Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 23:19

Merrie: Roosmarie Ster Prok v. Elegant uit Weidemarie Ster Pref Prest v. Heemraad x Marie-Cecile keur pref v. Folio (Nomia stam van oa Montecristo)

Dit was ze vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

9,5 maand drachtig:
Afbeelding

Roosmarie op 9 mnd dracht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is gedekt door: de KWPN Gelderse hengst Danser v. Sander uit Sharon ster voorl keur van Ahoy

Afbeelding

Afbeelding

Hier drie van de zes zonen van Roosmarie. De onderste is dus een volle broer van het veulentje dat nu in aantocht is!
Afbeelding

Roosmarie was gister 320 dagen drachtig, dus het veulentje mag komen!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 00:09

Nou, die is al lekker dik!
Daar gaat vast een heel leuk veulentje uit komen. Mooie merrie en Danser, 1 van m'n favo hengsten :D Mag ik vragen waarom je voor Danser gekozen hebt? Gewoon nieuwsgierig :)

Deze ga ik zeker volgen!

Anoniem

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:01

Blakende merrie. Ben erg benieuwd. De onderste maar in merrie uitvoering!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 08:36

[***] schreef:
Blakende merrie. Ben erg benieuwd. De onderste maar in merrie uitvoering!


Dat zou leuk zijn! Ik ben blij dat ze fit en gezond is ja!

Eileen_ schreef:
Nou, die is al lekker dik!
Daar gaat vast een heel leuk veulentje uit komen. Mooie merrie en Danser, 1 van m'n favo hengsten :D Mag ik vragen waarom je voor Danser gekozen hebt? Gewoon nieuwsgierig :)

Deze ga ik zeker volgen!


Thanks! Ja dat mag je zeker vragen. Wij hebben de merrie drachtig aangekocht van Linky hier op bokt. Die hadden er vorig jaar ook een Danser veulen bij (de onderste), die viel zo in de smaak dat ze terug gedekt hebben.

Albert

Berichten: 5733
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:54

Ze ziet er super uit GJ, ben heel benieuwd naar het veulen.

Patrss_

Berichten: 518
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tiel

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:13

Super! Ze ziet er goed uit! Ben benieuwd :D

Eekie

Berichten: 162
Geregistreerd: 20-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:48

Ik duim met je mee voor een zusje van Imposant ;)
Machtige merrie is t toch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:50

Prachtige merrie hoor! Ik neem aan dat je op een merrieveulen hoopt? :D

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 14:56

Bedankt voor de leuke reacties!!

Ja ik hoop wel op een merrieveulen maar weet niet of ik haar zelf wil opfokken. Wil wel graag ooit een merrieveulen uit deze merrie aanhouden. Ze is nu 16, heeft nog wel kansen, is gezond, en er zijn best wat interessante hengsten beschikbaar voor de Gelderse paarden. Maarr.. tot nu toe 6 zonen en 1 dochter gekregen. Zal je net zien.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:03

Wat een verschrikkelijk leuke merrie. Bah.

Als je er van af moet.....

O:)

Ben benieuwd wat er uit komt. Die nakomeling met die aparte bles is ook een beste!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 15:09

Haha nee die merrie blijft, die is zo geweldig!

Ik vind haar een juweeltje voor de fokkerij, maar ook in de omgang is het een geweldig dier. Hele lieve zachtaardige merrie. Heeft ook een mooie rol, namelijk therapiepaard voor kinderen met autisme, die voelen zich de koning te rijk als zo'n imponerend dier braaf aan een touwtje met ze meeloopt. Of als ze languit op dr rug mogen liggen, dromen over het veulentje wat in die dikke buik verstopt zit.

Ja Imposant is echt een plaatje, die gaat veel bekijks trekken denk ik! Kwam er pas ook nog een filmpje van tegen, zal ff zoeken.

De Zjenghis Khan ken ik ook van dichtbij en de Wilson ook, ook beiden paarden die heel fijn kunnen lopen, lichtvoetig met veel ruimte.

Ze heeft ook nog drie zonen van Koss waaronder een super stoere die de tweede bezichtiging heeft gelopen, maar helaas zijn die foto's niet meer zichtbaar bij Melissen.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:14

ohhh wat een mooie dame zeg! ilove gelders <3 heel mooi type! hoop dat haar veulen ook zo mooi wordt :) succes!

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:17

Ik ga ook eens volgen ;) Ben erg benieuwd wat er deze keer uit gaat komen, Roosmarie ziet er supergoed uit ! :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:48

GJ9 schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!!

Ja ik hoop wel op een merrieveulen maar weet niet of ik haar zelf wil opfokken. Wil wel graag ooit een merrieveulen uit deze merrie aanhouden. Ze is nu 16, heeft nog wel kansen, is gezond, en er zijn best wat interessante hengsten beschikbaar voor de Gelderse paarden. Maarr.. tot nu toe 6 zonen en 1 dochter gekregen. Zal je net zien.


Als het een merrie word en je hebt de mogelijkheid, dan zou ik haar zeker opfokken :j
Ik hoop uiteraard dat je merrie nog jaren meegaat, maar voor hetzelfde geld heeft ze straks koliek en heb je niets meer.
Zou toch wel erg jammer zijn!

Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:11

Prachtige merrie! hou van dit type gelderse paarden! Komt vast weer een mooi veulen uit, die bles van de volle broer, jummie zeg!

JJJose

Berichten: 399
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Barneveld

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:25

Oei oei oei een Danser kind... ben je me toch nog voor hahahaha...
spannend hoor!

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:03

Ik ben zoooo benieuwd!! Spannend hoor!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:24

Ik duim voor je dat het een merrie wordt GJ, heb ik wel besteld............... Die Djengis Kahn is een leukerd geworden, de Wilson is ook erg stoer! Beiden ruin?

Toch prachtig dat RoosMarie nu zo op haar plekje is! Het was volgens mij van twee kanten liefde op het eerste gezicht.

Jaline moet nu nog 3 weken, ben ook erg benieuwd.................. want het wordt haar laatste. Ze is 23, het is mooi geweest.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:27

Ha eindelijk wat leuks om te volgen hier.
Wat een schitterende merrie is het ook.

WorthTheWait

Berichten: 369
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:33

Ben heel erg benieuwd naar de uitkomst! Supergave ouders!

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:39

GJ9 schreef:
Merrie: Roosmarie Ster Prok v. Elegant uit Weidemarie Ster Pref Prest v. Heemraad x Marie-Cecile keur pref v. Folio (Nomia stam van oa Montecristo)

Dit was ze vandaag:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

9,5 maand drachtig:
[ Afbeelding ]

Roosmarie op 9 mnd dracht:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze is gedekt door: de KWPN Gelderse hengst Danser v. Sander uit Sharon ster voorl keur van Ahoy

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier drie van de zes zonen van Roosmarie. De onderste is dus een volle broer van het veulentje dat nu in aantocht is!
[ Afbeelding ]

Roosmarie was gister 320 dagen drachtig, dus het veulentje mag komen!

lijnenteelt Montecristo gebruiken?

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:51

Bedankt voor de leuke reacties, leuk dat er meer benieuwd zijn naar het veulentje!

JJJose schreef:
Oei oei oei een Danser kind... ben je me toch nog voor hahahaha...
spannend hoor!

Haha ja, ben jij de volgende!

Cayenne schreef:
Als het een merrie word en je hebt de mogelijkheid, dan zou ik haar zeker opfokken :j
Ik hoop uiteraard dat je merrie nog jaren meegaat, maar voor hetzelfde geld heeft ze straks koliek en heb je niets meer.
Zou toch wel erg jammer zijn!

Brr wil je niet van die enge dingen zeggen ;)
Maar je hebt wel gelijk, als ze niet bij ons zelf opgefokt wordt, dan hopelijk met goede afspraken bij een bekende waarmee we iig kunnen afspreken de lijn voort te kunnen zetten. Maar eerst maar eens zien wat er uit komt!

stoffel schreef:
lijnenteelt Montecristo gebruiken?

Is ook een optie, maar we gebruiken liever een Gelderse hengst. Wie weet ooit, of als er nog wat van hem wordt GGK.

linky schreef:
Ik duim voor je dat het een merrie wordt GJ, heb ik wel besteld............... Die Djengis Kahn is een leukerd geworden, de Wilson is ook erg stoer! Beiden ruin?

Toch prachtig dat RoosMarie nu zo op haar plekje is! Het was volgens mij van twee kanten liefde op het eerste gezicht.

Jaline moet nu nog 3 weken, ben ook erg benieuwd.................. want het wordt haar laatste. Ze is 23, het is mooi geweest.


Ja beiden zijn geruind!

Spannend ook met Jaline! Gelukkig hebben jullie al een mooie dochter om de lijn mee voort te zetten. Wordt Eline dit jaar gedekt? Ik hoop dat ROosmarie ook tot die leeftijd kan veulenen!

Ja dat was het zeker, en dat is het nog steeds!! Kijk maar (dit was vandaag):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt het uier zien op bovenstaande foto, hier een keer van onder:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FNDVFR76.jpg

De uier is hard gegroeid gister en vandaag. Banden zijn ook al helemaal slap.
Weet jij nog hoe ze het vorig jaar deed Linky? Heeft ze lang met een vol uier gelopen, en harste ze ook?
Ik houd haar goed in de gaten iig!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:02

K, 8)7 heel stuk getypt, hup weg. -O-

We hebben voor Eline een hele fijne bijrijdster dus ze gaat dit jaar in ieder geval niet onder de hengst, zodra ze er aan toe is gaat ze de sport in. De amazone mag vrij promoveren dus lekker thuis trainen en zo nu en dan een wedstrijdje.
Marie deed het hier vorig jaar uit het boekje, harsen en de volgende dag een veulen, maar je weet het, resultaten uit het verleden.................... :D
Wat een mooie foto weer van hun tweetjes, lekker warm zo op haar rug.............. en de rust die Marie uitstraalt, geweldig. Ik heb Ted je topic ook even laten zien, die is ook nog steeds erg blij met onze beslissing haar aan hen te verkopen.
En die derde foto............. <3 <3 <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:06

Montecristo dekt vrijwel niet en er zal ook niks meer van goedgekeurd worden.
"Men" vind hem te ouderwets. Een platte Gelderse knol eigelijk.

Toen ik mijn merrie drachtig had van Montecristo zei Ria al dat ie eigenlijk nog Gelderser is dan Koss.
Qua afstamming natuurlijk niet..

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gelderse Roosmarie (v. Elegant) 321 dagen drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:47

Misschien een kleinzoon van Montecristo? Er loopt er nu een in het VO dacht ik maar die doet niet heel Gelders aan. Ken Montecristo zelf niet zo, lijnteelt is interessant maar er zoveel interessants beschikbaar :D

Nog steeds rustig met Roosmarie, ze vertoont wel wat tekenen maar harst nog niet. Staat voor de zekerheid wel met een geboortemelder, anders slaap ik onrustig. Omdat ze het inderdaad niet persé op dezelfde manier hoeft te doen als vorig jaar.. Staat al wel een paar dagen met een enorm uier, staat al behoorlijk strak.

Ja gave foto's he. Ze straalt heel veel rust uit en dat heeft een wederzijds effect, heel mooi om te zien. Hebben ook nog geen seconde spijt gehad!

Wat een mooie optie zeg voor Eline, lekker op dr eigen tempo de sport in. Dan kan dat dekken idd nog wel even wachten, helemaal als het toch om DV sperma gaat, dan maken een paar jaar geen verschil. En dan zodra ze sport is nog een keer voor de keuring, dan raakt ze ook wel ster! Zat er zo dichtbij!