Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 53 [ 1323 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

4 Paint veulentjes verwacht in 2019

 
Profiel   

2015: [KS-MK] Paint veulentje verwacht! Smoky Black X Dunskin
2016: [KS-MK] 3 Paint/Quarter veulentjes verwacht in 2016
2017: [KS-MK] 3 Quarter/Paint veulentjes verwacht in 2017
2018: [KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2018 !


En ook volgend jaar verwachten we hier weer 3 Paint veulentjes+ 1 QuaraPaint (uit onze nieuwe paint hengst Mo)
De 3 eerste zijn reeds drachtig en uitgerekend voor maart, april en mei 2019 en de vierde merrie Amirah wordt elke moment terug geïnsemineerd dus dat is nog even afwachten :)
Ze zijn allen 5-panel N/N en zijn te vinden op allbreedpedigree.

Als eerste is Satinka (Super Star Des Flots) aan de beurt, zij is drachtig van EMH Paints Dru Inyan, een grullo homozygote tobiano hengst (EEaaDdTOTO) uit Duitsland. (22/03/2019)
Zijzelf is een red dun frame overo APHA merrie.
Kleurgenetisch: eeAaDd Olws N/O

[ img ]

Mogelijke kleurtjes uit deze combinatie (veulen zal zoiezo tobiano of tovero zijn 50/50 kans bij elke kleur)
[ img ]

Satinka’s vorige veulentjes:
[ img ]



Volgende combinatie is Jade (Brokers Black Diamond) & onze Arany (GP Mister Dual jac) op 09/04/2019
Ik wilde haar eerst laten dekken door een bay dun splash Gunnerzoon uit Italië, maar dat verliep heel moeizaam qua zaad bemachtigen/verzenden/insemineren, dus dat heb ik na enkele pogingen opgegeven. Ze was dan meteen na 1 poging drachtig van Arany.

Jade is een smoky black APHA merrie, die ook het frame-overo gen draagt.
kleurgenetisch: EEaaCRcr N/O

[ img ]

Mogelijke kleurtjes uit deze combi (met bij elke kleur 50/50 kans op frame overo)
[ img ]


En Jade's eerdere veulentjes:
[ img ]


Nummer 3 is onze net aangekochte nieuwe merrie. Ze zal in oktober naar hier komen, momenteel loopt ze nog in Zuid Frankrijk met een veulentje :P

Ze is drachtig van een hengst die ik ook op het oog had voor Jade vorig jaar.. maar aangezien die, geen KI deed en veel te ver in Frankrijk stond, geen optie bleek. Ik ben blij nu op deze manier toch een veulentje van hem te krijgen :)
Rond 12/05/2019 verwacht ze haar veulentje

Double Midnight FB is een bay dun tobiano merrie (E?AaDdTOto) zij is drachtig van Jewels Del Cielo, een buckskin splash hengst (EeAaCRcr nd1 SW1+SW2)
[ img ]

Mogelijke kleurtjes (met dus kans op tobiano, splash 1 en splash 2 bij elke kleur)
[ img ]

Zij heeft reeds 2 veulentjes gehad, een bay dun tovero merrie en dit jaar een grullo tobiano merrietje
[ img ]


Nummer 4 is geen eigen merrie, maar de trouwe volgers kennen haar al wel: Amirah, de halfbloed Arabier van 1 van mijn beste vriendinnen. Zij is hier al 2 keer komen bevallen en zal volgend jaar ook weer op bevallingsverlof komen :) (mits ze drachtig raakt uiteraard, zij wordt momenteel nog geïnsemineerd )
Extra leuk nu is dat ze gedekt is van Mo (EMH Top Dun Chex) onze nieuwe APHA hengst. :D

Amirah is een homozygote palomino tobiano merrie en Mo een eveneens homozygote grullo tobiano hengst.
[ img ]

Mogelijke kleurtjes (en het veulentje zal ook zoiezo homozygoot tobiano zijn)

[ img ]

Amirah heeft tot hiertoe enkel nog maar hengstjes gekregen (3 x palomino tobiano en 1 perlino tobiano) dus de eigenaresse hoopt heel hard op een merrietje deze keer ;)


Volgen jullie weer mee? :)


Laatst bijgewerkt door Tinniie op 11-08-18 21:46, in het totaal 4 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:16 



 
Profiel   

Ik volg zoals ieder jaar (stil) mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:30 



 
Profiel   

Ik volg meeee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:31 



 
Profiel   

leuk, ik volg weer trouw ! (Onder mijn meeleessteen hihi)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:31 



 
Profiel   

Ook ik volg weer stilletjes mee. Wat een prachtige combi’s weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:39 



 
Profiel   

Ik volg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:45 



 
Profiel   

Jaa! ik volg ook weer mee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:46 



 
Profiel   

Ik ben er weer bij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 21:49 



 
Profiel   

*\o/* ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:01 



 
Profiel   

Ik volg weer mee :D
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ze is echt prachtig <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:03 



 
Profiel   

Ik ben er ook weer. :D

Leuke combi's!

Mo had je zeker te laat gekocht om zelf nog te gebruiken? Vind hem zo knap! Ik vind de combi met Amirah wel minder, aangezien er genoeg leuke partbreds rondlopen..

Die Buckskin Splash is ook wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:05 



 
Profiel   

Stuk voor stuk knappe paardjes! Dit moeten wel knappe veulens worden! <3 Ik ga ook volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:16 



 
Profiel   

Ja idd toen ik Mo ik juni kocht was alles al drachtig :P

En voor Amirah, tja er zijn leuke partbreds, maar zo goed als geen homozygote tobianos en ook dun is nog (bijna) niet te vinden in de halfbloed Arabieren. Als ze hieruit een merrieveulentje krijgt, is die zoiezo homozygoot tobiano en mogelijk crème en/of dun. Als die op haar beurt later met een volbloed wordt gekruisd, kom je weer een pak hoger terug in het bloed met zoiezo een leuke kleur.. je moet altijd terug een beetje achteruit met dat bloed om iets nieuws te kunnen inbrengen. En imo zijn Quarter/Paints dan net een hele mooie aanvulling voor een Arabier, zowel qua looks als qua karakter.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:16 



 
Profiel   

Jaaa leuk, ik volg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:18 



 
Profiel   

Ik volg ook graag weer mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:26 



 
Profiel   

Wow! :oo wat een prachtige combinaties! Ga je zeker volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:28 



 
Profiel   

Ik volg ook tinne! Wordt een heel leuk veulen jaar zo!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:48 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ja idd toen ik Mo ik juni kocht was alles al drachtig :P

En voor Amirah, tja er zijn leuke partbreds, maar zo goed als geen homozygote tobianos en ook dun is nog (bijna) niet te vinden in de halfbloed Arabieren. Als ze hieruit een merrieveulentje krijgt, is die zoiezo homozygoot tobiano en mogelijk crème en/of dun. Als die op haar beurt later met een volbloed wordt gekruisd, kom je weer een pak hoger terug in het bloed met zoiezo een leuke kleur.. je moet altijd terug een beetje achteruit met dat bloed om iets nieuws te kunnen inbrengen. En imo zijn Quarter/Paints dan net een hele mooie aanvulling voor een Arabier, zowel qua looks als qua karakter.. :)


Ik snapte het idee erachter idd, hoeveel %AV is ze eigenlijk? En een grullo merrietje zou echt wel een aanvulling zijn voor de fokkerij. Maar alsnog zou het mijn keuze niet zijn.

Ga je volgend jaar alles door Mo dekken? Of weet je dat nog niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 22:52 



 
Profiel   

Jaaa ik volg ook weer, voor het 3e opeenvolgende jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 00:13 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee, leuk!!
Mooie combi’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 07:03 



 
Profiel   

Ik volg ook weer en hier ook gefeliciteerd met de nieuwe. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 08:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de nieuwe merrie!
Ik ga dit jaar ook eens volgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 08:16 



 
Profiel   

Ik volg weer mee, prachtige combinaties!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 08:19 



 
Profiel   

Ik volg mee!!!
En wat is Mo toch knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 08:42 



 
Profiel   

Volgend jaar hang er een beetje vanaf... Er is heel veel vraag naar Mo veulentjes (veulen van Satinka is al gereserveerd en er is zelfs al vraag naar het veulen dat daarna zou komen :wow: )

Maar ik wil eerst even zien wat ze nu krijgen. Zeker Arany X Satinka vind ik zo’n leuke mix, Harry is echt zo geweldig mooi..... dus als ze deze keer geen overo meegeeft, denk ik dat ik volgend jaar Arany neem aangezien de overo-kansen weer wat hoger liggen dan :P

Jade en de nieuwe (daar heet ze Miss, maar ik weet nog niet of we haar zo gaan blijven noemen :P ik wil haar eerst zelf ontmoeten) mogen wel op date met Mo volgend jaar :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 53 [ 1323 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen