Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

50% Major x 50% Julie = 100%?

 
Profiel   

Hoihoi,

18 Maart dit jaar heeft mijn merrie haar eerste veulen gekregen. En omdat we zo tevreden zijn over dat veulen, hebben we besloten haar nogmaals te laten dekken.


Julie is een 8 Jarige 1e premie merrie van Jacodi's Bo's Barclay x Jasper. Ze is 1,44 hoog. Ze is vrij getest van Myotonie. Haar moeder is Kroon Preferent, Oma ster. Haar vader is Keur, Prestatie dekhengst (Dressuur), Verrichtingskampioen 2008, Beste jonge hengst 2009, Algemeen dagkampioen 2013, 2014 én 2017!
(Op de bovenste foto hoogdrachtig, die daaronder is van 10 Juni)
[ img ]
[ img ]


Major is een 20 jarige hengst van Marlino x Sweet hills Tango. Hij is 1,45 hoog. Hij was Algemeen dagkampioen 2007, Kampioen jonge hengsten, Kampioen verrichtingen en hij is Prestatie dekhengst (Z2 Dressuur). Hij draagt geen Myotonie.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Julie draagt Agouti en Major vos, dus het veulen kan Vos, bruin of zwart worden.


En nog even een fototje van het veulen van dit jaar, van Berktzicht Ferrie :)
[ img ]


De moeder van Julie is ook 2x gedekt door Major. Het ene veulen is verkocht naar de UK en loopt nu op hoog niveau dressuur. Het andere veulen is gedekt door Jacodi's Bo's Barclay (De vader van Julie dus) en die doet het ook heel goed in de dressuur. Hij was Kampioen L2 dressuur 2016.


Julie is halverwege Mei gedekt door Major. Helaas bleek bij het scannen op 2 Juni dat het niet gelukt was. 6 Juni hebben we haar weer naar de hengst gebracht en is ze direct weer gedekt. Hopelijk nu wel gelukt! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 21:01 



 
Profiel   

Drachtig!! *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 20:16 



 
Profiel   

Deze volg ik ook weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 20:17 



 
Profiel   

Jeej, je bent de eerste! *\o/*


Julie heeft ondertussen ook 1 punt voor het preferent :Y) En ze is beste 4 jaar en oudere stamboekmerrie met veulen, grote maat 8-)


Phoenix.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 22:12 



 
Profiel   

Kleine zit er nog mooi en hartje klopt! *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 16:00 



 
Profiel   

Volgens mij is Major nog gereden door een bokker :D
Ze had ook een hele leuke pony Pasha
memberlist.php?mode=viewprofile&u=6769

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 16:06 



 
Profiel   

Ik volg ook! Super mooie combinatie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 17:09 



 
Profiel   

Oh, ik had helemaal niet gezien dat er reactie's waren! :x

Klopt Kelly_Taco! Heb van haar nog foto's gekregen van Major in zijn jonge jaren. Super leuk! :))

Leuk dat je volgt AM_Horses en bedankt!


We hebben Julie vandaag (28-9) nog 1 keer laten scannen. We hadden al wel verwacht dat het veulen nog netjes op z'n plek zat, ze heeft haar typische ''Drachtigheids-humeur'' :') Maargoed voor de zekerheid nog even laten scannen.

Veulen kwam direct in beeld en was lekker aan het bewegen :D Heb geen duidelijke foto helaas, maargoed Julie vond het dit keer heel vervelend, dierenarts heeft dus gewoon even snel gekeken en gevoeld en een mooie foto zat er dus niet in dit keer. Maar willen uiteraard niet meer risico lopen dan nodig én willen Julie niet onnodig terroriseren, dus hartstikke prima zo.


En ik heb wel een leuke foto van op de kliniek, met Julie's nieuwe vriend;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 03:16 



 
Profiel   

Ik volg je ook weer! :))

Waarom heb je voor zon oude hengst gekozen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 12:59 



 
Profiel   

Leuk dat je weer volgt! :))


We hebben voor Major gekozen, omdat we denken dat hij Julie heel goed kan aanvullen. Vooral met zijn bewegingen. Ook heeft hij vrije bloedlijnen en weinig nakomelingen, maar ondanks dat hij niet veel nakomelingen heeft, lopen er wel veel op hoog niveau in de sport. En Major zelf ook, nu ook alweer in zeer korte tijd M1.
Ook met de moeder en zus van Julie heeft hij al 3 knappe pony's gegeven, waarvan 2 op hoog niveau lopen. 1 In Nederland (Z2 Dressuur) en de ander in de UK.


Julie is vandaag naar de keuring geweest... En ze is STER! *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 03:16 



 
Profiel   

Oh eindelijk! Wat fijn dat ze ster is geworden! Gefeliciteerd


Aha, oke... ben benieuwd wat er deze keer uit gaat komen!

Hoe gaat het met je veulen van dit jaar?? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 15:58 



 
Profiel   

Bedankt! Ja, echt heel blij mee. Kwam ook al een man naar me toe die zei dat Julie wel liet zien waarom deze manier van keuren veel beter is. En daar ben ik het mee eens, niet alleen om Julie, maar eerder was vooral de draf belangrijk en nu alle gangen + springen.

[ img ]
Bij het springen staat wel ook galop, maar blijkbaar word de galop niet mee gerekend in het totaal... :? Anders had ze ook 75 op het springen.


Een deel van de baan was afgezet met hindernissen en ik zei direct, daar gaat Julie overheen! En zie haar hoofd na de eerste keer over het lijntje :') Ze dacht dus idd dat ze daar ook overheen moest. En ze laat meteen een stukje zien dat ze best wel beter kan draven, maar ze dat alleen doet als ze in een bepaalde bui is :')
(Peesbeschermers waren we vergeten trouwens, echt superdom... Had speciaal voor de keuring nieuwe zwarte gekocht :Y) )


Veulen van dit jaar doet het heel goed! Is echt al een flinke kerel. Hij gaat morgen weg bij Julie, mag ook wel... Hij is 7 maand en 2 weken :))
Tijd gaat zo snel! :wow:
[ img ]


Ben nu helemaal benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Voor de hengstenkeuring is hij nu ook weer wat interessanter.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:06 



 
Profiel   

Gebeld met het stamboek en ze hebben gevraagd aan de jury hoe het nou zit met de punten voor het springen. Het is een foutje en Julie is gewoon Ster geworden op dressuur én springaanleg *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 10:56 



 
Profiel   

Oh kijk aan, super! Nogmaals gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 11:42 



 
Profiel   

Wat een prachtige dieren, daar moet vast weer een knap veulen uit komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 11:44 



 
Profiel   

wat leuk! Hoe staat het er nu voor met de dracht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 18:03 



 
Profiel   

Leuk paard en dat veulen van vorig jaar is super knap!

Ik wil even een stomme vraag stellen :=
Bij dit soort Kraamstal topics zie je maar heel zelden het ras vermeld staan, weten mensen aan de hand van de namen van vader en moeder om welk ras het gaat?
Ik heb nu een van de namen gegoogled en kwam als eerste link het New Forest stamboek tegen, dus ik ga er van uit dat dat het ras is :+
Zit iedereen in dit topic dan in deze wereld of ken ik gewoon echt mijn paarden abc niet? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 18:10 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reactie's en leuk dat jullie volgen! Het gaat heel goed, heeft al een mooi buikje :D


16 December;
[ img ]

22 Januarie;
[ img ]



Dat is eigenlijk wel een goede Granoek... Heb er nooit bij nagedacht dat er ook mensen zijn die de namen niet kennen :+ Maar hengst en merrie zijn beide Foresters idd! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-18 00:30 



 
Profiel   

Hoe is het met haar veulen van vlrig jaar? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-18 09:41 



 
Profiel   

Gaat heel goed met hem! Wel een tikkeltje brutaal en hij lijkt ook drachtig _/-\o_


Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-18 17:21 



 
Profiel   

Leeeuk! Ik volg weer, vorig jaar ook gevolgd :D Benieuwd wat er uitkomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-18 17:35 



 
Profiel   

ik volg ook knappe papa + knappe mama moet wel een heel knap veulen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-18 18:02 



 
Profiel   

Knapperd! :))
Laat je hem eerst hengst? Of was het nou al een ruin _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-18 19:35 



 
Profiel   

Ja, hij is nog hengst :j En de plannen zijn nu om hem hengst te houden voor de hengstenkeuring. En dan daarna castreren en voor de sport.
Heb ondertussen ook al 2 geinteresseerden, een ook voor de hengstenkeuring en een voor de sport, en afentoe denk ik.. Misschien ''moet'' ik hem verkopen.. Maarja ben hartstikke gek op hem en zijn kleur + aftekeningen is natuurlijk ook wel heel gaaf.
Dus hij blijft maar mooi in de opfok lopen, wil geen spijt krijgen van een verkoop :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-18 01:47 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier ondertussen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 15:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen