Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies hengstenkeuze Welsh NWR v. De Goede Ree NON

 
Profiel   

Het begint op te schieten met de dracht van Fleur en de hengstenkeuze voor volgend seizoen staat al weer voor de deur. De keuze is zo enorm groot dat ik graag open sta voor suggesties en advies van bokkers :)

Het gaat om de merrie Reduster Fleur, dit is haar afstamming: http://www.allbreedpedigree.com/reduster+fleur

Ze heeft al 5 veulens gegeven en is nu drachtig van Cassanova du Bois (verwacht eind maart/begin april).

Haar eerste 2 veulens zijn van Heidehof's Don Diego en daar weet ik helaas niet veel over behalve dat 1 daarvan de e-maat is ingegaan en in Duitsland staat.
Haar 3e veulen is van Leuns Veld Xantos. Deze is naar de HK geweest en daarna verkocht naar het buitenland.
Haar 4e is van Leuns Veld Zandro. Deze merrie heb ik zelf gezien en is een erg fijne pony. Ik zou deze hengst misschien nog wel eens willen proberen...
Haar 5e nakomeling uit 2016 is van Desperado, een knap valkje.

Er staan diverse foto's van haar en de nakomeling van Zandro in dit topic: [KS-MK] Welsh NWR veulen begin april 2018!

Ik heb eventueel via PB nog een foto van de Desperado (omdat ik niet weet of ik deze foto mag gebruiken).

Het mogen Welsh hengsten zijn, maar ik sta ook open voor een ander stamboek (bijv. Duitse rijpony of NRPS). De hengst moet in de D-maat vallen, uiteraard goedgekeurd zijn bij een stamboek, een goed fundament hebben, goed kunnen bewegen en over een fijn karakter beschikken. Dekgeld maakt mij niet zoveel uit, wel middels KI beschikbaar.

Dit is Fleur:

[ img ]

Standfoto kan ik maken. Heb zo gauw niet een goede.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 11:58 



 
Profiel   

Waarom heb je Cassanova gekozen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 12:10 



 
Profiel   

Wat zou je zelf willen verbeteren of terug zien?

Ik ben zelf fan van Heitrak's Marvin en Aester El Nino. Dus ik zou zelf kijken naar Speyksbosch Dickens of Vlagberg ’s bowden.
edit; Goldstar du Bois ook overwogen? Hele fijne pony ook! Ben ook zeer positief over zijn nakomelingen, mocht je toch weer iets met een kleurtje willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 12:19 



 
Profiel   

Cassanova heb ik gekozen omdat ik denk dat hij verbetering kan brengen op karakter en ik vind het een mooie hengst daarnaast wil ik graag een kleurtje fokken :o Dekgeld is niet hoog en de samenwerking met Marjolein was erg prettig dus dat was ook gewoon een plus en niet onbelangrijk als je voor het eerst fokt :) Een du Bois hengst is ook weer een optie. Een kleurtje is leuk, maar geen vereiste.

Fleur zou ik galop wat meer balans mogen hebben. Ik denk dat dat haar grootste aandachtspunt is. Ze is afgelopen jaar bij mij erg veranderd. Ze was redelijk sensibel, nu is ze nog steeds wakker, maar gewoon prima braaf en harstikke lief. Karakter maak ik me geen zorgen meer om alhoewel ik wel graag fok met een hengst met een goed karakter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 12:28 



 
Profiel   

Nog eens van Cassanova of anders Goldstar geen optie? :)

Hengsten met enkele verdunning voor evt. een kleurtje kom ik nog op:
Leuns Veld's Winston
Leuns Veld's Winston jr
Veenstra's Grapjas
Gin Power
FS Champion de Luxe
Le Matsjo

Voor Duitse hengsten zou je Nicole of Marjolein kunnen vragen, die weten vast nog wel wat knappe Duitse hengsten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:08 



 
Profiel   

Kleurtje is leuk, maar niet van groots belang. Haar dochter van Zandro is nu drachtig van Winston jr. dus ik ben daar wel benieuwd naar.

De du Bois hengsten blijven een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:18 



 
Profiel   

Hier nu ook mijn merrie (v. Le Matsjo) drachtig van Winston Jr. Maar zie dat die je dus al bekend is.
Verder lees ik hier ook even stiekem mee, hengstenkeuze komt er hier natuurlijk ook alweer aan.

Mocht ik nog wat weten dan zou ik het even melden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:49 



 
Profiel   

wat vind je van de NRPS hengst Flint Fortuna ZH? Daar ben ik zelf erg van gecharmeerd.
https://www.facebook.com/zhsportponys/p ... 69803106:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:59 



 
Profiel   

Misschien deze iets?

Pippin's Pride AT
http://www.turfhorst.nl/paard-informati ... 3136328817

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 13:59 



 
Profiel   

Sill_Monster schreef
Misschien deze iets?
Pippin's Pride AT
http://www.turfhorst.nl/paard-informati ... 3136328817

Valt niet in de D-maat. (En ik dacht alleen nog diepvries van maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, geen idee of dat een probleem is)
Uiteraard wel een goede beweger uit een goed lijntje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 14:11 



 
Profiel   

Even vraag van meelezer: hoe groot is Pippin's pride dan?

Een Duitse hengst kan anders ook interessant zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 14:28 



 
Profiel   

Volgens de paardenzoeker van MijnKNHS:
Stokmaat 1,505m (16-3-2017)

De nakomelingen uit de moeder vallen vrij groot uit. Wil je echt in de D-maat fokken is dit wel een puntje van aandacht. Al blijft fokken gokken natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 14:39 



 
Profiel   

Ik ben ook echt zeer benieuwd naar het veulen van Winston jr. van haar nakomeling uit Zandro. Die komt namelijk eerder dus als mij die bevalt kan dat ook nog een goede keuze zijn.

Flint Fortuna is de sport in en niet beschikbaar dacht ik?

Pippin valt inderdaad vanwege de maat af. Al hoewel je natuurlijk nooit iets kunt zeggen over de maat vooraf. Ik wil echt binnen de maat proberen te blijven. Diepvries zou nog niet direct een probleem zijn (vermits goede voorwaarden) Fleur raakt makkelijk drachtig.

Duitse suggesties zijn meer dan welkom.

Bedankt voor de input tot zover. De keuze is gewoon zo groot dat het lastig is. Meer suggesties en meningen graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 15:00 



 
Profiel   

En die mag internationale ponyrubrieken lopen?
Prachtige hengst in ieder geval. Maar zou ik ook niet aandurven,als ik een D pony wilde fokken.

*Kruipt weer onder meeleessteen*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:26 



 
Profiel   

Getup daar heb je helemaal gelijk in! Ik kan de stokmaat niet vinden. Staat iig niet bij de informatie bij de ter dekking stelling (of ik ben scheel, kan ook :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:42 



 
Profiel   

Hier staan ook enkele gave hengsten bij:
http://www.reitpony.com/hengste---reitpony/index.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:51 



 
Profiel   

Hier ook een paar interessante:
http://www.stalnieuwmoed.nl/
en
https://www.stal-koetsiershoeve.nl/c-933641/hengsten/


Edit: Bovenheigraaf`s Camillo en Burghoeve's Plot Bleu zijn fijne goede hengsten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:59 



 
Profiel   

Ooooh good old Dressmann <3


Toegestane stokmaat FEI 148 zonder of 149 met ijzers, vond ik net op de site van de KNHS. Ik weet,dat er veel mee gerommeld wordt...maar hopelijk niet bij alle pony's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 18:05 



 
Profiel   

Sill_Monster schreef
Edit: Bovenheigraaf`s Camillo en Burghoeve's Plot Bleu zijn fijne goede hengsten


Dat zijn beide geen hengsten die mij passen. De eerste heeft goede basisgangen en de tweede mist volgens het verrichtingsonderzoek balans in galop. Ik zoek wel eentje die echt goed kan bewegen met sowieso een goede galop.

Dressmann is alleen beschikbaar op aanvraag. Denk alleen voor staatspremie merries. Er zitten een paar AT hengsten bij die me wel bevallen. Ook een paar die ik niet zo geweldig vind of waar ik van weet dat de nafok wat tegen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:35 



 
Profiel   

Getup schreef
En die mag internationale ponyrubrieken lopen?
Prachtige hengst in ieder geval. Maar zou ik ook niet aandurven,als ik een D pony wilde fokken.

*Kruipt weer onder meeleessteen*

Nadat hij groter is gemeten (maart dit jaar) heeft hij geen internationale rubrieken meer gelopen toch? ;)
Ik stuur je wel even een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 07:26 



 
Profiel   

Global Player AT(palomino) en Magic Friday B(zwart), daar werd ik toevallig gister nog over getipt (ik zit zelf ook niet helemaal in de Duitse hengsten), maar die twee vond ik zelf wel heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 07:38 



 
Profiel   

Van de palomino ben ik niet heel erg enthousiast, geloof dat ik eerder voor zijn vader zou gaan :) Kan geen video vinden van Magic Friday...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 08:01 



 
Profiel   

Hesselteich's Golden Dream is natuurlijk ook een mega gave, dat snap ik zeker wel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 09:24 



 
Profiel   

Je zou ook eens bij Ferienhof Stucker kunnen kijken. Duitse toppony's zowel verzendki als diepvries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 09:27 



 
Profiel   

Leuke merrie heb je!
Ik ben zelf juist wel enthousiast over de combinatie van Pippin's Pride x NON. Heb nu zelf een jonge merrie met deze afstamming staan, ik geloof niet dat ze de maat uit gaat. Ze wordt komend voorjaar 2, dus lastig voorspellen, maar heel groot is ze zeker niet. Verder heeft ze een heel fijn karakter, kruipt het liefst in mn broekzak. Hieronder een foto van haar.
[ img ]

Verder heb een mooie nakomelingen van mijn NON merrie x Nia Domo's Bolero, maar dat moet je natuurlijk zelf ook aanspreken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 19:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen