch leuk mee kan dressuren en waar mijn dochter ook vertrouwd mee kan zijn. Als het veulen dus het karakter van Gen krijgt of het karakter van Rio (het eerste veulen), dan komt dat helemaal goed.
Gen komt uit een veelzijdig lijntje en gezien mijn ambities meer op dressuurvlak dan springvlak liggen, wil ik nu graag weer een beetje meer dressuurbloed toevoegen. Dat is bij Rio ook mooi uitgepakt dus dat gaan we weer doen. :) Omdat Rio net als Gen vrij kort is, heb ik nu gekozen voor een hengst die langgelijnder is en dat ook lijkt door te geven: Glamourdale.

[ img ]

We hopen op een veulen met iets meer maat, lengte en beweging dan Gen, maar als hij/zij maar gezond en lief is, dan ben ik al blij. :D Het zou wel heel erg leuk zijn om een merrie te fokken als (fok)opvolger voor Gen. We weten in ieder geval al wel dat het weer een mooie zwarte wordt gezien de genen van Gen en Glamourdale.

Hier alvast het eerste beeldmateriaal van het veulen:

[ img ]
Dag 17.

[ img ]
Dag 34.

Zien jullie er ook een merrie in? <<) :))

Bij de vorige dracht vond ik het ontzettend leuk dat er mensen waren die ons gingen volgen en dat gaf me toen positieve energie. Hopelijk deze dracht dus weer! We zouden het heel leuk vinden als je een berichtje achterlaat als je op de hoogte wil blijven. :D

Veel liefs van Gen en mij, dit zijn wij trouwens samen voor de beeldvorming ;) :
[ img ]

Bedankt voor het lezen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:33 



 
Profiel   

Helemaal leuk, ik kom graag mee volgen. Ik zie de merrie er ook al in hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:55 



 
Profiel   

Leuke merrie heb je!
Ik ben heel benieuwd wat ze voor je bakt en volg graag mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:03 



 
Profiel   

Bedankt allebei! <3 Heel leuk dat jullie volgen!

Het is vandaag dag 53, het veulen is nu zo groot als een pecannoot.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:27 



 
Profiel   

Oh altijd leuk om beautys te volgen.

Maar volgens mij ben je de tel kwijt... Ben jij dat in je profiel? Want dan zit je op (black) beauty 4.0

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:35 



 
Profiel   

Hahaha, dank je, die maakte m'n dag een stuk beter. _O- <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:49 



 
Profiel   

Jullie staan in uitgelicht, zo leuk! Ik vind dit echt tof voor je, hoop zo dat je droompaard er uit komt rollen straks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:34 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Jullie staan in uitgelicht, zo leuk! Ik vind dit echt tof voor je, hoop zo dat je droompaard er uit komt rollen straks!

Dankjewel. <3
Ja, ik schrok ineens van onze foto zo groot op de voorpagina toen ik nietsvermoedend Bokt opende. _O- Bedankt aan iedereen die ons heeft getipt voor uitgelicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:54 



 
Profiel   

Ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:55 



 
Profiel   

Herkende jullie ook in uitgelicht. :o
Super leuk, ik ga volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 17:57 



 
Profiel   

Ik volg! Ik vind Glamourdale ook zo'n gaaf dier. Ben benieuwd wat moeders ervan gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 18:41 



 
Profiel   

Wat een knapperds <3
Ik volg ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:20 



 
Profiel   

Mooi vooruitzicht.
We hoeven de kleur niet te gokken, lijkt me :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:24 



 
Profiel   

senna21 schreef
Mooi vooruitzicht.
We hoeven de kleur niet te gokken, lijkt me :+


Die wil ik juist wel gokken, eindelijk zit ik dan eens goed. 8-)

Geweldige combinatie en zoveel liefde voor je merrie, ik volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:07 



 
Profiel   

Jaaa super leuk!!
Ik kom ook mee volgen :D


Groetjes je oud middelbare schoolgenoot :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:22 



 
Profiel   

leuk! ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:32 



 
Profiel   

Wat een knappert moet dat worden! Ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:38 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd en volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:56 



 

Aaah, leuk, Char! Hopelijk komt er net zo'n leuke uit als Rio! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:42 



 
Profiel   

Ik volg mee! Wat een knappe merrie heb je ook, onwijs lief koppie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:46 



 
Profiel   

Wat leuk dat er zoveel mensen komen volgen! *\o/* Welkom, heel gezellig!

We zitten vandaag op dag 60, het veulen is nu zo groot als een hamster.

[ img ]

Over de kleur van het veulen is inderdaad geen discussie mogelijk, maar als beide ouders heterozygoot waren geweest voor zwart, dan was er alsnog een kans van 25% geweest op een vos. Glamourdale is echter homozygoot voor zwart, dus vos is daardoor al uitgesloten. Gen heb ik niet laten testen op kleur, maar ik kom zo gauw geen vossen tegen in haar lijn dus ik vermoed dat ze wel eens homozygoot kan zijn. Al kent een goed paard geen kleur natuurlijk, een zwarte vind ik mooi. :P (of valk of champagne, maar ik vind zo gauw geen hengsten die die kleuren geven en de door mij gewenste kwaliteiten in bouw en beweging echt verbeteren, wat voor mij wel het belangrijkst is).

Vinden jullie trouwens dat ik mezelf een schop moet verkopen om weer eens goede foto's van Rio te maken? 8-) Mijn camera ligt stof te vangen nu, maar ik mis de motivatie nogal. Maar goed, als er een scriptie geschreven moet worden, dan is ontwijkend gedrag natuurlijk wel aanlokkelijk... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:42 



 
Profiel   

Wat een gave combi zeg! Je merrie zou echt mijn droompaard zijn. Zwart, springgefokt, poepie braaf. <3

Ben wel heel benieuwd naar Rio, dus hier is de schop onder je kont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:12 



 
Profiel   

Leuk om te horen. <3 Ik zou haar ook voor geen goud willen missen en het liefst een stal vol Genny's hebben. :P

Degelijke Riofoto's zijn nog niet gelukt, sorry. -O- Als goedmakertje wel mijn bixiepony XL op wandeling:

[ img ]
Ze is voor dit seizoen trouwens drachtig van Grasbaldi. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 18:38 



 
Profiel   

Grasbaldi _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 07:07 



 
Profiel   

Ik kom er echt even niet aan toe om met mijn camera in actie te gaan maar hier wel even een foto van Rio van mijn telefoon.
Hij is nu 2 jaar en 1,5 maand oud, zijn vriend is net een paar weekjes ouder. Men zegt toch vaak dat paarden als twenters het lelijkste zijn?
Dan ben ik heel benieuwd hoe hij opdroogt want hij is nu al haast mooier dan zijn moeke. *D (Gen zou me vermoorden als ze kon lezen :Y) )
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-23 16:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen