Muzka wordt een
Valk merrie 24%  24%  [ 87 ]
Valk hengst 17%  17%  [ 62 ]
Bruine merrie 4%  4%  [ 18 ]
Bruine hengst 3%  3%  [ 11 ]
Palomino merrie 11%  11%  [ 40 ]
Palomino hengst 6%  6%  [ 24 ]
Vos merrie 3%  3%  [ 11 ]
Vos hengst 2%  2%  [ 10 ]
Smoky Black merrie 12%  12%  [ 44 ]
Smoky Black hengst 8%  8%  [ 32 ]
Zwarte merrie 2%  2%  [ 8 ]
Zwarte hengst 3%  3%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 361

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 49 [ 1205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

 
Profiel   

Ah hier is het volgtopic van die knappe AT Muzzanna! Ik ga zeker mee volgen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 10:13 



 
Profiel   

Ik volg ook :) als alles goed gaat zijn onze merries ongeveer gelijk uitgerekend :). Ik gok op een valk merrietje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 10:22 



 
Profiel   

Mooie OP ts! Heel intressant om te volgen ook! Op naar een gezond veulentje! En ik hoop op de glans versie. Die zijn zo gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 10:24 



 
Profiel   

Ja ik verhuis ook mee vanuit het andere topic!
Ik ben super benieuwd wat muzanna ervan gaat bakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 11:21 



 
Profiel   

Wat een prachtige paarden <3 ik ga ook meevolgen. Ben erg benieuwd wat ze er van gaat maken! Kan met deze combinatie en dit ras niet anders dan dat het een bijzonder knap veulen wordt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 11:24 



 
Profiel   

Oeeh ik ben zo ontzettend benieuwd naar dit veulen!! Hele gave combi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 12:46 



 
Profiel   

JoSav schreef
Van: *\o/* nou, als je ambitie hebt in de endurance... :D
Zoveel ambitie heb ik nou weer niet :')

Ik hoop gewoon heel hard dat het geen zwart meisje word :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 19:31 



 
Profiel   

Hoor ik daar ambitie in de endurance? *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 20:24 



 
Profiel   

Nou.. ik ga voor de valk hengst.... Asat moet ten slotte ook een jongetje als raszuivere nakomeling krijgen om hem later op te volgen ;) . En valk is altijd al mijn favo kleur geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 13:06 



 
Profiel   

CarinaR: leuk dat je je ook meldt! En we gaan het zien, volgend jaar. :D

Saintelette: :o dankjewel. Ja, ik praat en schrijf graag gepassioneerd over het ras (en over tal van andere dingen...) want ik vind ze zo leuk. :D :D

Rinkex: ik ook! :D

esje01: oh, vertel! Waar komt haar jaarling vandaan? En, het klopt dat ze verwant zijn; ze komen uit dezelfde voorouderlijke tak waar uiteindelijk de Arabier uit is ontstaan (en ja, dat betekent dat ze voorouderlijk zijn aan de Arabische Volbloed). Vermoed wordt dat het Kaspische paard bovendien een miniatuurvorm is van het Toeranische paard of zelfs direct van de Turkoman (verzamelnaam voor o.a. Akhal-Teke en Iomud) die minimaal 3.000 jaar geleden is ontstaan. Over de exacte relatie wordt momenteel in Iran onderzoek gedaan en ook het DNA van de AT wordt op dit moment volledig in kaart gebracht dus we zullen zien wat daar verder uit komt.

Nynkefleur: :o dankjewel! Ik ben ook erg trots op haar.

isabel_94: dankje! :o Voor wat betreft het ras staat ze mooi in het type, al heeft ze een "plat" voorhoofd en zien keurmeesters liever een iets exotischer type. :j

Ladykim: Leuk, bedankt voor het compliment! Als we Muzanna ophalen zullen we de hengst weer zien. Ik ben uitgenodigd dan foto's te maken van Asat in zijn zomervacht, maar het is even afwachten of ik überhaupt tijd heb er weer heen te gaan en de merrie zelf op te halen. Druk, druk, druk.

ieris: ik denk wel dat ze me mist. Ze zal er niks van snappen waarom ik "nooit" meer langskom, al zullen veel mensen dat projectie vinden. Ze is al beledigd als ik twee dagen niet kom dus dat wordt nog wat...
Gelukkig heeft ze het wel naar haar zin daar dus dat scheelt. Het is daar inderdaad erg mooi, al was het behoorlijk koud toen wij daar waren en is het ook erg Oost-Duits (logisch, haha) met veel oude Sovjet gebouwen. :j Ik snap wel waarom het daar zo toeristisch is, want er is veel natuur en er zijn erg mooie stranden.

Reusje_xx: leuk, welkom! Gok je op een palomino? ;) <3

jeetje77: vind ik alleen maar leuk! En ik herinner je natuurlijk uit mijn tv-debuut/boek topic. :j Toen was je ook al zo complimenteus, haha. :o

spookyjim: Leuk! Het is zo'n leuk paardenras, al zeg ik het zelf. :D

nuscaniels: dankjewel! Ben zelf ook heel erg benieuwd.

AmyII: Dankjewel! Leuk gokje! Qua karakter denk ik dat er wel een veulen met een topkarakter uit moét komen, want Muzanna is qua karakter haar gewicht in goud waard en ook Asat heeft een fantastisch karakter: werklustig, meedenkend, past op zijn ruiter en is daarnaast net als Muzanna heel erg lief. Heb dan ook tijdens ons verblijf daar af en toe met hem geknuffeld, want wát een schat. <3 Tegelijk ook een absoluut bloedpaard waar ondanks zijn leeftijd absoluut nog behoorlijk wat vuur in zit, maar heel mensgericht en heel erg bewust van de mensen om hem heen dus op je tenen staan? Steigeren? Je omver lopen? Ha! Echt niet.


Ik denk dat er over het ras onterecht ook heel veel vooroordelen de ronde doen en veel mensen oordelen op basis van foto's van het ranke type als tweejarige in renconditie en dat is eigenlijk niet eerlijk. Ik heb al meer mensen via plaatjes en praatjes (oké, geen onzinpraatjes!) geleerd het ras te waarderen, maar niet iedereen gaat uit zichzelf googlen. :D :D
En dan "kennen" velen ze alleen van de foto's van paarden in renconditie, vaak amper 2 of 3 jaar oud.
Bijvoorbeeld:

Yazaydym als jonkie in racetraining en als volwassen hengst die alleen nog dekt.
(Er is overigens niks mis met zijn staart; sommige AT hebben bijna geen manen en soms ook een kale staartaanzet en dus bijna geen staarthaar!)

Of Piastr, als driejarige op de baan versus als volwassen hengst
Feisal, letterlijk op de baan versus als volwassen hengst
Karaoglan als gup in racetraining versus recent.

Nou ja, ongeacht het type is iig te zien dat het type waar veel plaatjeskijkers over oordelen vaak van hele jonge (2 of 3-jarige) paarden is die in renconditie verkeren.
Tuurlijk zijn er los daarvan nog verschillen tussen toi/renpaard type en alaman/massieve type.
Zo is Gench een goed voorbeeld van het type dat veel mensen kennen:
als net 3-jarige en als volwassen hengst. Of zijn halfbroer hier in renconditie te Pjatigorsk en op latere leeftijd die beide toch veel meer aan het clichébeeld voldoen dat mensen "kennen". :j (Overigens heeft ook deze hengst een kale staartaanzet.)

Versus een Teke van het massieve type, zoals bijv. Monmartr en nog eens, maar dan een standfoto. (Hij is overigens 23 dus wees een beetje lief!) Of (de hier nog lang niet uitgezwaarde, want nog niet volwassen) Aran...



jokari: :oo :(:) geloof ik niks van dat je dan niet op bezoek komt! Is veel te leuk om Muzka in het echt te zien. :j :+

Ibbel: zoiets? Oké, die mooie Spaanse/Mallorcaanse kust droom ik er zelf dan ook maar bij. <3

Wat betreft opfok is dat waarschijnlijk sowieso wel het plan in geval van een hengst, maar financieel is ook dat best een aanslag en sterk afhankelijk van hoe het voor mij loopt qua inkomen. Momenteel werk ik nl. voornamelijk als freelancer en dat wisselt dus enorm. Dan is twee paarden stallen, zelfs 1 in de opfok, behoorlijk pittig. :j Maar komt tijd, komt raad. We zien het wel. Het hangt er ook sterk van af hoe onze situatie tegen die tijd is en wat voor potentiële koper zich aan zou dienen. :j Lijkt me wel nog moeilijker om na een paar jaar afstand te moeten doen dus dat is ook wel iets dat meespeelt. In principe zijn wij het type mensen dat een dier aanhoudt tot de dood en dat kan zomaar 30+ jaar zijn in geval van een AT. :oo


_Evelien: leuk dat je dit topic ook gevonden hebt en mee volgt.

veranadautje: *\o/*

MarlindeRooz: daar hoop ik wel op, iig. Aan mijn verwachtingen zal het niet liggen, haha.

StormMilagro: ja, misschien een beetje voorbarig, omdat het nog lang niet zeker is of ze al drachtig is maar het werkt voor mij ook wel een beetje als een dagboek van de vorderingen e.d. :j

Sjintoo: wat leuk! Topic uit je onderschrift? *gaat kijken*

TurboTinker: dankje! Muzanna is zelf licht metallic, hier als nogal stoffige driejarige en hier. En het vererft vrij dominant dus wie weet!

fleurtjeuh: welkom! *\o/*

Leo: :o dankjewel.

Bonjoy: dankje!

Van: hihi, wordt het dan gevaarlijk? :D Voordeel is natuurlijk wel dat zo'n AT sowieso wel de eerste paar klassen met twee vingers in de neus doet. Mijn eigen merrie draait zelfs ongetraind haar hand (hoef?) niet om voor een km of 40-60 in goed tempo (maar ik wel, haha - spierpijn en vooral zadelpijn, aiai). :P

Piekosjj: haha, hoezo? Ambitie?

zippora: dat is ook zo... en dat maakt het voor ons ook zo lastig want een hengst willen we om die reden ook nóg liever houden. Een hengst met zo'n pedigree en staat van dienst moet een opvolger hebben. En een valk is natuurlijk commercieel interessant dus zou een mooie bonus kunnen zijn. :j Maar nou ja, eerst eens zien wat ze er samen van maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 13:43 



 
Profiel   

Uiteraard volg ik ook, net als al je andere topics! In stilte dan waarschijnlijk wel :D
Jouw kennis verbaasd mij keer op keer weer en ik lees altijd alles weer met plezier. Je schrijft zo leuk en met zoveel liefde over het ras!

En Muzanna is gewoon <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 14:33 



 
Profiel   

Goudvalk hengst aub, en schuif 'm dan maar door naar mij O:) O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 15:35 



 
Profiel   

Ohh ik volg ook! Ben zo benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 15:46 



 
Profiel   

Fenrir schreef
Goudvalk hengst aub, en schuif 'm dan maar door naar mij O:) O:)

Kijk. Dat vind ik een goed idee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 15:47 



 
Profiel   

Fenrir schreef
Goudvalk hengst aub, en schuif 'm dan maar door naar mij O:) O:)


Komt die dan ter dekking tzt?
Als dat een beetje op mijn princessenpaard aansluit lijkt me zon combi een hele goede opvolger :x :Y) O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 15:48 



 
Profiel   

Kom maar op met die merries hoor, gezellig :)) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 15:50 



 
Profiel   

Toffe combi! Verder geen kennis van het ras, alsnog erg leuk om te volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 16:02 



 
Profiel   

JoSav schreef
Reusje_xx: leuk, welkom! Gok je op een palomino? ;) <3

Dat lijkt me een goed idee! Een prachtig palominomerrietje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 16:08 



 
Profiel   

Bedankt voor je uitgebreide reactie TS, het is echt leuk om te lezen hoe gepassioneert jij verteld over dit ras.
Mooie voorbeelden met de foto's zo, ik moet bekennen dat ik alle hengsten die je toont prachtig vind, óók die in raceconditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 16:37 



 
Profiel   

Mooie combinatie, ik ga volgen! Laatst op endurancewedstrijd ook ongegeneerd staan kwijlen bij de AT's die mee reden, schitterend ras <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 17:38 



 
Profiel   

Stille meelezer, topic van de week, wat leuk! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 09:50 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 09:56 



 
Profiel   

Als dit veulen niet heel erg knap wordt, dan weet ik het ook niet meer :') Ze zijn beide zo mega knap <3 Ik volg mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 10:02 



 
Profiel   

Ik houd zelf niet van AT (te ielig) maar ik wist niet dat je zo veel verschillende types had! Die Monmartr is een beauty zeg!! Daar houd ik van <3

Ben benieuwd wat er uit komt! Geen idee wat, maar weet zeker een mooi veulen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 10:43 



 
Profiel   

Wauw onwijs gave dieren zeg! Ik volg zeker al mee met deze combi !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 10:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 49 [ 1205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen