Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 116 [ 2891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 116  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

GJ is ze wel mooi hengstig steeds? Ik vind de combinatie insemineren en in training voor zadelmak maken niet een hele mooie. Maar ik weet niet hoe ze erbij staat? Mijn Eebert vond het altijd vreselijk op de grote stallen, dan keek ze wel zo dof uit haar ogen. Die had ik denk ik ook niet dragend gekregen op die manier. Wat is de kwaliteit van het sperma? Dat scheelt ook nog natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 16:04 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties!
Het gaat om Extreme, die bevrucht toch wel heel goed, aangezien hij er vorig jaar 300 heeft drachtig gekregen
Als hij dit jaar dezelfde kwaliteit heeft, dan zou het gewoon goed moeten zijn
Ze is supermooi hengstig, baarmoeder ziet er super uit, beide keren dubbele eisprong zelfs. enige wat we kunnen bedenken is het dat het gewoon een goede match niet is. Ik heb altijd de merries weggebracht voor het dekken, nooit problemen mee gehad
Ze is verder ook wel relaxed op stal en in de training

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:06 



 
Profiel   

Vreemd GJ9, mijn merrie is al 2 jaar leeg en dit jaar had Extreme in een keer gepakt.
Ze had 2 eitjes zitten en 1 ei is zelfs 36 uur later nog bevrucht.
DA zei dat het sperma van enorm goede kwaliteit is. Er is een eitje weggeknepen en de ander is blijven zitten.
Heb de merrie wel op regumate gezet voor de zekerheid omdat ze al 2 jaar verwerpt. Volgende week scannen we op hartslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:21 



 
Profiel   

GJ9, ik heb vorig jaar 3x geprobeerd met Next Level, die er toch zat drachtig heeft. Maar mijne wilde er niet van dragen.
Toen For Ferrero en meteen raak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:12 



 
Profiel   

Iemand nog goede suggesties voor een fijne hengst met goeie opwaartse beweging. Jonge hengst of bewezen maakt opzich niet heel veel uit.

Mijn merrie moet morgen geinsimineerd worden. Ik was uit mijn hengstenkeuze, maar kom er vanochtend achter dat de hengst alleen op maandag, woensdag en vrijdag dekt en niet al te beste sperma heeft. Dus ik heb deze afgebeld en moet last minute voor morgenvroeg een nieuwe hengst kiezen. Echt ellende!

Ook nog voor mijn goeie merrie (Johnson x Variant), dus wil er ook niet zomaar iets op zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:09 



 
Profiel   

Vulina schreef
En de Red Viper is ook geboren <3 Een hengst, ik vind hem prachtig :j

[ [url=m/zbtXFa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1nXYTr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knap veulen! Heb nog niet zoveel veulens van hem zien verschijnen.
Uit wat voor een merrie? Kijk uit naar de onze.

Hopelijk vanacht ons Nirvano veulen.
Uier lekt al heel de dag melk.

Onze glamourdale is donderdag gedekt met Dutch Dream.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:02 



 
Profiel   

Redd schreef
Iemand nog goede suggesties voor een fijne hengst met goeie opwaartse beweging. Jonge hengst of bewezen maakt opzich niet heel veel uit.

Mijn merrie moet morgen geinsimineerd worden. Ik was uit mijn hengstenkeuze, maar kom er vanochtend achter dat de hengst alleen op maandag, woensdag en vrijdag dekt en niet al te beste sperma heeft. Dus ik heb deze afgebeld en moet last minute voor morgenvroeg een nieuwe hengst kiezen. Echt ellende!

Ook nog voor mijn goeie merrie (Johnson x Variant), dus wil er ook niet zomaar iets op zetten


https://m.youtube.com/watch?v=k7L9u2QGQ4U&pp=ygUUbG9yZCByb21hbnRpYyBoZW5nc3Q%3D

Of anders O’toto van de wimphof?

Wel last minute zo. Spannend!
Wie had je eerst gekozen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:17 



 
Profiel   

Redd schreef
Iemand nog goede suggesties voor een fijne hengst met goeie opwaartse beweging. Jonge hengst of bewezen maakt opzich niet heel veel uit.

Mijn merrie moet morgen geinsimineerd worden. Ik was uit mijn hengstenkeuze, maar kom er vanochtend achter dat de hengst alleen op maandag, woensdag en vrijdag dekt en niet al te beste sperma heeft. Dus ik heb deze afgebeld en moet last minute voor morgenvroeg een nieuwe hengst kiezen. Echt ellende!

Ook nog voor mijn goeie merrie (Johnson x Variant), dus wil er ook niet zomaar iets op zetten


Dutch Dream is echt heel goed.

Anders Las Vegas of als de merrie een goed achterbeen heeft wellicht Pernod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:12 



 
Profiel   

O toto ben ik idd aan het overwegen.
Dutch dream vind ik een fijne hengst, maar daar zit al Johnson in. Las vegas te groot en Pernod was dus eigenlijk mijn keuze..

In ieder al bedankt voor de suggesties. Als iemand nog iets passends weet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:02 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van McLaren qua verevening van beweging?
Vorig jaar wilde ik hem eigenlijk kiezen voor mijn haar, maar uiteindelijk heb ik mijn andere merrie met hem gedekt. Helaas moet dat veulen nog geboren worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:18 



 
Profiel   

Ik lees al heel lang mee en vind het super leuk om iedereens fokproducten te zien :D

Gisterenochtend bij ons geboren:

Timber LS, Ziyech x Cachet L, moeder is voorlopig keur. Echt een super lief ventje is het. Mama laten we dit jaar leeg om haar uit te brengen in de sport! Vorig jaar hadden we een merrieveulentje uit deze combinatie!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:59 



 
Profiel   

Redd schreef
O toto ben ik idd aan het overwegen.
Dutch dream vind ik een fijne hengst, maar daar zit al Johnson in. Las vegas te groot en Pernod was dus eigenlijk mijn keuze..

In ieder al bedankt voor de suggesties. Als iemand nog iets passends weet..


Ik ben een enorme Opoque fan en heb er al een paar veulentjes van gezien die heel aansprekend waren.
Ik weet niet of hij makkelijk verkrijgbaar is maar die beweegt absoluut opwaarts met enorm veel kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 23:53 



 
Profiel   

Opoque staat in Denemarken dus zal moeilijk verkrijgbaar zijn

Pernod is ook gaaf. Maar al heel veel paard. Ik denk niet dat hij echt bloed gaat meegeven?
En natuurlijk schimmel x schimmel hoeft natuurlijk geen probleem te zijn

Ik heb een aantal bloed mooie gezien van mac laren. Maar maat en achterbeen is aandachtspunt.

Frankie Lee?
Nashville star heeft mij ook echt een leuk veulen gegeven

O'toto vindt ik ook een gijn bewegende hengst :j

Succes met kiezen, er is zoveel keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 00:09 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Opoque staat in Denemarken dus zal moeilijk verkrijgbaar zijn


Opoque staat in Duitsland en is gewoon elke dag vers beschikbaar via de IJzeren Man
https://www.deijzerenman.com/paarden/opoque/

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:42 



 
Profiel   

Opoque is makkelijk te verkrijgen via de Ijzeren Man. Mijn merrie was vorig jaar meteen drachtig van hem. Wij zijn ook tevreden met het veulen dat we van hem hebben nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:50 



 
Profiel   

Dat is dan ook een optie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:51 



 
Profiel   

Ik denk dat bij Mclaren lengte soms ook een aandachtspunt is.
Wel mooie veulens van gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:15 



 
Profiel   

Ik ben best fan van O'Toto. Hoe vinden jullie hem? Iemand hem al gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:15 



 
Profiel   

Opoque vind ik ook heel gaaf! Alleen wel ongunstige voorwaarden, bij geen dracht alleen het volgende jaar korting

O’Toto vind ik zich goed ontwikkeld hebben, op de tweede bezichtiging vond ik zijn model te lang voor mijn paarden (die hebben ook veel lengte).

Hebben mensen hier ervaringen met veulens van Next Romancier?
En met Kaiser Weltino?
En dan vooral karakter, stalondeugden, gezondheid, correctheid.. De dingen die het KWPN rapport niet altijd vermelden maar er soms wel zijn…

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:00 



 
Profiel   

[ img ]

Ons McLaren veulen. Ik vind de hengst top. Maar wel bij groot ramige merries met een sterk achterbeen.

[ img ]

Dit is de moeder. We hebben haar weer drachtig van McLaren

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:12 



 
Profiel   

Mclaren heb ik nu een jaarling van lopen. Stokmaat is wel een punt van aandacht plus zou wat keer lengte kunnen hebben.

Opoque vindt ik ook heel erg gaaf. Maar niet gebruikt om de voorwaarde inderdaad. Ik heb dan altijd een beetje het gevoel dat je er aan vast zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 12:18 



 
Profiel   

Gaaf vulina! Ik verwacht ook een red viper. Dit geeft me goede hoop :o

Red; wat vind je van Mowgli? Dit is mijn Mowgli uit een Just Wimphof. Merrie is 1,64 en een beetje pony achtig. Hij heeft mooi wat lengte verbeterd op haar. En ze zal ook groter worden dan mama [ img ]
Mama

[ img ]

Vorig jaar
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:04 



 
Profiel   

Hier eindelijk ook de tijd om mijn Millennium eens op de foto te zetten.


[ img ]


[ img ]

Is op de foto 1 maand oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:29 



 
Profiel   

gewoonmarie schreef
Gaaf vulina! Ik verwacht ook een red viper. Dit geeft me goede hoop :o

Red; wat vind je van Mowgli? Dit is mijn Mowgli uit een Just Wimphof. Merrie is 1,64 en een beetje pony achtig. Hij heeft mooi wat lengte verbeterd op haar. En ze zal ook groter worden dan mama [ [url=m/mqIg5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mama

[ [url=m/uUrffC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar
[ [url=m/7SoLF4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dit jaar ook Mowgli gebruikt op m’n Valeron merrie. Zeer tevreden over het veulen, meer lengte als m’n Il Divo van vorig jaar op het eerste gezicht (al is dat een laatbloeier en is die nu als jaarling echt fantastisch).


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 16:02 



 
Profiel   

Red. Welke hengst uiteindelijk gekozen?

Mooie mowgli veulens komen er voorbij <3

Umeo prachtig veulen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 22:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 116 [ 2891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 116  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen