Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 17:24

Be careful what you wish for....
Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:26

Ja, leuk :)

Nu nog een gifgroen halster d'r bij +:)+

Krijgt Vu 's avonds ook brokjes? Ben benieuwd of ze op gaan. Mijn pony is vanochtend een paar keer naar d'r emmer terug gelopen: mééérrrrr! Stuur Vuutje maar op, hier leert ze wel (mee)eten ;)

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 17:58

En nu even normaal antwoord haha, gifgroen halster kunnen mijn photoshop vaardigheden niet aan hoor :') . Ik denk inderdaad dat ze ook het topic even heeft gelezen.

Vu krijgt in principe 3x per dag een beetje krachtvoer aangeboden. Als ik er ben krijgt Pas muesli waar ik zijn artrose poedertje door meng, maar dan vind ik de rest 'sielug' als ze niets krijgen dus krijgen Kirs en Vu ook een beetje voor het lekkere (Vu dan dus muesli met een paar veulenbrokjes, zoals bij het vis-flimpje). Dan krijgen ze ook middageten van de stalbaas waar Vu nu nog basisbrok krijgt (die ene die ze wel lustte), maar zodra ze de veulenbrok echt goed en vlot eet schakelen we over op veulenbrok bij die voerbeurt (langzaam eten is niet zo handig als Pas en Kirs hun emmer al leeg hebben). En dan 's nachts in haar eigen stal nog een portie muesli gemixt met brok, zodat ze gewoon rustig haar tijd had om te bedenken of ze de brok ging eten. Dat wordt dus ook helemaal veulenbrok op ten duur, dan kan ze een beetje mee eten overdag maar hoeft ze niet een hele portie snel naar binnen te schrokken.

Even het wonder op beeld vastgelegd, zelfs zonder de muesli erbij wordt het verorberd :D ze kijkt er nog wel een beetje moeilijk bij haha


Het gras is nu officieel op en het weiland heeft het erg zwaar gehad met alle regen. Dus het paddock seizoen is wel een beetje aangebroken ondertussen. Nu hebben ze wel geluk, want zodra de wei ook maar een beetje droog of hard is gaat die gewoon weer open. Dus de komende maanden zullen ze ook weleens op de wei staan, maar met deze regen en blub ben ik heel blij dat de mogelijkheid tot paddock & stoep er is!
Vu was de eerste dag niet echt geamuseerd :') kleine etterbak bleef ook piepen tot ze toch nog toegang kreeg tot de wei.


Maar vandaag hebben we de boel nog wat Vu-vriendelijker gemaakt met voldoende friemel-mogelijkheden. Dus bal in de paddock gegooid en de hooinetten uit de kast getrokken. Vu vindt hooi namelijk veel interessanter als het in een netje zit, bij hooi op de grond 'vergeet' ze vaak dat er hooi ligt en dan eten de andere twee het vrolijk op terwijl miepje Vu met andere dingen bezig is.
Kijk ze eens blij zijn met hun persoonlijke hooibar <3 en ik ben elke keer weer super blij dat we op een plekje staan waar er alles aan gedaan wordt om de paardjes zo blij te krijgen. Kan er echt gelukkig van worden als ze zo lekker tevreden staan te knabbelen :)ddd
Afbeelding

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:07

Ik mis dan wel een hoorn bij mevrouw :+

Heerlijk ding ook :') ,ik heb zo'n konijn die dan wel en dan niet biks wil. Heb 2 zakken verschillend voer gehaald en nu eet ze wat de rest eet opeens :')

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:07

Dat ziet er inderdaad als een heel fijn plekje uit...

Wat fijn dat ze de veulenbrokken eet!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:09

mooney schreef:
Be careful what you wish for....
[ [url=m/Q0NF6C.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O- _O-

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:51

Ik denk dat het vooral een kwestie is van je eigen doorzetting. Blijven volharden en blijven geven en uiteindelijk snapt ze hem wel. :P

Hier wou Inte gisteren geen voordrooghooi eten, tot ze vanmorgen iedereen er zag van smullen. Melody vond het direct mega lekker maar die is nu definitief gespeend.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:33

Noooo :') die paarse manen

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 23:52

Rebecca hou je konijn dan maar weg van Vu, want dat soort kuren kan ik echt niet gebruiken haha :')

Vandaag hebben we Vu kennis laten maken met een wapperende plastic zak. Gewoon omdat het nooit kwaad kan om wereldwijs te worden. Verder is ze in het algemeen wat nuchterder dan Kirs, maar als ze ergens schrik van heeft dan gaat ze ook 10x zo erg uit haar plaat vergeleken met mams :+ Dus leren omgaan met spannende dingen scheelt ook kapot hekwerk etc.
Eerst had ik zowel de zak als de camera vast, maar dat was niet echt heel handig
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens dus mijn vriend even lief aangekeken, die wilde wel even veulenverschikker spelen. Vu besluipt dingen graag als ze over de ergste schrik heen is :+
Afbeelding

Vervolgens jezelf even opblazen zodat die enge Goedzak wel weet wie er de baas is.
Afbeelding

En er uiteindelijk toch maar even aan snuffelen
Afbeelding

:):) :):) :):) Jó Mens, zag je wat ik durfde! :):) :):)
Afbeelding
Afbeelding

Pas is momenteel niet zo fit :(:) Maar hij kwam toch even kijken wat we nu allemaal aan het doen waren.
Afbeelding
<3
Afbeelding

Daarna nog even wat met Kirs gedaan, al valt dat niet mee als er een klein stalkertje bij loopt dat graag de aandacht opeist :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:58

Wat heerlijk om jou weer een werkje met Kirs te zien doen :) Als ik naar de foto's kijk denk ik wel steeds: pas nou op dat je niet per ongeluk met de knop van je zweep een knal tegen je nieuwe kin geeft :') :o

Wat is er met Pas aan de hand? Virusje onder de leden? Hij is wel mooi wit. Op het oogverblindende af.

En dappere Vu! Wat leuk dat je vriend zo meedoet, en erg stoer van 'm dat hij de goedzak zomaar durft vast te houden.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 00:51

:') Dat is het nadeel van niet zo groot zijn, als ik hem lager hou dan struikel ik erover (iets met twee linkervoeten). En ik sla mezelf nog geregeld per ongeluk tegen mijn kin, hij lijkt er ondertussen redelijk tegen bestand te zijn _O- met de zweep gaat het tot nu toe goed trouwens haha.
Mijn vriend (en Vu nu ook) is inderdaad plastic zakken proof haha. Het is ook heel leuk om zo samen een beetje met de paarden bezig te zijn, hij is dol op Vu en als hij hier is gaat hij ook graag mee naar stal. Met Pas en Kirs kan hij trouwens ook goed hoor, maar Vu is toch wel net wat leuker stiekem. Behalve met het wandelen, dan laat hij een stuiterende Vu liever aan mij over terwijl hij lekker relaxt met Kirs kan lopen :+ .

Wat er precies met Pas is weten we nog niet helemaal. Hij is voor zijn doen erg traag en loom, is tegen de rest chagrijnig (al heb ik het idee dat dat alweer beter gaat) en zijn mest is niet hoe het moet zijn. Nu is de winterperiode nooit zijn ding, zijn artrose speelt natuurlijk op als het vochtig en koud wordt. Verder heeft hij een zwak darmstelsel, wanneer het gras op is staat hij op heel mooi droog hooi maar zelfs dan kwakkelt hij soms een beetje.
Het kan dus zijn dat het gewoon een dip is van al zijn zwakke punten tegelijk, die ik even niet aan had zien komen omdat hij normaal rond september/oktober de eerste dip heeft en hij dit jaar echt super was in die periode. Ook weer even een zandkuur gedaan, dat lijkt al wel iets te helpen. Ga nog even zelf verder met kijken of ik de oorzaak kan vinden en oplossen, maar Vu moet toch ook bijna ge-ent worden dus als het dan nog niet lekker gaat dan mag Pas ook even naar de dokter.
Klein stemmetje zegt ook wel dat het gewoon kan zijn dat hij nu echt 'op' begint te raken. De waarschijnlijkheid dat Pas niet heel oud gaat worden met zijn problematische lichaam is natuurlijk ook de reden dat Vu er is, maar ik hoop ontzettend dat hij op zijn minst nog 1 nieuwe zomer mee mag maken. Ook voor Vu, zodat hij haar in de lente kan ondersteunen tijdens het spenen.
Kan dus alle kanten op, ik weet het even niet hoe het gaat lopen. Voor nu gaan we er gewoon even vanuit dat het gewoon weer een tijdelijke dip is en doen we ons best om hem ze snel mogelijk weer vrolijk te krijgen.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 01:42

Zelfde verhaal als hier, mijn merrie is niet heel winterproof en had het zwaar. Nu staat ze tijdelijk ergens waar ze op stal kan, in de hoop dat ze bijtrekt. Dat lijkt ook te lukken, alle rammeltjes rammelen wat minder hard. En met haar had ik bedacht dat ze volgend jaar ook iets voor me kon gaan doen met een veulen.

Mest niet goed in de zin van water er bij? Dan denk ik als eerste aan lever of nieren. En bij gewoon dunne mest aan de darmen inderdaad. Vervelend, die vage klachten.

Heb je al een plan van aanpak voor het spenen? Ga je Vu dan met Pas apart zetten?

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 11:18

Ik las het inderdaad, heel fijn dat vandaag geen trieste dag is geworden en dat ze het op stal goed doet.

De mest is aan de dunne kant (maar dat is redelijk standaard, dikke darm doet het niet optimaal denk ik aangezien daar het vocht geresorbeerd hoort te worden). Nog geen koeienflatsen, maar ook geen mooie ballen. Je ziet er ook nog duidelijk kleine stukjes hooi in terug, maar ook dat is eigenlijk standaard in de winter (alleen op gras verteert hij echt goed). En voor de zandkuur ook inderdaad dat hij moeilijk stond te kijken en er alleen wat waterige vieze troep uit kwam. Het moeilijke kijken is nu wel voorbij, maar direct voor of na het mesten nog wel wat 'water'. Nu moet ik zeggen dat ook dat een bekende kwaal is in de winter. Maar een hele waslijst dus. De ellende is ook een beetje dat ik het al vaker heb laten onderzoeken en dat er nooit wat uitkomt waar ik wat aan heb (beetje geval van: Goh jammer dat je paard niet functioneert, maar de waarden zijn ok. Hier is de rekening, doei!).
Wat me vooral dwars zit is dat hij er normaal gesproken niet echt duf of chagrijnig is als hij zo'n dip heeft (chagrijnig alleen als zijn benen echt opspelen).

Ik hoop eigenlijk dat we 'gewoon' de wei kunnen opdelen, Vu met Pas in de ene en Kirs in de andere (dat is ook waarom ik tot het weideseizoen wil wachten). Sluisje ertussen zodat er niet tussen de draad door gedronken kan worden. Want het is puur het drinken dat moet stoppen, ik haal nu Kirs ook al uit de groep voor een buitenritje aan de fiets dus het principe dat ze zonder moeder kan zit er al wel in. Dus het wordt even kijken of dat afdoende is, zou wel fijn zijn. En anders gaan we een plan B bedenken.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:45

Aaaah arme Pas

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:33

Hmm, misschien Pas ook chaggie omdat de vage klachten nu wat toenemen, of dat er nog iets anders mee is gaan spelen. Lastig om dit soort dingen uit te pluizen inderdaad.

Maarre... als jij al een tijdje ponymelker bent, en Kirs melkpony. Heb je ooit al eens bedacht om ponymelk over de vieze brokken te doen? Wie weet wordt 't dan ineens wel heel lekker!

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 20:57

Heel even snel, volgende keer reageer ik weer maar ik moet nog even 3.000 woorden typen voor vannacht. Maar ik wilde jullie dit niet onthouden. De gillende keukenmeid was weer goed aanwezig vandaag.... Tutje.. (geluid aan ;) )

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:54

Oh god :')

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:58

Het lijkt wel zo'n knijpbeestje. Alleen knijpt ze dan in zichzelf, elke keer als ze een bok geeft komt er een gilletje uit :')

Ik hoop dat het gelukt is met typen. Scriptie?

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:52

Die geluidjes _O-

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:14

Hahaha gek beestje

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:14

Hahaha ze is zo leuk!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:23

geweldig is ze :D :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:57

een knijpbeestje, ja dat is het _O- :D zo schattig zeg, heb ik nog nooit gehoord zo

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 22:09

Zo ik ben weer onder mijn schrijfsteen vandaan gekropen :') was even nog iets meer werk dan verwacht, maar nu kan ik weer gewoon een volle nacht gaan slapen ipv typen. Dit was een essay over insecticide resistentie in muggen Koper, maar ik ben inderdaad ook tegelijk nog bezig aan een soort van scriptie (afstudeerstage verslag). In ieder geval allemaal minder interessant dan alle Vu avonturen _O-

Vu heeft gewoon af en toe een steekje los haha, het is inderdaad net een knijpbeestje. Ik overweeg trouwens nog steeds om zo'n knijpkip te kopen voor haar, volgens mij vindt ze zoiets echt geweldig. Maar ik weet niet of ik mijn oren dat aan wil doen. Eigenlijk is zo'n ding ook overbodig want ze kan het geluid ook prima zelf maken.

Pas is nog niet helemaal fit. Hij gaat wel iets vooruit, maar het is nog niet helemaal op het punt waar ik tevreden ben. Ook is zijn koker wat dik dus maandag even een belletje naar de veearts, dan kan ik mooi een combi afspraak maken voor het enten van Vu en even een checkup voor Pas.
Verder is het morgen ook weer tijd voor een pedicure, heb de afgelopen twee weken even flink geoefend met Vu. Ze deed het hoeven uitkrabben eigenlijk al een lange tijd erg goed, maar de vorige keer werd ze een beetje kwaad op de smid omdat hij niet alleen de voeten op wilde tillen, maar ze natuurlijk ook naar voren wilde steken. Was ik even vergeten te oefenen en dat vond ze dus niet heel grappig. Bij mij doet ze het nu heel fijn vind ik zelf, of ze dat gedrag ook wil laten zien bij de smid is natuurlijk even afwachten :+ . Gelukkig heb ik een hele vriendelijke en geduldige smid dus komt wel goed.

En die lieve Pas toch, hij mag dan niet helemaal top in zijn vel zitten. Maar als Vu even een partner in crime of een boksmaatje nodig heeft dan staat hij er toch maar wel <3
Afbeelding
En echt niets is veilig hier, staat Vu een keer niet met spullen te gooien dan neemt Pas het wel over }>
Afbeelding

Alle kunsten van de kleine prinses veranderen de paddock ook een beetje in een heuvellandschap, dus ik had de sleep even klaar gelegd zodat ik met Kirs even de boel weer recht kon trekken. Vu wilde het ook wel even proberen, maar kwam toch snel tot de conclusie dat het zware werk beter toevertrouwd kon worden aan haar moeder. Gelijk ook even bewijs dat ze haar gekke witte streepjes nog heeft, meestal staat ze met haar 'effen' kant naar de camera toe.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:52

Awh lieve Pas!

"Ome Páásss! Ik wil de schepding. Geef!"
"Kijk Vuutje, ik doe even voor wat je er allemaal mee kunt doe..."
"Dat weet ik allemaal alllll. Geeheeeeefff. Toe nouuu"

Zoiets? :+

Succes morgen met de smid. Smid met geduld is zó belangrijk. Misschien kun je hem vragen om uit de hand te bekappen (als hij dat niet al doet)?