Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roombroodje

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:35

ik ben echt heel erg benieuwd naar het veulentje! en indd de uier is nog niet erg vol

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:50

lijkt dat haar kling nog niet verslapt en de uiers kunnen nog voller maar dat zegt ook niet alles. die staart kunnen ze ook weken mee zwiepen of wat dan ook.

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 21:53

franka75 schreef:
lijkt dat haar kling nog niet verslapt en de uiers kunnen nog voller maar dat zegt ook niet alles. die staart kunnen ze ook weken mee zwiepen of wat dan ook.


Ze houd haar staart de hele dag wat omhoog, of naar de zijkant. Heb idd foto's van andere uiers gezien daar zijn deze niks bij..

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:04

Ik heb vandaag weer even wat nieuwe foto's gemaakt. Vandaag had ze weer een wit soort slijm uit haar vulva. Kunnen jullie laten weten wat jullie vinden? :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:19

als ik het zo zie gaat het nog wel even duren. Banden zijn nog niet slap genoeg en de kling zit nog potdicht...

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 18:01

max66 schreef:
als ik het zo zie gaat het nog wel even duren. Banden zijn nog niet slap genoeg en de kling zit nog potdicht...


Maar dat verschilt per merrie geloof ik toch?

Kan ook tijdens of net voor de bevalling gebeuren las ik, het is ook zo onverspelbaar bij pony's.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:35

xxDreamlove schreef:
max66 schreef:
als ik het zo zie gaat het nog wel even duren. Banden zijn nog niet slap genoeg en de kling zit nog potdicht...


Maar dat verschilt per merrie geloof ik toch?

Kan ook tijdens of net voor de bevalling gebeuren las ik, het is ook zo onverspelbaar bij pony's.


Dat wil wel eens gebeuren, maar over het algemeen zie je toch duidelijk de tekens wel hoor.

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:22

En? Hoe gaat het inmiddels? :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:25

ik volg

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 06:42

Jasia schreef:
En? Hoe gaat het inmiddels? :)


Gaat goed hoor! Ik kan haast niet wachten.. Maar lijkt wel alsof ze het allemaal spannend wil houden :')

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:34

danienappy schreef:
Als er een druppel onder de uier hangt (kegelen), dan wordt het veulen binnen enkele uren geboren. Zit er al zo'n druppeltje onder?


Dit hoeft niet hoor mijn merrie kegelt al drie weken, verliest inmiddels ook al melk. Vulva staat al iets open. Uitgerekende datum is 28 april
Voor deze merrie is dat heel gewoon terwijl ik ook een merrie ken en zodra ik zie dat zij kegelt hou ik haar vanaf dat moment direct volledig in de gaten. en gaan de camera's aan.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:54

Leuk he, merrieĀ“s haha

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:26

Kegelen, slappe banden, slijmprop enz zegt niks over wanneer het veulen komt. Onze merrie kegelde al 2 weken voor de bevalling maar ken ook merries die binnen 24 uur zijn bevallen. Slappe banden kan ook zo opeens zijn. Zijn allemaal leuke tips maar je kan aan de hand daarvan echt niet zeggen of het vandaag of volgende week komt.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:45

Niet als je merrie voor het eerst bij je bevalt nee maar mensen waarvan hun merrie al vaker is bevallen die kunnen dat gelukkig wel zeggen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:39

Ook dan kan het compleet anders zijn.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:50

Soms kan het inderdaad heel snel en onverwachts gaan. Onze merrie begon toen ook 's nachts ineens, terwijl we hadden verwacht dat het nog dagen zou duren.
Maar spannend is het zeker als het zo kan komen! :)

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:03

Ik heb weer wat foto's gemaakt! Ook dat er net een slijm druppeltje uit haar vulva liep. Ook worden haar uiers voor mijn gevoel voller als dat ze waren. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet kan wachten en het me zelf in praat :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:46

Wilawander schreef:
Ook dan kan het compleet anders zijn.

Nou bij die van mij gelukkig niet hoor.
En zolang er geen losse banden zijn zal er natuurlijk ook geen veulen komen, dat is niet zomaar in 5 minuten klaar voor bevalling

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:37

Losse banden duurt inderdaad wel even. Er ijn merriea die pas vlak voor de bevalling t uier volschieten maar het gros doet dat wel al even van te voren.

Deze dame gaat in ieder geval nog eventjes niet bevallen zo te zien. Uier is weinig, kling doet ook nog niks.

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:39

cp112 schreef:
Losse banden duurt inderdaad wel even. Er ijn merriea die pas vlak voor de bevalling t uier volschieten maar het gros doet dat wel al even van te voren.

Deze dame gaat in ieder geval nog eventjes niet bevallen zo te zien. Uier is weinig, kling doet ook nog niks.


Hoe moet de kling eruit zien? Sorry heb Geen ervaring met drachtige ponys

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 05:34

De kling op de eerder geplaatste foto is nog mooi dicht, deze gaat iets wijken. Het is heel moeilijk aan te geven wanneer een bevalling zal zijn. Ook heb je al vijf drachten van dezelfde merrie meegemaakt de zesde dracht kan volledig anders zijn.

Hou de merrie goed in de gaten, mijn ervaring is dat uier bij mijn paard geen goede beoordeling geeft. lekt een paar dagen melk dan weer harsdopjes (wit en gele puntjes) Ook de kling niet. Het in de gaten houden van deze merrie haar achterhand geeft meer informatie ook al zijn de banden heel slap en week en is de staart een soort elastisch dan nog hoef ik niets te verwachten als zij rustig is. Vandaar met Camera, bewakingsmelder en waken de enigste manier om bij de bevalling aanwezig te kunnen zijn.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:44

Weet je TS. Ik vind haar er eigenlijk helemaal niet hoogdrachtig uit zien. Het is dat jij het zegt, maar ik heb eigenlijk nog geen enkele foto gezien waarvan ik zou zeggen: nou dat veulen komt binnen een maand.

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 09:04

Iris82 schreef:
Weet je TS. Ik vind haar er eigenlijk helemaal niet hoogdrachtig uit zien. Het is dat jij het zegt, maar ik heb eigenlijk nog geen enkele foto gezien waarvan ik zou zeggen: nou dat veulen komt binnen een maand.


Ik vind haar buik er ook nog niet naar. Daar geef ik je gelijk in. Daarom heb ik da laten komen! En die heeft dat gezegd.

TalithaDonna
Berichten: 204
Geregistreerd: 25-03-14

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 15:33

Haar banden zijn onwijs slap!!! Is net drilpudding! Hoelang kan het vanaf dan duren?

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Re: Gaat drachtige merrie bevallen nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:51

Ik volg! Andere topic namelijk slotje