Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1933
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:15

Leuk die namen! Ik heb de naam voor een hengstje al maar voor een merrie vind ik het lastiger. Wil graag de merrienaam erin terug laten komen dus had La Fidele in mijn hoofd maar ik denk ook nog rustig verder.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 12:28

Ja het is een lastig iets hoor, want ik wil dan ook nog een soort link leggen naar de merrie en dat het een mooie naam is en bij het veulen past. En dan wil je het eigenlijk ook nog een soort van lekker kunnen roepen.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:16

Lang leve meerdere letters bij het kfps :') dat scheelt al zo veel :=

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:22

Ik vind het altijd mooi als een merrieveulen naar de moeder vernoemd wordt en een hengstveulen naar de vader. Maar het moet ook echt bij het veulen passen. Een verwijzing kan natuurlijk ook. Bijvoorbeeld Fun voor Pleasure. Let's have fun of zoiets. En een roepnaam kan ook een andere zijn dan de stamboeknaam. Leuk toch? lekker puzzelen op namen? Ben een beetje jaloers zelfs! :)

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:32

Landgraaf/gravin - Lamborghini - Las Vegas - Lady Wings - Light Pleasure - Lord Pleasure - Lemmon Tequila - Limited Edition
Zoiets vind ik wel grappig :P
Of iets van plaatselijke uitspraken is ook leuk. Bij ons zeggen ze Kiekieris (Kijk hier eens), en zo heet ook een bekend café bij ons in de buurt. Hier hebben we dus ons veulen van vorig jaar naar vernoemd.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:37

zelmago4it schreef:
Landgraaf/gravin - Lamborghini - Las Vegas - Lady Wings - Light Pleasure - Lord Pleasure - Lemmon Tequila - Limited Edition
Zoiets vind ik wel grappig :P
Of iets van plaatselijke uitspraken is ook leuk. Bij ons zeggen ze Kiekieris (Kijk hier eens), en zo heet ook een bekend café bij ons in de buurt. Hier hebben we dus ons veulen van vorig jaar naar vernoemd.


Das ook altijd leuk om te doen ja! op die manier ken ik een paard dat Ziezekieken heet en laatst kwam ik op een wedstrijd een Qistniks tegen :')

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:17

Ik volg ook mee! Wat een prachtig paard, zeg! <3

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:20

zelmago4it schreef:
Landgraaf/gravin - Lamborghini - Las Vegas - Lady Wings - Light Pleasure - Lord Pleasure - Lemmon Tequila - Limited Edition
Zoiets vind ik wel grappig :P
Of iets van plaatselijke uitspraken is ook leuk. Bij ons zeggen ze Kiekieris (Kijk hier eens), en zo heet ook een bekend café bij ons in de buurt. Hier hebben we dus ons veulen van vorig jaar naar vernoemd.


Hahah jaa, zo ken ik ook een zoohee en een Cheminee. Ik vind het wel leuk, maar dan kom ik niet verder dan Lamaar :') In het namen topic werd ook Light Feather geopperd, dan zit er een beetje van beide in. Ach, uiteindelijk zien we wel. Misschien passen de namen die we bedacht hebben wel helemaal niet bij het veulen :) Suggesties vind ik overigens wel leuk! Geeft ook inspiratie :)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:36

dunja_11 schreef:
Ik volg ook mee! Wat een prachtig paard, zeg! <3


Sorry, had je reactie even gemist. Leuk dat je volgt! En natuurlijk bedankt voor het compliment :o

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 11:16

We zijn weer terug met een nieuwsbulletin speciaal voor Wings :)

Wings is vandaag 240 dagen drachtig!! Het aftellen kan beginnen, nog 100 dagen te gaan :D het veulen is nu zo groot als een lam en krijgt nog wat snorharen erbij.

Dan nieuwtje twee: Er is een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Aanstaande vrijdag weten we of we op mogen bouwen en ze een beetje mag gaan draven.
Meteen aansluitend volgt nieuwtje drie: Na haar dierenartsbezoekje gaat mevrouw in een rechte lijn door naar haar nieuwe onderkomen met giga box en ervaren fokker/ staleigenaar om haar een beetje in de gaten te houden als wij er niet zijn. En dan komt het allemaal toch wel heel erg dichtbij. Ik vind het zooo spannend!! Wat zal het worden en in welke uitvoering? Vos, zwart, bruin, de ultra chique koffievos editie of de donkerbruin voor elite? Het kan alle kanten op en ik wil gewoon heel graag even in de toekomst spieken :o

Nog een leuk, wings gerelateerd nieuwtje: Winnys halfzus heeft gisteren een mooi donkerbruin hengstveulen met een grote kol gekregen :) Nu is halfzus zelf ook donkerbruin, maar zowel halfzus als papa van de kleine man hebben vrijwel geen aftekeningen :)

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:03

Wings wat een spannende tijden komen eraan! Ik hoop echt zo voor je dat de scan goed is. En gefeliciteerd met de mijlpaal! Nu echt aftellen die van mij moet nog 5 dagen tot ook wij mogen aftellen vanaf de 100! Gezellig samen waken

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:35

Oh spannend allemaal! Ga je zelf wel waken bij haar als het bijna zover is? Of kun je met een camera kijken oid?

Wij gaan straks de camera weer installeren maar vrees dat ik alsnog mijn luchtbed in de kantine neerleg ook als is het maar 3 min van m'n huis :')

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:25

Venthe schreef:
Wings wat een spannende tijden komen eraan! Ik hoop echt zo voor je dat de scan goed is. En gefeliciteerd met de mijlpaal! Nu echt aftellen die van mij moet nog 5 dagen tot ook wij mogen aftellen vanaf de 100! Gezellig samen waken


Jaa spannend he! Zodra je de 99 op je teller ziet staan, wordt het toch wel heel spannend hoor.

iEmmaaa schreef:
Oh spannend allemaal! Ga je zelf wel waken bij haar als het bijna zover is? Of kun je met een camera kijken oid?

Wij gaan straks de camera weer installeren maar vrees dat ik alsnog mijn luchtbed in de kantine neerleg ook als is het maar 3 min van m'n huis :')


Wij moeten nog even kijken of we de caravan op het terrein mogen plaatsen. Helaas is er geen internet en geen stopcontacten, dus een camera gaat het niet worden voor ons. Mijn moeder en ik gaan samen waken en dan om en om opstaan om te checken denk ik :) Lijkt me ideaal als je een camera hebt.

Dan het nieuws van de controle:
In verband met de dracht is ze alleen klinisch nagekeken. Madame kan namelijk niet stilstaan en de DA wilde haar absoluut niet verdoven. Ze liep nog steeds helemaal rad, zelfs nog beter dan vorige keer. De peesschede voelde goed, was weer dunner en zachter geworden, dus DA was helemaal tevreden.
We mogen nu dus de weidegang op gaan bouwen. Dus eerst 5 minuutjes aan de longe draven en dan met kuil in de paddock/weide zetten, zodat ze meer op het eten let. Volgens de DA was de kans dat het nu nog misging minimaal en wilde heeeel graag foto's van het veulen hebben.
Daarna is mevrouw verhuisd naar haar merriestal. Ze schrok van de Shetlanders, maar stond snel daarna al lekker op het stro te knagen. Geen gegil, niet rennend door de stal van Winnys kant, dus helemaal goed :)
Afbeelding

Vanavond nog even wandelen en dan morgenochtend weer :) Het komt nu wel heel dichtbij.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:49

Dat is goed nieuws!

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:52

Oh super nieuws dus! En ook fijn dat ze zo snel rustig was in de nieuwe stal.

Wij hebben ook geen stopcontacten bij de stallen helaas maar zijn elk jaar weer heel creatief met verlengsnoeren veilig weg werken :')

Patlican
Berichten: 99
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:04

Spannend zeg. Gelukkig heb je goed nieuws gehad..

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:45

Spannend nu het steeds dichterbij komt. En wat een goed nieuws!!

Mooi plekje hebben jullie om haar te laten bevallen en straks met mini Wings lekker buiten te kunnen. (Wel stukje rijden, maar ik snap dat je dat er voor over hebt)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 00:47

Hihi Emma, dat is hier ook geen optie helaas. Wel fijn dat dat bij jou gewoon kan, maar snap helemaal dat je het liefst nog naast haar gaat liggen. Als het even kon, zou ik ook gewoon een luchtbedje in het gangpad leggen haha

Laurabram, zeker goed nieuws en een top plekje! Volgens de stalbaas heeft ze heel de dag alles in de gaten gehouden :') Ze zal vast snel zat wennen. Dat is die rit wel waard, al valt het nog mee. 20 minuutjes. Maar vergeleken met de 5 minuten die we er normaal over doen valt het wel tegen ja.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:46


Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 19:50

Oh wat leuk! Den Ham is een beetje te ver weg voor ons. Toevallig gaan wij naar een soortgelijke avond bij een kliniek bij ons in de buurt :) In Meerkerk is dat dacht ik.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:34

Vandaag was ik lekker naar Wingsie toe geweest. Ik ging er op, want het regende en de longeercirkel was een grote plas geworden, dus maar even binnen een uurtje stappen. Dat uurtje hebben we niet gehaald, want mevrouw vond zichzelf toch wel heel zwaar en wilde eigenlijk niet lopen. Denk dat we voortaan maar even zonder zadel gaan.
Het veulen was druk, heb hem tot twee keer toe gevoeld terwijl ik erop zat. Een keer bewoog heel het zadel er ook van.

En toen keek ik na het afzadelen even onder haar buik en zag dat ze uier aan begint te maken. Ze zit nu op 249 dagen, dus dat lijkt me vrij vroeg. Is er een volger die hier ervaring mee heeft of er wat van af weet? Ze had het helemaal in het begin van de dracht een klein beetje, maar dat trok meteen de volgende dag weer weg. Volgens mijn moeder is het sinds gisteren in ieder geval al zo.
Afbeelding

Verder gaat het goed met mijn mafketel, ze staat heerlijk relaxed in haar nieuwe giga stal en staat heel de dag een beetje rond te kijken :) Ze is bovendien onwijs fan van de shetlanders in de stal tegenover haar.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:03

Tijdens de dracht kan de uier van een merrie gewoon wat veranderen van vorm. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Fijn dat ze het zo goed naar haar zin heeft in haar nieuwe stal. Gaat ze overdag ook nog naar buiten? Paddock of wei?

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 18:09

Dank je wel! Stelt me wel gerust :)
Ze heeft helaas een blessure, dus kan helaas nu nog niet veel zonder begeleiding. Ze wordt er elke dag uitgehaald en minstens een uur gewandeld en daarna geknuffeld en gepoetst.

We gaan nu het loslopen opbouwen. Dus we zijn begonnen met aan de longeerlijn 5 minuutjes draven, kunnen nu al 10 minuten. Ze is heel braaf, dus we houden het lekker vol zo. We hopen volgende week, als het beter weer is, om haar na het longeren met wat te eten in de paddock te kunnen zetten en dit zo op te bouwen. Dat ze niet meteen aan de kletter gaat en al het werk van afgelopen jaar teniet doet.
Dan kan ze met het weideseizoen de weidegang opbouwen en hopen haar tegen de tijd dat het veulen er is een hele dag in de wei te kunnen zetten.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:09

Tijdens de dracht verandert de uier inderdaad al wat, bij mijn merrie kun je het ook al duidelijk zien :)

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:06

Veulens stellen de snelheid/wendbaarheid van hun moeders vaak behoorlijk op de proef :j , dus duimen dat je merrie tegen die tijd voldoende hersteld is.