Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 267 [ 6671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 267  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

 
Profiel   

Ik heb er geen ervaring mee, wel is er bij een stalgenoot eens meerdere keren gescant, zelf rond dag 40. Merrie zou niet drachtig zijn, is verkocht en beviel toch bij de nieuwe eigenaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:26 



 
Profiel   

Al-zawraa wij hadden dat vorig jaar met dag 16 toen bleek later dat er een cyste voor zat. Met dag 18 was ze mooi drachtig .

Hier is onze snelle Jelle op 14 dagen mooi drachtig. Dat zet de teller op 3.
Nog 1 te gaan. En die is gisteren geinsimineerd en vandaag ei weg. Dus met de laatste op het bankje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:01 



 
Profiel   

AZ: bij goldy dit jaar moest de da heel lang zoeken voor ze het vruchtje uiteindelijk vond. Als een merrie dan niet lekker meewerkt lijkt het mij best kunnen dat de da het niet kan vinden. Duimen dat ze met de volgende scan wel een duidelijke dracht zien!

ansoDM: dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:55 



 
Profiel   

Knolselder is poppy ook nog steeds niet hengstig?

Ladonna75 Gelukkig goed gezien dus en opgelet. Duimen dat het ei er vanaf is.

Kabayo nog 2 daagjes wachten. Gaat snel. Hopelijk positief nieuws.

Balou_k Fijn dat het ei eraf is *\o/* ow jeetje zeg een ongeval gehad dus. Veel beterschap :9

Sparkyy Welkom. Mooie combi weer. Welke kleur kansen heb je met deze hengst? Hopelijk blijft het ene vruchtje zitten.

Karentjeuh spannend idd. Hopelijk is het ei gesprongen en is ze netjes drachtig.

Am_horse Toont ze al hengstig dan? Jij hebt meer succes met hengstig spuiten dan wij precies := mirthe maandag hengstig gespoten maar tot op heden geen beweging erin.

Muronia ik denk dat Mirthe niet meer hengstig gaat worden. Dan is het wachten of saartje het wel wordt en anders zijn we klaar haha. Tenzij roosje of Noortje nog terug hengstig worden. Dan mogen die nog een ronde.

Ben benieuwd of je gelijk hebt met merrie-drachtig :D

AnsoDM hopelijk weer een positieve scan maandag.

JennyK lief dat je het vraagt. Jessie slaat nog steeds af dus daar heb ik goed vooruitzicht op. Mirthe die wilt maar niet hengstig worden dus ik denk niet dat ze het nog gaat worden. We schouwen nog even door en anders mag ze een jaar overslaan. Roosje was ook nog niet hengstig. Als ze tegen maandag nog niet hengstig is heb ik goede hoop.

Fijn dat Alinka gedekt is *\o/*

Al_zawraa Hier vond de veearts de eerste x het vruchtje bij Amy ook niet. Die was toen 24 dagen. Hij heeft toen ook goed en rustig kunnen kijken want Amy staat altijd fijn stil zonder te knijpen. En hij heeft ook lang gekeken maar zag niks. 2 weken later zat hij er nog geen 10 seconden in of hij zei ooh daar is em toch :+ Dus het kan zeker.

Baudyh gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:19 



 
Profiel   

Al_Zawraa schreef
Ff ego, Rakizah is net gescand (oa). Baarmoeder lijkt drachtig, geel lichaam, maar geen vruchtje te vinden.. Gescand op dag 15. Ze stond wel erg te knijpen en te wiebelen, dus hielp ook niet erg. We gaan woensdag of donderdag nog een keer scannen.
Hier mensen ervaring met zo'n situatie? Hoe groot is de kans dat het vruchtje verstopt zit? Of is de kans groter dat ze heel kort drachtig geweest is en het nu afgebroken is/ wordt?

