Op de valreep, veulentje in de maak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 11:07

Ja gewoon bruin of zwart. Niet te veel wit. Met mijn geluk word het een vos merrie met vier witte benen. Ik word ook een klein beetje ongeduldig.

Mochten jullie je bedenken om in Australie kerst te vieren. Ik raad aan als je voor de kinderen verschillende kadoos hebt die in elkaar gezet moeten worden, start daarmee begin december. Als het 40+ graden heb je echt geen zin om de hele middag te bouwen. Voor referentie wij wonen in een houten huis. We hebben een evaporator op het dak, die blaast buitenlucht naar binnen langs natte matten om het af te koelen en dan een split systeem in de keuken en gang. Die kunnen zowel koude als warme lucht blazen en werken goed maar het is geen aircon die het hele huis koel houd.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:15

Ik volg even mee!
Heel herkenbaar welk deel van Australië zit je? Ik mis het versieren van de kerstboom in bikini echt niet moet ik eerlijk toegeven. Al was kerst daar wel gezelliger als hier in nl.
Bij ons stikte het van de red back spiders bleh die mis ik ook totaaaaaal niet.

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 11:55

Candalisa ik woon in noord west Victoria. Waar heb jij gezeten?

Hier zijn wel red backs maar ik kom ze niet vaak tegen. Vorige maand toevallig een op mijn werk in het huis. Hij had een mooi web gemaakt onder de bank.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:58

Ik ben geboren en getogen in Perth helft van mijn leven gewoond. Brrrr enge dingen.

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 12:10

Ik ben nog nooit in Perth geweest helaas. Wat maakte je naar Nederland verhuizen?

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:19

Ah kijk, vier witte benen... daar is vast wat werk aan. Nog even geduld dus :D

Een houten huis <3 Ik kan mij bij de hele koelingsinstallatie niks voorstellen, maar een fotootje van je huis zou ook al leuk zijn :o

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 12:58

Pandora ik zal Jazz morgen toch maar duidelijk zeggen dat dat niet nodig is.

Ik zal ook een voor foto van het huis maken voor je. Een voor foto want we zijn aan het wachten op de aannemer. Er komt een nieuwe badkamer en alle ramen en buiten muur worden gedaan dus hopelijk tegen het einde van het jaar ziet het er heel anders uit

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:32

+:)+ Muchos gracias {:}

Balko

Berichten: 1146
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:51

Oeeeeeh ik volg mee!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:58

Dandelion07 schreef:
Nu heb ik eens een stomme vraag. Dus bij jullie is het dan in september lente? Het is niet zo dat het bij ons september is en bij jullie maart oid?

Begin hier nu namelijk over te denken en mijn hersens raken in de war 8)7 -:)


Ik woon niet in Australië maar één landje verder in NZ.

Zal ik het vervelender maken :') als je de maanden gaat vergelijken is het idd wel dat je kunt zeggen dat Bij ons(zeker niet waar ts zit) het weer van September overeenkomt met jullie weer in Maart _O-

De kalender is ids gewoon hetzelfde en Kerst vieren we dus in de zomer en Pasen vieren we, ondanks een gebrek aan de echte versie met decoratie van pasgeboren lammetjes, in de herfst. Die kerst kan ik nog steeds niet aan wennen, ik mis de magie en gezelligheid van de lampjes in het donker.

We zitten hier in het Zuidelijk halfrond dus ons Noorden is jullie Zuiden, de zon gaat op in het Oosten en reist dan via het Noorden naar het Westen.

Lang geleden wortel, leuk om weer eens wat van je te lezen.

Gaan ze in Australië al zo vroeg naar school dan of is dat gewoon de peuterspeelzaal? Hier hebben ze kindy (peuterspeelzaal) van 3-5 jaar, dan komt de primary (basisschool, groep 1-8 of in sommige gevallen tot de eerste klas) van 6-12/13 jaar, dan komt college (de middelbare school, 1ste/2de klas-4de klas) van 12/13-16 jaar. Met 16 zijn ze niet meer leerplichtig, dan zouden ze hun cijfers moeten hebben om te kunnen gaan studeren op de universiteit.

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 00:55

Hi Daffie leuk jou ook hier te zien! Hopelijk gaat bij jou ook alles goed?
Van 3 tot 5 jaar is hier inderdaad ook kindy of preschool.

Jazz was vanmorgen weer erg knuffelig, iets wat ik erg fijn vind want normaal is ze minder gezellig. Met normaal bedoel ik als ze niet drachtig is. Vooral als ze hengstig is wil ze niet geaaid of geborsteld worden. Rijden op hengstige Jazz gaat dan vaak ook niet sneller als stappen. Rijden op zwangere Jazz was dan ook een verademing. Dan reageerde ze perfect op de eerste hulp. Maar goed nu vanmorgen was ze ook gezellig. En ze had er totaal geen spijt van dat ze alle poep door haar stal had gelopen en ik die mocht opzoeken.

Nu de zon door is en de luchtvochtigheid gehaald zijn gelukkig de muggen weer rustig ook. Jazz haar banden zijn niet echt veel slapper als eerst. Haar uier was wel weer meer gevuld vandaag.
Afbeelding
Afbeelding

Pandora zoals gevraagd een foto van het huis.
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:42

Leuk, thanks !
Rond de houtbouw is nog een steen gezet als ik het goed zie. Biedt betere bescherming tegen weersinvloeden waarschijnlijk, maar ik vind een hele houten barak zo tof 8-) :')

Jazz gaat nog wel even je geduld op de proef stellen als ik ze zo zie staan :P

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 10:03

Pandora nee dat zijn panelen met nep baksteen motief. Ik vind het zelf niet zo mooi. Dit gaat er straks af dan komt er isolatie en colorbond aan de buiten. Ik zal even een foto zoeken daarvan.

Edit zoiets gaat het dan worden:
Afbeelding


Jazz ziet er inderdaad uit of ze baby lekker nog even binnen houd.

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:11

Oh dat wordt heel erg mooi zo inderdaad ! Die colorbond heeft op die manier echt de houtlook <3

Ik zou zeggen het is nog te koud voor de Jazziebaby om op de grote wereld te komen piepen, maar ik zag het wereldkampioenschap wielrennen bij jullie vanmorgen en het was stralend weer {:} :D

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:17

Ik weet niet waar het wielrennen was. Australie is dit weekend meer in de ban van de footy finals die gisteren gespeeld werden in Melbourne. Maar het was vandaag inderdaad wel stralend weer.

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:24

In Wollongong. Al de hele week kampioenschappen daar en de belgen hebben toch een paar medailles, waaronder goud vandaag *\o/*
Zijn ze toch niet voor niets helemaal Down Under afgereisd 8-)

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:10

Ah ze zijn in Sydney. Goed gedaan van de Belgen!

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:47

Citaat:
Zal ik het vervelender maken :') als je de maanden gaat vergelijken is het idd wel dat je kunt zeggen dat Bij ons(zeker niet waar ts zit) het weer van September overeenkomt met jullie weer in Maart _O-


Word steeds ingewikkelder hier _/-\o_ :') Ik overweeg nu om elke september naar nz te gaan en maart weer terug. Word alleen duur aangezien alles al duur is.

Wat zijn je plannen met het veulen? Ga je het zelf houden?

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 08:58

Dandelion we willen inderdaad zelf het veulen houden. Het plan is om het eerst zelf te gaan rijden wanneer het groot gegroeid is natuurlijk en dan voor Liselotte. Nikki vind ponyclub namelijk helemaal niet leuk. Ze gaat liever op buitenrit of schapen verhuizen. Dus hopelijk is baby net als Jazz en vind hij of zij het prima om in de rijbaan te werken.

Jazz houd er van om me voor de gek te houden. Vanmorgen was haar uier vrij vol nu weer leger maar haar banden zijn wel een stuk slapper als eerst. Verder is ze gewoon relaxed en ziet er niet uit alsof baby deze week komt. Baby was lekker aan het bewegen. Morgen is ze trouwens 320 dagen. Een buik foto omdat ik dat leuk vond.
Afbeelding
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:13

Onderaanzicht van een skippy bal :')

Heb je zo'n geboorte alarm voor binnenkort of is het matrasje naast de stal en buiten kamperen zoals in the good old days ? :P

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 09:24

Ze is vanonder inderdaad net een skippybal.

Ik heb geen geboorte alarm. Jazz slaapt altijd op haar zij dus wat dat betreft zou het ding de hele tijd af gaan. Helaas is de telefoon receptie en internet verbinding slecht hier dus tenzij Jazz in de keuken komt wonen ben ik bang dat het ding de helft van de tijd geen bereik heeft. Dus het ieder uur uit bed gaan om te kijken zijn. Ze staat nog geen 50 meter van mijn bed dus dat is wel aan te lopen.

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:28

:D Dan heb je ook plezier van het waken, zo op de goede oude manier.

Al is Jazzie die tijdelijk in de keuken komt wonen, ook wel aanlokkelijk voor wat beeldmateriaal :))

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 01:23

wortel115 schreef:
Hi Daffie leuk jou ook hier te zien! Hopelijk gaat bij jou ook alles goed?


Ik mag niet klagen, wij verwachten begin volgend jaar een 3de ukkie en we hebben onze residency binnen *\o/* Dus nu begint de grote spaaractie opnieuw (alles uitgegeven aan immigratie) om volgend jaar 2 slaapkamers aan te bouwen. Maar we hopen dat de rural properties weer goedkoper zijn en we gewoon rural kunnen gaan wonen aangezien we nu eindelijk weer een huis mogen kopen.

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 09:56

De afgelopen 2 dagen hebben we regen gehad. Jazz vind het best en gaat lekker in haar stal staan. Er zit weinig vordering in Jazz, het lijkt erop dat baby lekker nog even binnen blijft.

wortel115

Berichten: 2146
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 09:09

Jazz blijft er nog rustig onder. Ze had honger en baby zit nog prima binnen.
Afbeelding