welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:54

Ik ga voor valk of dunskin

Anoniem

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:02

Grappig testje :D ben benieuwd of het uitkomt!

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:14

Grappig! Ik doe niet mee aan die testjes :P

Ik heb ook wel het gevoel dat Flo voor een merrietje zal zorgen!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:30

Heb ook gependeld, en inderdaad, de spijker gaat boven het paard heel hard op en neer, houd je 'm verder naar boven dan stopt ie meteen, dus het is niet de beweging van je eigen hand. Denk trouwens dat het door de energie komt die van het paard afkomt. ;) Bij mij is de uitkomst hengst, zoals ik al dacht.

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:48

Bizar! Ik woon helaas te ver weg van de merrie om het uit te proberen. Laat me gewoon verrassen ;)

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:16

Wat raar :) Ik zal één van de dagen ook eens pendelen :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:59

Oh astrid heel raar he en ik probeerde dat zelfs eerst tegen te houden maar gaat niet en werd met de minuut erger, weg van het paard hing de spijker stil, iedereen eens proberen ze gaan er een topic van maken met de uitkomst :D kom op pretty, kwestie van de statistieken te kunnen bijhouden he

Tinniie zeker eens doen +:)+

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:47

ohh wat grappig! ik zal het nooit kunnen proberen want drachtige merries in de buurt heb ik niet haha. maar wel bijzonder.. ben benieuwd of de uitkomst is zoals de spijker zei :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 22:09

Ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst alhoewel het geslacht eigenlijk voor mij minder belangrijk is. Een leuk jasje daarentegen hmmmmmm das dan weer iets anders :D :o

Keona hoop dat je gelijk hebt, lijkt me leuk een kopie van mama en/of papa :j

Weinig veranderingen te melden voor de rest, uier is 0,0 enkel theezakjes, ze liet wel weer alles heel goed toe.
Ze zal een slechte bui gehad hebben die bewuste dag, de zuurpruim. _-:(
Kling ook geen vorderingen. Wel heb ik het veulen nog eens zien schudden met het hoofd, denk ik toch _/-\o_
Heb wel de indruk dat ze niet echt dik staat, ik voel haar schouder en schoft heel goed en das lang geleden :o ja onder zware druk van DA krijgt ze ocharme niet super veel eten.

Nog even en het is zover *\o/* en de nieuwe stallen zijn nog niet klaar := manlief is aan het dak aan het timmeren, eind februari komen ze de pannen hopelijk leggen. Dat wordt nipt.

Zou ik eigenlijk al moeten overschakelen nu naar ander eten, ze staat nog altijd op light mix en af en toe eens slobber omdat ze de vitaminen tussen het eten niet lust. Dat zijn roze korrels en die blijven als laatste liggen.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:06

Nee hoor, als ze er goed uitziet, zou ik nog niet veel veranderen aan de voeding. Mijn DA heeft me gezegd dat het veulen het meeste begint te vragen vanaf hij 2weken oud is.

Ik ben wel een beetje op voorhand beginnen geven onder het motto "dan kan ze er alvast aan wennen" :D
Maar ben pas echt beginnen geven vanaf mijn kleintje geboren was.

Mijn merrie was dan ook moddervet...ook al kreeg ze buiten hooi, zo goed als niks.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:19

Ik zou eigenlijk nu wel die light versie buitengooien hoor,de merrie is bijna hoogdrachtig dus ze kan wel iets verdragen nu. Ik gaf mijn grote merrie altijd 3 maanden vooraf merriebrok.
De pony's,dat is iets anders,die krijgen geen merriebrok maar gewoon wat extra van hun gewone (arme) brok. Ja,ook de dikkies. :P

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:50

Ik zou ook extra gaan voeren of merriebrok/muesli :j Ik ben 3,5 maand van te voren daarmee begonnen

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:55

Ik heb dat echt niet zo lang op voorhand gedaan... Mijn merrie is nooit mager geweest...veulen is gespeend op 6m (omdat het moest :-( ) en toen kreeg die al geen merriebrok meer...

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:35

Ik geef Roxy vanaf de 8 maanden dracht merriebrok. Ik heb het eerst gemengd met de dieetmuesli die ze kreeg en heb het langzaam verhoogd naar 1,5 kilo per dag, verdeeld over 4 porties. Ik heb merriebrok van de Dommelsche Watermolen, daar zitten minder suikers in. Ik ga er nu in de laatste 2 maanden extra mineralen bijgeven.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:39

Ik ben nog geen merriebrok aan het geven, maar ga er nu ook elke moment mee starten samen met extra vitaminen.

De hoefsmid kwam vandaag dus dat was makkelijker als ze allemaal samen op de weide stonden, nu kan ze stilletjesaan naar huis op stal komen :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:56

ok ga dan toch klein beetje merriebrok beginnen mengen met light mix want de svitaminen lust ze dus echt niet, ze ruiken nochthans heerlijk
leuk dat je merrie naar huis komt :j tinniie, oh het wordt toch echt spannend.

vandaag de tietjes en kling

Afbeelding

Afbeelding

madame wou echt niet op de foto

Afbeelding

de poes daarentegen genoot van een dutje in mij nek terwijl ik Flo wat aan het filmen was

Afbeelding

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:47

Die poezen van jou zijn niet te doen :P

Flo lijkt nu weer lichter van kleur,zij is lichter in de winter dan in de zomer hé?
Tietjes zijn nog braaf. :)

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:29

De meeste valken zijn grijzer in de winter he?

Knappe merrie en toffe kat :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 14:04

Klopt in de winter wordt ze lichter van kleur dan zitten er ook meer echt witte haren tussen haar vacht, in de zomer steekt de sooty haar vachtkleur wat weg.
Deze kat is hilarisch, smeker van aandacht en gek op knuffels, en heel goede vanger, kan super paardrijden en luistert soms beter dan de hond.


Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:31

Ja amai! Ze lijkt er echt wel hard op.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:34

ja zeg, behalve dat Flo een mini kol heeft, is dit het haar dubbelganger :D

Heel leuk Kat, welk ras is dit? :o

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:59

Dit stond erbij:

Citaat:
I have NO idea about her parents just that she is supposedly registered AQHA (doesn't matter to me and I don't have papers so no proof or even a way to check what her parents are registered as) I have NO idea how old she is but I guess she's about 4-6 years old. she is currently in foal don't know who/ what color the stallion is...

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 23:13

ah ok

wel nu ga ik eens iets raars vertellen maar toen ik Flo gekocht had, negen jaar geleden, stond er niet zo heel veel later een artikel in de quarter van een gestolen merrie die ook heel erg op haar leek. :j

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: welk kleurtje krijgt Flo's veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:13

Oei dan schrik je wel even of niet?