Uiteraard weten we woensdag/ donderdag meer, maar bij deze merrie moeten nog flinke beslissingen gemaakt worden op basis van wel of niet drachtig, dus ik schat graag mijn kansen alvast een beetje in :o


Hier na een half uur zoeken het vruchtje gevonden. 2jaar geleden juist het zelfde. Misschien idd over paar dagen nog eens op opnieuw doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:35 



 
Profiel   

Vooral een stille meelezer hier maar wil toch even melden dat mn vosse merrie vandaag gedekt is! *\o/*

Begin vorige week kwam de da om te scannen op hengstigheid aangezien de fjord niks laat zien dus wou haar toch ook gelijk maar scannen. Toen nam mevrouw de benen voor de da dus niet kunnen scannen… Fjord bleek niet hengstig te zijn maar er was wel een geel lichaam aanwezig. Gister kwam de da weer om te kijken of de hengstigheid al op gang kwam bij de fjord maar helaas! Vosje is gister ook gescand en die bleek tegen verwachting in toch nog mooi hengstig te zijn. Ei is afgespoten en we zijn vanochtend gelijk naar de hengst gegaan. De fjord hebben we gister maar hengstig laten spuiten dus hopelijk komt dat ook gauw op gang…

Lees zowel goede als slechte ervaringen met hengstig spuiten dus ik ben benieuwd! :') Voor ons was dit iniedergeval het makkelijkste zodat ze een beetje rond dezelfde tijd gedekt worden ipv nog een maand of wat er tussen. Nu nog even nadenken of we op eisprong heen gaan met de fjord of dat ze er gewoon blijft tijdens de hengstigheid. Morgen komt de dierenarts om te kijken of t al op gang komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:03 



 
Profiel   

Nieky, ze is nog niet hengstig. Maar het is nog pril, dus durf nog niet hopen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:05 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
Sparkyy Welkom. Mooie combi weer. Welke kleur kansen heb je met deze hengst? Hopelijk blijft het ene vruchtje zitten.
*


50% kans op vos
50% kans op palamino

In principe heb ik een palamino merrie met veel wit bestelt nu als ‘kers op de taart’ idee, maar we hebben deze hengst niet gekozen voor z’n kleurtje. M’n man heeft zelfs een hekel aan bijzondere kleurtjes dus die hoopt dat het gewoon een mooie vos wordt :') De hengst van de eerste 2 rondes was een vos dus dat zou ook helemaal prima zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:37 



 
Profiel   

Ik lees weer mensen die van de wachtbank gevallen zijn en wachten op de hartjes echo, gefeliciteerd!

Vraagje, met KI, betaal je per keer inseminatie of betaal je gewoon 1 vast bedrag voor dracht?
Mijn merrie staat sinds dinsdag bij de hengst en is voorlopig bijna of om de dag gedekt. Betaal 1 vast bedrag, vandaar dat ik het me afvroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:46 



 
Profiel   

Per handeling betaal ik, scannen en insemineren is ieder een apart tarief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:24 



 
Profiel   

Ladygiroc: ik betaal per seizoen een vast bedrag en dan nog een bedrag als ze drachtig is. Scannen komt daar apart overheen.

nieky: mirthe geen zin met veulen aan de voet? Hopelijk de rest netjes drachtig. Ja blij dat Alinka eindelijk hengstig is na hengstig spuiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:38 



 
Profiel   

Ik betaal eenmalig ‘dekgeld’ en daarnaast betaal ik elke sprong de sprong en verpakkingskosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:39 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Ik lees weer mensen die van de wachtbank gevallen zijn en wachten op de hartjes echo, gefeliciteerd!

Vraagje, met KI, betaal je per keer inseminatie of betaal je gewoon 1 vast bedrag voor dracht?
Mijn merrie staat sinds dinsdag bij de hengst en is voorlopig bijna of om de dag gedekt. Betaal 1 vast bedrag, vandaar dat ik het me afvroeg.

Kan beide. Ik heb 1 dierenarts waarbij je 1 bedrag betaalt (excl stalkosten), maar ook 1 waarbij we gewoon per keer afrekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:41 



 
Profiel   

Muronia. Denk je nu drachtig van een merrie? Ik ben benieuwd. Dat wordt nog lang wachten op het resultaat

Ansodm. Spannend. Hopelijk mooie hartslag.
Ik vindt het insemineren van mijn eigen merries niet echt spannend. Ondertussen al zo vaak gedaan. Maar ik vindt het wel altijd spannend of ze ook daadwerkelijk drachtig zijn. En vaak zit ik ook wel goed met mijn gevoel. Als het insemineren soepel gaat, ze goed hengstig staan. Dan zijn ze meestal drachtig

Balou.k. Jeetje heftig. Nog goed vanaf gekomen als ik het zo lees. Beterschap

Jennyk. Fijn dat ze gedekt kon.
Duimen dat ze snel weer naar huis kan

Karentjeuh. Welkom. Ik hou altijd aan na 18 dagen van ovulatie controleren. En meestal beginnen ze dan wel weer opnieuw. Schimmel merrie was op 20 dagen geinsemineerd en drachtig. Mijn vos was de eerste hengstigheid ook gelijk drachtig. Nigrante heb ik niet hengstig gezien en is nu gespoten.

Az dat kan zeker. Bij mijn vos was dit jaar ook heel lang een leeg beeldscherm met scannen op hartslag. Na een tijdje zoeken kwam er toch iets in beeld. Uiteindelijk wel beter in beeld gekregen maar niet heel duidelijk,wel hartslag gezien

Baudyh. Wat goed. Gefeliciteerd!

Nieky. Nee ze toont nog niet hengstig. Sterker nog op stal had ze nog ruzie beter de buurvrouw :') normaal als ze hengstig is. Is ze zo erg dat ze op de waterbak gaat zitten := dit jaar heb ik dit dus helemaal niet gezien. Dus erg benieuwd hoe ze nu hengstig wordt

Megan. Welkom fijn dat de eerste gedekt is.
Ik heb in principe goede ervaringen met hengstig spuiten. Heel soms gehad dat ze nog een keer gespoten moeten.

Sparky. Allebei prachtig, wn met veel wit. Love it <3

Ladygiroc. De prijzen wisselen nog wel eens. Bij mij is het één keer kosten. Kan je heel seizoen voor dekken tm drachtig. En dan in oktober 2e gedeelte dekgeld. Ex verzenden enz

Nigrante is donderdag hengstig gespoten. Nog niet echt iets te zien. We wachten rustig af

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:54 



 
Profiel   

Anso jij scant 1 keer op hartslag en nog eens op 6 weken? Ik scan 1 keer rond dag 35 (op hartslag) en dan pas weer in september. Denk dat daar het verschil in zit dan. Spannend maandag!

Balou_k jeetje heftig! Ja dan duurt de tijd wel langer als je niks te doen hebt. Goed herstel gewenst.

Jennyk fijn, actie! Dat ze maar snel naar huis mag nu. Dit wachtbankje schiet wat meer op hoor :)

Karentjeuh de mijne heeft een cyclus van 3 weken en 2 dagen ongeveer. Ze is beide rondes op dag 3 en 5 geïnsemineerd, dag 6 eisprong.

AZ hmm kan beide kanten op gaan. Ik heb het niet meegemaakt maar ik ben daar wel altijd een beetje huiverig voor als we wat vroeg scannen op de dracht, dat het nog niet te zien is. Het vruchtje zwerft tot dag 16/17 nog vrij rond door de baarmoeder voordat hij zich hecht aan de wand en dan lijkt het me ook meer zoeken om hem te kunnen vinden nog. Ik hoop dat ie ergens verstopt zat.

Baudy gefeliciteerd!

Nieky fijn, einde in zicht! Ik ben benieuwd wat je eindstand straks worden mag! Ja ik zou dat ook wel willen weten, maar dat duurt nog heeeel lang :)

Meganvr nou duimen dat ze beide lukken en een beetje gelijk op lopen straks!

Sparky hihi ik snap je man, ik zou zelf ook liever een vos dan een palomino hebben, maar in principe is de kleur natuurlijk worst.

Ladygiroc ik betaal gewoon per dekseizoen, alleen scannen en verzendkosten sperma komen daar nog bij.

AM ja dat is mijn gevoel, we wachten braaf af of het klopt. Hopelijk wordt Nigrante nu snel hengstig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:13 



 
Profiel   

AM toch nog proberen met Nigrante. Gaat vast lukken, ik hoop nu dat ze een merrietje gaat geven voor je.

Sparky ben benieuwd we zijn zin krijgt. Wel spannend wie de vader gaat zijn. :')

Meganvr succes met dekken van beide merries. Leuke actie ook van de fjord ~~}> welke hengsten ga je gebruiken?

Baudhy gefeliciteerd weer eentje klaar.

Muronia benieuwd of je gelijk gaat krijgen en het een merrietje wordt.

Hier hebben we vanochtend vroeg de merrie kunnen afzetten bij de DA. Helaas zag ik ze gisteren toch hengstig worden. En bleek te kloppen. Zat een klein ei van 2,5. Verder wat oedeem in de baarmoeder. Haar gelijk laten swappen. Dinsdag mag ze weer gescand als het goed is dan ook het resultaat van de swap.
Wel sneu voor haar dat ze met het warme weer op de kliniek staat. Ze zorgen wel goed voor der. Maar thuis is toch altijd fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:17 



 
Profiel   

Jeetje Balou, heftig. Beterschap ermee.

Baudyh gefeliciteerd.

Megan succes met dekken.

Knolselder ook succes.

Jazzejam jammer, succes met de nieuwe ronde

Alle wachters, nog even geduld! Komende week wordt spannend voor een heel aantal uit mijn hoofd.

Sanaa heeft netjes geovuleerd, er zit een mooi geel lichaam. Helaas ook wat vocht in de baarmoeder, mogelijk ook nog van het oude vruchtje. Ze is dus gespoeld en heeft een spuit oxytocine gehad. Kortom: ik neem ook weer plaats op de wachtbank! Gezelig druk en lekker warm {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:40 



 
Profiel   

Wat fijn dat er weer mensen op het wacht bankje zitten samen met mij!

Ik merk wel dat ik zenuwachtig ben, vanwege alle overleden veulens van dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:20 



 
Profiel   

jazzejam: balen dat ze nog niet drachtig is, hopelijk gaat het lukken, wie weet komt er iets uit de swap waardoor ze een te behandelen oorzaak vinden

LaDonna: succes op het wachtbankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:21 



 
Profiel   

Jazzejam t zit niet echt mee he? Hopelijk komt er wat uit de swab waar je iets mee kan en lukt het deze ronde voor jullie.

LaDonna succes met wachten weer, warm is het zeker!

Balou_k eigenlijk is dat alle jaren wel zo met de pechverhalen. Het is goed om je er bewust van te zijn dat het niet vanzelfsprekend is dat het goed gaat. Maar het blijft de moeite waard als het goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 15:37 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden!

Jazzejam wat jammer dat ze weer hengstig werd. Hopelijk nieuwe ronde wel geluk.

balou, snap wel dat je zenuwachtig bent maar denk dat meerdere dat hebben. Het blijft natuurlijk een risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:51 



 
Profiel   

Ik ook op een soort van wachtbankje. Mijn welsh a merrie is altijd stil hengstig maar ik mocht haar kon de gok brengen van de hh.
Afgelopen woensdagochtend gebracht, bleek ze dus hengstig en dezelfde dag gedekt.
Dat was dan ook de enige dekking. Blijkbaar zat ze al op het einde van haar henstigheid. Zaterdag heb ik haar weer opgehaald.

Dus of heel veel geluk of net pech. Aangeraden wordt scannen na 18 dagen op 25 juni, een zondag. Dat zou dan dus de maandag erop worden. Dat vind ik alleen wat riskant omdat ik dan misschien net de volgende hengstigheid mis als ze niet drachtig is....
Het plan is nu om haar de vrijdag 23 juni te laten scannen. Dat zou dan 16 dagen zijn.
Hopelijk kunnen ze dan al iets zien en wat duidelijkheid geven.

Zijn er mensen die al een duidelijke wel of niet dracht hadden met 16 dagen scannen?
Nou, succes allemaal en voor nu kom ik er dus gezellig bij zitten! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:15 



 
Profiel   

Ja hoor op 16 dagen moet het wel zichtbaar zijn. Bij mogelijke tweelingdracht scan je ook vaak rond 15 dagen al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:22 



 
Profiel   

Spannend Jaydee! En Ja hoor, bij mijn kliniek scannen ze zelfs standaard op dag 16. Je ziet dan prachtig een vruchtzakje. Dit ging alleen later mis, maar voor het idee:
[ img ]


@ladygiroc ik betaal het dekgeld plus transportkosten van de koerier aan de hengstenhouder en scannen en insemineren enz aan de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:46 



 
Profiel   

jazzejam schreef
Meganvr succes met dekken van beide merries. Leuke actie ook van de fjord ~~}> welke hengsten ga je gebruiken?


Mn vos welshjes is gedekt door Twrog Brenin Aur! Een mooie palomino hengst :)

Fjord gaat naar Jakobgardens Junar! Was even afwachten aangezien ze eind winter flink ziek geweest is maar madam ziet er inmiddels super uit dus ik durf het wel aan.

Door wie is ze gedekt Jaydee_WP?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 267 [ 6671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 267  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen