Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Muzka wordt een

Valk merrie
87 (24%)
Valk hengst
62 (17%)
Bruine merrie
18 (4%)
Bruine hengst
11 (3%)
Palomino merrie
40 (11%)
Palomino hengst
24 (6%)
Vos merrie
11 (3%)
Vos hengst
10 (2%)
Smoky Black merrie
44 (12%)
Smoky Black hengst
32 (8%)
Zwarte merrie
8 (2%)
Zwarte hengst
14 (3%)

Totaal aantal stemmen: 361


JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 09:28

Heel snel mobiel want ik heb technische problemen (kan er ook wel weer bij, haha) dus ik reageer later uitgebreider. <3 Moet dit wel ff alvast kwijt.

Muzanna is zó blij dat ze weer thuis is. Ondanks de problemen is ze gewoon echt heel zoet en knuffelig en blij dat ze weer thuis is. Ja, die hoeft dit echt nooit meer. Ze blijft maar lekker bij mij voortaan. Fysio is inmiddels gebeld, hoefsmid was al besteld.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:38

:(:) wat een nare update :(

Hopelijk knapt ze snel op. Als ik dit zo lees dan snap ik de inseminaties ook beter inderdaad!
Is er mogelijkheid om van Asat diepvries te krijgen? of was de andere hengst die je benoemde er eentje die je dan eigenlijk liever wil hebben?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:51

Oh nee, arme Muzanna... |( Wat een teleurstelling om haar zo terug te krijgen. Laat ons hopen dat het niet voor niets geweest is dan.
Hoewel Asat een prachtige hengst is en gave nakomelingen geeft, is dit dus een reden waarom ik nooit voor een natuurlijke dekking zou kiezen. := Ik ben te bang om haar gedurende een langere periode aan anderen over te laten. Mijn paard is me te kostbaar en ik ben te perfectionistisch als het op mijn meisje aankomt... Wat ik zelf doe, doe ik beter. :') En daarbij inderdaad het gebrek aan communicatie... := Nee het zou niets voor mij zijn.
Maar voel jezelf aub niet schuldig, jij hebt het beste gedaan voor Muzanna, hun fouten liggen buiten jouw verantwoordelijkheid. :( De vorige keer is alles goed gegaan, dus in goed vertrouwen heb je haar opnieuw die kant uit laten gaan. Jammer dat het zo'n teleurstelling is... Maar geniet nu maar dat je je meisje terug hebt! <3 Muzanna is sterk, die slaagt zich daar wel door. :j

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:00

Jee wat heftig zeg, vind het echt zo vervelend voor jullie.
Echt niet leuk als er dan ook nog zo veel geld bovenop komt.
Wel fijn dat Muzanna zo blij is dat ze weer thuis is.
Met jou goede zorgen knapt ze hopekijk snel weer op.
Sterkte en beterschap voor haar.
Duim voor je dat de dekking gelukt is.

Retjehorse: ja snap je beslissing, maar het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan.
Guli heeft mij echt geen seconde gemist en een heerlijke tijd gehad toen ze in de kudde van Clara's paarden stond. Ze is ook prima gedekt, was niks mis mee.
Toen we kwamen kijken gaf het echt een fijn gevoel haar daar zo op haar plek te zien.
Dat vind ik fijner dan dat ze steeds op stal moet bin k.i station waar je met diepvries werkt.
Dan is er echt geen weide vol andere merries en veulens.
Vind het ook moeilijk.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:14

ieris schreef:
Retjehorse: ja snap je beslissing, maar het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan.
Guli heeft mij echt geen seconde gemist en een heerlijke tijd gehad toen ze in de kudde van Clara's paarden stond. Ze is ook prima gedekt, was niks mis mee.
Toen we kwamen kijken gaf het echt een fijn gevoel haar daar zo op haar plek te zien.
Dat vind ik fijner dan dat ze steeds op stal moet bin k.i station waar je met diepvries werkt.
Dan is er echt geen weide vol andere merries en veulens.
Vind het ook moeilijk.
Nee tuurlijk, dat weet ik ook wel. :j Maar de risico's bij een natuurlijke dekking zijn in het algemeen groter dan bij KI toch? Dat in combinatie dat ik mijn paard gedurende een lange periode moet missen en ik een enorme controlefreak ben op gebied van Aliaa, zorgt er gewoon voor dat ik haar zo dicht mogelijk bij me wil houden. :=
Iets met overbezorgd zijn. :+

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:15

He Jakkes wat een nare update.
Hopelijk is ze snel weer de oude.
Dikke knuffel

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 20:34

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes, ook via PB. Ik reageer later uitgebreider. Ik ben nog erg moe van de lange reis en alle indrukken.
Muzanna was ook vanavond heel erg knuffelig. Ze deed heel erg haar best. Ik wilde haar hoeven verzorgen, maar optillen vond ze te moeilijk. Ze wilde het zo graag doen en probeerde het ondanks de pijn.
Afspraak voor de fysio staat en hoefsmid komt ook deze week zodra ie een gaatje heeft. Tot die tijd staat ze op de paddock en daar is ze happy met onbeperkt hooi en lekker thuis.
Ze wilde verder alleen maar knuffelen. Manari wilde heel graag aandacht van mij en van haar moeder (jaloers; niet meer gewend de aandacht te moeten delen) maar dat vond Muzanna duidelijk minder leuk. Ze durfde zich niet heel hard te uiten daarin, want ze was vooral bezig met lief zijn naar mij. Ik was ook veel belangrijker dan haar eten.

Vandaag heeft ze ook kennisgemaakt met onze pup Bindi. Bindi vindt paarden nog wel spannend en houdt dan gepaste afstand. Binnen 5 minuten was ze aan het zoenen met Muzanna en zat ze bij haar in de stal (en af en toe elkaar kusjes te geven) terwijl ik aan het borstelen was. Dat was meteen vertrouwd. Heel bijzonder.

Nu eten koken. Als ik niet tussentijds in slaap val. :=

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:18

Ah wat een heftig verhaal, lees het nu pas.... voel je alsjeblieft niet schuldig. Gelukkig heb je haar lekker opgehaald en kan ze thuis bijkomen! Hoe gaat het nu met haar?

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 18:47

Ik doe even snel een update van stukjes die ik tussen de bedrijven door heb getypt. Ik reageer later deze week fatsoenlijk. :+

Vandaag is de DA geweest om te scannen. Ik had het gevoel dat ze hengstig aan het worden was en wilde graag duidelijkheid. Die duidelijkheid heb ik niet gekregen.
DA kon niks vinden. Geen vruchtje maar ook zeker geen tekenen van hengstigheid.
Waarschijnlijk dus nog te vroeg met scannen, maar omdat ik het graag achter me wil laten en de DA er toch al moest zijn... tja.
Volgende week is ze er weer dus dan poging 2. Sorry, Muzanna... Y;(
(Voor de duidelijkheid: vandaag is dag 15 sinds laatste dekking en zover ik begreep zwerft het vruchtje dan mogelijk nog rond.)
Merrie was gelukkig minder boos. DA had nu nog meer geduld dan de vorige keer en wachtte echt tot Muzanna ontspande. Dat wierp wel vruchten af.
Zo komen we er wel voor als we in de toekomst KI willen doen.

Verder plaats ik later deze week ook wat filmpjes en foto’s.
We hebben Manari weer gemeten en ze zat voor op 146 en achter op 149. Als die voor het einde van het jaar haar moeder niet heeft ingehaald dan ben ik echt heel verbaasd. :j

Vorige week is ook de fysio geweest.
Muzanna had duidelijk pijn en was het in eerste instantie ook niet eens met een behandeling. Ze beet de fysio zachtjes en daarna mij. Het was niet echt bijten, maar meer ik ben het hier niet mee eens *hap* dus doe hier ff wat aan. Deed verder ook geen zeer (en ik heb een teer huidje dus...) maar wel weer typisch Muzanna. Ze had nl. al wat subtieler gecommuniceerd hier geen trek in te hebben.
Sorry, pony, dit moet toch echt ff.
Het is waarschijnlijk vanuit de schouder begonnen en die schouder zal, denk ik, altijd een zwakke plek zijn (ben ik haar bijna om verloren) en dat is naar de rug uitgestraald. Of het dekken dat veroorzaakt kan hebben is moeilijk te achterhalen. We waren er nl. niet bij.
Oorzaak? Dus lastig te zeggen.
Ze zat super in haar vel en was ook van de vrachtwagen af bij aankomst bij de HH soepel en ontspannen en ruim in haar passen. Tja, misschien toch lelijk gevallen bij dekken of in de kudde? Vervelend wel, maar na behandeling gaf ze helemaal geen reactie meer. Dat was boven verwachting.

Dezelfde dag is ook de hoefsmid nog langs geweest. (Was een drukke dag want had ook nog andere afspraken staan... tja... deze er last minute tussen gepropt... iets met prioriteiten of zo.)
Smid kon haar gelukkig tussen alle keuringsdrukte bekappen en hoewel iets gevoelig stond ze meteen lekker vierkant. Dat had ze nog niet gedaan ivm haar zere voet.
Uiteindelijk wel blij dat de fysio er eerder was want voetjes optillen was voor de behandeling wel problematisch.
Nu kan ik weer met haar gaan opbouwen (in eerste instantie doe ik alleen wat rechtuit stappen) en staat verder alleen nog scannen op de kalender.

Een ding is zeker: dit doen we nooit meer.
Het blijft toch een paard met een verhaal en nu twee keer sores gehad na dekken en verblijf elders.
We doen het dus niet meer. Ze blijft voortaan maar lekker bij ons.
Ze was zo dolgelukkig om weer thuis te zijn, alsof ze het zelf bijna niet kon geloven en bang was weer te worden weggestuurd. Het beperkt de toekomstige keuze in hengsten, maar ik wilde hierna sowieso voor een KI hengst gaan.
Natuurlijke dekking doen we waarschijnlijk helemaal niet meer en uit logeren sowieso niet. Alles gaat vanaf nu maar per koerier. Voor Manari is dat misschien een ander verhaal, maar dat zien we dan wel weer.

Ik heb ook nog een leuk filmpje van Manari met onze wolfhond Eli. Ik kijk ff of ik die van de cloud kan uploaden.
Heb ook nog een mooie reeks foto’s gekregen van Manari die kennismaakt met 1 van de veulentjes. Die upload ik denk ik morgen of overmorgen. Helaas gaat het met mij qua gezondheid nog steeds niet zo goed. Volgende week ook naar het ziekenhuis.

Verder weinig nieuws te melden.
Inmiddels staat Muzanna ook weer in de kudde. Dit hebben we heel bewust uitgesteld tot na de fysio en hoefsmid en ook in etappes gedaan.
Weer in de kudde met eerst alleen Manari en overbuuf die tijdens Muzanna’s verblijf elders de kleine op sleeptouw heeft genomen. Muzka wilde meteen drinken, maar Muzanna gaf aan dat dan niet meer hoefde. Heel rustig verlopen, ook.
Daar heb ik ook een filmpje van. Die zal ik ook nog uploaden.

Het gaat eigenlijk weer stukken beter. Ze is nu een week weer thuis en krijgt weer praatjes, maakt weer grapjes en is verder wel nog heel erg knuffelig en aanhalig. We stappen alleen nog wat en dat vindt ze fijn. Ik neem Bindi meestal mee en ook dat vindt ze wel gezellig. Wat heb ik ook een leuk paard.

Ik mag dus nog een weekje nagelbijten.
Duimen jullie nog even mee? Zo lief dat jullie zo meeleven. <3

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:07

Ach wat een sores steeds Y;(
Fijn dat Muzanna zich na de behandelingen weer beter voelde

En wat is Muzka dan al groot! Al bijna 150 :oo
Kleine meisjes worden groot! En mooi <3

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 12:51

Ja, het gaat allemaal niet van een leien dakje. Gelukkig herstelt Muzanna veel sneller dan verwacht.
Muzka is ons kleine reuzenkind. :))

Ik zou woensdagavond even snel een update plaatsen en toen kon ik dus niet op de site. :+
Dus een update moest op zich laten wachten.
Ja, wachten deed ik al. Maandagavond weten we meer.

Enfin, foto's en filmpjes hebben lang genoeg op zich laten wachten. He, wachten... :=
Tijd dus voor een update met filmpjes en foto's, toch?
De eerste twee heb ik van de stalhouder gekregen, net als de foto's samen met haar veulen van dit jaar.


Weer inscharen. Muzanna loopt nog wat gevoelig hier (dag ervoor fysio en hoefsmid) maar goed om te vergelijken hoe groot Manari al is en hoe duidelijk Muzanna is in het afwijzen van haar pogingen om te drinken.


Manari is gek op de veulens van dit jaar. De stalhouder moet van haar dan ook altijd opschieten met het ophalen van de veulens! :))
Ik bedoel... kijk nou toch... <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Onze wolfhond met Manari. Hij is verzot op haar en als ie niet meteen naar haar toe mag voor een kusje dan begint hij zich al aan te stellen.
Als ie vrij mag rondlopen zoekt hij haar geregeld op.
Bindi is daarin veel voorzichtiger. Die zoekt eigenlijk alleen Muzanna op, want die geeft veel meer vertrouwen. Manari wil weleens baldadig zijn. Ze heeft Eli ook al eens in de neus vastgepakt (en op haar donder gehad daarvoor) maar dat weerhoudt hem er niet van haar steeds weer op te zoeken. Daar vindt ie haar veel te leuk voor.

Ik vind het moeilijk om uitgebreider te reageren eigenlijk. Ik wacht denk ik maandag af. Dan heb ik duidelijkheid. Dan kan ik alles wat er gebeurd is achter me laten.
Goed, plaatjes maken wel wat goed hoop ik. :D

Als het weer wat mooier weer is zal ik ook weer even de camera meenemen naar stal.

Oh, en voor de beeldvorming Eliwood en Bindi:
Afbeelding
Afbeelding
Toen we Bindi net hadden...

Afbeelding
Recent.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:05

Fijn dat het stilletjes aan beter gaat met Muzanna! Ze is sterk en zal snel weer de oude zijn. :(:)
Moeder en dochter weer samen, Muzanna zal zich niet vervelen met Manari zo te zien. }> En Manari is inderdaad al groot zeg! :wow: Ze wordt steeds mooier ook. <3
Haar zo samen zien knuffelen met jullie hond is zo mooi ook! Dat vertrouwen tussen beide is echt leuk om te zien. :j

En Bindi is groot geworden zeg. := Maar ook groot blijven ze schattig. <3

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:42

Wat heb je toch ook prachtige geweldige dieren. <3

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 20:19

Retjethorse schreef:
Fijn dat het stilletjes aan beter gaat met Muzanna! Ze is sterk en zal snel weer de oude zijn. :(:)
Moeder en dochter weer samen, Muzanna zal zich niet vervelen met Manari zo te zien. }> En Manari is inderdaad al groot zeg! :wow: Ze wordt steeds mooier ook. <3
Haar zo samen zien knuffelen met jullie hond is zo mooi ook! Dat vertrouwen tussen beide is echt leuk om te zien. :j

En Bindi is groot geworden zeg. := Maar ook groot blijven ze schattig. <3

Dankjewel! :D
Momenteel plakt Manari nog heel erg aan Muzanna. Veel meer dan Muzanna aan Manari, want Muzanna boeit het allemaal niet zo. Toen Muzanna wegging was dat eerder andersom. :Y)
Eli is zo’n goedzak hij vindt alles gezellig. Soms lijken ze elkaar ook een soort van te omhelzen, maar dat heb ik nog niet vast kunnen leggen. Wat hij heeft met Manari had zijn moeder met Muzanna. Wie weet heeft Bindi dat ook ooit wel. *\o/*

CarinaR schreef:
Wat heb je toch ook prachtige geweldige dieren. <3

:o <3 Ik tel mijn zegeningen. :j

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:13

Ja inderdaad daar mag je zeker trots op zijn! Echt prachtige dieren heb he hoor!
Bindi vind ik ook echt schattig wat leuk ook hoe Eli met Manari omgaat, echt cute <3

Fijn joh dat het nu weer een stuk beter gaat met Muzanna, je ziet ook echt dat ze het heerlijk heeft op deze plek.
Snap goed dat ze blij was om weer thuis te zijn.

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 20:28

ieris schreef:
Ja inderdaad daar mag je zeker trots op zijn! Echt prachtige dieren heb he hoor!
Bindi vind ik ook echt schattig wat leuk ook hoe Eli met Manari omgaat, echt cute <3

Fijn joh dat het nu weer een stuk beter gaat met Muzanna, je ziet ook echt dat ze het heerlijk heeft op deze plek.
Snap goed dat ze blij was om weer thuis te zijn.

Lief! <3

Dan nu tijd voor de (laatste) update...

Ze is niet drachtig. Missie mislukt. Heel zuur vanwege alle bijkomende sores. Alle sores is dus helaas ook helemaal voor niks geweest. Heel, heel erg zuur. Als ik alle info, los van wel of niet drachtig, vooraf had geweten had ik een andere hengst gekozen en had ik andere keuzes gemaakt. Dat moet ik een plekje geven. Gelukkig gaat het met Muzanna wel goed.
Omdat er nu echter geen sprake meer is van merrie (en veulen) kijken lijkt het me logisch dat ik dit topic nu laat voor wat het is.
Ik baal er heel erg van, maar het is niet anders.
Ik had het ook wel verwacht. Ze begon nl. al tekenen van hengstigheid te vertonen. De DA bevestigde dat.

Iedereen heel erg bedankt voor het volgen en meeleven de afgelopen 2 jaar. Ik vond het erg leuk om eens zo’n volgtopic bij te houden. Graag had ik er nu geen punt achter hoeven of willen zetten, maar soms zijn dingen nu eenmaal niet anders. Ik plaats vast nog wel eens een ITP. En misschien dat ik tzt wel weer nieuw leven blaas in het RPA topic uit mijn onderschrift ook al heeft dat nooit het aantal volgers en meelezers gehad als dit topic. Ik heb het leuk gevonden iedereen een kijkje mee te geven bij dit ras middels dit topic, waar ik oorspronkelijk dat RPA topic voor had geopend. Ik had nooit verwacht dat er zoveel mensen zouden meeleven en meelezen. Dankjulliewel. <3
Voorlopig verdwijn ik waarschijnlijk onder mijn (meelees)steen.
Als het lukt zal ik wel nog reageren op eventuele reacties hier en tzt ook op de PBs natuurlijk. Daarna zal ik het topic laten gaan.

:evaw:

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:57

He wat balen zeg Jo. :(:)
Geniet lekker van je merrie en ik hoop je snel weer in je andere topic terug te zien!

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:10

Sterkte, en balen dat dit zo gelopen is. Maar geniet van wat je hebt, je hebt een stel pracht beesten om je heen.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:16

Wat een ellendig verloop zo zeg... Bah!
Hopelijk zien we je prachtige dieren weer voorbij komen op Bokt, geniet van deze bijzondere merries en je prachtige honden!

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:24

Wat een ellende zeg, zo jammer dat het zo moest eindigen :(

Geniet van je prachtpaarden :*

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:54

Ach nee toch.. Dat ze niet drachtig is, is al heel erg zuur maar met alle ellende die jullie gehad hebben nu én eerder was het jullie zó gegund om weer toe te leven naar een veulentje.

Hopelijk verdwijn je niet helemaal, want daarvoor zijn je paarden écht te leuk en jouw updates écht te boeiend.

Voor nu een hele dikke :(:)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:22

Aah nee, wat balen zeg!!

Ik hoop dat je nog eens wilt vertellen over je 2 paarden, vond t wel echt leuk om te lezen ondanks dat ik bijna of nooit reageerde! Je schrijft ontzettend fijn en je info is zo mooi en gedetailleerd!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:12

Jee wat vervelend zeg voor jullie, inderdaad echt zuur ook voor de kosten, is er daarmee ook niks meer mee te regelen met de hengstenhouder? Want normaal gezien zou je dan gust reductie krijgen, maar omdat het nu waarschijnlijk bij de hengst ligt dat het niet lukt zou compensatie wel netjes zijn.

Gelukkig heb je Manari destijds zelf gehouden, en daar heb je nu wel een heel knap bijzonder paardje aan.
Ik hoop ook nog zeker wat van ze te horen, ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien.
Snap zeker wel dat je er nu gewoon even doorheen zit hoor, zou zelf ook enorm baalen, is echt een hele onderneming geweest, en dan achteraf voor niks, dat is gewoon echt zuur. :(:)

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:33

Ontzettend zuur! Sterkte de komende tijd, geniet lekker van je mooie beesten en hopelijk zien we je snel verschijnen met weer mooie foto's en gedetailleerd verslag.

In ieder geval bedankt voor dit fijne, mooie en en interessante topic !

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:45

Wat zonde dat al deze moeite niet de gehoopte uitslag heeft gekregen :(:)
Maar hoe dan ook, ik heb genoten van dit topic, en al je verhalen over Muzanna en Manari. Hoop toch echt nog een aantal boeiende stukjes van je te mogen lezen in diverse topics her en der op bokt.
Dank je wel +:)+