Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:18

Ik denk eerlijk gezegt niet dat ze drachtig is. Is ze niet schijnzwanger of hengstig? Ben benieuwd morgen.

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:20

Ik zal je echt niet voor gek verklaren (ik ben ook zo'n fijne doemdenker in alles, dus ik weet wat het is helaas ;) ) maar, eerlijk gezegd betwijfel ook ik of ze wel drachtig is.

Ik hoop voor zowel jou als de merrie dat je achteraf inderdaad over wat teveel 'fantasie' blijkt te beschikken, en dat ze gewoon leeg is. Spannend, nog heel even afwachten dus!

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:25

Dit topic lijkt, zoals meerdere bokkers al hebben opgemerkt, wel een schreeuw om aandacht.

Al vele (ervaren) mensen hebben hier gereageerd dat ze vrij zeker zijn dat ze niet drachtig is.
Uiteraard ken jij je merrie het beste en mag je je zorgen maken, maar het lijkt wel of je wilt dat ze drachtig zou zijn...

Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt :)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:29

Oliiviia schreef:
Dit topic lijkt, zoals meerdere bokkers al hebben opgemerkt, wel een schreeuw om aandacht.

Al vele (ervaren) mensen hebben hier gereageerd dat ze vrij zeker zijn dat ze niet drachtig is.
Uiteraard ken jij je merrie het beste en mag je je zorgen maken, maar het lijkt wel of je wilt dat ze drachtig zou zijn...

Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt :)



Wel deels mee eens, maar DA laten onderzoeken is nooit erg, kan ook wat anders zijn :)

Ik mag toch hopen dat TS dat niet hoopt of wilt, zeker niet op deze leeftijd... Dat zou enorm veel schade en risico mee brengen voor zowel mams als veulen ALS die er zou zijn. Nee ik vermoed gewoon niks aan de hand.. soms zie je ook wel bij jonge paarden dat door de groei ze veranderen kwa uiterlijk en karakter. Dus kan ook prima hier aan de hand zijn.

Zoals ik al zei, op de foto zie ik juist helemaal niks speciaals of afwijkend of iets wat niet hoort. Misschien dat TS door dat ze zelf denkt aan dracht dingen die er niet zijn....

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:30

Als ik jou foto vergelijk met mijn pony, had ik bij die van mij ook een baby kunnen verwachten toen die 2 jaar was. Helaas is het een ruin.

Hoevaak ik niet te horen kreeg "een merrie ofniet? Ze heeft al een flinke buik, veulen zal niet lang meer duren"

Ts maak je niet druk. Dit zijn baby vetjes die er af gaan als ze ouder worden.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 17:32

Oliiviia schreef:
Dit topic lijkt, zoals meerdere bokkers al hebben opgemerkt, wel een schreeuw om aandacht.

Al vele (ervaren) mensen hebben hier gereageerd dat ze vrij zeker zijn dat ze niet drachtig is.
Uiteraard ken jij je merrie het beste en mag je je zorgen maken, maar het lijkt wel of je wilt dat ze drachtig zou zijn...

Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt :)


Wishfull thinking kan ik nu erg moeilijk of zelfs niet omdat ik bezig ben een depressie te verwerken. Dus willen dat ze drachtig is is zowieso niet aan de orde, al had ze er wel de leeftijd voor.

Dit topic opende ik op tijd zodat ik steun kon hebben aan bokt en iedereen de kans zou hebben om het vroeg te volgen mocht ze echt dragen. Ik had wel kunnen verwachten dat het zo zou gaan dat ik op deze manier word afgeschilderd.

Bedankt iedereen die prettige berichtjes schrijven, ook (misschien zelfs vooral) de berichtjes van mensen die niet denken dat ze drachtig is zijn prettig te lezen.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:35

@Ts even een stukje uit je tekst:

"al had ze er wel de leeftijd voor." Ze heeft absoluut de leeftijd er niet voor, ze is hartstikke jong? Waarom denk je dat ze de leeftijd ervoor heeft?

Ik beoordeel gewoon verder objectief. Ik zie tot nu toe nergens op de foto's iets afwijkend of duidend erop dat ze dragend zou zijn... dan zeg ik dat ook eerlijk. En wat ik al zei, het kan best prima zijn dat omdat je, mogelijk mede door depressie die je hebt, meer ziet dan er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:36

Even tussendoor, lees al een tijdje mee, hoop dat ze niet drachtig is! We zullen het morgen zien. :j

Mioux, ze bedoeld met "al had ze er wel de leeftijd voor" dat al was ze bijvoorbeeld 8 (en had ze er dus wél de leeftijd voor) dat ze dan nog steeds geen veulentje had gewild. ;) Niet dat ze zegt dat ze er nú de leeftijd voor heeft.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:37

ow ja dat kan natuurlijk ook ! :) Dacht dat ze bedoelde, al had het wel gekund kwa leeftijd ;) Dat is ook t nadeel van internet je kan het niet horen zeggen.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 17:37

Mioux schreef:
@Ts even een stukje uit je tekst:

"al had ze er wel de leeftijd voor." Ze heeft absoluut de leeftijd er niet voor, ze is hartstikke jong? Waarom denk je dat ze de leeftijd ervoor heeft?

Ik beoordeel gewoon verder objectief. Ik zie tot nu toe nergens op de foto's iets afwijkend of duidend erop dat ze dragend zou zijn... dan zeg ik dat ook eerlijk. En wat ik al zei, het kan best prima zijn dat omdat je, mogelijk mede door depressie die je hebt, meer ziet dan er is.


Al had ze de leeftijd er wèl voor. Als in, al zou ze wel oud genoeg zijn geweest..

