Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Al_Zawraa

Berichten: 2358
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:36

In de winter van 2011-2012 was mijn prachtige, zelf gefokte Rahnanah inmiddels bijna 2 jaar oud, mijn prinsesje. <3 Heel voorzichtig was ik soms al wat aan het rond kijken naar een hengst voor haar, het duurde immers nog maar een goed jaar voordat ik haar wilde laten dekken.
En wie zag ik daar, de schitterende pas 3 jarige hengst GR Lahab, zoon van Al Lahab uit de prachtige GR Nashidah van Classic Shadwan <3 Dit was DE combinatie!

GR Lahab toen <3
Afbeelding

En Rahnanah toen <3
Afbeelding

Helaas sloeg een paar maanden later het noodlot toe...
Op 28 januari was ik een dag weg om een nieuw paard op te halen. Het was een koude winterdag, en mijn ouders boden de dag ervoor aan de paarden buiten te zetten, zodat ze niet al om 5 uur 's ochtends naar buiten hoefden met die kou (ik woon op Texel en moest een heel rondje Nederland, dus dat werd met de 6 uur boot vertrekken). Rond half 9 waren wij vlakbij de Duitse grens, toen mijn moeder belde... Ze maande ons de auto aan de kant te zetten, en vertelde ons toen het vreselijke nieuws.. Ze hadden Rahnanah 's ochtends dood in de stal aangetroffen. Ik was er compleet kapot van, zat aan de andere kant van het land, en die dag is echt als een waas aan me voorbij gegaan. 's Avonds kon ik pas afscheid van haar nemen, hoe kon dit, mijn meisje, zomaar weg? ;(

Rahnanah's moeder, Aziza, was op dat moment drachtig, 2,5 maand later, op 15 april beviel zij van een mooi hengstveulen, een halfbroertje van Rahnanah.
In de tussentijd een hoop getwijfeld, terug laten dekken met de vader van Rahnanah of vooruit kijken? Al snel was de keuze duidelijk, de hengst die ik voor Rahnanah op het oog had zou de nieuwe man van Aziza gaan worden. Wat was een mooier eerbetoon aan haar dan een halfzusje/broertje fokken van wat eigenlijk haar eerste veulen had moeten zijn?

Maar helaas van dit makkelijker gezegd dan gedaan..
In 2012 wilde Aziza gewoon niet drachtig worden, meerdere pogingen gedaan, maar het wilde gewoon niet pakken.
Wegens wat onenigheid met mijn DA besloot ik haar in 2013 weg te brengen naar een dekstation bij de Duitse grens, waar een zeer bekwame DA werkte die ook door mijn hengstenhouder aangeraden werd. Onderweg bleek dat Aziza een gruwelijke hekel had aan reizen, ze bleef slaan en schoppen de hele 3 uur dat ze op de trailer stond. Maar gelukkig.. direct de eerste poging was ze drachtig! Ik kon mijn geluk niet op! Doordat haar vriendinnetje daar ook stond en nog niet drachtig was, bleven ze staan totdat Aziza ruim 2 maanden drachtig was, toen hebben we beide dames naar huis gehaald, wat weer een hoop stress opleverde.

Helaas... Nog geen maand later, op precies 3 maanden dracht verloor zij haar veulentje ;(
Na de hele zomer aangerommeld te hebben, waarin Mausi niet drachtig wilde worden, besloten in augustus beide merries naar de fokker van Mausi en ook GR Lahab te brengen om ze daar met direct vers sperma te laten insemineren. Mausi was direct van de eerste keer drachtig.
Aziza haar lichaam was maanden enorm van slag vanwege het verlies van haar veulentje. Uiteindelijk eind september toch nog 1 poging kunnen doen, en ze een paar dagen later direct opgehaald.

Na 21 dagen nog niet hengstig en toch maar de DA gebeld om te laten scannen, Aziza's gedrag was duidelijk; drachtig. Maar met scannen op 22 dagen was er niets te zien volgens de DA, ik helemaal in de war, maar een paar dagen later kwam daar de verklaring.. Op 25 dagen was Aziza niet lekker en verloor een hoop slijm en rotzooi van achter. Ze was weer drachtig geweest, maar het was weer fout gegaan..

Toen begin dit jaar wilde ik het toch thuis proberen, omdat het het jaar ervoor waarschijnlijk toch door het reizen fout gegaan is. Dus.. serieus gesprek met de DA aangeknoopt en aangezien de behandeling van het jaar ervoor direct tot succes had geleid, wilde hij het ook wel op die manier proberen. Op 11 maart werd Aziza weer, voor de zoveelste keer, geïnsemineerd met GR Lahab, en dit keer was het in 1x raak! *\o/*

Inmiddels is Aziza 7,5 maand drachtig, en durf ik er inmiddels op te hopen dat dit keer alles goed zal gaan, en dit langverwachte veulen er eindelijk gaat komen. Ik heb nog nooit een volg-topic aangemaakt, omdat ik altijd bang ben dat je dan de slechte dingen aantrekt, maar voor dit speciale veulen kan ik het toch niet laten <3

Dus hier de combinatie, GR Lahab, inmiddels uitgegroeid tot een nog mooiere, volwassen hengst <3

Afbeelding

Afbeelding

En mijn prachtige Aziza, ik hoop dat ze me ooit nog zo'n prachtige dochter als Rahnanah schenkt, die uiteindelijk haar moeder op kan volgen.

Afbeelding

Afbeelding

Respect aan iedereen die het hele verhaal gelezen heeft, ik heb het zo kort mogelijk gehouden.

Aziza is uitgerekend op 11 februari 2015.

Al_Zawraa

Berichten: 2358
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:38

Hier wat foto's van Aziza op 200 dagen dracht, binnenkort zal ik weer eens foto's nemen, want ze is alweer flink gegroeid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:40

Wauw wat een heftig verhaal! Je hebt trouwens wel echt mooie paarden, ik ga zeker volgen!

melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:42

Wauw wat een verhaal ik hoop voor je dat je een veulentje krijgt.
Veel succes

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:56

jouw verhaal is zo heftig.. Echt ben zo blij voor je dat ze nu zo ver gekomen is en uiteraard gaat het nu gewoon goed hoor! :j Ik volg uiteraard.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:04

ik volg zeker, vind dat je prachtige paarden hebt <3 :9

En we kunnen al best beginnen aftellen, Aziza is bij de eerste van 2015.

Zo jammer dat altijd de beste moeten gaan en ze was nog zo jong, Y;( ,
toch raar, mijn droommerrie is nu al bijna 8 jaar dood en nog denk ik veel aan haar en kan ik soms gewoon beginnen huilen.

Anoniem

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:08

Wow, heftig! Maar dit is wel hét ultieme cadeau. :D Prachtige hengst en prachtige merrie, wauw!

Ik volg ook. :)

Al_Zawraa

Berichten: 2358
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 22:02

Nu iedereen ineens in mijn profiel gaat kijken naar mijn andere paarden, eerst mijn profiel maar eens geupdate :D

Ja Fotsy, aankomende zaterdag zit ze op 235 dagen, dus daarna gaan we echt aftellen, dan nog minder dan 100 dagen te gaan!

En over je droommerrie, ik begrijp je helemaal, bij mij is het aankomende januari 3 jaar geleden, maar ik denk ook nog veel aan haar. En inderdaad soms komen de tranen ineens weer, ik moet toegeven dat ik bij het maken van dit topic ook wel wat tranen heb moeten laten ;(

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:54

:(:)

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:13

Ik heb al jouw verhalen toen gevolgd en ik wens je echt van harte een heel mooi,gezond en speciaal veulen toe..speciaal wordt ze sowieso voor jou.. Het is geen gemakkelijke weg geweest,maar altijd bleef je volhouden. :(:)
Rahnanah was een prachtige merrie,maar ik ben zeker dat ze jouw indirect nog een prachtig geschenk zal geven.
Wij tellen mee af!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:26

Wat een heftig verhaal... Maar wat een prachtige paarden! Ik ben benieuwd naar het veulen, ik volg mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:27

Wat een prachtige merries heb je en wat hoop ik dat het deze keer voorspoedig mag gaan en er straks een prachtig en gezond veulen naast staat!
De hengst is om eerlijk te zijn niet mijn smaak. Ik vind zijn hoofd net te extreem voor het mooie :o
Maar gelukkig zijn er verschillende smaken :D

Muronia

Berichten: 19590
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:30

Sjee, ik wist wel dat je vorig jaar een hoop pech had met het dragend krijgen van je merries, maar dit wist ik niet. Heftig! Ik hoop dat dit veulentje je pijn wat kan verzachten en hoop op een voorspoedig verloop en bevalling.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:06

Jij hebt al je pech al gehad. We gaan nu gewoon voor een voorspoedige dracht en bevalling!

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:18

Heftig verhaal zeg! Ik hoop voor je dat het deze keer goed afloopt! Dat heb je wel verdiend na alles :j

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:24

Kende het verhaal en vind het steeds weer enorm heftig te lezen.
Je hebt nu weer een prachtige combi weten te maken en ik wens je meidje en jou een voorspoedige dracht en bevalling. ❤️

Amberdk
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-10-14

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:24

zo erg voor je!
hopelijk komt nu alles goed maar dat zal wel!!
top combi
ik volg

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:43

Het is je echt van harte gegund AZ.
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk maar door de dikke buiken topics heb ik toch al veel gelezen, en ik hoop echt dat de zon gewoon heel 2015 voor je blijft schijnen.

Prachtige combinatie, een echt eerbetoon aan Rahnanah.

Al_Zawraa

Berichten: 2358
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:29

Bedankt allemaal voor de lieve woorden, leuk dat jullie deze speciale combi volgen! Ik hoop ook heel hard dat dit keer alles goed blijft gaan en we begin februari eindelijk weer zo'n prachtig en vrolijk kind van Aziza mogen verwelkomen. Maar ik heb er een goed gevoel bij dit keer!

Cayenne, Lahabbi heeft inderdaad een vrij extreem hoofd, gelukkig heb ik hem niet alleen daarop uitgekozen, maar zo'n schitterend hoofd is voor mij toch wel een plus. En idd smaken verschillen gelukkig. Het is gewoon in alles precies de hengst die ik zocht, ook qua karakter is hij geweldig.

Ik zal zaterdag eens nieuwe foto's van Aziza maken :)

beppie123
Berichten: 25
Geregistreerd: 30-10-14

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:44

Wat een mooie paarden zijn dat zeg, om trots op te wezen :D

Al_Zawraa

Berichten: 2358
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:58

Vandaag weer eens wat foto's van Aziza gemaakt, vandaag op 235 dagen, dus we gaan aftellen!
Vanaf morgen nog minder dan 100 dagen te gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:02

Ik ga dit in de gaten houden, altijd leuk om mee te lezen en de vorderingen te volgen.

Marie_v

Berichten: 330
Geregistreerd: 09-02-14
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:13

mooie hengst <3

Anoniem

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:16

Ze wordt al lekker rond! Lief koppie heeft ze. :D

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:36

Wat een prachtige paardjes heb je!
Ze word al goed dik!