Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 18 [ 446 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Speciaal zwart goud verwacht!

 
Profiel   

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het niet kunnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:12 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het niet kunnen.



Mag ik je hard uitlachen dan? :') rare reactie....


Fijn dat ze nu lekker van d'r vacht af is is nu veel te warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:18 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het niet kunnen.


Nirt voor de arabische lezers stom bedoelt. Maar heb je die al eens gezien? Die worden ook geschoren voor ze op show gaan. Hiet is niks mis mee beestje heeft nu geen last van enorme hitte vacht. En ze zal heus wel binnen staan snachts met Zilver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:19 



 
Profiel   

Die van mij is letterlijk de hele godsganse dag aan het jeuken. De hele kont is inmiddels kaal. Nee dat is diervriendelijk :+ Veek beter voor t beestje dat ie t kwijt is

Edit veulen staat snachts idd binnen. Ook met guur weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:22 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd vindt ik het niet hebben van een schaduwplek echt niet kunnen. Is dit In Nederland niet wettelijk vastgelegd dat er schaduw voor de paarden voorzien moet zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:24 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Eerlijk gezegd vindt ik het niet hebben van een schaduwplek echt niet kunnen. Is dit In Nederland niet wettelijk vastgelegd dat er schaduw voor de paarden voorzien moet zijn?

Uh nee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:30 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Eerlijk gezegd vindt ik het niet hebben van een schaduwplek echt niet kunnen. Is dit In Nederland niet wettelijk vastgelegd dat er schaduw voor de paarden voorzien moet zijn?

Volgens mij wel.

En tsja veulen scheren ieder zijn mening.
Dat arabieren of de minis geschoren worden dat weet ik.
Maar ook dat vind ik raar

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:31 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Zoe_97 schreef
Eerlijk gezegd vindt ik het niet hebben van een schaduwplek echt niet kunnen. Is dit In Nederland niet wettelijk vastgelegd dat er schaduw voor de paarden voorzien moet zijn?

Uh nee :+

Dat si dan een serieus gat in jullie wetgeving. In Belgiƫ is dit al jaren verplicht.
Ik ana werkelijk niet hou je je dieren zonder enkele schaduw buiten kan zetten. Er bestaan zat oplossingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:38 



 
Profiel   

Wauw zoe. Even serieus :+
Hebben we geprobeerd hoor. Geen succes ;)

Kabayo @ [ITP] Wat staat hier voor monster in de wei??!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:41 



 
Profiel   

Maar ik ben heel serieus. Ik snap werkelijk niet hoe je je dieren in een weiland zonder enkele schaduwplek kan zetten.
Het scheren is inderdaad jou keuze. Maar dat neemt niet weg dat ik echt niet snap hoe je geen enkel schaduwplekje normaal vindt.

Wat schaduwdoeken ophangen. Op 4 palen de grond in slaan met een paar golfplaten op. Kom je voor minder dan 100 euro al een heel eind mee.
En wat lij betreft een must voor je dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:44 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Maar ik ben heel serieus. Ik snap werkelijk niet hoe je je dieren in een weiland zonder enkele schaduwplek kan zetten.
Het scheren is inderdaad jou keuze. Maar dat neemt niet weg dat ik echt niet snap hoe je geen enkel schaduwplekje normaal vindt.

Wat schaduwdoeken ophangen. Op 4 palen de grond in slaan met een paar golfplaten op. Kom je voor minder dan 100 euro al een heel eind mee.
En wat lij betreft een must voor je dieren.

Ik snap je idee. Mijne zouden t slopen of ervoor wegrennen

Ga er van uit dat je de andere 75% van de paardenhouders er ook op aanspreekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:46 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Zoe_97 schreef
Maar ik ben heel serieus. Ik snap werkelijk niet hoe je je dieren in een weiland zonder enkele schaduwplek kan zetten.
Het scheren is inderdaad jou keuze. Maar dat neemt niet weg dat ik echt niet snap hoe je geen enkel schaduwplekje normaal vindt.

Wat schaduwdoeken ophangen. Op 4 palen de grond in slaan met een paar golfplaten op. Kom je voor minder dan 100 euro al een heel eind mee.
En wat lij betreft een must voor je dieren.

Ik snap je idee. Mijne zouden t slopen of ervoor wegrennen

Ga er van uit dat je de andere 75% van de paardenhouders er ook op aanspreekt?

Eerlijk gezegd ken ik niemand die geen enkele schaduwplek in zijn weide heeft. Bomen tegen de rand, een schuilstal, een afdakje of zelfs een oude paardenvrachtwagen met open klep in de weide. Maar alle paardenhouders die ik ken hadden wel een schaduwplekje gecreƫerd.
Enkele palen met golfplaten op kunnen ze echt niet zomaar afbreken hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:48 



 
Profiel   

Fijn dat t scheren zo goed ging
Maar met dit weer van de afgelopen dagen zonder schaduw buitenzetten vind ik echt onverantwoord..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:53 



 
Profiel   

Hou op met me hoor :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:55 



 
Profiel   

Jongens kom op zeg!

Scheren van n veulen kan makkelijk, heb ik 3 jaar geleden gedaan en voor morgen staat het scheren van mijn 4 weken oude veulen ook op mn programma... die dikke veulenvacht is met deze warmte gewoon niet grappig!

Liever de veulenvacht eraf en n blij veulen dan n zeiknat veulen die apatisch gaat liggen rondkijken (jups, van dichtbij meegemaakt dat mijn eigen veulen gewoon serieus hittebevangen was en dat terwijl die op stal stond!) omdat ze door de warmte niets meer kunnen.

Kwa schaduwplekken op de wei mag je ook bij ons komen kijken, geen enkele schaduwplek te vinden.... maar geen enkel paard die er last van heeft ;)

Er zijn dus wel degelijk meerdere plekken waar er geen schaduw mogelijkheden op de wei zijn ;)

@Kabayo, zo zonder die dikke vacht heb je ineens n heel ander veulen joh <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:18 



 
Profiel   

Vind t ook wel wat zeikerig. Als veulen overhit zou raken zou iedereen roepen dat ie geschoren moet. Maar ho maar op voorhand doen. Arme arabieren in de woestijn zeg, zo zonder schaduw in 40-50 graden of warmer lopen...


ja ik ga alweer in mn mand

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:21 



 
Profiel   

Hier ook geen schaduw op de wei hoor. Maar paarden gaan ook niet met 30 graden in de volle zon de wei op. In dat geval blijven de in de paddock met inloopstal. Ze hebben wel een giga waterton in de wei :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:24 



 
Profiel   

T scheren vind ik prima. T geen schaduw hebben met deze temperaturen(ofja eerder die van t weekend) wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:31 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
T scheren vind ik prima. T geen schaduw hebben met deze temperaturen(ofja eerder die van t weekend) wel.

Toen stonden ze ook niet buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:34 



 
Profiel   

Hier vorig jaar mn veulentje zelfs 2 keer geschoren. Ze vond het ook heerlijk :) was geboren met gevoelstemperatuur -12 dus die had een flinke vacht en stik heet bij 20 graden. Lekker vachtje eraf en gelijk een blijer paard. Hier ook niet veel schaduwplekken in de wei. Wel veel wind en op het heetst van de dag gaan ze gewoon naar binnen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:36 



 
Profiel   

Kabayo schreef
kiwiwitje schreef
T scheren vind ik prima. T geen schaduw hebben met deze temperaturen(ofja eerder die van t weekend) wel.

Toen stonden ze ook niet buiten

Dat vind ik al een heel verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:43 



 
Profiel   

Zo zie je maar hoe snel mensen kunnen oordelen terwijl ze echt van niks weten ;)

Kijk haar genieten <3 Scheren is gewoon netjes bijgewerkt


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 20:18 



 
Profiel   

_O-
Hele flauwe opmerking gezien je eigen berichten en de opmerkingen over het scheren. Maargoed. Veel succes verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 20:53 



 
Profiel   

Toch bedankt voor de moeite en je laatste berichtje als aanvulling :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 20:56 



 
Profiel   

Mijn mening veranderd hier niet om hoor. Omdat andere het doen is het ok? Als de ander van de brug springt, spring jij dan ook?
Ga je zelf de hele dag in de zon staan zonder schaduwmogelijkheid? Nee toch...

Als ik jou was zou ik de manier van houden van mijn dieren toch maar eens onder de loep nemen Zullen al je beestjes in de toekomst gelukkig mee zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 21:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 18 [ 446 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen