Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 18:35

Eigenlijk maakte het mij heel weinig uit wat eruit zou komen. Sampson is een zeer bekende en zeer goede hengst welke zich zowel op show als voor de koets (abop hoogste score ooit) heeft bewezen dus voor een liefhebber is dit al een enorme kans.

Daarnaast is het het eerste veulen in combinatie met falabella bloed (voorheen altijd zuiver amha) dus een heel speciaal veulen. Hij zal wellicht ook wel grootste zijn voorlopig die nmprs goedgekeurd zal worden.

Dus nee voor mij maakt het niet uit en bruin en hengst. Hij is een plaatje om te zien en ook nog eens top karakter. Helemaal mijn ding die kleine obi. Ookal had ik "leukere" kleurtjes kunnen krijgen, een goed paardje heeft echt geen kleur. Persoonlijk zie ik de basiskleuren zelfs liever. Had gebaald als er een palomino merrie uit was gekomen dat zou ik zelf ook nooit kopen haha.

Goedkoop gaat hij niet weg, dan hou ik dit veulen liever zelf en show ik hem zelf. Ik wil hem ook enkel naar iemand zien gaan die hem gaat showen en met 3 jaar amhr registreerd.

Edit: veulens van sampson gaan meestal niet goedkoop weg en obi is een hele goede dus zal naar zijn prijs weg gaan :)

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:40

Mij kan dat persoonlijk niks schelen of ze er mee showen of hoe hij geregistreerd moet zijn,als het dier maar liefde en voer en gezelschap en ruimte krijgt. 8-)

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:10

Goede thuis is zeker belangrijk, maar vind het echt een heel goed hengstveulen. Iedereen die hier komt kijken vind Obi mooier als appie (ok appie ziet er momenteel ook gewoon niet zo mooi uit, hij is nog steeds herstellende)

Maar dit is zo'n leuk beestje en zou zonde zijn moest hij niet op show komen, verwacht echt dat hij het goed gaat doen als hij in dezelfde lijn blijft ontwikkelen als dat hij nu zit.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:12

Is het geen idee om hem te houden en zelf uit te brengen op show?

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:59

Mijn laatste veulentje heeft volgens mij ook potentieel maar ze gaan hem met tijd waarschijnlijk zelfs ruinen,dat vind ik alleen maar super want dan mag hij bij zijn toekomstig e weidemaatjes blijven lopen. {:}
Maar ik geef toe dat het showen mij ook niet veel zegt.

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:49

nou ja daar is mijn vraag beantwoord het maakt je dus niet uit. het is inderdaad een plaatje, dus ik verwacht echt wel dat hij daar goed op gaat scoren. Maar het had zomaar een teleurstelling kunnen zijn ivm de kleur. Ik dacht dat kleur bij de mini's bijna nog belangrijker zou zijn dan beweging, altas dat is mijn (beperkte) ervaring binnen dit kleine 'ras'.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 22:28

Hangt er vanaf waar je gaat zoeken naar een mini. Bij mij gaan bouw, beweging en karakter voorop.
Ik heb sampson gekozen omdat hij deze 3 punten heeft.
Marley en Sampson zijn beide hele zachtaardige mensgerichte paarden. En dat vind ik heel belangrijk. Merk dat verschil bv heel erg met appie, die is gereserveerder en zal sneller gaan lopen als je een onverwachtte beweging maakt, obi zal dan juist nog meer interesse hebben en komen kijken wat voor geks je doet. Dat wil ik gewoon hebben. Mogen best wat streken hebben, daar zijn het hengstjes voor.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:04

Marley en obi doen het super. Obi is een vreselijk nieuwsgierig manneke! Als ik een ander paard aan het aaien ben dan zit hij aan mijn broek te friemelen. Komt heerlijk bij je liggen. Qua karakter echt een schootpaardje <3

Afbeelding

Haar is natuurlijk ook enorm interessant!
Afbeelding

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:17

Sara wat word luna grijs nu zeg :oo
En kleine kereltjes doen t goed

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:06

kleur maakt mij persoonlijk niet veel uit, ook al zijn er wel kleuren die ik erg mooi vind, ik vind bont eigenlijk erg mooi, maar bruin vind ik ook prachtig, maar als een dier me erg aanspreekt zal ik het om de kleur niet laten , ik heb al verschillende kleuren veulens gefokt en mijn prachtige breeze( bruin tover/blauw oog) werd niet verkocht, terwijl dat toch best bijzonder is, ik hou hem nu lekker zelf als "hetje" haha, ik vind Obi een erg knap ventje, met een mooie uitstraling, en hij heeft fijne bloedlijnen ook, persoonlijk maakt het mij niet uit waar mijn veulens naartoe gaan, als ze maar geliefd zijn en een weide, stal , voer en vriendjes hebben ;)

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 21:29

Hoezo geen kleurenbommetje? :+

Afbeelding

Meneertje probeerde mij te bijten, vind hij mega leuk, mensen pesten.

Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:16

wat een knapperd!!!! :D