Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 00:18

Beste allen,

Vaak zie ik topics voorbij komen waarbij men mee kan kijken in de stal. Ik vraag mij nu af wat voor camera gebruiken jullie daarvoor? Welk merk/type camera functioneert goed?

Ik heb namelijk zelf een drachtige merrie en ik wil haar graag vanaf mijn werkplek en mijn huis in de gaten kunnen houden. Mijn werkplek ligt op 40 km afstand van de stal. Wat raden jullie mij aan qua camera?

Alvast bedankt voor jullie advies!

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:25

Wij hebben een ip camera hangen. En kunnen via smartphone kijken. Maar dan moet je wel een internetverbinding hebben op stal. Wij hebben dat via de verhuurder gedaan. Zij wonen daar. Maar werkt top. Merk weet ik zo niet. Maar werkt via ID Link. Was niet zo,n hele dure , rond 40 euro.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:31

parador schreef:
Wij hebben een ip camera hangen. En kunnen via smartphone kijken. Maar dan moet je wel een internetverbinding hebben op stal. Wij hebben dat via de verhuurder gedaan. Zij wonen daar. Maar werkt top. Merk weet ik zo niet. Maar werkt via ID Link. Was niet zo,n hele dure , rond 40 euro.


Kan je deze link dan ook online zetten voor bijv. Bokt?

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 00:32

Dat klinkt goed. Moet daar rechtstreeks een netwerkkabel in? Op zich zou dat geen probleem zijn, want de stal grenst direct aan het huis en ik zou dus relatief eenvoudig de kabel door kunnen trekken.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 00:35

Is het beeld als het donker is nog acceptabel of laat je het licht in de stal aan?

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:36

Bij ons werkt hij draadloos. Weet niet of je die link hier kan plaatsen. Weet ook niet of onze verhuurder daar blij mee zou zijn. Het moet trouwens myDlink zijn

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:38

Wij hebben hem alleen overdag aan ,wanneer ze in de paddock staan. Maar er zijn ook ip camera met nachtcamera te koop.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 00:43

Parador bedankt voor al de informatie. Dit klinkt goed draadloos en mogelijkheid tot nachtcamera. Nu probeer ik alleen nog te achterhalen welk merk ik het beste kan kopen.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:09

parador schreef:
Bij ons werkt hij draadloos. Weet niet of je die link hier kan plaatsen. Weet ook niet of onze verhuurder daar blij mee zou zijn. Het moet trouwens myDlink zijn


Ik zag laatst een site met allerlei webcams van merries die moeten bevallen. Bij velen stond er ook een (mobiel) nummer bij, zodat je kon bellen of sms-en als er iets vreemds te zien was. Ik moet zeggen dat ik het wel een mooi systeem vond. Geen naam of adres; alleen een paard op webcam en de mogelijkheid de eigenaar te waarschuwen bij onraad.

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 03:19

Ik heb deze nu in de stal hangen : http://www.bol.com/nl/p/foscam-fi8918w- ... d000002177

Werkt snachts ook goed en kan je draaien, kantelen naar elke richting die je wilt. Te besturen van op smartphone, tablet en pc. En je kan meerdere mensen laten meekijken online.

Dit is een foto die ik snachts van de cam heb gemaakt, zo zie je welke kwaliteit hij is :


Afbeelding

newt

Berichten: 2044
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 04:21


kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 11:34

Dank je Maaike1994 en newt, de links zijn erg handig!
@Maaike1994 de kwaliteit van het beeld dat jouw camera 's nachts heeft, is voor mij denk ik goed genoeg. Het gaat er voornamelijk om dat ik de houding goed kan waarnemen. Heb jij de camera hangen of staan?

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:47

Ik wilde hier zelf een topic over openen, maar vond deze.

Wij hebben nu Alecto hangen, maar ben hier qua nachtzicht niet erg tevreden over. Welke camera's zijn snachts wel okay qua infrarood?

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Camera om merrie op afstand in de gaten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 13:29

Ik heb voor de Velleman CAMIP7 gekozen en ik ben tevreden over het nachtzicht. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet via WiFi heb gekeken, omdat het bij ons eenvoudig was om er rechtstreeks een netwerkkabel in te doen. Volgens de verkoper is de beeldkwaliteit dan beter, maar ik heb dat zelf dus nog niet uitgeprobeerd.

newt

Berichten: 2044
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:08

Wij hebben bij Epine een camera vandaan.
twee camera's met dag en nacht visie. Wi-Fi en met de telefoon of tablet te zien. Voor ons een ideaal beeld. Ik was onderweg vanuit Amsterdam naar Friesland en toen gebeurde dit ;)
kost wel enorm mb's op je bundel
Afbeelding