Ik hoop inderdaad dat ik spoken zie. De dierenarts komt morgen in de middag, hoe laat weet ik niet precies.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:38

Ja las het verkeerd haha, nu kwam t over :).

Ik hoop voor de merrie ook dat er niks is. Zou echt heel jammer zijn en ook veel risico en beperkingen. Ze zou moeten spelen en groeien en genieten, en niet al zo jong mama worden. Maar nogmaals, ik zie niks raars of dat t lijkt alsof ze drachtig is. Hoop echt dat er niks aan de hand is !

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:39

Mioux schreef:
@Ts even een stukje uit je tekst:

"al had ze er wel de leeftijd voor." Ze heeft absoluut de leeftijd er niet voor, ze is hartstikke jong? Waarom denk je dat ze de leeftijd ervoor heeft?

Ik beoordeel gewoon verder objectief. Ik zie tot nu toe nergens op de foto's iets afwijkend of duidend erop dat ze dragend zou zijn... dan zeg ik dat ook eerlijk. En wat ik al zei, het kan best prima zijn dat omdat je, mogelijk mede door depressie die je hebt, meer ziet dan er is.


ik denk dat ts bedoeld: Als ze wel oud genoeg zou zijn...
verder denk ik ook niet dat ze drachtig is. Verder is het goed dat je de da er bij laat komen beter voor niets dan dat er straks opeens een veulen naast loopt.
als je de buik ziet snap ik de gedachte maar ik zou je niet teveel zorgen maken hoor...

edit:iemand was me voor

TigearJarig

Berichten: 183
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:47

Ik hoop voor je dat je hoofd aan het spoken is TS. :(:)
Ik vind het in ieder geval super dat je de DA erbij laat komen, als ze drachtig is weet je het dan en kun je je er op voorbereiden toppie. :)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:12

Oliiviia schreef:
Dit topic lijkt, zoals meerdere bokkers al hebben opgemerkt, wel een schreeuw om aandacht.

Al vele (ervaren) mensen hebben hier gereageerd dat ze vrij zeker zijn dat ze niet drachtig is.
Uiteraard ken jij je merrie het beste en mag je je zorgen maken, maar het lijkt wel of je wilt dat ze drachtig zou zijn...

Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt :)

En wat als TS denkt laat maar ik bel geen dierenarts we zien wel.
Stel dat dan over een maand er een dood veulen uitkomt of de merrie de bevalling niet overleeft want er was niemand bij.
Nou moet je dan al die ervaren mensen eens horen. Het is ook nooit goed he.

TS ik snap dat je het spannend vind, hopelijk morgen duidelijkheid want zo simpel als het is. Aan de buitenkant kan je gewoon niet zien of een paard drachtig is

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:45

Ts krijgt morgen duidelijkheid die ze wil. Ik vind het alleen maar goed dat ze de DA erbij haalt, aan onzekerheid heb je niks en stel dat...

Goed bezig Ts!!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:57

TS ik vindt haar echt niet drachtig uit zien volg hier heel veel drachtige paarden heb laatst een topic gevolgd dat een 2,5 jarige moest bevalen die zag er echt drachtig uit. Ik denk dat de dierenarts zegt dat je merrie leeg is.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:00

Ik denk dat TS liever gewoon duidelijkheid heeft van de DA dan een hele periode met een 'misschien' te lopen :)
Succes morgen TS! Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is, en jij hebt duidelijkheid na morgen ;)

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:53

Alsof je als je aandacht wil dit gaat vragen op Bokt 8)7 , waar je zeker weet dat je altijd afgekamd zal worden door een aantal mensen. Flauw hoor om zoiets te zeggen, TS is gewoon bezorgd. Morgen zullen we weten of dit terecht is of niet.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:58

Azmay schreef:
Ze lijkt behoorlijk opgevuld voor de tepels, nog maar 24 uur afwachten :')


[ [url=m/b4y01F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zie echt geen gevulde uier?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:06

Ben erg benieuwd of ze drachtig is! Hoop het niet voor jullie!

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:08

TS, succes morgen. Laten we hopen op een 'lege' uitkomst.

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:12

Azmay schreef:
Ze lijkt behoorlijk opgevuld voor de tepels, nog maar 24 uur afwachten :')


[ [url=m/b4y01F.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit is een lege uier. Een behoorlijk gevulde uier ziet er heel anders uit.
Vind haar er ook niet drachtig uitzien. Meer een dikke hooibuik, wat normaal is bij de jonkies.

6marly6
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:22

Ben benieuwd wat er uit komt morgen! Groot gelijk dat je een da laat komen als je twijfelt, anders had je toch geen echte zekerheid gehad

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 05:21

Oliiviia schreef:
Dit topic lijkt, zoals meerdere bokkers al hebben opgemerkt, wel een schreeuw om aandacht.

Al vele (ervaren) mensen hebben hier gereageerd dat ze vrij zeker zijn dat ze niet drachtig is.


Waarom zou de TS hiermee aandacht vragen... Vreemde opmerking.
Normaal roept half Bokt bij elk probleem vooral niet naar de medebokkers te luisteren en juist naar een professional te gaan, nu doet iemand het om het e.e.a uit te sluiten, is het nog niet goed.

Ik denk ook niet dat ze drachtig is hoor TS, maar goed dat je het wel laat controleren.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:04

Ik vind haar er niet drachtig uitzien! Bijna 2 jarigen hebben vaak zo'n buikje! En gevuld uier zie ik ook niet. Ik hoop dat je ongelijk hebt! Laten controleren kan nooit kwaad :)