Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 15:27

Ik heb het eigenlijk nog niet eerder actief gedaan, maar het leek me wel leuk om nu eens toch een topic te maken om onze gelderse kudde te volgen ! :D

In samenwerking met vriend en familie heb ik een kleinschalig Gelders paard fokkerij opgebouwd. Door gezondheidsredenen van mijn kant hebben we even een 'hold' op de echte uitbreiding moeten zetten, maar we hopen toch in de toekomst een goede bijdrage te blijven geven aan deze kleine maar mooie fokrichting. Zelf ben ik sinds mijn eerste 'echte' Gelderse paard verzot op het 'type' , en ze zijn niet meer weg te denken uit de familie inmiddels }:) O:)

Voor 2016 zijn er op dit moment 2 merries zeker drachtig, de 3e staat momenteel nog bij de hengstenhouder om toch een laatste poging te doen. Onze duimen draaien in ieder geval ontzettend hard !

Een kleine introductie voor elke merrie en de combinatie :

Naam : Daisy (voorl keur v. Elegant x Walser)

Afbeelding
Hier op de keuring met haar hengstveulen v. Chablis dit jaar

Ze is geïnsemineerd met de gelderse hengst Sirius op 28 mei 2015, dus eind April/begin Mei 2016 verwachten we haar kleine spruit <3

In 2013 heeft ze ons een merrieveulen geschonken van Vitens :
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GGCUASNW.jpg

Dit jaar een hengstveulen van Chablis :
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-LVBJ7YIN.jpg
Deze is inmiddels verhuisd naar Bokker AshleyvdH en heeft een mooie toekomst in het verschiet ! <3

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Naam : Olga ( Stb v. Immigrant x Marconi )

Afbeelding
Met haar merrieveulen v. Chablis dit jaar

Olga is geïnsemineerd met Vitens op 28 mei 2015, dus eind April/begin Mei 2016 verwachten we ook haar kleine spruit ( Leuk weetje : Beide merries zijn goede vriendinnen en zijn dit jaar tegelijk bevallen op 03 April in de ochtend toen ik even snel een boterham naar binnen werkte :') . Olga droeg toen 3 weken over, Daisy was een week te vroeg )

Voor Olga wordt dit het 8e en laatste veulen, hierna mag ze bij ons gaan genieten van een recreatief 'pensioen' <3

Bij ons heeft ze dit jaar een merrieveulen gekregen v. Chablis :
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-BYGCKB8E.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-JFZRM6H3.jpg
----------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil toch graag de 3e combinatie voorstellen, omdat we hopen dat ze alsnog gaat pakken deze week

Naam : Tendance (Keur v. Osmium x Cabochon )

Afbeelding

Tendance heb ik dit jaar mogen overnemen van bokker Tendance na het in laten slapen van mijn beste maatje Gin. Ik ben haar ontzettend dankbaar hiervoor, ze heeft me niet alleen een machtig braaf paard gegund waar ik het rijden en de paardensport weer mee kon oppakken, maar ook een ontzettend goede merrie voor onze fokkerij. Ze is vorige week hengstig gespoten, begon maandag te hengsten en we hopen haar vandaag of morgen te kunnen insemineren met de gelderse hengst Sirius.

Beide hengsten (Links Sirius, Rechts Vitens ) :
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-GFUR7PZS.jpg

Ook zullen updates te volgen zijn op onze facebook : https://www.facebook.com/WFTMHorses?fref=ts

We zouden het leuk vinden als jullie er ook bij zijn :):) +:)+ :j

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:01

Réken maar!!!! Ik ben van de party :-)

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:05

Gaaaf! En wat een achterbeen van die laatste merrie! :)) Ik volg!

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:07

Die Tendance, wat een kracht straalt ze uit, geweldig dier om te zien.

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 17:07

Leuk Olympia!!!! <3

Merlesimone en Bigone: Dank jullie wel! Dance kan zeker machtig lopen, ik hoop dat mijn gezondheid het toe gaat laten om haar weer eens uit te brengen, want ze heeft altijd enorm veel schik in het 'echte' werk :j Ze is voorheen Z1 dressuur geklasseerd geweest

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:38

Prachtige kudde Chey en ik volg zeker op fb (deed ik stiekem al)

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:05

martine0503 schreef:
Prachtige kudde Chey en ik volg zeker op fb (deed ik stiekem al)

Superleuk Martine !!!!! *\%/* Hoeft niet stiekem hoor ;) Ik zal je niet aangeven bij de stalkpolitie :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:07

Leuk dat je met vitens én Sirius heb gedekt dit jaar. Ben benieuwd. Veel succes en geluk gewenst.

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:59

Giolli schreef:
Leuk dat je met vitens én Sirius heb gedekt dit jaar. Ben benieuwd. Veel succes en geluk gewenst.


Zeker leuk! We zijn erg benieuwd, hopelijk krijgen de hengsten de komende jaren wat meer merries, de nafok is erg veelzijdig en fijne Gelderse paarden

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:29

Klopt, we hebben er allemaal zo veel leuke paarden aan. Als ik hier op stal kijk zou ik er geen een willen missen. Een uniek karakter en zó veelzijdig!
Mijn eigen vitens merrie is natuurlijk het leukste. :D

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:06

Cheytjuh schreef:
martine0503 schreef:
Prachtige kudde Chey en ik volg zeker op fb (deed ik stiekem al)

Superleuk Martine !!!!! *\%/* Hoeft niet stiekem hoor ;) Ik zal je niet aangeven bij de stalkpolitie :+


Dan zou ik ook een grote kans op aangifte hebben :D :D :D

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:20

Giolli schreef:
Klopt, we hebben er allemaal zo veel leuke paarden aan. Als ik hier op stal kijk zou ik er geen een willen missen. Een uniek karakter en zó veelzijdig!
Mijn eigen vitens merrie is natuurlijk het leukste. :D


Mijn Vitens merrie komt toch wel aardig in de buurt ? :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja ze was een klein beetje heel erg hollands welvaren in Mei dit jaar :') Binnenkort weer eens foto's schieten ! In Oktober/November komt ze naar 'huis' <3

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:03

Afbeelding

Jouw merrie Hollandse welvaren? Die van mij is gewoon een volgevreten pad. :=

Maar jouw vitens merrie is ook fantastisch! <3

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:12

Gaat die van jou nou eens onder de hengst of is dat voorlopig nog niet aan de orde :) ? Ze ziet er hollands welvaren maar super uit ! Echt een Vitens hoofd ook zie ik !

Wees maar niet bang hoor Olympia, vind het allang leuk dat je altijd zo lekker enthousiast bent :j

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:24

Stuur hier maar een paar kilootjes heen. Uly mag wel wat meer hebben en van mij alleen zijn het nog te weinig kilootjes. Anders ben ik zelf een skelet.

Olympia, kunnen we gezellig vanuit de bak samen verder spieken/stalken :+

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:29

ik spiek stalk mee :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:29

Cheytjuh schreef:
Gaat die van jou nou eens onder de hengst of is dat voorlopig nog niet aan de orde :) ? Ze ziet er hollands welvaren maar super uit ! Echt een Vitens hoofd ook zie ik !

Wees maar niet bang hoor Olympia, vind het allang leuk dat je altijd zo lekker enthousiast bent :j


Nee dat gaat helaas niet gebeuren, ze heeft een bokhoefje en daar wil ik toch liever niet mee fokken.
Jammer, ik had al wel wat leuks op het oog. :D maar zou financieel nu ook helemaal niet uitkomen dus ach..
Ik zie hier genoeg leuke veulentjes geboren worden en dit jaar weer een hele mooie reeks. Binnenkort het 2 jarige spul ophalen en er gaan er weer een hele boel beleerd worden. :)

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:44

Is ook weer zo Giolli :j !!!

Dance is geinsemineerd, gisteren nog hengstig dus nog een keer en dus vandaag maar weer afwachten... Argh, spannend !

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:01

Oeh, ik volg! Ben fan van Gelders, maar heb zelf overigens een trekpaard :D Wie weet, hopelijk, een keer een Gelders veulentje kopen.... Voor nu blijft t dromen en dit soort topics volgen!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:10

Begin toch wat Gelders fan te worden, stuk voor stuk prachtige paarden.

Maar moet toch zeggen, wat is Tendence een plaatje!!

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 08:59

Leuk Jaan :D :D !!! Echt een keer een gelders veulentje kopen hoor, je komt er alleen niet weer vanaf als in : Je wilt niet meer anders ;)

Gett : Dank je wel :D Ze is ook prachtig, onwijs blij met haar <3

De dames zijn inmiddels allemaal weer samen , en verhuisd naar hun ware paardenparadijs ! Ze gaan ong van 8 uur in de ochtend tot 8 uur in de avond de grote wei op, hebben enorme stallen waar ze aan 2 kanten naar buiten kunnen kijken, onwijs leuke mensen als stalhouders , wat wil een paardeneigenaar nog meer <3

Afbeelding
De dames staan allemaal bij elkaar in het land tegenwoordig en wat zijn Dance en Daisy gek met elkaar, echt zo leuk om te zien !

Afbeelding
Ook Olga is blij met haar supergrote stal :+

Afbeelding
Elke stal een eigen hooiruif, ideaal voor mijn grote vreetzakje :')

Afbeelding

Afbeelding
De helft van de wei _/-\o_

Afbeelding
De stal binnen met 2 eigen poetsplaatsen en 3 enorme zadelkasten aan de rechterwand

Genieten met een grote G ! Over 14 dagen de dierenarts voor de 18 dagen scan van Dance, en dan maar hopen dat de laatste poging heeft gepakt

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:14

Jeetje wat een paradijsje! Veel succes met je mini-kudde en duimen draaien voor Dance, hopelijk is de scan positief!

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:20

Ik volg!

Heb een voorliefde ontwikkeld voor Gelderse paarden na er zelf een aantal bij gereden te hebben. Een elegant en een rubus :)

Hoop ooit in de toekomst (lees: als ik een groot huis met paardenstallen heb gekocht, dus een 40 jarenplan) een Gelderse te kunnen kopen. Het liefst een RubusxElegant! :) Al ben ik qua uiterlijk ook echt verliefd op Vitens, qua karakter ken ik die eigenlijk niet.

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 09:38

Dus als ik Rubus ooit op mijn elegant zet dan kan ik het veulen kwijt aan jou linnnh ? :P Haha, nee Vitens is voor mij op dit moment favoriet samen met Sirius :j Vitens heeft super gecombineerd met mijn Elegant merrie, nakomeling is super koel in haar koppie en een mooi Gelders model. Ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen volgend jaar op de keuring !!

Hij geeft echt ontzettend fijne werkwillige gelderse paarden. Sirius net zo, heb een onwijs fijne hengst van Sirius in mijn bezit mogen hebben en nu dus hopelijk 2 merries drachtig van hem <3

Echt wel Dee_Es <3 :j Super bedankt !!

Wat leuk dat jullie allemaal volgen !

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:51

Absoluut! :)) haha

Ik denk dat het sowieso wel Gelders eigen is, werkwillig en koel in de kop :)

Je hebt een paar prachtige paarden staan! Mag je trots op zijn! Ik ben ook benieuwd naar de keuringen!