Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:13

Ik zie ook niks verkeerds aan die uier.
Bij Ella waren het twee tepels. En toch genoeg melk. :D

Het wordt wel hoogtijd voor nieuwe foto's hoor!

Luckymoon

Berichten: 391
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Elst, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:23

Je zou een test kunnen doen om de antistoffen te bepalen. Wij hebben dat ook gedaan bij ons hengstveulentje, aangezien het zijn mama's eerste veulentje was.

Kost niet veel, en je hebt wel zekerheid of hij voldoende biest heeft gehad..

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 15:41

Ik zie er idd ook niets verkeerd aan. Kan zijn dat hij goed is gaan vol lopen zodra kleine eraan is gaan zuigen. Was zelf helaas niet bij de bevalling door een begrafenis.
Dit had ik wel de dag ervoor smorgens gemaakt. Dus ook zeker niet weinig.
Afbeelding


Eigenaren van sampson waren hier geweest, ze vonden hem groot voor een sampson, ik vind hem juist ieniemienie, is bijna 5cm kleiner als appie toen die geboren werd!

Geen hoogstandjes, maar heb wel een paar fototjes.
Afbeelding

Net ervoor waren ze elkaar lief kusjes aant geven, maar er sprong een kat de weide in en marley keek op haha
Afbeelding

Als marley een portie brokjes krijgt voor der pilletje staat kleine zo te snuffelen, hij is totaaal niet bang!
Afbeelding

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:53

Lief! <3

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:09

zo schattig <3

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:01

aahhhwww <3 zo schattig ben benieuwd hoe hij onder die veulenvacht uitkomt <3

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 09:24

Obi doet het super! Is vandaag een weekje oud.
Van mama marley mag hij nog niet spelen met appie, al toont hij wel interesse.

Obi is echt zo'n ontzettend lief en mensgericht manneke! De eerste 2 minuten als ik hun stal binnen kom <3
Afbeelding

Ook een paar fotos van afgelopen week op de weide
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:15

Heel mooi mannetje! Ik vind zijn kleur prachtig!

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:03

Leuk zeg!

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 18:50

Dankje! vind zijn kleur ook echt leuk, gaat een mooie donkere bruine worden

Obi heeft zijn eerste fotoshoot gehad. Wat een knap manneke is het toch <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas dekte hij liever ze moeder :+
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:24

Wat een knapperd :+:

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 12:47


Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:57

Even een vraagje hoor, is niet rot bedoeld, want het is werkelijk waar een prachtig mannetje absoluut, maar..... Baal je niet verschrikkelijk dat het En een hengstje is EN dat hij maar gewoon bruin is. Zeker in de mini wereld heeft dat enorme invloed op de waarde en vaak dus ook de toekomst van zo'n beestje.

Nu hoop ik niet half bokt over mij heen te krijgen, want ik bedoel het dus echt niet slecht, maar wat ga je met hem doen?

Nogmaals hij is prachtig met een onwijs mooi koppie <3

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:00

Het is een knap ventje! <3

Mer1980: Ik denk wel dat ze hem snel kwijt zou zijn bij een liefhebber, zeker vanwege de vaderkant. In de miniwereld zien ze heel graag kleurtjes, daar heb je gelijk in.. maar tegenwoordig zijn de 'normale' kleuren specialer puur omdat er zo vaak op kleur gefokt word. Maar kwaliteit gaat voorop kleur, naar mijn mening.

Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:05

Memere schreef:
Het is een knap ventje! <3

Mer1980: Ik denk wel dat ze hem snel kwijt zou zijn bij een liefhebber, zeker vanwege de vaderkant. In de miniwereld zien ze heel graag kleurtjes, daar heb je gelijk in.. maar tegenwoordig zijn de 'normale' kleuren specialer puur omdat er zo vaak op kleur gefokt word. Maar kwaliteit gaat voorop kleur, naar mijn mening.


Ik ben het ermee eens dat kwaliteit belangrijk is, maar de meeste mensen met een mini zien dit toch als een weiland accessoire en dan interesseert het ze geen bal of hij/zij goed kan lopen, maar iets met vlekjes, stippels of een aparte kleur is dan toch de hoofdreden. Dat ervaar ik. Zo hebben we op stal een prachtige barok pinto hengst op stal, die fokt niet altijd bont. Zij eerste zwarte effen veulen is een plaatje om te zien, maar levert minder dan de helft of van een bont exemplaar uit een andere merrie, wie wel mooi getekend is, maar veel minder goed loopt. Vandaar dat ik vraag naar hoe TS erin staat. Een bruine eenvoudige mini met papier koop je voor een paar honderd of zelfs minder en een met vlekjes met hetzelfde papier kun je al richting de 1000 of zelfs meer.....

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:19

Ik snap wat je bedoelt,maar dat wilt toch niet zeggen dat ze 'm niet zou kwijtraken indien hij te koop komt? Ik had ook een "gewoon" zwartje,maar kijk de koper kon kiezen tussen het zwartje en een apart gekleurde en droomde al heel haar leven van een zwartje dus die koos ze.
Hetzelfde had ik met een "gewoon" vosje. Die mensen wilden een vos en niks anders..je moet maar net de juiste koper voor het juiste dier treffen.
Zo zie ik zelf erg graag bruin en bruinbonte bij de mini's. <3 Maar hengstjes heb ik niet meer nodig. :D

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:21

Mer1980 schreef:
Ik ben het ermee eens dat kwaliteit belangrijk is, maar de meeste mensen met een mini zien dit toch als een weiland accessoire en dan interesseert het ze geen bal of hij/zij goed kan lopen, maar iets met vlekjes, stippels of een aparte kleur is dan toch de hoofdreden. Dat ervaar ik. Zo hebben we op stal een prachtige barok pinto hengst op stal, die fokt niet altijd bont. Zij eerste zwarte effen veulen is een plaatje om te zien, maar levert minder dan de helft of van een bont exemplaar uit een andere merrie, wie wel mooi getekend is, maar veel minder goed loopt. Vandaar dat ik vraag naar hoe TS erin staat. Een bruine eenvoudige mini met papier koop je voor een paar honderd of zelfs minder en een met vlekjes met hetzelfde papier kun je al richting de 1000 of zelfs meer.....


