Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:44

misschien is ze t nu even zat haha, nou nog 2 nachtjes dus !!

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:45

Ik heb de ballen verstand van veranderende uiers en dergelijke, maar ik ben wel heel benieuwd :) Ik hoop in ieder geval voor jou en je paard dat ze niet drachtig is.

Miss_Karen
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:58

Waarom komt de DA pas zaterdag ? Kon die niet eerder, dan hoef je niet zo lang in de rats te zitten :(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:02

Miss_Karen schreef:
Waarom komt de DA pas zaterdag ? Kon die niet eerder, dan hoef je niet zo lang in de rats te zitten :(

Omdat het geen spoed is misschien? , als ze idd zo ver is zit er toch niks anders op dan wachten. Aborteren kan niet meer en is ze niet drachtig is er al zeker geen haast bij.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 13:12

Ayasha schreef:
Miss_Karen schreef:
Waarom komt de DA pas zaterdag ? Kon die niet eerder, dan hoef je niet zo lang in de rats te zitten :(

Omdat het geen spoed is misschien? , als ze idd zo ver is zit er toch niks anders op dan wachten. Aborteren kan niet meer en is ze niet drachtig is er al zeker geen haast bij.


De dierenarts is niet uit de omgeving, maar komt omdat ik haar prettig vind en goed ken. Ze komt zaterdag in de buurt dus dan combineert ze het meteen. Er is inderdaad geen spoed bij, hoewel zekerheid wel prettig is natuurlijk.

Mevrouw Diva is normaal het onderdeurtje van de groep en bijt nu alle paarden aan de kant.. :')

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:16

Vind het goed dat je er naar laat kijken. Heb ervaring met dragende merries en je kan nooit 100% zeker zeggen wel/niet. Ook een dierenarts niet die zal ook onderzoeken. Zeker niet als je de merrie niet kent. Ik ken merries die dragend waren en je nauwelijks wat zag en ook andersom.

Heel apart dat bokkers roepen zonde van je geld ipv blij te zijn dat TS oplettend is en een DA laat komen.....

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:26

Ik ben heel benieuwd, ik heb helaas ervaring..

Afbeelding
Dit is mijn vorige merrie, hier 2,5 jaar oud en hoog drachtig! (ik kwam er pas 2 maand voor de bevalling achter dat ze dragend was!)

newt

Berichten: 2044
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:39

:7
Ayasha schreef:
Miss_Karen schreef:
Waarom komt de DA pas zaterdag ? Kon die niet eerder, dan hoef je niet zo lang in de rats te zitten :(

Omdat het geen spoed is misschien? , als ze idd zo ver is zit er toch niks anders op dan wachten. Aborteren kan niet meer en is ze niet drachtig is er al zeker geen haast bij.


staat ook "dan hoef je niet zo lang in de rats te zitten" staat nergens een toespeling naar dat het met spoed moet. Is toch een gewone vraag, waar niet zo een antwoord bij past.

Ik hoop het niet voor jou en dat het gewoon een grasbuik is. Qua uier zie ik niet een dracht met eind stadium. De mijnen zijn allebei half mei gedekt en half april uitgeteld en hebben al een aardig uier.

Edit: typo

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:23

TS, je doet het goed hoor, beter zeker weten dan jezelf voor je kop slaan. Daarbij ken je je eigen paard het beste.
En ik vind het heel onaardig dat mensen suggereren dat het aandacht trekken is want niemand zit op zoiets te wachten.

Anoniem

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:55

ook ik vind het goed dat je er naar laat kijken! :)

TS kent haar paard immers het best, en weet wat haar normale gedrag enzo is. Ik vind het raar dat er dan mensen reageren met dat het aandacht trekken is... Als TS zo'n topic als dit opent zal ze dat niet zomaar doen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:31

Wilawander schreef:
Heel apart dat bokkers roepen zonde van je geld ipv blij te zijn dat TS oplettend is en een DA laat komen.....


Ik geloof dat er één bokker was die dat zei. Raar advies ook, het is nooit verkeerd om het zekere voor het onzekere te nemen.
Ik denk niet de deze merrie drachtig is, maar ik denk niet dat TS aandacht probeert te trekken en ik vind het heel goed dat ze haar verantwoording neemt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:22

Ik vind het wel heel bijzonder dat twee dierenartsen op basis van wat foto,'s en filmpjes stellen dat er een hele grote kans is...ben benieuwd naar de gedachte daarachter..merrie vertoont niets dat lijkt op een dracht qua uiterlijk, dus lijkt me een vreemde conclusie.

Als ik het topic zo even doorleest zit je jezelf aardig gek te maken ts. Haal diep adem en relax, de kans is echt minimaal..als ik voor alle jonkies om veranderend karakter en de uiervulliniet de da liet komen was ik over tien jaar nog niet klaar. :)

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 20:34

gekvanfleur schreef:
Ik vind het wel heel bijzonder dat twee dierenartsen op basis van wat foto,'s en filmpjes stellen dat er een hele grote kans is...ben benieuwd naar de gedachte daarachter..merrie vertoont niets dat lijkt op een dracht qua uiterlijk, dus lijkt me een vreemde conclusie.

Als ik het topic zo even doorleest zit je jezelf aardig gek te maken ts. Haal diep adem en relax, de kans is echt minimaal..als ik voor alle jonkies om veranderend karakter en de uiervulliniet de da liet komen was ik over tien jaar nog niet klaar. :)



Dit topic is ook echt een demper op mijn fantasie hoor, dat is ook echt wel prettig. De dierenarts komt niet om elk akkefietje, maar ik heb nu mijn redenen om dat wel te doen.
Spoiler:
Of bokt dit nu nodig acht of niet :o

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:53

janderegelaa schreef:
Gillbo schreef:
Ik vind het heel goed dat je bij twijfel er voor de zekerheid een dierenarts bij haalt.
De merrie is zo jong en al is er maar een kleine kans dat ze misschien wel drachtig is dan is het heel goed dat er een dierenarts bij komt.
Beter 10x voor niks dan 1x te laat.

Succes

Hoezo te laat?

Bij zo'n jong dier vind ik dierenartsbegeleiding en goede aangepaste voeding wel belangrijk.
Dus ts doet er imo goed aan om er een da bij te halen.

Voer je haar extra bij nu?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:58

Tja, echt veel te begeleiden is er niet. Dat paard zit er goed uit, waarom moet ze bijvoeren?

Anoniem

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:02

Mocht ze drachtig zijn, dan lijkt bijvoeren me toch wel handig....

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:08

Het is raadzaam om goede voeding te geven omdat een dracht en vooral de periode erna behoorlijk wat vraagt van een merrie.
Deze merrie is in groei en je kan het je niet permitteren dat het veulen haar als het ware opeet dat belemmert haar in haar eigen ontwikkeling.
Ik weet niet precies wat je dan moet geven maar er is een goede merriebrok of verschillende voedingssupplementen.
Er zijn vast mensen die daar veel meer verstand van hebben dan ik

newt

Berichten: 2044
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:22

het gaat om 1 dag en in die ene dag maakt het niet uit of je een extra kilo bix hebt gegeven.
Als nou morgen blijkt dat ze wel dragend is (wat ik denk van niet) kun je alsnog gaan bijvoeren met eventueel merriebrok.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:09

Ik heb het ook niet over die ene dag.
Ik reageerde op de reactie dat een dierenarts laten komen overbodig is want zo te zien is ze niet drachtig.
Ik vind het juist goed om niet af te wachten maar een da erbij te halen zodat je de merrie de beste zorg kan geven mocht ze wel drachtig zijn.

En ik vroeg me idd af omdat TS denk t dat ze drachtig is of ze al begonnen is met extra voeren?

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 12:57

Gillbo schreef:
Ik heb het ook niet over die ene dag.
Ik reageerde op de reactie dat een dierenarts laten komen overbodig is want zo te zien is ze niet drachtig.
Ik vind het juist goed om niet af te wachten maar een da erbij te halen zodat je de merrie de beste zorg kan geven mocht ze wel drachtig zijn.

En ik vroeg me idd af omdat TS denk t dat ze drachtig is of ze al begonnen is met extra voeren?


Ik voer haar al de hele winter een beetje bij (kwart kilo Pavo Podo grow per dag) omdat ze zonder toch behoorlijk begon in te vallen op de rug. Ze heeft onbeperkt hooi en krijgt officieel bieten maar die lust ze niet.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:11

Volg dit topic al effies, ben benieuwd wat er morgen hier komt te staan, drachtig of niet.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:24

Spannend TS, goed dat je er een DA bij haalt zodat je morgen zekerheid hebt. Ik hoop voor jou dat deze tekenen gewoon bij het opgroeien van jouw merrie horen en dan ze gewoon wat schommelt in haar hormonale balans.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 17:02

Ze lijkt behoorlijk opgevuld voor de tepels, nog maar 24 uur afwachten :')


Afbeelding

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:07

Ik vind t eigenlijk wel mee vallen? Zie niks aparts eraan ? Hoe laat komt de DA morgen ?

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:13

Spannend!