Flower verwacht haar eerste veulen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:17

Gefeliciteerd! Mooie kleur

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:24

Gefeliciteerd! Mooi veulen

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:38

Gefeliciteerd met je knappe jongen!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:13

Azmay schreef:
Geweldig ding <3
Wildkleur bruin zonder champagne en schimmel?

Ik reageer even voor Tink want ze is super druk en in love met haar super knappe veulen!! (ik was tot voorkort de mede-eigenaar van Flower, de merrie)


Het lijkt inderdaad een bay dun (bruin + wildkleur) te zijn, zonder champagne of schimmel. Maar misschien toch ipv bruin zwart? Grullo? Het plan is om hem te testen om het zeker te weten :)

Moeder en kind maken het perfect, het is echt een prachtig stel <3 <3 <3

Hier een paar foto's van de eerste dag:

Afbeelding

Afbeelding

Rende meteen al de bak rond, wat een ongelofelijk boefje al :D Heerlijk veel karakter.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:07

Prachtige foto’s!
Emotie van moeders is heel mooi om te zien.
Erg knappe baby!

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:09

Knap! Op deze foto’s vind ik grullo ook wel een mogelijkheid... op de eerdere vond ik hem geler en dus meer bay dun lijken.. ben benieuwd hoe hij gaat verkleuren, of ga je hem testen?

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:23

Prachtig poppetje.
Is hij niet champagne, net zoals de vader?
Lijkt mij het meest logisch.

Radiostilte
Berichten: 986
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:13

Ooo van harte gefeliciteerd!! Knap kind.

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:35

Wat een enorm knap veulen <3

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:39

senna21 schreef:
Prachtig poppetje.
Is hij niet champagne, net zoals de vader?
Lijkt mij het meest logisch.

Papa is een dun en champagne, en power is geen champagne.

Hij is een dun, alleen de basiskleur is nog even de vraag. Tinkerbell is inderdaad van plan om te testen!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 07:54

Eilatan schreef:
senna21 schreef:
Prachtig poppetje.
Is hij niet champagne, net zoals de vader?
Lijkt mij het meest logisch.

Papa is een dun en champagne, en power is geen champagne.

Hij is een dun, alleen de basiskleur is nog even de vraag. Tinkerbell is inderdaad van plan om te testen!


Ik vind hem vrij licht voor een dun is er dan geen kans dat hij champagne is?

Maar hij is sowieso gaaf

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:28

Een champagne veulen is niet te missen, die hebben knalblauwe ogen en roze/paarse huid.. ;)

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:30

Tinniie: Jullie veulen Dottie is ook echt een plaatje! Zij is een grullo? of Bay-dun? Of kan je dat alleen maar afwachten?

En idd, champagne is echt niet te missen, die zijn heel apart qua kleur.

De enige verrassing die Tinkerbell nog kan hebben is dat wij niet weten wat voor kleur Flower is. Ja schimmel, dat is te zien, maar verder?

Ik zei altijd dat ze bruin was als basiskleur maar heel eerlijk, ik weet het helemaal niet zeker. De vader van Flower is een palomino geboren schimmel (met ook veel valk in de lijn). Haar moeder is sowieso bruin en gaf bijna altijd donker bruine veulens.
Flower was, die ene keer dat ik haar als veulen heb gezien, donker van kleur, en op haar tweede al grotendeels verschimmeld met zwarte manen. Wat mij wel altijd opviel is dat zij in de zomer ipv blauwschimmel echt licht/vaal bruin schimmel werd, maar of dat precies iets betekend weet ik ook niet. Dat betekend eigenlijk dat Flower zowel donker bruin, als zwart, als donker valk of smokey black kan zijn. Heeeeeeel misschien zou Power dan dus een creme gen door hebben kunnen krijgen. Ik schat de kans klein in, maar, in theorie kan het.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:31

Oh wist niet dat champagne blauwige ogen hebben :)

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:43

Gefeliciteerd met je veulen. *\o/*

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:53

Eilatan schreef:
Tinniie: Jullie veulen Dottie is ook echt een plaatje! Zij is een grullo? of Bay-dun? Of kan je dat alleen maar afwachten?

En idd, champagne is echt niet te missen, die zijn heel apart qua kleur.

De enige verrassing die Tinkerbell nog kan hebben is dat wij niet weten wat voor kleur Flower is. Ja schimmel, dat is te zien, maar verder?

Ik zei altijd dat ze bruin was als basiskleur maar heel eerlijk, ik weet het helemaal niet zeker. De vader van Flower is een palomino geboren schimmel (met ook veel valk in de lijn). Haar moeder is sowieso bruin en gaf bijna altijd donker bruine veulens.
Flower was, die ene keer dat ik haar als veulen heb gezien, donker van kleur, en op haar tweede al grotendeels verschimmeld met zwarte manen. Wat mij wel altijd opviel is dat zij in de zomer ipv blauwschimmel echt licht/vaal bruin schimmel werd, maar of dat precies iets betekend weet ik ook niet. Dat betekend eigenlijk dat Flower zowel donker bruin, als zwart, als donker valk of smokey black kan zijn. Heeeeeeel misschien zou Power dan dus een creme gen door hebben kunnen krijgen. Ik schat de kans klein in, maar, in theorie kan het.


Dankjewel, onze Dottie is grullo (denk ik) haar haren zijn opgestuurd, dus volgende week ergens resultaat. Ze had een bay dun broertje 2 jaar geleden, en die had toch echt een hele andere tint... dus ik ben 90% zeker van grullo deze keer :P



Idd als er ook crème in de mix kan zitten, zijn smoky grullo en dunskin ook mogelijk.. allemaal tintjes die erg hard op elkaar lijken in veulenvacht :P ik ben benieuwd!

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:54

Wat een mooi veulie ! <3
Gefeliciteerd ! Y)(^)

Haloooww123
Berichten: 149
Geregistreerd: 27-06-12

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:24

Wat een prachtig veulen <3

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:36

Wat een super mooie dondersteen!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:36

Janinevv schreef:
Oh wist niet dat champagne blauwige ogen hebben :)


Champagnes worden altijd geboren met felblauwe ogen, daarna verkleuren de ogen naar amber. De huid is roze in plaats van zwart. Ik heb een halfzus van Power, dezelfde vader dus, en deze heeft wel het champagne-gen van vader mee gekregen. Ze is classic champagne, dat is dus op zwart basis met de verdunning van het champagne-gen erbij.
Hier zie je haar als veulen, felblauwe ogen. En rechts zoals ze nu is (3 jaar), ogen zijn amberkleurig. Afbeelding



Een echte CJ baby qua uiterlijk, en zo te horen ook qua karakter. :D Ik denk ook eerder grullo dan bay maar testen is idd het beste. Hij is sowieso heel knap!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:42

Interessant Astrid! Ook duidelijk zo te zien de blauwe ogen ja!

Ben wel echt benieuwd of flower dan misschien nog iets anders draagt dan alleen schimmel.

tinkerbellz

Berichten: 180
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 02:07

Ik meld me weer even! Ik moest even bijslapen en bijkomen! Wát een aanslag waren die 4 spannende weken niet slapen hahaha! Maar wat ben je blij als er dan eindelijk een pracht van een veulen naast je merrie staat! <3

Dankjewel allemaal voor alle lieve en lovende reacties! Ik zal vanaf nu regelmatig wat updates plaatsen van Flower en Power!

Flower had het de eerste 1,5/2 dagen echt wel even moeilijk met Power. Ze wist niet helemaal precies wat nou de bedoeling was en reageerde een beetje maf op hem (bijten en slaan met haar voorbenen en noet echt willen laten drinken alsof het een vreemd paard was. Niet agressief , maar eerder gefrustreerd en wat te opdringerig). Ze had heel veel mixed emotions en de puzzelstukjes moesten even op de plek vallen. Ze is natuurlijk ook al 17 en Power is haar eerste veulen, dus heel gek is dat ook niet. Gelukkig is dat met veel rust en de juiste begeleiding helemaal goed gekomen en nu is ze echt een topmama! Ze wijkt geen moment van zijn zijde!

Vandaag ben ik me wel even rotgeschrokken! De Kleine Power ging onderuit in een renpartij, sloeg over de kop en Flower moest echt haar best doen om niet over hem te struikelen! Toen hij weer opstond liep hij flink kreupel rechts voor...ik heb ze meteen weer op stal gezet en later in de middag leek het wel weer mee te vallen. Morgen maar even zien hoe het dan met hem gaat. Ik voel me echt zo'n overbezorgde moeder nu, ik check elke 5 min de camera en alle doemscenario's zijn al langsgekomen in mijn hoofd.
Ik probeer mezelf maar voor te houden dat alle veulens onderuit gaan en dat ze meestal erg flexibel zijn en dat het waarschijnlijk alleen een beetje beurs is nu... vanmiddag was hij nog wat mat en sliep veel en dronk alleen nog als hij wakker was, maar hij begint langzaam ook weer wat te ravotten. Hij zal er ook wel van geschrokken zijn!

Ik zal jullie wel even nog verblijden met wat foto's van zijn enorm knappe snoet! <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101917
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:06

Power is echt geweldig!!! <3

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:30

<3 <3 <3 Hij is echt geweldig! <3 <3 <3 Hopelijk valt het mee van zijn gekke capriool.
Vind moeders trouwens ook echt een gaef dier, lekker fors. :j

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Flower verwacht haar eerste veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:11

Wat super schattig!!
En die slaap foto's op jou schoot <3