Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:23

Hoi iedereen :),

Aangezien gisteren de laatste controlescan is geweest en alles ok was met moeder en veulen, vond ik dat het nu ook wel tijd werd om een volgtopic aan te maken :D .

Moeder in spé :list: :
* Vanille
* Partbred-arab
* 6 jaar
* Cremello
* Showkanon

Afbeelding

En de papa van het toekomstig veulen :
* Ag Al Shatan
* Volbloed arabier
* 8 jaar
* zwart
* Ook showkanon :D

Afbeelding

En een filmpje van Shatan :


Vanille is voor de eerste maal gedekt op 11 maart en de laatste dekking was 22 maart.
Aan de hand van de eerste scan denkt DA dat ze van de eerste dekking al drachtig was :). Dus dan zou het veulen rond 16 februari komen.

Volgens de kleurcalculator is er 50% kans op een valk, 50% kans op een smokey black *\o/*
Indien Vanille ook het silvergen heeft (maar dat weten we niet, aangezien ze hier niet op getest is) kan is er 25% kans op valk, 25% silver valk, 25% smokey black, 25% op silver smokey black :). Het veulen zal sowieso op kleur getest gaan worden :).

Volgen jullie ook :)?

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:26

Leuk ik volg :j

heeft Vanille een ouder met zilver dan? :o?

Anoniem

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:28

Draagt Shatan geen vos? Want uit deze combinatie verwacht ik vooral een palomino :)

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:29

Geen idee Katja, maar bij de kleurcalculator vroegen ze of ze silvergen had. En dat weet ik dus niet, Davina wist het ook niet. Kans is waarschijnlijk klein hoor. Wij laten het veulen sowieso op kleur testen :), dan weten we zeker of het ook silver is :). Vanille haar vorig veulen had geen silver, dus ik verwacht het bij het deze ook niet, maar je weet nooit natuurlijk.

DeMolenhoek, nee Shatan is homozygoot voor zwart :). Dus palomino kan er niet uitkomen.

Anoniem

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:31

Mag ik vragen waarom je voor zo een vroeg veulen gaat? Is nieuwsgierigheid hoor, maar ik wil dat juist niet vanwege het slechte weer :)

Maar goed, ik ga voor 22 februari, valk hengstje :)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:31

'Silvergen kan alleen als een van de ouders van Vanille het heeft, lijkt me echt heel sterk! Het wordt nog heel weinig gebruikt bij de Av-met kleurtjes. Weet ze niet wat de ouders van Vanille zijn?

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:33

Oh spannend! Ik volg alvast, wat een gave merrie die Vanille.

Marlies1995

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:35

oh leuk ik volg! ik ben heel benieuwd wat het wordt. :)

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:41

DeMolenhoek schreef:
Mag ik vragen waarom je voor zo een vroeg veulen gaat? Is nieuwsgierigheid hoor, maar ik wil dat juist niet vanwege het slechte weer :)

Maar goed, ik ga voor 22 februari, valk hengstje :)


Tuurlijk mag je dat vragen :). De reden is dat we de merrie leasen en ze drachtig terug naar haar eigenaresse moet volgend seizoen. Maar ik wil niet direct bij de veulenhengstigheid opnieuw dekken, dus is het pas de maand erna dat ze herdekt wordt en als ze dan niet direct drachtig is en enkele keren herdekt moeten worden, wordt het te laat. Ik heb al een veulendekentje gekocht, voor moest het echt koud zijn die periode :).

Katja de moeder van Vanille is onbekend, weet enkel dat het een palomino is. Dus of zij silvergen heeft weet ik niet. De vader (Nadir gold) heeft geen silvergen volgens mij. Ik zelf weet eigenlijk niet hoe heel dat silver werkt :p, het is enkel omdat die kleurcalculator daar over begon dat ik dacht dat ze het ook kon hebben :). Ah we zien wel, als het maar gezond er uit komt he :).

Anoniem

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:46

Als de moeder er als een gewone palomino uit ziet zal ze geen silver gen hebben :)

Dat snap ik. Hier laten we ook een maand er tussen. Dus het 1ne jaar een veulen begin april en daarna het veulen begin mei. Wordt het veulen dan nog bij jullie afgespeend of bij de eigenares?

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:50

De moeder hebben we nooit gezien, er staat enkel op Vanille haar papieren dat het een palomino was met afstamming onbekend.

Het veulen wordt hier nog afgespeend :), daarna gaat de merrie drachtig terug naar de eigenaresse

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:54

Dit is trouwens Vanille haar veulen van vorig jaar :). El Colora Elmira, perlino merrietje. De vader is HAB Valkarios (valk met 82% arab bloed)

Afbeelding

Afbeelding

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:58

Draagt de moeder een agouti gen? Anders is het 100% smokey black.

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:59

De moeder is niet getest op kleur :(, dus het is een verrassing welk kleurtje het wordt :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:01

Prachtige ouders :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:02

Ah, nouja dan is het afwachten, spannend :D Mooie ouders in ieder geval!

@Set Vader is zwart dus draagt al geen agouti (anders was hij bruin) en als moeder ook geen agouti draagt, waar moet het zwarte veulen dan zijn bruin gen vandaan halen om buckskin te worden? Jouw merrie kan agouti dragen als ze vos is he, en de vader is die zwart of bruin? Want het moet ergens vandaan komen he.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:02

je titel is niet helemaal correct tenslotte is het geen volbloed arabier.

Maar wel een ontzettend leuke combi.
Benieuwd wat er uit komt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:04

Dit wordt vast een knap veulen! <3

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:08

Ik volg, ontzettend leuke combie, ik hou wel van arabieren met aparte kleurtjes!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:09

chimello schreef:
Ah, nouja dan is het afwachten, spannend :D Mooie ouders in ieder geval!

@Set Vader is zwart dus draagt al geen agouti (anders was hij bruin) en als moeder ook geen agouti draagt, waar moet het zwarte veulen dan zijn bruin gen vandaan halen om buckskin te worden? Jouw merrie kan agouti dragen als ze vos is he, en de vader is die zwart of bruin? Want het moet ergens vandaan komen he.

haha grapje had het net verwijderd, ik bedacht me dat het dan idd van de merrie komt :j

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:39

Leuk dat zoveel mensen willen volgen :) en ik zelf vind het ook een hele leuke combi :D ben echt zo benieuwd!
En tja, de titel van dit topic, ik wist niet goed een titel dus heb dan dit maar geschreven :').

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:45

Het trekt wel vindt ik.
Ach en het is maar een detail hoor

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:51

dit word weer een verassing ! wat leuk heb je ook een voorkeur met een merrie of een hengst ? en ga je het ook zelf houden?

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:56

Ik heb al enkele geïnteresseerden voor het veulen, maar ik weet nog niet of we het verkopen. Als het veulen zal zijn zoals ik het verwacht, zou ik het het liefst houden :). Beide ouders vullen elkaar aan en beiden kunnen enorm showen. Maar het hangt ook wat af van mijn gezondheid. Ik ben de laatste maanden heel ziek geweest en als ik tegen dan nog niet beter ben zal het waarschijnlijk toch verkocht worden. Ik heb niet echt een voorkeur voor hengst of merrie :) en eigenlijk ook niet voor de kleur :D, ik vind valk echt altijd al heel mooi, maar smokey black vind ik eigenlijk ook wel leuk :)

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:04

Leuk, ik volg natuurlijk ook :D Ik ben heel benieuwd naar dit veulentje!

En ik gok 20 februari smoky black hengst.