Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Welsh prinses Arpana krijgt een veulentje in 2019!

 
Profiel   

Paar jaar geleden hebben wij ook een hoogdrachtige merrie bevangen gehad (maand voor de uitgerekende datum, twee weken voor het veulen kwam). Maar bij haar hielp de pijnstilling wel erg goed.
Ik hoop dat ze snel opknapt! Succes Sara
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 08:26 



 
Profiel   

Kimm4 schreef
Paar jaar geleden hebben wij ook een hoogdrachtige merrie bevangen gehad (maand voor de uitgerekende datum, twee weken voor het veulen kwam). Maar bij haar hielp de pijnstilling wel erg goed.
Ik hoop dat ze snel opknapt! Succes Sara


Thanks Kim!! Oh dat is "fijn" om te horen! Ik hoop natuurlijk dat dat het is. Ze keek vandaag wel al iets wakkerder gelukkig. Ze moet alleen wel op stal blijven maar dat is voor haar eigen bestwil. Vind t zo sneu iedereen lekker buiten en zij binnen. Toevallig staat de Shetlander ook met medicijnen op stal dus ze staan wel samen binnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 14:26 



 
Profiel   

Nog 37 dagen!! Arpana loopt gelukkig iets beter nu, dus het is wel zeer waarschijnlijk hoefbevangenheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 06:02 



 
Profiel   

Arpana staat in de kraamstal sinds afgelopen week. Nog 26 daagjes. Nog gokjes??

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 22:57 



 
Profiel   

Camera erbij!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 18:30 



 
Profiel   

Zijn er mensen die nog een gokje willen doen? Of volgen er überhaupt mensen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 07:45 



 
Profiel   

Ik volg in stilte :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 07:46 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Ik volg in stilte :D


Leuk dan durf je vast wel een gokje te wagen?!

Vandaag nog 16 daagjes tot de uitgerekende datum trouwens *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 07:57 



 
Profiel   

ze gaat de goeie kant op met haar ronde buikje :D
spannend ! succes met de laatste loodjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 08:02 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Isabel_k schreef
Ik volg in stilte :D


Leuk dan durf je vast wel een gokje te wagen?!

Vandaag nog 16 daagjes tot de uitgerekende datum trouwens *\o/*

Ik ga even kijken wat de opties zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 08:03 



 
Profiel   

Ik volg ook nog hoor. Hoe is het nu met haar?

Gokjes ben ik niet zo van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 08:07 



 
Profiel   

LinSa schreef
Ik volg ook nog hoor. Hoe is het nu met haar?

Gokjes ben ik niet zo van :D


Haha je waagt je er niet aan, verstandig! Het gaat in principe wel redelijk, maar ze loopt nog steeds niet lekker.. Niet kreupel, maar wel kort/stijf.. Dus het lijkt nog op hoefbevangenheid maar daar heeft ze al medicijnen + verlenging voor gehad.. Ze komt in elk geval niet meer op het gras helaas om het risico op (ergere) hoefbevangenheid te verkleinen en hopelijk komt het vooral door het gewicht en wordt het na de bevalling weer beter.. Ik kan echt niet genieten van de dracht in elk geval.. Eerst bijna Arpana verloren en nu al paar weken niet lekker lopen. Ben blij als het eruit is!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 08:11 



 
Profiel   

Ja ik ben er ook nog!

Ik wil wel een gokje doen

1 Juni - Hengstveulen - Schimmel (bruin geboren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 08:35 



 
Profiel   

29 mei - Anouk - schimmel, zwart geboren - hengst
1 juni - Nynkster - schimmel, bruin geboren - hengst
4 juni - Luna2006 - schimmel, zwart geboren - merrie
5 juni - MukiwaCobs - schimmel, bruin geboren - hengst
7 juni - SaraViavia - schimmel, vos geboren - merrie

Heb mijn eigen gokje even 6 dagen vooruit geschoven mag dat? :D Ik denk dat ze me gaat laten wachten.. Zaterdag 8 juni hoop ik trouwens niet want dan hebben we cursusdag op mijn werk (al weten ze er wel van gelukkig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 08:42 



 
Profiel   

Wat zonde dat je er niet van kan genieten! Herken het helaas, mijn pony werd ook ziek tijdens de dracht. Hoe lang heb je bute gegeven? Hoefbevangenheid is vooral een lange adem hebben, dus eerder maanden aan de bute dan weken. Wel een maagbeschermer erbij geven dan!

Hmm ik denk dat ik toch een gokje waag. Ik ga voor 8 juni :D :D merrie, bruin geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 10:07 



 
Profiel   

11 juni- Isa_Sofie - vos - merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 10:38 



 
Profiel   

LinSa schreef
Wat zonde dat je er niet van kan genieten! Herken het helaas, mijn pony werd ook ziek tijdens de dracht. Hoe lang heb je bute gegeven? Hoefbevangenheid is vooral een lange adem hebben, dus eerder maanden aan de bute dan weken. Wel een maagbeschermer erbij geven dan!

Hmm ik denk dat ik toch een gokje waag. Ik ga voor 8 juni :D :D merrie, bruin geboren.


Oké, dat wist ik niet.. Mijn DA zei inderdaad in principe maximaal 2 weken bute en daarna heeft ze nog een verlenging gegeven, maar ik zal haar nog eens vragen. Mijn shetlander kreeg het tegelijk als Arpana (stonden in dezelfde wei) en die liep na 2 dagen bute alweer goed.. Die had dus ook geen verlening nodig na die twee weken.. Bedankt voor je reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 10:48 



 
Profiel   

29 mei - Anouk - schimmel, zwart geboren - hengst
1 juni - Nynkster - schimmel, bruin geboren - hengst
4 juni - Luna2006 - schimmel, zwart geboren - merrie
5 juni - MukiwaCobs - schimmel, bruin geboren - hengst
7 juni - SaraViavia - schimmel, vos geboren - merrie
8 juni - LinSa - schimmel, bruin geboren - merrie
11 juni - Isa_Sofie - vos - merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 10:49 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
LinSa schreef
Wat zonde dat je er niet van kan genieten! Herken het helaas, mijn pony werd ook ziek tijdens de dracht. Hoe lang heb je bute gegeven? Hoefbevangenheid is vooral een lange adem hebben, dus eerder maanden aan de bute dan weken. Wel een maagbeschermer erbij geven dan!

Hmm ik denk dat ik toch een gokje waag. Ik ga voor 8 juni :D :D merrie, bruin geboren.


Oké, dat wist ik niet.. Mijn DA zei inderdaad in principe maximaal 2 weken bute en daarna heeft ze nog een verlenging gegeven, maar ik zal haar nog eens vragen. Mijn shetlander kreeg het tegelijk als Arpana (stonden in dezelfde wei) en die liep na 2 dagen bute alweer goed.. Die had dus ook geen verlening nodig na die twee weken.. Bedankt voor je reactie!


2 weken is echt heel kort. Mijn pony heeft van begin mei tot half september op de bute gestaan. Toen heel langzaam afgebouwd. Er is ook een centraal topic met veel ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 11:09 



 
Profiel   

ik denk op 4 juni een merrie, zwart met 4 witte voeten en een bles

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:07 



 
Profiel   

fyjuul schreef
ik denk op 4 juni een merrie, zwart met 4 witte voeten en een bles


Dat zou bijzonder kleurtje zijn!! Leuk!

Arpana is even helemaal afgevallen toen we haar van het gras hebben gehaald maar inmiddels is de babybuik weer helemaal terug en nu dus echt een babybuik en geen grasbuik!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 07:26 



 
Profiel   

29 mei - Anouk - schimmel, zwart geboren - hengst
1 juni - Nynkster - schimmel, bruin geboren - hengst
4 juni - Luna2006 - schimmel, zwart geboren - merrie
4 juni - fyjuul - zwart, 4x wit en bles - merrie
5 juni - MukiwaCobs - schimmel, bruin geboren - hengst
7 juni - SaraViavia - schimmel, vos geboren - merrie
8 juni - LinSa - schimmel, bruin geboren - merrie
11 juni - Isa_Sofie - vos - merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 07:27 



 
Profiel   

LinSa schreef
SaraViavia schreef

Oké, dat wist ik niet.. Mijn DA zei inderdaad in principe maximaal 2 weken bute en daarna heeft ze nog een verlenging gegeven, maar ik zal haar nog eens vragen. Mijn shetlander kreeg het tegelijk als Arpana (stonden in dezelfde wei) en die liep na 2 dagen bute alweer goed.. Die had dus ook geen verlening nodig na die twee weken.. Bedankt voor je reactie!


2 weken is echt heel kort. Mijn pony heeft van begin mei tot half september op de bute gestaan. Toen heel langzaam afgebouwd. Er is ook een centraal topic met veel ervaringen.


Butagran is gemaakt voor een korte behandeling, niet om voor lange tijd te geven. Uiteraard uitzonderingen daar gelaten, maar het is zeker geen algemene regel om maanden te geven aan hoefbevangen paarden... Dan zit je waarschijnlijk wel al in een verder stadium dan acuut hoefbevangen.
Goed dat TS gewoon naar haar dierenarts luistert!
Mag ik vragen wat jouw merrie te eten krijgt? Management is namelijk ook zeer belangrijk bij het voorkomen en herstel te ondersteunen bij hoefbevangenheid.
Ik vind jouw pony namelijk aan de zware kant (en ja, dan doel ik uiteraard niet op de dracht), ze heeft enorme vetbulten aan haar manenkam en op haar lendenen zo te zien.

Dit is trouwens als advies bedoeld, en niet als aanval. Ik weet hoe lastig Welshjes te managen zijn en al helemaal als ze drachtig zijn, heb er zelf ook verschillende lopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 07:52 



 
Profiel   

Oliiviia schreef
SaraViavia schreef

Oké, dat wist ik niet.. Mijn DA zei inderdaad in principe maximaal 2 weken bute en daarna heeft ze nog een verlenging gegeven, maar ik zal haar nog eens vragen. Mijn shetlander kreeg het tegelijk als Arpana (stonden in dezelfde wei) en die liep na 2 dagen bute alweer goed.. Die had dus ook geen verlening nodig na die twee weken.. Bedankt voor je reactie!


Butagran is gemaakt voor een korte behandeling, niet om voor lange tijd te geven. Uiteraard uitzonderingen daar gelaten, maar het is zeker geen algemene regel om maanden te geven aan hoefbevangen paarden... Dan zit je waarschijnlijk wel al in een verder stadium dan acuut hoefbevangen.
Goed dat TS gewoon naar haar dierenarts luistert!
Mag ik vragen wat jouw merrie te eten krijgt? Management is namelijk ook zeer belangrijk bij het voorkomen en herstel te ondersteunen bij hoefbevangenheid.
Ik vind jouw pony namelijk aan de zware kant (en ja, dan doel ik uiteraard niet op de dracht), ze heeft enorme vetbulten aan haar manenkam en op haar lendenen zo te zien.

Dit is trouwens als advies bedoeld, en niet als aanval. Ik weet hoe lastig Welshjes te managen zijn en al helemaal als ze drachtig zijn, heb er zelf ook verschillende lopen :)


Bedankt voor je reactie! Inderdaad lastig ja. Arpana is een pony die van hooi al bijna dik wordt bewijze van spreke. Valt bijna niet af. Is in topconditie 1A +CK geplaatst op de Regionale keuring (en 1A op de Nationale) nadat ze de hele week daarvoor in zomerse temperaturen op de Vierdaagse week ponyritjes had gelopen..
Ze heeft de bevangenheid denk ik gekregen van de verse wei, maar al een paar weken van het gras af. Drie keer per dag krijgt ze hooi en 's ochtends en 's avonds een handje merriebrok. Verder niks.. Heb soms zelfs het idee dat ze honger heeft want ze probeert alles op te eten, maar het is ook wel een vreetzak haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:37 



 
Profiel   

Klopt, bute is zeker niet gezond. Er blijven alleen weinig alternatieven over als de pony pijnlijk blijft. :(
Ik hoop heel erg dat Arpana snel opknapt, zodat ze straks vrolijk achter haar veulen aan kan rennen. *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen