Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:48

Haha ik zal er eens over nadenken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:16

Hoe doet ze het nu? :j Juni is ze uitgerekend toch? Schiet al op!

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 17:49

Het word erg zwaar voor der nu, ze is zich aan het voorbereiden op de bevalling, alles veranderd (karakter,gewoontes,lijf) dus het word spannend! Ja 3 juni is ze uitgerekend.

Helaas lukt fotos niet via mobiel en mn laptop is stuk dus die houden jullie tegoed!

Amparo

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:47

Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar foto's! Is je laptop al gemaakt?
Ik zal ook een gokje doen! Een bruin hengstje op 7 juni!

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 09:22

Helaas niet :( en via mn telefoon geeft hij aan dan geen enkele app geschikt is. Maar ik begreep dat meer mensen er problemen mee hebben.

Leuk gokje! Vermoed niet dat ze over tijd gaat. Op dit moment ben ik blij als het weekend en dus de 320 dagen gaat halen want ze is zo bezig met voorbereiden dat we van de week dachten dat het er naast zou staan :-)

Amparo

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:39

Ow spannend! Ik duim voor je dat ze de 320 haalt. En dat ze nog even tot na het weekend wacht, dan wordt het weer warmer. Van het weekend wordt het weer zo fris. (Vergeleken bij nu dan :p)

Ik wacht met spanning op de foto's!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:53

Ook ik ben natuurlijk zeer benieuwd

Anoniem

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:55

He Es, als je de foto's doorappt kan ik ze wel uploaden en erop zetten voor je via mobiel! :D ben heul benieuwd inmiddels :D

Anoniem

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:10

Ik vermoed dat ze de 320 dagen wel haalt helaas wat tegenslagen gezien ze een aanval heeft gehad op haar rechteroog (maanblindheid) waardoor ze hoogstwaarschijnlijk compleet blind is/word. Ontzettend rot voor haar natuurlijk maar we doen ons best om het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken!

Hierbij de fotos (meest recent) thanks to rachelle! Ik ga proberen van de week even betere te maken en toe te voegen! Uier was een aantal dagen geleden die is al weer een stukje gegroeid.:-)

Anoniem

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de volgers weer wat foto's op verzoek van TS! Ze zit nu op 320 dagen!

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:36

Ah Baya dr topic!
Uiteraard volg k t halfzusje van Naf graag :D
Fijn dat ze nu de 320 dagen heeft gehaald :)

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:10

JustOneBite schreef:
Ik vermoed dat ze de 320 dagen wel haalt helaas wat tegenslagen gezien ze een aanval heeft gehad op haar rechteroog (maanblindheid) waardoor ze hoogstwaarschijnlijk compleet blind is/word. Ontzettend rot voor haar natuurlijk maar we doen ons best om het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken!

Hierbij de fotos (meest recent) thanks to rachelle! Ik ga proberen van de week even betere te maken en toe te voegen! Uier was een aantal dagen geleden die is al weer een stukje gegroeid.:-)


Ga je die maanblindheid aanpakken zodra ze bevallen is? ben een leek op het gebied maanblindheid maar heb iets gelezen over een mogelijke operatie bij maanblindheid (Vitrectomie)

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 19:56

Thanks rachelle voor het posten van de fotos!
Leuk dat je volgt milene :-)

@monica72:helaas heeft deze operatie geen kans van slagen meer omdat het oog al aangetast is (beide al.) Dit heb ik direct gevraagd toen ze met een dik oog stond en de dierenarts erbij kwam diezelfde dag.
Anders had ik dit zeker laten doen :-)

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:01

JustOneBite schreef:
Thanks rachelle voor het posten van de fotos!
Leuk dat je volgt milene :-)

@monica72:helaas heeft deze operatie geen kans van slagen meer omdat het oog al aangetast is (beide al.) Dit heb ik direct gevraagd toen ze met een dik oog stond en de dierenarts erbij kwam diezelfde dag.
Anders had ik dit zeker laten doen :-)


Ik heb een stukje gelezen erover op het internet vandaar dat ik het vroeg, daar stond ook bij dat ze die operatie doen zodra een oog rustig is dus na medicatie etc zal die site even naar je pb'en misschien heb je er wat aan 2 ogen blind is ook zowat.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 23:26

Heel erg bedankt voor je berichtjes! Ben erg blij voor het meedenken! :-)

Het is zeker niet prettig nee

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:36

Hoe staat het nu met haar? Las over je crowdfunding :(

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 22:36

Het gaat helaas ontzettend slecht met haar... ze staat al sinds maandag op de kliniek en we kunnen niets meer voor haar doen, alleen het nog dragelijk maken om de dracht uit te zitten zodat haar veulentje de grootst mogelijke kans heeft op een goede start en een goede gezondheid. Helaas is ze pas over 2 weken uitgerekend en kan het misschien nog wel even duren voor de beeb komt... dus tot die tijd is het afwachten.

Ik verbaas me hoeveel er in een paar uurtjes al bij elkaar gesprokkeld is door lieve vrienden maar ook vreemden.. zo hartverwarmend in deze rot tijd. Morgen komt er een uitgebreider verslag op bokt te staan in de hoop dat ik m'n emoties dan een beetje kwijt kan... want het is elke dag weer verschrikkelijk om haar zo te zien :-(

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:42

Het lijkt me echt verschrikkelijk... Y;(

Ik hoop dat je de kosten bij elkaar gaat krijgen. Zal zo ook nog een gift doen.
Zal de pijn om je merrie niet weg nemen maar misschien kan het de financiële leed wel verzachten.
Ondanks dat jullie niks meer voor haar kunnen betekenen gaat het wel goed met het veulen tot zover ze dat kunnen zien?
Wat is dit verschrikkelijk zeg.. Heb er even geen woorden voor. Echt een dubbel gevoel.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen alvast.. ;(

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:48

Pfff... ik vind het echt een hartverscheurend verhaal Esmé, zo niet eerlijk! ;(

En ook zo dubbel inderdaad. Want aan de ene kant super begrijpelijk dat je het echt niet kunt aanzien en aan de andere kant: je wilt het veulentje een mama gunnen. Ik las dat er evt wel pleegmerries klaar staan dus dat is fijn! Nu goed nadenken over wat je wilt denk ik? Zo snel mogelijk na de geboorte naar een pleegmoeder of nog aankijken met de eigen mama? Het klinkt allemaal zo hard en gevoelloos en is toch de realiteit... Sterkte meid!

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 22:54

Ik voel me totaal lamgeslagen.
Ontzettend lief dat je een gift wilt doen! Ondanks dat dit in het niet valt bij het bedrag wat nu al openstaat en alleen maar oploopt, helpt het wel heel erg natuurlijk. Al is het maar een beetje, hoef ik me daar straks als alles achter de rug is wat minder druk om te maken.

Voor zover ze kunnen zien gaat het met het veulen heel goed en doet 'het' alles wat het op dit moment van scannen etc. Zou moeten doen dus voor het veulen ziet het er heel rooskleurig uit gelukkig!

Verder is het nog afwachten, elke dag die we winnen is er 1. Het is alleen heel lastig dat ik haar die 'lijden'ondanks de goede zorgen en medicatie... :-(


Ilona heel erg bedankt voor je berichtje, het is indd niet eerlijk ze verdiend dit niet! we hebben indd meerdere opties dus dat is heel fijn! Het liefst proberen we het eerst met bahiyah zelf zodat ze toch even samen hebben maar dan moet het wel dragelijk zijn voor haar en veilig voor beide. Dus dat is nog afwachten helaas...

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:01

Ik las je verhaal op FB, wist gelijk dat het om joun mooie merrie ging. Heb er geen woorden voor, heel veel sterkte en dat ze maar een gezond veulen op de wereld mag brengen.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: Our little Miracle ~ AV veulentje in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 23:03

Dankjewel voor je steun en lieve berichtje! Hst doet me echt goed al die lieve mensen, berichtjes en steun :-)