[VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:29

Oeh! Ben echt heel benieuwd!
En wat een onwijs mooie en gave foto’s! Legend blijft zo knap <3 .

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:06

sharonsemme schreef:
Dank!!! Zijn ook zo blij met hem!

Ponyparadijs, ja klopt! Eerst even laten uitrazen in de binnenbak en daarna nog even voor de foto's naar buiten. Vond het wel een beetje spannend met een harde bak.. Maar zorgde wel voor hele gave plaatjes!

Verstandig hem eerst even uit te laten razen binnen
En het zijn inderdaad prachtige foto's geworden
Hopelijk wordt het bij jullie ook de komende week warmer dan kan hij wat vaker naar buiten

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:57

<3 <3 <3 <3 <3 <3 Wat een knap ding is het zeg....

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:02

Echt prachtig!!

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 20:27

Bedankt!!!

Hier dan eindelijk weer een update, sorry dat het zolang duurde, druk druk druk met zn kleine erbij :+

Sinds 3 dagen lopen ze lekker in de paddock!! Wel wat wondjes rijker vandaag.. Maar ach daar is hij een stoere kerel voor :')

Het gaat super, hij groeit als kool!! Plast flink wat af op een dag.. En eet uiteraard al hooi, wat er weer net slierten uitkomt :+
Beginnen nu een beetje met halstertje oefenen, daar is hij het absoluut niet mee eens, hij gaat nog liever op de grond liggen dan dat hij mee loopt :')

Afbeelding
Even lekker plassen terwijl ik maar in bomen klimmende mannen kijk die takken afzagen :')


Afbeelding
Afbeelding
De schuur boom en zn speelbal!

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:17

Hij is zo knap <3
Ga je hem opgeven voor de veulen verkiezing op bokt? Of vraag ik het nog echt te vroeg ? :')

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:35

Ahhh hij blijft leuk! Dat halster oefenen. Herkenbaar! Shamrock, veulen van vorig jaar, ging automatisch al uit protest rollen. Dan had hij er echt geen zin in! En moest je eerst wachten tot hij er wel zin in had (en dan deed ik alles echt vanuit alle rust en kalmte. Zonder dwang. Nope. Had hij geen zin, had hij ook echt geen zin).

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:24

Nou zeg..... zie ik ineens dit topic, en ben ik nog te laat ook nog :oo :wow: :oo :wow:
Maar euh WAUW wat een knappe kerel! **\O/** :~ <3 Heerlijk ventje, alsnog van harte gefeliciteerd!

Ik hoef je niet uit te leggen wie ik ben lijkt me :D

Al wist ik volgens mij niet eens dat je bokt had _O-

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 21:42

xxemmely schreef:
Hij is zo knap <3
Ga je hem opgeven voor de veulen verkiezing op bokt? Of vraag ik het nog echt te vroeg ? :')


Dankjewel! Ik denk het wel! Wel een leuke uitdaging!



xYaartje schreef:
Ahhh hij blijft leuk! Dat halster oefenen. Herkenbaar! Shamrock, veulen van vorig jaar, ging automatisch al uit protest rollen. Dan had hij er echt geen zin in! En moest je eerst wachten tot hij er wel zin in had (en dan deed ik alles echt vanuit alle rust en kalmte. Zonder dwang. Nope. Had hij geen zin, had hij ook echt geen zin).


Hahaha heel herkenbaar! Maaaaar gelukkig begint hij het te ontdekken en vind hij het nu leuk! In elk geval niet veel protest meer!


JoyCiej007 schreef:
Nou zeg..... zie ik ineens dit topic, en ben ik nog te laat ook nog :oo :wow: :oo :wow:
Maar euh WAUW wat een knappe kerel! **\O/** :~ <3 Heerlijk ventje, alsnog van harte gefeliciteerd!

Ik hoef je niet uit te leggen wie ik ben lijkt me :D

Al wist ik volgens mij niet eens dat je bokt had _O-


Dankjewel!!! Beter laat dan nooit :') <3

Hier wat foto's van vandaag!! Hij is helaas vreselijk aan de diarree.. Vandaag maar iets tegen gegeven. Hij begint nu al aardig mee te eten met hooi etc. Dus hopelijk is dat de oorzaak, hij is verder gelukkig even levendig als altijd!
En hij past eindelijk zijn shet veulen halster *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

suffie
Berichten: 5717
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:53

sharonsemme schreef:
Hier wat foto's van vandaag!! Hij is helaas vreselijk aan de diarree.. Vandaag maar iets tegen gegeven. Hij begint nu al aardig mee te eten met hooi etc. Dus hopelijk is dat de oorzaak, hij is verder gelukkig even levendig als altijd!
En hij past eindelijk zijn shet veulen halster *\o/*

[ [url=m/xUsVe8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rJVIQY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je moeder en kind al ontwormd? Vaak krijgt de kleine zo rond de 10-14 dagen last van spoelwormen en dit geeft vaak diarree klachten.
Ook kan de melksamenstelling door de veulenhengstigheid van moeders wat anders zijn. Diarree rond deze leeftijd komt vaak voor, maar meestal door wormen.

Maar het is wel een prachtig veulen zeg <3

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 21:59

Dankje voor je reactie suffie!

We hebben Fay uiteraard netjes aan het einde vd dracht ontwormd en Legend inmiddels ook. Fay was begin deze week extreem hengstig, nu lijkt dat over te zijn. We hadden wel extreem nat, zuur kuil.. Misschien dat dat er ook voor heeft gezorgd dat zijn darmpjes van slag zijn. Hopelijk snel beter! Maar gelukkig laat zijn gedrag zeker geen ziek beeld zien!

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 11:50

Ochtend plezier! <3 Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:40

Hihi grappig. Zo word hij straks wel een heel saai rijpaarden omdat hij van niks meer zal schrikken _O-

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:45

<3 <3 <3

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:54

Is normaal, ze hebben nog geen bacteriën in hun darmen om hooi enzo te verteren. Daarom eten ze de mest van hun mama op zodat ze een eigen darmflora kunnen ontwikkelen, zo gaat de diarree ook over.

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:03

Wat een geweldige foto’s die laatste! En wat staat dat halster hem prachtig!
En super fijn dat hij het halster en meelopen leert kennen/ontdekken!

Waar heb je het halster gekocht als ik vragen mag? Zo op het eerste gezicht lijkt het een maat die op mijn pony zou kunnen passen. Pony lief heeft een nogal moeilijke maat. Kopstuk bij mijn pony past dan precies, maar de neus niet (of andersom). Je wilt niet weten hoeveel ik er al heb uitgeprobeerd :P .

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 20:50

xYaartje schreef:
Wat een geweldige foto’s die laatste! En wat staat dat halster hem prachtig!
En super fijn dat hij het halster en meelopen leert kennen/ontdekken!

Waar heb je het halster gekocht als ik vragen mag? Zo op het eerste gezicht lijkt het een maat die op mijn pony zou kunnen passen. Pony lief heeft een nogal moeilijke maat. Kopstuk bij mijn pony past dan precies, maar de neus niet (of andersom). Je wilt niet weten hoeveel ik er al heb uitgeprobeerd :P .


Hihi thanks!! Hij draaft inmiddels zelfs mee aan het touwtje! En paraderen dat hij doet als hij de stal in komt en de anderen paarden op stal staan. Echt een heel mannetje al hoor!

Vond het halstertje ook geweldig!! Dit is maat shet veulen. Gekocht bij epplejeck, staat geloof ik niet op de site. Dit was de laatste bij Bennebroek, geloof van qhp. Zal eens kijken! Was 6,95 ofzo!

Vanmiddag lag hij lekker lang uit, dus toen ben ik er maar eens bij gaan zitten!
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:36

Hihi ik zie hem ook echt al zo paraderend binnen komen met een blik van: ‘Ja, kijk maar goed! Ik kom er aan!’. Heerlijk zulke veulens :D
Ahhh. Kijk nou! Zo lief dat die het toe laat!

Nee echt maat shet veulen? Hij oogt veel groter :j .Of wij hebben gewoon elke keer kleine veulens _O-
Dank je wel alvast dat je wilt kijken!

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 15:03

Weer eens een update!! Vanochtend heerlijk in het zonnetje! Diarree is sinds gisteren over (even afkloppen)!

xYaartje, halstertje is van imperial riding! Heb al gezocht op sites maar kan het nergens vinden.. Misschien wel als je epplejeck belt en uitlegt hoe het halster eruit ziet ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En even alleen knappe mama <3

Afbeelding
En de honden lijken nu eindelijk te begrijpen dat Legend iets met Fay te maken heeft en dus niet een springend hert is :)*

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:28

Diarree is van de 1e hengstigheid van de merrie. Ziet er altijd vervelend uit maar kan geen kwaad.


Hij is echt geweldig mooi <3

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:17

Echt super bedankt dat je het voor mij hebt opgezocht! Dan zal ik ze inderdaad eens bellen of mailen binnenkort :) .
Wat is en blijft het toch een knapperd! Fay straalt ook echt een hele fijne rust uit. Helemaal op de een na laatste foto <3 .

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:03

Komen er nog meer baby foto's?
<3

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 20:20

Oepss jaa toevallig vandaag weer veel foto's gemaakt! Eindelijk haha.
Vandaag voor het eerst weer een keer op Fay gezeten! En dat vond Legend wel wat! Hij deed graag mee, in alles wat zijn moeder ook toeliet :')
Afbeelding
Hij pakte zelf het hoofdstel alvast :')

Afbeelding
Afbeelding
We doen strekoefeningen voor zijn voor knietjes.. Deze wil hij minder strekken en knikt er een beetje doorheen. Dus maar eens geprobeerd op de stalkist haha
Afbeelding


Afbeelding
En als alles binnen staat mag hij altijd nog even zijn rondje door de stal maken, en loopt hij lekker los rond, ook een goede oefening voor mama. Er is dan geen halster, stick, poetskist, tas etc veilig.. Alles gaat over de grond :')

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:38

Hij is zoooo leuk! <3

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:52

Hij is niet snel onder de indruk van "gekke" dingen.
Echt een leuk veulen.