Lusitano-baby on the way

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:55

wauw gefeliciteeerd! wat een plaatje om te zien zegg :)

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:40

YEEEEEEEEEE,
daar isie!!
wat een poppie! en dat gave lusitano-hoofdje <3

arme Gina. bevallen is ook niet niks hoor, ik snap wel dat je ff blijft liggen ;)
gelukkig gaat t nu goed!

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:41

Hoe is het met de beeb?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:14

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met hem gaat. Hopelijk is alles oké. :)

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 21:03

Ik zou maar graag leuke weide-foto's plaatsen. Maar helaas heeft hij het de laatste dagen enorm spannend gemaakt. De 2 de dag is hij volledig 'gecrasht'. Waarmee ik bedoel dat ik hem van de ene moment op de andere meer dood dan levend gevonden heb. S'morgens niks aan de hand s'middags bijna in een coma.
We hebben hem met spoed naar de universiteitskliniek van Luik gebracht. Waar ze sinds dinsdag alles uit de kast gehaald hebben om hem te redden. Met succes gelukkig! (Heel blij met deze kliniek! )
Toen ik hem woensdag in de kliniek ging bezoeken en hem zo zag liggen, twijfelde ik nog om de handdoek in de ring te gooien. Maar na een goed gesprek met de dierenartsen in Luik en na enkele duidelijke afspraken te maken en grenzen te trekken, besloten om er toch voor te gaan en hem een kans te gunnen.
En hij stelt gelukkig niet teleur. Van kritiek op dinsdag, kon hij vandaag al enkele stapjes zetten is hij vannacht voor het eerst weer zelf recht gestaan. Die kleine is een vechtertje. :D In de kliniek zeggen ze ook dat zijn mentaliteit zeker mee zorgt voor zijn snelle herstel. Hij gaat ervoor! (Lusitano hé :+ )
Het blijft nog even spannend dat hij niet alsnog complicaties krijgt, maar als alles goed blijft gaan, zou hij binnen een week à 10 dagen volledig hersteld moeten zijn.
Voor veulens die op tijd behandeld worden, snel herstellen en geen complicaties krijgen is de prognose gelukkig heel goed. Binnen enkele weken zou hij een volkomen normaal veulen zijn en hij kan gewoon sportpaard worden. :D (Hij is ook uitgebreid gescreend om daar zekerheid over te hebben.) Maar nog even fingers crossed dus ;)

Voor de beeldvorming
Dit was woensdag
Afbeelding

En deze foto heeft één van de studenten deze morgen gemaakt (Ik heb de DA en de studente onherkenbaar gemaakt, want ik weet niet of ze zomaar op internet willen)
Afbeelding
[

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:14

Och jeetje, wat heftig!
Wat is het precies of lees ik daar over heen?

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 21:16


Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:22

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn!!
Heel veel sterkte met het herstel

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:23

Heftig zeg.

Hoe doet mama het?

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:27

Wat heftig!
Sterkte

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 21:29

Mama doet het schitterend. Ze staat in een box naast hem, zodat ze hem de hele tijd kan zien. En ze laat hem niet uit haar zicht. Ze is ook erg beschermend. Ze wordt oa. boos als ze vindt dat men teveel aan haar veulen zit. Verder is ze ontzettend braaf. (Laat zich braaf melken enzo) Vanochtend hebben ze hem ook voor het eerst weer bij de merrie laten drinken. (Eerst gaven ze melk via een sonde, sinds gisteren uit een kommetje en dan vanochtend mocht hij bij mama drinken)

De merrie is trouwens echt een schatje. De trailerrit naar de kliniek was 1u 20 min. Waarbij ik de hele rit vlak naast haar voorvoeten heb gezeten. Zodat ik kon vermijden dat ze op het veulen zou trappen. Compleet onverantwoord natuurlijk. Maar ze was zo voorzichtig.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:31

Goede berichten gelukkig weer! +:)+

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:32

Sterkte

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:42

Jemig wat schrikken, hopelijk herstelt hij snel!

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:12

Luckystory schreef:
Mama doet het schitterend. Ze staat in een box naast hem, zodat ze hem de hele tijd kan zien. En ze laat hem niet uit haar zicht. Ze is ook erg beschermend. Ze wordt oa. boos als ze vindt dat men teveel aan haar veulen zit. Verder is ze ontzettend braaf. (Laat zich braaf melken enzo) Vanochtend hebben ze hem ook voor het eerst weer bij de merrie laten drinken. (Eerst gaven ze melk via een sonde, sinds gisteren uit een kommetje en dan vanochtend mocht hij bij mama drinken)

De merrie is trouwens echt een schatje. De trailerrit naar de kliniek was 1u 20 min. Waarbij ik de hele rit vlak naast haar voorvoeten heb gezeten. Zodat ik kon vermijden dat ze op het veulen zou trappen. Compleet onverantwoord natuurlijk. Maar ze was zo voorzichtig.


Jeetje!
Ik moest zo zitten toen mijn veulen 1 dag oud was een half uur naar de kliniek, ik vond het verschrikkelijk, laat staan bijna 1,5 uur.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 22:18

Silly1972 schreef:
Jeetje!
Ik moest zo zitten toen mijn veulen 1 dag oud was een half uur naar de kliniek, ik vond het verschrikkelijk, laat staan bijna 1,5 uur.


Het was hel :o
Dat past dus helemaal niet in een trailer hé, een veulen dat languit ligt en een rechtstaande merrie. Je beseft zoiets niet tot je het voor hebt. :+
Het was een 2 paards Westfalia waar het binnenwerk volledig uit kan. En toch moest de merrie met haar voorbenen tussen de voor en achterbenen van het veulen staan.
Ik ben dan zelf ook ertussen gaan zitten. Met het idee dat ze mij beter zag zitten dan die fragiele veulenbeentjes. En terwijl kon ik dan zijn benen opzij duwen indien nodig. Ze heeft met haar linkervoorbeen de hele tijd langs mijn bil gestaan en amper bewogen.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:30

Wat lief van de merrie!

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:51

Ik zat ik een 1,5 paard met een zadelkamer
Merrie achter de stang, ik voor de stang, tegen de stang aan staand en veulen in het voorhoekje tussen de zadelkamer en mijn benen.
Maar hij was erg onrustig, had koliek, dus wilde steeds gaan staan en liggen en rollen.
Maar ja is gelukt.

Die merries weten heel goed wat ze doen gelukkig.

Nu moet die van jou goed opknappen dan kunnen ze fijn weer naar huis.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:57

Jeetje wat heftig! Hopelijk knapt hij snel op! En wat een lieve merrie! Hopelijk kan ze zelf snel voor hem zorgen!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Lusitano-baby on the way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:02

Jeetje zeg wat heftig!

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 23:03

Silly1972 schreef:
Ik zat ik een 1,5 paard met een zadelkamer
Merrie achter de stang, ik voor de stang, tegen de stang aan staand en veulen in het voorhoekje tussen de zadelkamer en mijn benen.
Maar hij was erg onrustig, had koliek, dus wilde steeds gaan staan en liggen en rollen.
Maar ja is gelukt.

Die merries weten heel goed wat ze doen gelukkig.

Nu moet die van jou goed opknappen dan kunnen ze fijn weer naar huis.


Haha, ik krijg al stress bij het idee dat hij ook weer met een trailer naar huis moet :+

Aanvankelijk was gezegd dat ik ermee naar Gent moest. Dat zou zo'n 3 uur gekost hebben in de opkomende spits. (Andere klinieken doen dit niet, IC-veulens. Te arbeidsintensief) Maar dat zagen we compleet niet zitten. Die extra rijtijd zouden zijn kansen ook aanzienlijk hebben doen dalen...
Dus ik ben beginnen rond bellen en kon gelukkig ook in Luik terecht met hem.
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 28-04-18 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:04

Wat een toestand... Het arme kleine ding. Super dat het de goede kant weer op gaat, heel veel sterkte nog want zo mag de eerste tijd met een veulentje toch echt niet zijn.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:06

Luckystory schreef:
Silly1972 schreef:
Ik zat ik een 1,5 paard met een zadelkamer
Merrie achter de stang, ik voor de stang, tegen de stang aan staand en veulen in het voorhoekje tussen de zadelkamer en mijn benen.
Maar hij was erg onrustig, had koliek, dus wilde steeds gaan staan en liggen en rollen.
Maar ja is gelukt.

Die merries weten heel goed wat ze doen gelukkig.

Nu moet die van jou goed opknappen dan kunnen ze fijn weer naar huis.


Haha, ik krijg al stress bij het idee dat hij ook weer met een trailer naar huis moet :+


Ik heb een vriendin achterin gezet en ben zelf gaan rijden.
Wilde het echt niet nog een keer :P

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 23:08

Silly1972 schreef:
Ik heb een vriendin achterin gezet en ben zelf gaan rijden.
Wilde het echt niet nog een keer :P


Slim! Daar moet ik dan nog een kandidaat voor vinden :D (Anybody? O:) )

Moet wel zeggen, zo'n Westfalia is super geveerd en heel stil. De rit zelf was zeker niet onaangenaam. :+

Strawberry2

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-06-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:09

Och wat sneu, fijn dat ze weer wat opknapt.
Hoop dat je nog lang van haar mag genoeten!