is deze pony drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gleys0017

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Heemskerk

is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:38

Een vriendin van mij heeft afgelopen zaterdag een merrie en ruin gekregen voor niks. ze zijn wel flink verwaarloosd en zien er niet zo goed uit. Ze vroeg me om haar merrie even te komen bekijken want ze vond haar zo'n dikke buik hebben. zelf vermoed ik wel dat deze merrie drachtig is wat denken jullie. ze heeft nog geen uier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De merrie heeft verder geen papieren of iets. ze is ouder als 12 jaar
een hele lieve rustige merrie

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:43

Hoop het niet voor de merrie maar er is niemand die je van een foto kan vertellen of ze drachtig is.
Kan vanalles zijn, wormenbuik kan ook en als ze meerdere veulens heeft gehad kan ze ook gewoon een dikkere buik hebben.
Wil je het 100% weten moet je even scannen of op laten voelen.

gleys0017

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:46

haar buik is net als die van me eigen drachtige merrie

shettiessx
Berichten: 205
Geregistreerd: 11-01-15

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:48

als je tegen me zou zeggen dat ze drachtig is zou ik het gelijk geloven, maar niemand kan dat van een foto zeggen. ook niet in het echt trouwens. hiervoor moet je haar echt laten scannen/opvoelen

shettiessx
Berichten: 205
Geregistreerd: 11-01-15

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:47

weten jullie ondertussen al of ze drachtig is?

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:52

Aangezien het beestje verwaarloosd is zou ik eerder neigen naar een wormenbuik. Maar zoals al gezegd is even na laten kijken! ik denk dat dat in dit geval sowieso erg belangrijk is voor alle twee de beestjes!

heerkens
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-11-07

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:04

Zou zomaar cushing kunnen zijn...daar kan ook een dikke buik bij horen en de vacht ziet er ,zo op de foto best wat krullerig uit.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:07

Die krullende vacht kan inderdaad duiden op Syndroom van Cushing.. Arme pony, ik hoop dat ze opknapt! :(:) je kan er denk ik maar het beste een dierenarts bij halen.

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:10

heerkens schreef:
Zou zomaar cushing kunnen zijn...daar kan ook een dikke buik bij horen en de vacht ziet er ,zo op de foto best wat krullerig uit.


Hier dacht ik dus ook aan. Wij hadden bij ons op stal een lieve shet merrie staan. Was flink aan de maat en der vacht begon steeds meer te krullen ze had idd Cushing.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:21

IK denk niet dat ze drachtig is. Ze heeft wel een dikke dikke buik. Ze is ook niet de jongste zo te zien en ik kan me voorstellen dat ze al heel wat veulens gehad heeft en vandaag deze dikke buik. Het gedeelte tussen het achterbeen en de buik. Zeg maar dat stukkie waar zo'n grote kruin zit staat niet bol en daarom denk ik niet dat ze drachtig is.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:26

Ik mag toch wel hopen dat je vriendin sowieso ze door da laat nakijken.. Leuk hoor twee paarden gratis krijgen, maar de kosten van een ziek paard zijn vaak hoger dan de aanschafkosten zelf :+.
Vanaf een foto is dit echt niet te beoordelen..

gleys0017

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:40

er komt ook een dierenarts naar kijken, deze pon stond verwaarloosd in een donkere vieze stal. ze komen uit wieringerwerf bij een boerderij vandaan, er stonden er meer die er niet uitzagen. ze zouden allemaal naar de slacht gaan, ze zijn niet gechipt en zo geen paspoort. Had het ook gezegd tegen haar dat ze wel de ziekte van cushing had vanwege de krullerige vacht. ja ze kreeg ze gratis omdat die boer ze bij de slacht niet kwijt kon. maar waarschijnlijk gaan ze terug want ze gaat er geen veel geld aan geven ze wil best wormenkuren doen maar niet een lange behandeling. arme pony's

gleys0017

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:42

ik weet niet of hij al geweest is, donderdag ga ik weer naar haar toe en hoor het dan. hopelijk niet drachtig. ze is ook anders als mijn drachtige merrie zag ik nu wel. die zit nu op dag 302

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:17

Ik denk dat als je die vacht lekker even wast je al een hele andere pony ziet. Niet iedere pony met een krullende vacht heeft cushing. Vooral als ze veel binnen hebben gestaan in een vieze stal wil die vacht er nog wel eens vreselijk uit gaan zien.
Ben benieuwd waar ze vandaan komen, ik woon in Wieringerwerf en heb er al meer bij boeren hier in de omgeving weggehaald en opgevangen.

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:36

Mijn merrie had ook een keer zo'n buik maar was verder niet zwanger.
Kun je niet zo vanaf een foto zien. Vooral lastig bij shetjes want die hebben vaak van zichzelf al best een dikke buik.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:51

Waarom nam ze ze dan mee als we kosten aan zitten? Dat weet je van te voren als je zulke paardjes ophaald

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:09

Verwaardeloosde pony s opvangen . Maar vervolgens geen geld willen uitgeven .
Je weet als je slecht uitziende dieren aan neemt je er wat centen in moet stoppen ...
Een wintervacht die alleen maar natte vieze stal gezien heeft gaat er ook krullerig uitzien .
Zou Da laten komen om dacht uit te sluiten en Ze eens deftig ontwormen en evt scheren ...
En dan eens kijken hoe en wat

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: is deze pony drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:14

Je vriendin wilt dus wel gratis pony's maar o wee als er geld aan uitgegeven moet worden... Zo is het nu eenmaal met dieren, dat kost geld.
Ik denk ook dat ze eens goed ontwormd moeten worden. Maar als ze bij meer pony's gelopen heeft kan ze best drachtig zijn.