Leuk hoor Sara, en gelukkig gaat alles nu goed met beide!

En ik kom even binnen vallen (hoop dat je dat niet erg vind Sara :o )
Ik ben het hier echt totaal niet mee eens... Een goede mini-fokker wil sowieso altijd kwaliteit, geen kleur.
En persoonlijk zou ik denken als hij mijn paardje zou zijn, dat potentiele kopers hem moeten waarderen om wie hij is, als ze dat niet doen, dan zou ik ze mijn paardje niet eens WILLEN verkopen... Particulieren moeten vooral kopen op karakter vind ik, uiterlijk misschien, maar nog altijd niet op kleur.
Maar nogmaals; persoonlijke mening :o

Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:23

pretty schreef:
Ik snap wat je bedoelt,maar dat wilt toch niet zeggen dat ze 'm niet zou kwijtraken indien hij te koop komt? Ik had ook een "gewoon" zwartje,maar kijk de koper kon kiezen tussen het zwartje en een apart gekleurde en droomde al heel haar leven van een zwartje dus die koos ze.
Hetzelfde had ik met een "gewoon" vosje. Die mensen wilden een vos en niks anders..je moet maar net de juiste koper voor het juiste dier treffen.
Zo zie ik zelf erg graag bruin en bruinbonte bij de mini's. <3 Maar hengstjes heb ik niet meer nodig. :D


Dat zeg ik toch niet? Ik vraag alleen aan TS wat ze ervan vindt. Ik weet zeker dat ze zo'n knap veulen wel kwijt kan, ik vraag me alleen af of ze er niet van baalt. Als je hoopt op een kleurenbommetje en je krijgt een bruine, kan dat teleurstellend zijn.

Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:27

Ik zou graag voordat half bokt zijn/haar mening vertelt graag weten hoe TS erin staat. Ik heb zelf sportpaarden gefokt en daar ging het bij mij absoluut niet om kleur. Ik heb zwarten, vossen, bruinen en een schimmel gehad, dus dat interesseert mij geen zier, ik ging voor kwaliteit en gezien de keurings en sportresultaten deed ik dat niet slecht. Alleen in de mini wereld gaat het er vaak anders aantoe en dat zie ik ook veel op bokt al zou niemand dat durven toegeven. Ik ben dus erg benieuwd hoe TS erin staat. Gewoon eerlijk en oprecht, dus geen meningen van hoe mensen het wel of niet zouden vinden. Ik ben niet dom, ik snap dat het om kwaliteit gaat voor de echte diehard fokkers, maar mensen die ook nog niet teveel geld willen verliezen aan hun uit de hand gelopen hobby moet je soms iets verder kijken dan je neus lang is. (De Italiaanse) slager staat vol van de simpele bruine, zwarte en voshengstjes.

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:29

Als je iets openbaar vraagt kun je natuurlijk meerdere reacties verwachten ;)
maar ik zal TS verder laten spreken als je alleen haar mening wilt horen.

Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:32

linda2008 schreef:
Als je iets openbaar vraagt kun je natuurlijk meerdere reacties verwachten ;)
maar ik zal TS verder laten spreken als je alleen haar mening wilt horen.


Ja dat mag geen probleem. :D

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:38

Je hebt natuurlijk gelijk hoor. Dat die leuk gekleurde meer kans maken op een fijn thuisje.
Zo is het meestal wel. En als je iets verwacht met veel kleur en je krijgt een simpele,zal menig mens even zuchten in zichzelf en balen. Net als dat ik had toen het ene na het andere hengstveulen geboren werd. :')
Dat lijkt me maar normaal.

Maar dan ga je iets later het mooie weer zien en hun karaktertje leren kennen en hun andere kwaliteiten en ben je toch heel blij met je fok. Althans ik toch. :D
Voor de rest ga ik inderdaad TS laten spreken.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:51

Ik denk als je 2 veulens met zelfde afkomst naast elkaar zet, 1 bruin en mooi appa of ander leuk kleurtje, ze die boven bruin kiezen. Maar het ligt ook maar net aan de persoon ;) De 1 is gek op bruin de ander op schimmel weer een ander op zwart of bont of vlekjes. Ik vind hem juist weer heel gaaf, maar ben ook gek op bruin :P

Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:17

Ik vind hem ook erg gaaf absoluut, vooral dat koppie, al denk ik dat ik hem nog mooier zou vinden als hij de kleur van papa of mama had gehad. maar dan betaal je er ook het dubbele voor gok ik... :=

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:19

Dat is het denk ik ook, voor "speciale' kleurtjes betaal je vaak meer, zelfs ook al zijn het bv 2 dezelfde afkomsten en geslacht van 2 veulens. Maar ik vind hem stoer zo :D Zeker als die de bouw van paps heeft !