Muzka wordt een
Valk merrie 24%  24%  [ 87 ]
Valk hengst 17%  17%  [ 62 ]
Bruine merrie 4%  4%  [ 18 ]
Bruine hengst 3%  3%  [ 11 ]
Palomino merrie 11%  11%  [ 40 ]
Palomino hengst 6%  6%  [ 24 ]
Vos merrie 3%  3%  [ 11 ]
Vos hengst 2%  2%  [ 10 ]
Smoky Black merrie 12%  12%  [ 44 ]
Smoky Black hengst 8%  8%  [ 32 ]
Zwarte merrie 2%  2%  [ 8 ]
Zwarte hengst 3%  3%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 361

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 49 [ 1205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

 
Profiel   

Krijgt al een mooi buikje he?
Morgen alweer 140 dagen dus nog ong. 200 te gaan. :j

Lijstje:

_San87_ - 7 mei - valk hengst
CarinaR - 20 mei - valk hengst
Nynkefleur - valk hengst
AmyII - 20 mei - donkerbruine/zwarte hengst met smalle bles
jokari - geen metallic valk merrie
Ibbel - 10 mei - metallic palomino hengst
zippora - valk hengst
Fenrir - 18 mei - goudvalk hengst
Babootje - vos
_Tarzan - smoky black hengst
Lynnepinny - 14 mei - zwarte merrie
gerlindie - voshengst
jeetje77 - 4 mei - smoky black hengst
amaniblauw - 5 mei - palomino merrie
LaPluche - voshengst
maura - 10 mei - goudvos merrie
Mayasfrenk - 3 mei - palomino merrie
fleurtjeuh - 5 mei - metallic palomino merrie
Mondy - 13 mei - valk merrie
Moirin - 8 mei - smoky black merrie
Retjethorse - 16 mei - palomino hengst
Rebecca - 17 mei - vosmerrie
Jans - 10 mei - metallic palomino hengst
EmmaVZ - 8 mei - bruine merrie met sooty
Donja - 12 mei - smoky black hengst
Mizora - 5 mei - valk merrie
Annemiek73 - 17 mei - valk merrie
Molfre - 15 mei - bruine merrie
Deni11 - 21 mei - vosmerrie

Ik zal het lijstje binnenkort op datum ordenen, want zo raak ik het overzicht inmiddels een beetje kwijt. :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 20:14 



 
Profiel   

Lijstje:
Babootje - vos
gerlindie - voshengst
jokari - geen metallic valk merrie
LaPluche - voshengst
Nynkefleur - valk hengst
_Tarzan - smoky black hengst
zippora - valk hengst

Mayasfrenk - 3 mei - palomino merrie
jeetje77 - 4 mei - smoky black hengst
amaniblauw - 5 mei - palomino merrie
fleurtjeuh - 5 mei - metallic palomino merrie
Mizora - 5 mei - valk merrie
_San87_ - 7 mei - valk hengst
Moirin - 8 mei - smoky black merrie
EmmaVZ - 8 mei - bruine merrie met sooty
Ibbel - 10 mei - metallic palomino hengst
Jans - 10 mei - metallic palomino hengst
maura - 10 mei - goudvos merrie
Donja - 12 mei - smoky black hengst
Mondy - 13 mei - valk merrie
Lynnepinny - 14 mei - zwarte merrie
Molfre - 15 mei - bruine merrie
Retjethorse - 16 mei - palomino hengst
Annemiek73 - 17 mei - valk merrie
Rebecca - 17 mei - vosmerrie
Fenrir - 18 mei - goudvalk hengst
AmyII - 20 mei - donkerbruine/zwarte hengst met smalle bles
CarinaR - 20 mei - valk hengst
Deni11 - 21 mei - vosmerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 20:56 



 
Profiel   

Dankjewel, Mizora! En ik heb je een PB gestuurd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 23:00 



 
Profiel   

Vandaag bij het binnenzetten is Muzanna een ijzer met zooltje verloren. Net nu de smid op vakantie is... Stalhouder heeft het ijzer gevonden en na overleg haar smid gebeld. Die smid komt morgen om het ijzer er weer onder te zetten zodat Muzanna de tijd kan overbruggen tot de eigen smid, die haar kent, weer terug is. Ze zou eind deze maand sowieso weer worden bekapt, maar echt... typisch weer.

Het viel me wel alles mee hoe ze liep en de zool was mooi hard en ook de straal zag er goed uit.
Ideaal is natuurlijk anders.

Geen wandelingetje vandaag dus. Misschien morgen weer.
Ze was wel weer enorm blij me te zien vandaag. Erg leuk, dat enthousiasme. Heb heerlijk met haar geknuffeld en haar een uitgebreide borstelbeurt gegeven. Kon ze ook wel waarderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 20:31 



 
Profiel   

Ik volg mee! Bijzonder ras. Erg gaaf.

Wat een toestanden heb jij gehad van de zomer zeg. Hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 15:49 



 
Profiel   

Het gaat nu de goede kant op. Hetgeen in de zomer is gebeurd lijkt zo ver weg, terwijl we nog niet eens kunnen rijden - ik durf het iig voorlopig nog niet aan. Ik ben nog erg voorzichtig en in feite is ze nog geen maand stabiel. Als binnenkort de hoefsmid weer komt zullen we weer verder kijken. Wie weet krijgen we groen licht om voorzichtig weer aan het werk te gaan. Ze zit goed in haar vel en is gelukkig. Ik word dagelijks heel tevreden begroet en ik heb het gevoel dat ze gelukkiger is dan ze op de vorige stal ooit geweest is. Best een bizar idee, want we hebben er ook een hele tijd naar volle tevredenheid gestaan. Kunnen deels natuurljk ook de hormonen zijn, hahaha.
Langzaam durf ik uit te kijken naar het veulen. Ik had ook al een leuk berichtje gekregen van de hengstenhouder, want vanwege alle gedoe was ik ook op FB stil. Ook zij kijken heel erg uit naar het veulen, leven mee en zijn razend benieuwd. Erg leuk vind ik dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 20:12 



 
Profiel   

Voor de liefhebbers van epistels van mijn hand... een stukje over metallic bij de AT, met plaatjes: JoSav @ [RPA] Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Muzanna blijft vooruitgaan. Teken dat ik veel met haar wandel blijkt uit haar ijzers, want daar is inmiddels bijna niks meer van over. Gelukkig komt de hoefsmid zeer binnenkort.
Ze staat verder tevreden buiten onder haar dekentje en hinnikt nog elke dag lekker overdreven naar me. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 16:57 



 
Profiel   

<3 lekkere moeke, geniet er maar van! Ze klinkt als " wanneer m'n veulen er is verander ik in een supermoederkloek en sta jij ff op nummero 2 vrouwtje". :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 20:47 



 
Profiel   

Haha, ik geloof het zo. Zij let wel op haar baby. Doet ze nu al top, nl. <3
Op zulke momenten mis ik een vind ik leuk knop: moest behoorlijk glimlachen om je post. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:44 



 
Profiel   

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 16:42 



 
Profiel   

Wat hebben jullie veel meegemaakt. Ik was het topic kwijt geraakt en heb ik spanning weer vijgelezen. Gelukkig is ze nog steeds drachtig en gaat het met haar gezondheid ook de goede kant op!
Ik had gegokt op een Smokey black merrie en dan gok ik op 11 mei.
Ik zal verder waarschijnlijk vrij stil volgen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 10:36 



 
Profiel   

Gaat alles nog goed met Muzanna? Is ze nog steeds zo aanhankelijk? Mijn pony is ook drachtig en die wil vooral eten en rug massages.
Ik denk dat ze nu zo op de helft van haar dracht zit? aftellen maar. Ik ben echt heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 19:21 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

[ITP] Spiegeltje, spiegeltje in het zand...


Muzanna is nu inderdaad op de helft! Ongelooflijk, eigenlijk.
Vandaag was het veulen erg druk, want moeder in spé had eventjes wat last van de kleine en je zag en voelde Muzka bewegen. Zo bijzonder. Mijn man wilde ook meteen voelen en ja hoor, Muzka liet wat weten. <3

De hoefsmid is inmiddels ook weer geweest en bevestigde de HB: er waren wat roze en rode sporen te zien in de zolen voor. Zo zie je maar dat ik mijn paard goed ken.
De smid was enorm tevreden met haar voortgang en vond dat ze behoorlijk goed liep, zelfs blootsvoets op het harde. Gezien haar herstel in de afgelopen vier maanden concludeerde hij dat het, zoals het er nu naar uitzag, al met al met een sisser is afgelopen.
De verandering van voer en omgeving is ook goed in haar hoefwand terug te zien, want ze heeft ringen vanaf de kroonrand. Wel groeien de hoeven minimaal, dus ik heb als tip van de smid meegekregen de hoefgroei op te meten en op basis daarvan te bekappen.

De tandarts is vandaag ook geweest en gelukkig viel het erg mee. Wel wat kleine haakjes die moesten worden weggevijld en ze moest ook twee kiezen uitbalanceren. Uiteindelijk een hele tijd bezig geweest, maar ik kreeg complimenten over hoe braaf en meewerkend ze was. Ze was ook erg benieuwd naar het veulen en ik moest haar een foto sturen zodra Muzka er was. :D

Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Ze voelt zich erg prettig op haar nieuwe plek en we wandelen dagelijks. In de loop van volgende week gaan we het gewone werk weer oppakken. Al met al heeft ze nu zeker 7 maanden stilgestaan en toen ik haar vandaag in het zonnetje op de foto zette viel me op dat ze er vooral uitziet als een fokmerrie, niet zoals ik haar ken. Ja, toch wel logisch, he?

:D

Maar we gaan dus weer aan de arbeid. Eens zien of ze daar met haar zwangere lijf nog veel zin in heeft. De dagelijkse wandelingen vindt ze in elk geval nog altijd erg gezellig en ze is oprecht ontstemd als ik het wandelen oversla, want dan hint ze de dag erna heel duidelijk met wat ze wil: buiten wandelen! Gezellig! :))

Ook is ze nog steeds heel aandoenlijk en aanhankelijk, ook het meisje dat haar stal voor me uitmest is helemaal hoteldebotel want ze vindt het zo leuk dat ze ook naar haar hinnikt als ze met de kruiwagen komt. Zo lief.

Lijstje werk ik nog bij!
Lief dat jullie zo trouw volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 01:51 



 
Profiel   

Leuke update!
Fijn dat ze het zo goed doet en dat ze nog zo lief is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 07:44 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen!
Wat een mooi ras ben heel benieuwd.

Hoop dat alles nu voorspoedig blijft verlopen.

Ik ga voor 7 mei.
Smoky black merrie

Het is misschien al gevraagd maar jullie houden het veulen zowiezo niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 08:33 



 
Profiel   

Het lijstje is weer bijgewerkt!

sanneloveyou: mooie datum, voor mij van speciale betekenis.
linnie: ik hoop ook dat de dracht en het verdere vervolg nu vlekkeloos verloopt. Ze is enorm relaxed en erg gelukkig op haar nieuwe stek dus ik durf voorzichtig positief te zijn. :D
Het veulen is inderdaad in principe voor de verkoop, al geef ik grif toe dat ik bij de pups van mijn teef vorig jaar al menig traantje gelaten heb toen de pups een voor een werden opgehaald en het ook een enorme verantwoordelijkheid vond er geschikte mensen aan te koppelen.
Het ligt er natuurlijk ook erg aan hoe het allemaal loopt, en wat voor potentiële kopers op ons pad komen, want ik sta bijv. ook open voor een co-eigenaarschap bij een ambitieuze, talentvolle ruiter die niet de middelen heeft maar wel de wens een kwalitatieve AT te kopen. Ik heb het veulen i.p. ook nog nergens geadverteerd als zijnde voor de verkoop. In utero verkopen vind ik nl. ook wel erg spannend... tja, we zullen zien. :D Als het aan mij lag hield ik sowieso alles, vrees ik. Dan had ik hier nu 6 honden rondlopen, hahaha. :Y)


Lijstje: (met dank aan Mizora)
Babootje - vos
gerlindie - voshengst
jokari - geen metallic valk merrie
LaPluche - voshengst
Nynkefleur - valk hengst
_Tarzan - smoky black hengst
zippora - valk hengst

Mayasfrenk - 3 mei - palomino merrie
jeetje77 - 4 mei - smoky black hengst
amaniblauw - 5 mei - palomino merrie
fleurtjeuh - 5 mei - metallic palomino merrie
Mizora - 5 mei - valk merrie
_San87_ - 7 mei - valk hengst
linnie050 - 7 mei - smoky black merrie
Moirin - 8 mei - smoky black merrie
EmmaVZ - 8 mei - bruine merrie met sooty
Ibbel - 10 mei - metallic palomino hengst
Jans - 10 mei - metallic palomino hengst
maura - 10 mei - goudvos merrie
sanneloveyou - 11 mei - smoky black merrie
Donja - 12 mei - smoky black hengst
Mondy - 13 mei - valk merrie
Lynnepinny - 14 mei - zwarte merrie
Molfre - 15 mei - bruine merrie
Retjethorse - 16 mei - palomino hengst
Annemiek73 - 17 mei - valk merrie
Rebecca - 17 mei - vosmerrie
Fenrir - 18 mei - goudvalk hengst
AmyII - 20 mei - donkerbruine/zwarte hengst met smalle bles
CarinaR - 20 mei - valk hengst
Deni11 - 21 mei - vosmerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 23:01 



 
Profiel   

In de poll heb ik gegokt op een valk merrietje en ik denk dat deze geboren gaat worden op 6 mei :)

Wat een ongelooflijk gave merrie heb je toch! Ik volg dit topic al een poosje in stilte en ik kan enorm genieten van de foto's en verhalen die jij plaatst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 23:04 



 
Profiel   

Wat fijn dat het volgens de HS met een sisser is afgelopen !

Mooie drachtige dame. <3

Ik zit toevallig dit weekend in Twente bij vrienden, ik heb zonet "mijn" logeerkamer maar alvast gereserveerd voor als ik op veulenbezoek kom. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 18:53 



 
Profiel   

Ah, op de helft al! So far, so good. Nu maar even een paar maandjes genieten van de rust, want de laatste loodjes van de dracht gaan je ongetwijfeld ook weer de nodige slapeloze nachten bezorgen.

En verkopen, ach. Alles op z'n tijd. Eerst maar weer lekker aan het werk met haar, daar zal ze profijt van hebben bij de bevalling. En dan een gezond veulen op de wereld zetten. Wie weet win je de loterij voor die tijd nog wel, schrijf je een bestseller of blijkt op een oude foto die je op een rommelmarkt kocht Billy the Kid te staan. Er gebeuren gekkere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:17 



 
Profiel   

DemiSisa: dankjewel! :o Ik zal je gokje erbij zetten.

jokari: jij weet als geen ander hoe naar HB kan aflopen. Ik ben er echt van overtuigd dat adequaat handelen haar redding is geweest. Zeker geen aandoening waarmee je kunt afwachten. Enne, leuk! Je bent nog steeds van harte welkom. :D

maura: ja, je weet nooit hoe het loopt. Daarom zeg ik ook niet zonder meer verkopen, maar is het een kwestie van kijken wat de toekomst brengt. Men zegt ook wel dat een AT zijn/haar mens kiest en niet andersom, dus wie weet wat Muzka vindt. :Y)

Binnenkort gaan we eens wat afspraken maken om bij diverse opfokbedrijven te gaan kijken. Tips, hier of via PB zijn dan ook zeker welkom. Het is toch handig een plekje achter de hand te hebben, juist omdat je niet weet hoe het zal lopen en ook voor een eventuele toekomstige eigenaar misschien handig als er evt. al een geschikt opfokplekje gereserveerd is.

Goed, dat is dus iets om te bekijken.
Verder iets om te doen juist nu er relatieve rust is, idd. Straks krijg ik weer slapeloze nachten, maar hopelijk in positieve zin. Toen mijn teef dragend was, heb ik dat eigenlijk helemaal niet gehad aangezien zij haarfijn aangaf dat het moment eraan zat te komen en ze binnen een halfuur begon. De dag ervoor was ze al wat anders en merkte ik ook aan het gedrag van Muzanna dat de bevalling niet lang meer ging duren. Instinct is een bijzonder iets. Een dag later wilde ze voor het eerst in haar leven niet mee naar het paard en binnen het uur was de eerste pup geboren.

Of Muzanna net zo duidelijk zal zijn zien we volgend jaar. :P

Deze week heb ik voor het eerst weer wat grondwerk met haar gedaan, in de vorm van vrij longeren (zonder lijn) en hoewel ze in eerste instantie nogal in de war was dat we richting bak gingen ipv. de weg (voor een wandeling) deed ze al snel braaf haar oefeningen. Ze liep ook veel beter dan ik had verwacht dus we gaan denk ik beginnen met zo’n 2-3 keer per week wat werken vanaf de grond en wie weet zit er dit jaar zelfs al een klein ritje in. En anders niet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 21:24 



 
Profiel   

Ik doe mee, valk hengst 19 mei *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 22:11 



 
Profiel   

Ik doe ook een gokje!
Valk merrie 9 mei :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 22:14 



 
Profiel   

Lijstje:
Babootje - vos
gerlindie - voshengst
jokari - geen metallic valk merrie
LaPluche - voshengst
Nynkefleur - valk hengst
_Tarzan - smoky black hengst
zippora - valk hengst

Mayasfrenk - 3 mei - palomino merrie
jeetje77 - 4 mei - smoky black hengst
amaniblauw - 5 mei - palomino merrie
fleurtjeuh - 5 mei - metallic palomino merrie
Mizora - 5 mei - valk merrie
DemiSisa - 6 mei - valk merrie
_San87_ - 7 mei - valk hengst
linnie050 - 7 mei - smoky black merrie
Moirin - 8 mei - smoky black merrie
EmmaVZ - 8 mei - bruine merrie met sooty
Janinevv - 9 mei - valk merrie
Ibbel - 10 mei - metallic palomino hengst
Jans - 10 mei - metallic palomino hengst
maura - 10 mei - goudvos merrie
sanneloveyou - 11 mei - smoky black merrie
Donja - 12 mei - smoky black hengst
Mondy - 13 mei - valk merrie
Lynnepinny - 14 mei - zwarte merrie
Molfre - 15 mei - bruine merrie
Retjethorse - 16 mei - palomino hengst
Annemiek73 - 17 mei - valk merrie
Rebecca - 17 mei - vosmerrie
Fenrir - 18 mei - goudvalk hengst
Xyris - 19 mei - valk hengst
AmyII - 20 mei - donkerbruine/zwarte hengst met smalle bles
CarinaR - 20 mei - valk hengst
Deni11 - 21 mei - vosmerrie


Ik heb jullie gokjes erbij gezet! Leuk dat zich stille meelezers/nieuwe lezers melden. :D ;)

Zat net nog het HB topic hier door te lezen, te bedenken of ik daar een update zou neerzetten en zie nu dat mijn reactie hier over het geluk dat wij gehad hebben net overkomt alsof iemand die niet dat geluk heeft gehad niet adequaat gehandeld zou hebben. Dat is dus zeker niet mijn bedoeling. :o Het is zo’n verraderlijke aandoening. Ik was er van overtuigd en zo is het me ook duidelijk gemaakt dat een volgende HB zeer waarschijnlijk fataal zou zijn, maar daardoor herkende ik het ook direct en wist ik dat ik geen seconde kon twijfelen. Als ik zie wat voor herstel ze heeft doorgemaakt in zo’n korte tijd al... wat een geluk... (want vaak is het dat) en hopelijk blijft die stijgende lijn, want een terugval kan je om het minste al overkomen.

Hè, het is dat het al zo laat op de avond is want “I want to go hug my horse!” :(:)
Maar het gaat momenteel goed en dat is me zoveel waard. Vind het bijna eng zo goed gaat ze. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 22:48 



 
Profiel   

Gewoon ervan genieten dat het zo goed gaat. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 11:41 



 
Profiel   

Wat fijn dat het beter gaat!


Spoiler:
Ik zat net toevallig te kijken en kijk wat voor hunk ik tegen kwam.
https://i.pinimg.com/originals/41/8d/f4 ... 3e1834.jpg
Akhal teke x arabier x appaloosa. Dat niet leuk voor over een paar jaar. :9
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 15:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 49 [ 1205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen