Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] How to build a tank?

 
Profiel   

Wat een gaaf dier zeg!!

Heb je alweer updates? :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 12:55 



 
Profiel   

Helaas geen updates -O- De vorige hengstigheid heb ik gemist dankzij het werk en nu hebben we een mogelijk droes geval op stal waardoor niks echt in of uit kan. Natuurlijk net in de hengstigheidsweek :'( Aangezien de eigenaren van het paard een andere DA hebben (die ik écht niet aan m'n Wuppie wil hebben...) ga ik het niet riskeren nu.

Komende maand zou theoretisch nog kunnen, maar wordt wel laat i.m.o.
En anders maar t.z.t. kijken voor een jong paard :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 19:17 



 
Profiel   

en? is het nog wat geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 14:45 



 
Profiel   

Helaas door omstandigheden geen veulentje van Wup volgend voorjaar.. Als ze na de winter nog sterk, fit en goed hengstig is willen we het wel proberen aangezien er wat beren van de weg zijn vertrokken.

We hebben wel iets anders leuks :D ;
[ img ]

[ img ]

Rafiki is in september bij ons komen wonen en wordt de minitank van mijn vriend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 23:39 



 
Profiel   

Wat jammer dat het dit jaar niet gelukt is. Dan maar aan de duimen draaierij voor volgend jaar!

En wat een super leuke nieuwe aanwinst! <3 <3 Wat voor merkjes zitten erachter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:56 



 
Profiel   

die minitank mag er zeker wezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 19:36 



 
Profiel   

Omdat ik het zinloos vind om een nieuw topic te openen schop ik hem toch maar omhoog. Want we hebben nieuws! *\o/*

Twee weken terug hebben we definitief de knoop doorgehakt om alsnog te dekken dit jaar!

Op 22-5 zijn we met Wup naar het Equine Fertility Centre gegaan om te scannen hoe ver ze was in de hengstigheid en we hadden exact het goede moment te pakken! Er zat een mooie grote follikel van 5.2cm doorsnede, dus ze mocht meteen daar blijven om te insemineren.

Ze is 24-5-2020 gedekt door Formidable (Florett As x Ulster)!

[ img ]

We zijn van hengstkeuze veranderd omdat ik twijfels had bij de spermakwaliteit van Laurin en toch wel een iets elastischer veulen wilde fokken dan model übertank :o

8 juni wordt ze gescand op dracht, dus tot die tijd is het heel hard duimen draaien!

Als ze dragend zou zijn, is ze uitgerekend op mijn verjaardag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 12:27 



 
Profiel   

Spannend! Ik duim voor je mee dat ze drachtig is! :D
En bij deze volg ik ook gezellig mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 12:32 



 
Profiel   

Spannend.
Ik vond Laurin ook wel gaaf hoor, hou ook wel van wat zwaardere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 12:36 



 
Profiel   

Spannend! Mooie combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 12:40 



 
Profiel   

huricane schreef
Spannend.
Ik vond Laurin ook wel gaaf hoor, hou ook wel van wat zwaardere paarden.

Blijft ook nog steeds mijn lievelings type paard hoor! Maar die hebben we nu al eentje aangekocht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 12:47 



 
Profiel   

Wat leuk! Die zwarte zware was ook wel echt gaaf. Nu weet je bijna zeker dat er iets schimmel achtigs uit gaat komen :P
Succes met de dracht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 13:05 



 
Profiel   

Jaaa tuurlijk volg ik *\o/*
Zo benieuwd wat deze combi gaat brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 13:50 



 
Profiel   

whoopylover schreef
Wat leuk! Die zwarte zware was ook wel echt gaaf. Nu weet je bijna zeker dat er iets schimmel achtigs uit gaat komen :P
Succes met de dracht!

Bijna 100% zeker aangezien de kans heel groot is dat mijn merrie homozygoot schimmel is :D

Ik kom dan in ieder geval flink aan het poetsen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-20 08:20 



 
Profiel   

Zijn haar bijde ouders schimmel? Dan alleen kan ze homozygoot zijn

Vorig jaar is er een donkerbruin hengstveulen uit een schimmel merrie geboren van Formidable. Het kan wel, kans is klein.

Ik wil aankomend jaar ook wel eens een schimmel :Y) na 5 veulens gefokt te hebben met Formidable alleen maar kleur :') hopelijk krijg ik er volgend jaar weer 2. Een merrie van mij is 2 dagen later gedekt als Wup

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-20 09:05 



 
Profiel   

Ik was heel erg fan van je eerste keuze, maar ik snap de wijziging wel. Spannend, ik duim mee.

De vader van je merrie is Pik Solo, toch? Hij is bruin, dus je merrie is dan heterozygoot schimmel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-20 09:24 



 
Profiel   

Kleurengenetica is niet mijn sterkste punt overigens :o

Maar de moeder van mijn merrie was ook schimmel, de nakomeling van mijn merrie is ook weer een schimmel uit een bruine hengst. Vandaar mijn gedachtegang dat de kans op een schimmel wel heel groot is en er een mogelijkheid was tot homoschimpie :+

Als ik het zeker wil weten zou ik haar moeten laten testen, maar voor mij is kleur het minste van belang :+

@ Annet: duimen!! *\o/* Wel grappig dat er voornamelijk kleurtjes uit Formidable komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-20 11:22 



 
Profiel   

Helaas kreeg ik het vandaag niet geregeld om te gaan scannen, maar als het goed is wordt het morgen :D

Ik heb zelf echter niet het idee dat ze nu dragend is. Ze is vorige week stokkreupel geweest door een hoefzweer via de kroonrand en had wat uitvloeiing uit haar kling.

Maar we gaan het morgen zien :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 19:19 



 
Profiel   

Dat klinkt minder, loopt ze nu weer goed?
Uitvloeiing hoeft niet perse iets te zeggen. Als het vies is en stinkt dan natuurlijk wel.

Spannend hoor, succes morgen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 19:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen