Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

 
Profiel   

Oei Vulina dat is niet handig
Is ze wel weer helemaal weer genezen

Bedankt ben zelf ook blij met dr candalisa :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 18:48 



 
Profiel   

Ja, ze is wel weer netjes geheeld gelukkig. Maar goed, het bevorderd een nieuw dracht niet.. Ze is ook niet zo dik, dus drachtig of niet, eerst maar de volle wei in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 19:34 



 
Profiel   

Dat is echt mazzel heb het een keer eerder gezien dat was echt een ravage heel sneu.
Hier begint eusja eindelijk wat minder ribbig te worden ze heeft het veulen zoveel gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 20:41 



 
Profiel   

Klopt ja. Hopelijk wil ze wel weer drachtig, ze is aangekocht voor de fokkerij.. Ik ken ook iemand die de merrie verloor door het niet open zetten. Slordig..

Mooi zo Seven! Heb je nog wat gras? Mijn ervaring is dat dat toch het allerbeste werkt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 21:03 



 
Profiel   

Ja er is nog wel wat gras, ze gaan er even vanaf (grootste stuk) zodat het weer wat kan bijkomen en dan hebben ze tot de winter weer meer gras.
Ja ze groeien daar het beste van als ik onze twee jarige zie momenteel die hebben nog voldoende gras en zijn er flink regen aan het eten zijn echt rond aan het worden := maar volgend jaar gaan ze naar de keuring dus dat beetje extra vet kunnen ze wel gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 22:26 



 
Profiel   

Vulina fijn dat je weer 1 drachtig hebt!

Ik denk dat wij pech hebben. Ik zag dat Wainonia wat slijm verliest en het is nu 6 dagen na de laatste dekking. Dat is volgens mij geen goed teken.. ;( Ik laat haar wel scannen op 18 dagen maar ik ben er bang voor..

Ik heb vandaag onze pony bezocht die ik dit voorjaar op de zuidlaardermarkt heb gekocht. Toen we haar kochten was ze erg schraal en ik moest er tegen voeren om haar op gewicht te krijgen. Nu had ik haar een week of 5 niet gezien (ze staat nu bij een vriendin van me) en ik schrok een beetje toen ik haar zag. Ze is behoorlijk buikig geworden in de tussentijd. Nu heb ik aan de handelaar waar ik haar van heb gekocht nog wel gevraagd of ze bij een hengst in had gelopen en het antwoord was "bij mijn weten niet". Tja.. Daar ga je dan maar vanuit he. Dit kan natuurlijk ook een welvaartsbuik zijn nu, maar het zou toch wat zijn.. Ze is trouwens 19 en heeft in het verleden wel veulens gehad. Zo was ze voordat ze naar mijn vriendin ging:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En zo vandaag:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 22:35 



 
Profiel   

Vulina Gefeliciteerd! Hopen dat de laatste toch drachtig is, ondanks de vermoedens...

Murosch. Hmm klinkt niet positief, al zegt dat niet altijd iets volgens mij.
Pony is idd best buikkig :wow:

De ene merrie toont meer als de andere met dracht.
Wild Thing was 3 jaar terug helemaal niet zo dik als dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 23:19 



 
Profiel   

juval schreef
Oei, als jullie dertigers al 'oud' zijn, ben ik hoogbejaard met m'n 45 .

Candalisa, veel succes!


Fijn dat er nog een "oudje" hier meepost :o Voelde mij steeds ouder worden bij het lezen van de leeftijden. Ik ben 42, gelukkig getrouwd en een dochter van 9 die net zo'n paardengek is als haar moeder :D (misschien nog wel gekker)

Wat is Mo knap, vooral de 3e foto is prachtig <3

Gelukkig zijn er zo op het eind toch nog aardig wat merries drachtig geworden. Best raar dat ik dit jaar geen drachtige merrie heb, maar volgend jaar doe ik zeker weer mee hoor! Nu eerst een jaar lekker rijden op mijn eigen fokproduct en genieten van de andere paarden.

Ons Dexterkoetje Fleur is nu 7 weken op weg en we hebben haar niet meer tochtig gezien of gehoord, dus hopelijk een voorspoedige dracht en volgend jaar een mini koetje erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 13:06 



 
Profiel   

Fotsy, dankjewel. :o
Ben ook heel blij en trots op Nuevo Rey.

Vulina, wat slordig!!!! Arm paard,gelukkig is het goed genezen.
Hopelijk is ze desondanks toch nog drachtig dit seizoen.

Murosch, dat is minder. Maar niet op de zaken vooruit lopen, misschien valt het alles mee met de 18 dagen scan. Ik duim voor je.
Betreft je shet denk ik eerder aan een welvaartsbuik, die kleintjes worden heel vaak heel buikig al ze teveel krijgen. Dat zie ik hier met onze mascotte op stal ook. En die is 100% zeker niet drachtig. Wel zou ik haar als ik jou was in de gaten houden, ze zijn best gevoelig voor hoefbevangenheid. Eenmaal een keer hoefbevangen geweest worden ze het zomaar weer en kun je ze eigenlijk niet meer op het gras houden. Ze hebben eigenlijk maar heel weinig nodig. Moet eerlijk zeggen dat ik haar op je eerste twee foto's er goed uit vindt zien en niet schraal....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 15:22 



 
Profiel   

Vandaag op dag 66 en zo staat ze erbij:
[ img ]

Vind haar zelf wel wat gegroeid maar ze staat nu ook op semi vakantie-stand omdat ik as vrijdag 3 weken op vakantie ga (Amerika <3)

Ze heeft sinds gistermiddag ook n nieuwe (grotere) box gekregen en heeft t dr echt naar haar zin :)

*gaat terug in meeleesstand

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 15:57 



 
Profiel   

Afgelopen woensdag zat Flappie op 80 dagen. Ze blijft gelukkig ontzettend stabiel op gaar voorbenen. Hopelijk kunnen we haar zo stabiel houden tot veulentje er is en dan verder kijken.

Hier een foto op 80 dagen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 16:07 



 
Profiel   

CL wordt heel gaaf veel plezier!!

Murosch had Sal vorige week ook en dierenarts zei dat dat wel vaker voor kwam dus mss valt het wel mee!!

Angelpam nou ik zie toch echt al een buikje hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 17:18 



 
Profiel   

Cubalibre. Ze is goed rond!

Angelpam. Ze ziet er goed uit :j

Wild Thing vandaag, echt een dikkertje :P
[ img ]

Esmeralda vandaag, na het afspenen is ze helaas nog wat ingevallen. We voeren haar nu goed bij... Toch zie ik al een inniminnie buikje :wow: [ img ]
En de dames samen <3 [ img ]

Gisteren een super gave fotoshoot gehad met papa to be! Voor het eerst in zijn leven op het strand, een hele beleving voor hem. Once in a lifetime horse <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 21:30 



 
Profiel   

Oh vulina! Wat slecht om dat te vergeten, arm paard.

Murosch even spannend nog.

Angelpam jaja, daar begint een buikje!

Cubalibre jouw merrie staat er vredig bij in haar nieuwe box! Fijn zo lekker ruim.

Dit is mijn merrie op 78 dagen (30 juni)
[ img ]

Dit is haar date
[ img ]

En deze foto's zijn vandaag gemaakt op 135 dagen, al zie ik van voor nog weinig, van opzij zou je zeggen dat er wat volume in begint te komen.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 21:41 



 
Profiel   

Leuk! Ik heb dit jaar ook 1 van hem en verwacht aankomend jaar ook weer 1 :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 21:52 



 
Profiel   

Vulina schreef
Leuk! Ik heb dit jaar ook 1 van hem en verwacht aankomend jaar ook weer 1 :j


Oh gaaf! Ik ben erg gecharmeerd van het jonge spul wat ik tot nu toe van hem gezien heb.

Edit; wat een knappe man heb je toch AM horses! En je dames zien er ook goed uit, toch vaak stressvol dat afspenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 22:08 



 
Profiel   

Wat een buikjes al! Enchelina is nog steeds mooi vol. Denk niet dat dat door de toekomstige beeb komt, ze is pas 23 dagen. Denk dat ik iets te royaal voer. Moet ook zeggen dat ik Rey steeds minder aan de melkbar zie hangen, dus misschien spaart hij haar ook wel een beetje. Hooi en brok bunkert die kleine wel al flink weg.

AM_horses, wat een mooie foto's van Formidable! En wat een heerlijk nuchter karakter, ik hoop dat hij dat karakter door geeft aan "frummel"

Cheyenne, mooi koppel. Ben benieuwd naar het veulen volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 22:48 



 
Profiel   

Wauw amhorses wat een buiken al! En wat is paps toch knap!

Cheyenne wat heb jij een prachtige bonte zeg!! <3 Ik spot een mini buikje

Claudia oh dat zou rot zijn van wainonia... hopen dat het niet zo is. Ik denk niet dat de shet vol is.

Angelpam ook al buikje *\o/* Topic word zo veel leuker hihi. Fijn dat de meeste vol zijn :D

Cuba Libre veel plezier op vakantie!

Seven jeetje dat is ook niet niks. Deed de merrie vast erg zeer... :(:)

Mooie foto's van mo!!

En al meer drachtig! Super :D Gefeliciteerd *\o/*

Oke kleine poging om bij te lezen. Ik loop erg achter :+
Gister een mooie foto gemaakt van Zilver en haar moeder Vlinder. Wat lijken ze op elkaar!
[ img ]
En wauw! Zo gaaf!! Mocht ik zomaar op Bartele 472 rijden. Wow een droom die uitkomt <3 Hier krijgt zilver een veulen van!
[ img ]
[ img ]
En zeg nou zelf.. Is hij niet onzettend knap <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 07:18 



 
Profiel   

Oh wauw, dat is gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 08:31 



 
Profiel   

Dat paard was inderdaad daarna volledig afgekeurd echt heel sneu

Prachtige Friezen :j

High five fantastische hengst heb er nog aan gedacht m'n Vb merrie bij hem te doen maar wil eerst kijken of we d'r niet evt ster kunnen krijgen via de sport. Hij heeft echt fantastische nafok was er gelijk van gecharmeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 09:35 



 
Profiel   

Wauw prachtig die Fries!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 09:39 



 
Profiel   

Mooi hoor,kabayo. Wordt vast een knap veulen volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 10:05 



 
Profiel   

@Kabayo; fantastisch zeg!! Ik zag gister op fb al wat voorbij komen maar het zijn ook nog eens prachtige foto's!

@Seven; Ze toont inderdaad al lekker buikig voor haar drachttermijn tot nu toe. Ze ziet er goed uit.
@Vulina; ook gefeliciteerd met de drachtige Uriante. Fijn dat het gelukt is!
@BaudyH; gefeliciteerd met je resultaat! Ik weet hoe het voelt (plaats ik straks :D)
@Vulina; Wat een verhalen door dat niet open zetten zeg... slordig inderdaad!
@murosch; ik vind de shet niet een typische drachtbuik hebben bij shets. Dan zou ze of nog niet zo ver zijn of gewoon niet dragend. Maar goed, enige manier is scan of even voelen.
@AMhorses; papa to be is een hele gave, mooie fotos!
@Cheyenne; leuke combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 10:17 



 
Profiel   

Wat leuk om die buikjes voorbij te zien komen. Altijd handig dat vergelijkingsmateriaal

Hier zijn we 2x de 100 dagen voorbij *\o/*
Nog 200 te gaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 10:26 



 
Profiel   

Nu mijn update maar eens want ik had tot vandaag weinig te melden.

Zaterdag Nationale merriekeuring van het stamboek gehad. Waar mijn veulen regionaal nog op 2 stond in haar rubriek met wel een verwijzing eigenlijk zonder verwachting toch gegaan. Ze had zich goed ontwikkelt de afgelopen 6 weken en heeft een makkelijk frontje. Van de 5 regionale keuringen kwamen alle geselecteerde veulens samen en per geslacht/leeftijd in rubrieken ingedeeld. Ik had een rubriek met 3 regionaal kampioenen dus ook daarin al een zware rubriek.
Maar het ging boven verwachting. Ze werd direct op 1 geplaatst in haar rubriek en mocht het later op de dag opnemen tegen de andere 3 rubriekswinnaars. En van deze laatste 4 won ze ook!
Ik heb dus sinds zaterdag een Nationaal Veulenkampioen :D Ik kan het nog steeds niet geloven, maar het is op dat moment een enorme ontlading.

Jullie begrijpen dat ik nu nog meer uitkijk naar het volle broertje of zusje in april 2019 :D!

Hierbij wat foto's:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen