[volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:38

Ik volg ook mee! Ik ben gek op schimmels :)

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:56

Ik volg ook mee! Stiekem erg gek op Ijslanders! Wordt vast een erg gaaf veulentje, ongeacht de kleur <3

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:21

Ik volg ook mee!

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 22:27

Leuk dat jullie ook volgen!

Vandaag 7 maanden drachtig! Zondag lag er sneeuw, dus mooi momentje voor kerstfoto's. Ik heb het veulen ook maar versierd. :')


Afbeelding
{:)

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:02

Leuk!
Mag ik vragen waarom deze hengst?

Ik heb een Fáni dochter. En een héél klein beetje beebie overwegingen. Ze lijkt totaal niet op Witjes maar toch wel nieuwsgierig.

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 09:39

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb vooral gezocht naar een hengst met een karakter dat zowel bij Sæunn als bij mij past. Ik wil geen heel heet paard en Witjes zegt graag nee als je iets vraagt ( :') ), dus ik wilde een meewerkende, vriendelijke hengst die goed kan bewegen. Daarnaast zocht ik maat en als verbeterpunt bij mijn merrie een goede score op bovenlijn en kruis. Ik heb een lijst gemaakt van alle in Nederland beschikbare hengsten. Een deel viel meteen af wegens teveel familie van mijn merrie, of niet gekeurd. Ook was mijn budget niet oneindig, dus de echte sporttoppers kon ik ook wegstrepen. En natuurlijk de hengsten die me niet aanspraken. Hljómur is ook familie, maar ver genoeg weg (beiden hebben Ófeigur frá Flugumyri als overgrootvader), heeft maat (1.45), kan fijn bewegen en heeft een heel leuk karakter.


Afbeelding

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:03

Ah, dank je! Daar heb ik wat aan.
Haha, ik heb ‘Nee, zelluf doen!’ Heel veel gehoord in het begin. Dus toch wat overeenkomsten.
Klinkt als een leuke hengst en mooie combinatie. Ik ga volgen. :j

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 21:32

Weer een mijlpaaltje hier, het stamboekblad met daarin mijn aangevraagde stalnaam lag vandaag op de mat. Leden hebben nu vier weken om eventueel bezwaar te maken. En ik hoop natuurlijk dat ze dat niet doen. :)

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:09

Grappig, ik klik op dit topic, zie de onderste twee berichten (de twee hierboven dus) en denk een fractie van een seconde dat het aloude IJF weer actief is en ik daar terecht ben gekomen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:22

Leuk topic! Ik volg natuurlijk!
Ben aan het nadenken of ik Vísa zal laten dekken komend jaar. Dus ga me ook verdiepen in de mogelijkheden.

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 23:17

mysa schreef:
Grappig, ik klik op dit topic, zie de onderste twee berichten (de twee hierboven dus) en denk een fractie van een seconde dat het aloude IJF weer actief is en ik daar terecht ben gekomen.


Er zitten nog wel wat oud-IJFers in dit topic. Hoewel er ook veel nieuwe mensen zijn. Gezellig is het in ieder geval wel! [HK] IJslands vuur 7: Töltally awesome!!


Leuk dat je Visa wellicht wil laten dekken! Ik vond (en vind!) het hele proces echt heel leuk!

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:22

Dank, aangemeld ;)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:27

Imre schreef:
mysa schreef:
Grappig, ik klik op dit topic, zie de onderste twee berichten (de twee hierboven dus) en denk een fractie van een seconde dat het aloude IJF weer actief is en ik daar terecht ben gekomen.


Er zitten nog wel wat oud-IJFers in dit topic. Hoewel er ook veel nieuwe mensen zijn. Gezellig is het in ieder geval wel! [HK] IJslands vuur 7: Töltally awesome!!


Leuk dat je Visa wellicht wil laten dekken! Ik vond (en vind!) het hele proces echt heel leuk!


Ik ook met mijn KWPN en new forestpony’s. Nu alleen weer allemaal nieuwe informatie moet zoeken over invloedrijke bloedlijnen en dergelijke en hoe het zit met de vergeving van de gangen, want ja; mijn vorige rassen waren geen 4, 4 en een half, of 5 ganger. :D
Maar wel weer erg leuk om me erin te verdiepen! Dus lees met plezier mee met jouw proces!

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 01:31

Als je een keer wil brainstormen, laat maar weten! :D

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:26

Dan stuur ik je pb! +:)+

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:10

Imre schreef:
Weer een mijlpaaltje hier, het stamboekblad met daarin mijn aangevraagde stalnaam lag vandaag op de mat. Leden hebben nu vier weken om eventueel bezwaar te maken. En ik hoop natuurlijk dat ze dat niet doen. :)


Benieuwd waarom je gekozen hebt voor deze Nederlandse naam ... :j
En of er nog bepaalde regels aan vast zitten ten aanzien van het ras ...

Groet Karin.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:50

Oh, heb je een Nederlandse naam gekozen? Dat vind ik leuk! :D

Ik weet nog dat ik teleurgesteld was dat je geen vrije voornaam meer mag kiezen. Of wat was het, dat regeltje dat ze -voor hen- rare namen niet meer aannemen. Maar Nederlandse achternamen vind ik wel leuk. Dat frá bladieblanietuittesprekenmetvijftienletters voor een Nederlands paard vind ik een beetje raar. Mijn shetten heten ook niet from London. Alleen bij mijn eigen NL paard mag het van mij dan weer wel want haar fokker is een IJslander (als in mens) O:) :+

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 19:03

missfalki schreef:
Benieuwd waarom je gekozen hebt voor deze Nederlandse naam ... :j
En of er nog bepaalde regels aan vast zitten ten aanzien van het ras


Het is gebruikelijk om te verwijzen naar de plek waar de paarden geboren worden. Dat hoeft niet, er zijn veel mensen die een heel ander soort naam hebben, maar ik vond dat wel leuk. Alleen kwam ik daar in het IJslands niet helemaal uit. Wel met de vertaling, daarvoor had ik hulp van iemand uit IJsland, maar ik vond die naam niet leuk genoeg, dus ik ben voor de Nederlandse variant gegaan. Ik kwam þorgeir vlak daarna nog tegen, hij is internationaal jurylid in de IJslandersport en komt uit IJsland, en hij was heel enthousiast over mijn Nederlandse variant, dus check. *D Wat het precies is laat ik nog even in het midden tot het veulen er is. :)

Ik heb het veulen vandaag goed kunnen voelen. Zo leuk! <3

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:58

Dank voor de uitleg ...
Beer is ook Nederlands want zijn IJslandse naam is lastiger uit te spreken :o
maar is wel afgeleid van de vertaling ;)

En mag je wel een IJslandse "voornaam" gebruiken met een Nederlandse stalnaam of wordt dan de gehele naam Nederlands.

Veulen gevoeld <3 en met Witje gaat het ook naar wens ...

Groet Karin.

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 21:05

Een IJslandse voornaam is zelfs verplicht. De FEIF wil geen 'gekke' namen meer accepteren, maar er is dan nog steeds genoeg keuze. Ik heb een lijstje waar ik de leuke namen die ik tegenkom opschrijf.

Vandaag kwam de hoefsmid. Besloten om er geen nieuwe ijzers onder te laten slaan, ga natuurlijk straks toch afbouwen met rijden.

En:

Afbeelding

Halstertje geshopt! <3

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:08

Dat zijn heel fijne halstertjes, al zal 'ie in het begin nog wel te groot zijn. Mijn hengstje is er inmiddels uitgegroeid (en ook uit maatje pony, dus die heeft nu cob), maar in het begin zwom hij erin.

Ben benieuwd wat voor leuk klein veulentje er uit dit Temptation Weiland-verhaal voortkomt.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:09

<3 Ooh, dat halstertje!!

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:09

Als je al een lijstje hebt met leuke voornamen wordt het straks moeilijk kiezen ;)

Mooie kleur heeft het halstertje, hier ook favoriete kleur :j

Groet Karin.

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 21:11

Ik had ook al een maatje kleiner van een ander merk in mijn handen voor de eerste tijd, maar die had onhandige gespen, dus dat komt een andere keer. Heb natuurlijk nog even. :)

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [volg] Temptation Weiland-IJslanderveulen verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:03

Ik kan wel kijken of ik nog halstertjes heb liggen, als je wil mag je ze hebben als het nog wat voorstelt.