Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Muzka wordt een

Valk merrie
87 (24%)
Valk hengst
62 (17%)
Bruine merrie
18 (4%)
Bruine hengst
11 (3%)
Palomino merrie
40 (11%)
Palomino hengst
24 (6%)
Vos merrie
11 (3%)
Vos hengst
10 (2%)
Smoky Black merrie
44 (12%)
Smoky Black hengst
32 (8%)
Zwarte merrie
8 (2%)
Zwarte hengst
14 (3%)

Totaal aantal stemmen: 361


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:03

Wat een zware tegenvaller zeg na alle moeite, maar ik denk dat je het zelf wat zag aankomen? -O-
Dus Muzanna wordt dit jaar niet meer gedekt?
Jammer dat dit topic moet stoppen, ik vond het erg leuk om Muzanna en Manari te volgen. :j

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:08

Wat een domper dat alle moeite, stress en geld voor niks waren..
Gelukkig heb je in ieder geval een prachtige dochter van haar, dat is al iets.
Ik heb nog altijd bewondering voor de manier hoe je alles heb uitgedacht en verzonnen en gematched om de juiste hengst voor Muzanna te vinden.
Ik heb genoten van alle verhalen, foto's, avonturen, foto's, filmpjes en nog meer foto's!
Ik ben verliefd geworden op dit prachtige ras <3
Ik ga de verhalen missen en zou een algemeen volgtopic over je prachtige paarden zeker volgen ook al is dit hoofdstuk nu afgesloten.
Sterkte en rustig aan de komende tijd, denk om je eigen gezondheid.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 07:31

Balen zeg :(. Bedankt voor het inkijkje I jullie paardenleven de afgelopen 2 jaar. Ik wens jullie veel geluk met jullie prachtige AT

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:30

Ahhh wat jammer zeg.

amsterdam10
Berichten: 591
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:53

Wat jammer dat ze niet drachtig is.

Bedankt voor je updates in dit topic, ik vind het jammer dat het stopt, maar ik snap je wel. Hopelijk zien we af en toe nog iets van je prachtige paarden!

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:42

Ach wat jammer! Balen dat het zo heeft uitgepakt. Hopelijk zit Muzanna (en jijzelf natuurlijk ook) snel weer beter in haar vel.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 17:54

Als intussen niet iedereen ontstipt heeft, reageer ik toch nog een keer.
Dankjulliewel voor de fijne, meelevende reacties.
Inmiddels heb ik het wel een plaatsje gegeven.
Het is natuurlijk nog heel erg balen, maar zulke dingen gebeuren en dit gebeurt ons nooit meer. We nemen het risico gewoon niet meer.
Ik heb altijd heel erg de balans gezocht tussen voor mijn merrie verantwoord en bijdragen aan (kwaliteits)behoud van het ras. Dat maakte ook dat ik niet voor de makkelijkste weg koos.
Ik bedoel, op een afstand van nog geen 100 km staan diverse AT hengsten. Daar had ik ook voor kunnen kiezen. Op minder dan 200 staan er nog een pak meer. Ook voor die hengsten heb ik heel bewust niet gekozen, omdat ik ze niet vond passen bij mijn merrie of ze (vind ik) kwaliteit missen. Die hengsten vond ik het risico van het fokken niet waard. Ik heb dus steeds een heel bewuste afweging gemaakt.

Maar dit avontuur heeft me wel het inzicht gegeven dat je merrie uit handen geven dusdanige risico’s met zich meebrengt dat je je moet afvragen of je liefde voor het ras je liefde voor je paard overstijgt. Voor mij is dat een nee. Mijn merrie is mij nl. meer waard.
Daarbij heb ik een merrie “met een verhaal”. Dat betekent dat uitstapjes naar Polen, Tsjechië of Hongarije voor een geschikte hengst van tafel zijn geveegd. Geen KI en een afstand van meer dan 400 km? Dan gaat het hele feest niet door. Dan is het nl. niet op en neer te doen en dat betekent dat het niet kan.
En als de afstand te doen is valt er ook nog wel een week vrij in te plannen rond een hengstigheid, mits de hengst het waard is. Maar buiten dat kan het niet. Niet meer.
Niet omdat ik geen enkele hengstenhouder meer mijn paarden durf toe te vertrouwen, maar omdat ik niemand meer dít paard durf toe te vertrouwen.
Ik ga dus informeren over KI mogelijkheden bij hengsten op mijn lijstje en overweeg dan tzt of wij die kosten kunnen en willen dragen. Ik heb aan dit avontuur weliswaar een kater overgehouden, maar ik ben wel ergens blij dat dit de eerste keer niet zo gelopen is. Immers, heb ik er nl. wel een heel erg mooie nakomeling aan overgehouden die ik (wij) voor geen goud zou willen missen. Ze ontwikkelt zich nl. heel erg mooi en als ik ze zo naast elkaar zie staan dan denk ik potverdorie wat heb ik een mooie Tekes zeg. Daar kan menig Teke fokker een puntje aan zuigen. Er zijn niet veel particulieren met zulke mooie Teke merries. (Al zeg ik het zelf) :)) :=

Dus ik tel mijn zegeningen absoluut.
En als ik zie hoe gelukkig Muzanna is nu ze weer lekker bij me is doet me dat ook wel wat. Elke dag hinnikt ze enthousiast naar me zodra ze me ziet én hoort. En dan moet ze Manari overstemmen want “mijn mens!” Ze knuffelt graag maar sinds ze weer thuis is, knuffelt ze eigenlijk onafgebroken met me zolang ik er ben. Gisteravond ook weer. Aan een stuk door heeft ze bij me gestaan en met me geknuffeld. Ze wilde alleen maar aandacht. En als ik even met een van de honden of Manari bezig was moest ze daarna nóg meer aandacht. Dat is zeker wel meer dan normaal, want dan wil ze ook nog wel eens heel even haar eigen ding doen, knuffel, hapje hooi, knuffel. Nu is het al sinds ze weer hier is alleen maar liefde vragen. Dat is wel tekenend.

Of ik in de nabije toekomst nog ga fokken weet ik niet. Mijn contract loopt nl. ook af, de financiering voor mijn onderzoek stopt en dan wordt het al lastig genoeg om het onderzoek te blijven doen, laat staan allerlei andere dingen te bekostigen. Temeer omdat het niet onze intentie was Muzka aan te houden. Maar gezien hoe mooi en geweldig ze is willen we haar nooit meer kwijt. Wat de (nabije) toekomst wat betreft de paarden dus brengt durf ik daarom helemaal geen uitspraken over te doen.
Wel zei mijn man vandaag nog dat ik bij de hengstenhouders op mijn lijstje moest informeren, vooral bij degene die nu bovenaan staat. Wat zijn de dekkosten, wat zijn de voorwaarden, en op basis daarvan kunnen we kijken of dat voor komend jaar haalbaar is. Hij vindt het zonde niet verder te gaan met fokken met “zo’n merrie.” Daar heeft ie ook wel een punt. Hij heeft de smaak ondanks alles geloof ik wel te pakken. :Y)

Verder leek het mij de logische keuze het topic nu te laten voor wat het is. Er is nl. geen sprake meer van merries kijken. Mochten jullie er belang bij hebben wil ik best overwegen een gewoon volgtopic te openen (op PP?) in dezelfde strekking, maar als dat alleen voor mezelf is dan zie ik het nut daar niet zo van in. :+ Anders doe ik het met alle liefde, hoor.

Verder speelt er met mijn gezondheid ook wel eea. In korte tijd veel HA- en ziekenhuisbezoeken al gehad en nog in de planning. Lastig te behandelen, chronische pijn, erge vermoeidheid, allergisch voor veel medicatie... heel traject... heel vervelend allemaal. Dat is wel een gedoe en maakt dat er momenteel ook wel veel op me af komt. Daarbij het hele traject van hulphond en verzekering. Ik weet dat ik haar hard nodig heb en veel meer baat heb bij een hond dan een hele rits andere hulpmiddelen, maar zullen zij dat ook zien? Buiten dat houd ik me ondanks alles gewoon vast aan hetgeen mijn oma altijd zegt: ik mag niet klagen.

En met twee zulke leuke, mooie merries mag ik ook zeker niet klagen. Tuurlijk is tegenslag dan vervelend en jammer, maar ik tel mijn zegeningen. :D
Muzanna is thuis, Muzanna is blij, Muzanna gaat weer de goede kant op - wat wil een mens nog meer? Ik mag echt niet klagen.


Piekosjj schreef:
He wat balen zeg Jo. :(:)
Geniet lekker van je merrie en ik hoop je snel weer in je andere topic terug te zien!

<3 Lief, dankjewel.
Hopelijkpost je daar tzt ook nog eens over Zweedse Teke avonturen!


jeetje77 schreef:
Sterkte, en balen dat dit zo gelopen is. Maar geniet van wat je hebt, je hebt een stel pracht beesten om je heen.

<3 Dat doe ik zeker!


Leo schreef:
Wat een ellendig verloop zo zeg... Bah!
Hopelijk zien we je prachtige dieren weer voorbij komen op Bokt, geniet van deze bijzondere merries en je prachtige honden!

<3 Ik val in herhaling, geloof ik. Ik wil sowieso nog wel eens een ITP plaatsen want ik show mijn eigen fokproduct veel te graag. :Y)


lideli schreef:
Wat een ellende zeg, zo jammer dat het zo moest eindigen :(

Geniet van je prachtpaarden :*

:o <3


Berdien schreef:
Ach nee toch.. Dat ze niet drachtig is, is al heel erg zuur maar met alle ellende die jullie gehad hebben nu én eerder was het jullie zó gegund om weer toe te leven naar een veulentje.

Hopelijk verdwijn je niet helemaal, want daarvoor zijn je paarden écht te leuk en jouw updates écht te boeiend.

Voor nu een hele dikke :(:)

Lief! :+: Soms lopen de dingen niet zoals je hoopt of ooit had verwacht. Daar weet jij alles van.


wendy1987 schreef:
Aah nee, wat balen zeg!!

Ik hoop dat je nog eens wilt vertellen over je 2 paarden, vond t wel echt leuk om te lezen ondanks dat ik bijna of nooit reageerde! Je schrijft ontzettend fijn en je info is zo mooi en gedetailleerd!

:o Dankjewel. Zoals gezegd, als er interesse naar is wil ik best een soort doorstart doen. :+


ieris schreef:
Jee wat vervelend zeg voor jullie, inderdaad echt zuur ook voor de kosten, is er daarmee ook niks meer mee te regelen met de hengstenhouder? Want normaal gezien zou je dan gust reductie krijgen, maar omdat het nu waarschijnlijk bij de hengst ligt dat het niet lukt zou compensatie wel netjes zijn.

Gelukkig heb je Manari destijds zelf gehouden, en daar heb je nu wel een heel knap bijzonder paardje aan.
Ik hoop ook nog zeker wat van ze te horen, ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien.
Snap zeker wel dat je er nu gewoon even doorheen zit hoor, zou zelf ook enorm baalen, is echt een hele onderneming geweest, en dan achteraf voor niks, dat is gewoon echt zuur. :(:)

Ja, het bevestigt wel dat Muzka aanhouden echt de juiste beslissing is geweest. Dat is zo’n geweldig leuk paard en ze ontwikkelt zich zo goed. Verder is er helaas niks te regelen. HH heeft me gewaarschuwd in die zin dat hij geen garantie meer durfde te geven, maar het missen van een hengstigheid en alles eromheen is gewoon extra zuur, want zo had het niet gehoeven en niet gemoeten. Risico van het vak en daarmee zeer begrijpelijk waarom zo weinig Teke fokkers dit doen. Ik heb zelfs weleens echte horrorverhalen gehoord... dus dacht er al niet te licht over, dacht ik. Met deze merrie durf ik het iig niet meer. En die andere is niet van mij, hana.


xxemmely schreef:
Ontzettend zuur! Sterkte de komende tijd, geniet lekker van je mooie beesten en hopelijk zien we je snel verschijnen met weer mooie foto's en gedetailleerd verslag.

In ieder geval bedankt voor dit fijne, mooie en en interessante topic !

Toevallig wel pas de camera mee gehad. Misschien eens kijken of daar wat bij zit. :j En heel graag gedaan. Heb het erg leuk gevonden en graag dit inkijkje gegeven. Ergens idd extra jammer dat er nu geen merrie kijken meer bij is en het topic daardoor niet meer hier hoort.


Siamsmeesje schreef:
Wat zonde dat al deze moeite niet de gehoopte uitslag heeft gekregen :(:)
Maar hoe dan ook, ik heb genoten van dit topic, en al je verhalen over Muzanna en Manari. Hoop toch echt nog een aantal boeiende stukjes van je te mogen lezen in diverse topics her en der op bokt.
Dank je wel +:)+

:o <3 Dankjewel. Vooralsnog zeg ik geen nee, haha.


Retjethorse schreef:
Wat een zware tegenvaller zeg na alle moeite, maar ik denk dat je het zelf wat zag aankomen? -O-
Dus Muzanna wordt dit jaar niet meer gedekt?
Jammer dat dit topic moet stoppen, ik vond het erg leuk om Muzanna en Manari te volgen. :j

Ik zag de bui wel al hangen, ja. Al hoop je stiekem dat je voorgevoel niet klopt. Ik ga Muzanna dit jaar niet meer plagen met scannen en onderzoeken. Onze “tweede keus” (ahum) is diepvries dus dat is ook wel veel scannen en doen en dat geprut en getrut wil ik mijn merrie iig dit jaar besparen na alles wat er gebeurd is. Mijn man wil het volgend jaar weer proberen. Ik ben er nog niet over uit, maar zal binnenkort wel even informeren.


fleurtjeuh schreef:
Wat een domper dat alle moeite, stress en geld voor niks waren..
Gelukkig heb je in ieder geval een prachtige dochter van haar, dat is al iets.
Ik heb nog altijd bewondering voor de manier hoe je alles heb uitgedacht en verzonnen en gematched om de juiste hengst voor Muzanna te vinden.
Ik heb genoten van alle verhalen, foto's, avonturen, foto's, filmpjes en nog meer foto's!
Ik ben verliefd geworden op dit prachtige ras <3
Ik ga de verhalen missen en zou een algemeen volgtopic over je prachtige paarden zeker volgen ook al is dit hoofdstuk nu afgesloten.
Sterkte en rustig aan de komende tijd, denk om je eigen gezondheid.

Dankjewel! Vind het erg leuk dat dit topic ook heeft bijgedragen aan dit soort dingen en mensen enthousiast heeft gemaakt over het ras. Gust en alles voor niks is echt een domper idd. Je bent overigens nog steeds van harte welkom om kennis te komen maken. ;) Een algemeen volgtopic is een idee. Als er voldoende interesse is wil ik daar wel over nadenken. :j


Djoopie schreef:
Balen zeg :(. Bedankt voor het inkijkje I jullie paardenleven de afgelopen 2 jaar. Ik wens jullie veel geluk met jullie prachtige AT

<3 <3 <3


CarinaR schreef:
Ahhh wat jammer zeg.

Ja, heel zuur. :(


amsterdam10 schreef:
Wat jammer dat ze niet drachtig is.

Bedankt voor je updates in dit topic, ik vind het jammer dat het stopt, maar ik snap je wel. Hopelijk zien we af en toe nog iets van je prachtige paarden!

Dankjewel en heel graag gedaan! Heb het met veel plezier gedaan.


Maaike_Indy schreef:
Ach wat jammer! Balen dat het zo heeft uitgepakt. Hopelijk zit Muzanna (en jijzelf natuurlijk ook) snel weer beter in haar vel.

Muzanna is in ieder geval zielsgelukkig. Qua werk doen we vooral vanwege mij rustig aan momenteel, want zij mag eigenlijk wel weer opbouwen. :+

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:27

Ik ben er nog hoor! :wave: :D Ik zou het echt heel leuk vinden om jullie ontwikkelingen te blijven volgen :j

Je twijfels omtrent wel of niet fokken zijn best heel logisch. Het is een kostbaar traject, brengt toch een zeker risico met zich mee maaaarr.... behoud van het ras is ook een ding. Ik heb na de dood van Flynn een Irish Draught merrie gekocht, een ras wat niet heel bekend is hier en waar er in het algemeen niet veel van zijn. Ik heb -vind ik :P - een goede merrie, en zou graag mijn steentje bijdragen aan verbetering en behoud van het ras. Maar ja... de hengsten wonen allemaal in Ierland/Engeland. Dus dat wordt dan sperma naar NL halen, merrie ergens onderbrengen denk ik (want moet allemaal op het juiste moment) en meeennn.. Da's dan eentje. Dan heb ik nog die andere staan, en die wordt -vind ik ook :P - toch óók wel heel erg leuk. Een zeldzaam grote merrie, in alle opzichten. Dus als tegenbod van al dat kleine grut wat nu in tientallen vanuit Engeland en Ierland wordt getrokken is zij enorm interessant voor de fokkerij. En zo blijven we bezig :=

Maar tot die tijd is het genieten van beide paarden en alles wat ze brengen. Het kan inderdaad maar zo helemaal anders lopen dan je had gedacht. Nou moet je echt niet gaan leven met de gedachte dat ze zomaar elke dag weg kunnen zijn, maar heel bewust leven en genieten van het hier en nu is wel echt heel erg fijn. Lastig soms, maar wel fijn :j

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:40

JoSav schreef:
<3 Lief, dankjewel.
Hopelijkpost je daar tzt ook nog eens over Zweedse Teke avonturen!


Het zijn op het moment vooral Abarische avonturen maar mijn paardenleven staat hier echt in bloei! Hele mooie kansen gekregen in de endurance wereld en ik ga binnenkort met een enorm gaaf Master eindproject beginnen wat zich ook gaat richten op endurance paarden!

Ik heb laatst nog wel Kätlin en Kaido gesproken op een endurance wedstrijd, ze herkenden me direct dus dat was hartstikke leuk :D En uiteraard staat een Teke nog ontzettend hoog op het lijstje, maar misschien moet ik het kostenswijs toch eerst even doen met een arab of een draver haha :))

Fijn om te horen dat Muzanna weer zo lekker gaat, hopelij knap jij nu ook snel op!

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:49

Lieve TS, ik snap het helemaal als je met je volgtopic stopt, maar ik heb het altijd met veel plezier gelezen. Door jouw manier van schrijven zijn we er zelf echt bij en je neemt ons mee in je gedachtegang.
Fijn dat het met je dames prima gaat. Hopelijk voel jij je binnenkort ook wat beter.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:08

Is het niet een idee om aan de modjes te vragen of ze van dit topic een [PP] topic kunnen maken?
Scheelt weer een nieuw topic aanmaken en de mensen die je graag willen blijven volgen (waaronder ik ook) lopen niet het risico jouw topic kwijt te raken

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:52

Ik volg jullie graag hoor.
Ik vind de dames echt <3

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:47

Hier ook een stille meelezer, hoor!
Ik volg jouw verhalen altijd met veel plezier. De liefde voor je dieren spat er van af. En dan de bakken aan kennis die je hebt.. Mega interessant!
Dus als je een volgtopic gaat maken, ik ga je zeker volgen :D

Sterke met alles sores :(:) Wat sta je er krachtig in

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:33

Ook ik zou graag blijven volgen. Je schrijft boeiend over de Teke en paardengeschiedenis. En ik geniet van je paarden en hoe liefdevol je over ze schrijft.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:44

Ben nog steeds onder de indruk van jou paarden en hoe je over ze weet te vertellen. Al volg ik een tijdje stilletjes. Zou het dan ook niet erg vinden als er een ander volg topic komt :o

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:28

Las altijd stil mee en vind het onwijs interessant en leuk om te volgen. Dus een volg topic lijkt me erg leuk!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:25

Ik zou ook graag volgen! Vind het echt interessant en leuk om te lezen over zowel jou paarden als het ras!

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:49

Waarom zou je niet mogen klagen?
Iedereen mag wat mij betreft wel eens klagen als het ff tegenzit. Even klagen is heel iets anders dan bij de pakken neerzitten. En het is wel duidelijk dat je dat niet doet.

Doe rustig aan met je gezondheid en wees voorzichtig met jezelf, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het mee doen. Hopelijk krijg je snel de hulp en behandeling die je nodig hebt dat je je snel weer beter kan voelen.

Een volgtopic zou ik super leuk vinden, zelfs als er maar sporadisch gepost wordt. Jou posts zijn altijd zo lang en interessant dat het eventuele lange tussenpozen altijd goed maakt :D
En dan zal ik eens proberen vriend zo gek te krijgen om weer eens helemaal naar het noorden te rijden, hij is eigenlijk bang voor paarden maar ik vind dat hij daar overheen moet komen :*

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:32

Ik zou het ook leuk vinden als je af en toe nog eens post over je beide dames. Je schrijft heel mooi vind ik, en het is een bijzonder en prachtig ras waar ik nog niet zoveel over weet. Maar ik begrijp het ook als je er de komende tijd even niet zoveel zin in hebt. Het is toch erg jammer dat het verhaal nu zo afloopt. Voor jou, en voor Muzanna. Veel sterkte gewenst!

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:39

Ik hoop dat je af en toe blijft posten. Ik geniet van je schrijven, je onderbouwingen, je gedegen onderzoek en de daar uit voortkomende beschrijvingen. Zo ben ik je ooit ook tegengekomen op bokt met je onderzoeksvorderingen voor je boek over het Friese paard.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:51

Ik heb nog nooit gereageerd, maar wel vanaf het begin van het topic met heel veel plezier meegelezen.

Wat ontzettend jammer dat het zo gelopen is bij de HH en ik geef je groot gelijk dat je er in ieder geval dit jaar niets meer aan wilt doen. Heel veel sterkte, ook met de persoonlijke zaken.

Wel wil ik graag zeggen dat ik heb genoten van je manier van schrijven, van alle informatie en inkijkjes die je ons hebt gegeven in een verre van alledaags ras met zo'n rijke geschiedenis. Naar aanleiding van een eerder bericht ben ik nu langzaam het topic uit je onderschrift aan het lezen - ontzettend interessant!
Een Teke zou misschien niet direct een paard voor mij zijn voor in de toekomst, maar ik zou het ontzettend leuk vinden om over die van jou in een volgtopic te kunnen meelezen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:18

Wat rust en bekomen lijkt me geen slecht idee voor Muzanna op dit moment. Ik snap je twijfels ook na deze slechte ervaring. Maar je kan rustig verder informeren en wie weet komt er een leuke hengst op je pad, die wel aan alle voorwaarden voldoet. :) En gelukkig heb je Manari inderdaad zelf gehouden. :D
Ik zou het echt geweldig vinden om jullie verder te kunnen blijven volgen in een volgtopic! Ik vind het nog steeds geweldig om te lezen over die band tussen jou en Muzanna en je man en Manari. <3 Ik kan alleen maar hopen dat ik wat jullie hebben ooit ga krijgen met Aliaa. :D

Veel beterschap met je gezondheid ook trouwens, balen dat het niet paardgerelateerde ook niet meezit. :(:)

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:19

Ik zou je graag blijven volgen en af en toe je mooie paardjes bekijken via dit/een (volg)topic

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:12

Sterkte met je gezondheid!
Ik ben pas een korte tijd een stille volger, maar dat zou ik graag blijven doen (en dan word ik ook wat actiever, beloofd) in de toekomst!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 17:01

Wauw, dankjulliewel! :o Ik voel me wel aangemoedigd toch een nieuw topic te openen. Ik open vanavond het nieuwe volgtopic. Ik zal de link dan hier plaatsen zodat iedereen die dat wil de overstap kan maken naar het nieuwe topic.

Tot die tijd: [ITP] Manari Nur tijdens de hitte

Ik heb met de hitte afgelopen tijd af en toe de camera meegehad voor de honden (we gingen zwemmen) en ook de paardjes dan ff op de foto gezet. Geen hoogstandjes, maar wel te zien hoe mooi Manari inmiddels aan het doorkleuren is.

Nogmaals, veel dank voor jullie ondersteunende berichten. Erg lief. <3
Ik reageer vanavond uitgebreider. En met een nieuw topic!