Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bijzondere Frederiksborger verwacht...

 
Profiel   

Eind juni 2019 verwacht mijn merrie Honestas Linde (Pilo x Parcival) haar tweede veulentje :)
Twee jaar geleden werd ze de trotste mama van Ønske (van Staccato). Ditmaal hebben we haar laten dekken door Honestas Christiansø (van Staccato) de prachtige jonge Frederiksborger hengst, gefokt door bokker Tjinta :)

De combi:

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Honestas Christiansø <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
(Ønske 1 dag jong) :)

[ img ]
En Linde gisteren, 256 dagen drachtig <3

We zijn enorm benieuwd wat voor moois ze ervan maakt, wie volgt er mee? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 13:46 



 
Profiel   

Ohh spannend! Ik volg graag mee! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 13:49 



 
Profiel   

*\o/* Na jaren nauwelijks meer actief te zijn geweest op Bokt wegens privé omstandigheden moet ik nu gewoon wel weer terug komen, en mee reageren!
Linde staat op dit moment bij mij dus kan ik ook updates posten als Fnanne dat "goed" vindt :D ;)

Chris hebben we afgelopen februari voorgesteld voor het Rheinische Pferdestambuch en hij is als Wunschpferd gekört. Dat is toch wel een kroon op de fokkerij.
Daar we echt wel hoopten op een goedkeuring hebben we Linde vorig zomer al laten dekken om er zeker van te zijn dat wij het eerste veulentje van hem zouden krijgen.

Fnanne en ik zijn al jaren eng met elkaar verwoven wat paarden aangaat... grijns... Haar 1e merrie Fanja heeft hier haar laatste jaren doorgebracht. Fanja kind Andante heeft hier haar veulen Linde gekregen en Linde krijgt nu hier haar 2e beeb.
Fnanne is ondertussen verliefd geworden op Kaika dus is deze Fred naar haar verhuisd... hihi.

Dit veulen is emotioneel nu al heel bijzonder. Kijken wat het gaat worden.

Ik hoop op een vosse merrie met heeeeeel veeeeeel wit en lichte manen. Sabino puur dus.
Gokken jullie ook mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 13:57 



 
Profiel   

Die voskleur moet wel goed komen <3 Beide zijn plaatjes, ben heel benieuwd wat voor knap veulentje eruit zal komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 14:00 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ohh spannend! Ik volg graag mee! <3

Gezellig <3

Tjinta schreef
*\o/* Na jaren nauwelijks meer actief te zijn geweest op Bokt wegens privé omstandigheden moet ik nu gewoon wel weer terug komen, en mee reageren!
Linde staat op dit moment bij mij dus kan ik ook updates posten als Fnanne dat "goed" vindt :D ;)

Chris hebben we afgelopen februari voorgesteld voor het Rheinische Pferdestambuch en hij is als Wunschpferd gekört. Dat is toch wel een kroon op de fokkerij.
Daar we echt wel hoopten op een goedkeuring hebben we Linde vorig zomer al laten dekken om er zeker van te zijn dat wij het eerste veulentje van hem zouden krijgen.

Fnanne en ik zijn al jaren eng met elkaar verwoven wat paarden aangaat... grijns... Haar 1e merrie Fanja heeft hier haar laatste jaren doorgebracht. Fanja kind Andante heeft hier haar veulen Linde gekregen en Linde krijgt nu hier haar 2e beeb.
Fnanne is ondertussen verliefd geworden op Kaika dus is deze Fred naar haar verhuisd... hihi.

Dit veulen is emotioneel nu al heel bijzonder. Kijken wat het gaat worden.

Ik hoop op een vosse merrie met heeeeeel veeeeeel wit en lichte manen. Sabino puur dus.
Gokken jullie ook mee?

Natuurlijk mag je updates posten :j graag zelfs :)
En inderdaad, een heel bijzonder veulentje. En dat dankzij ons DBT uit 2004/2005 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 14:48 



 
Profiel   

Ooeeeeh, ik volg! Supermooie paarden <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 15:24 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ooeeeeh, ik volg! Supermooie paarden <3.

:) gezellig!
En dankjewel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 18:36 



 
Profiel   

Ja leuk, ik kom graag volgen! Ik vind dit toch ook wel een heel gaaf ras hoor. Tjinta ik had je al gemist op bokt, mooi dat je er weer bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 18:39 



 
Profiel   

Murosch schreef
Ja leuk, ik kom graag volgen! Ik vind dit toch ook wel een heel gaaf ras hoor. Tjinta ik had je al gemist op bokt, mooi dat je er weer bent.

Gezellig Murosch :)
Ik vind jouw jongedame ook zo gaaf, zoiets wil ik ook wel, mooie barokke vosse merrie met blonde manen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 18:50 



 
Profiel   

Momenteel nog weinig bijzonderheden te melden. 270 dagen drachtig, en vandaag is ze zelf jarig *\o/*
8 jaar alweer... :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 09:12 



 
Profiel   

[ img ]
Van Tjinta kreeg ik zojuist deze foto van baby Linde <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 08:42 



 
Profiel   

*\o/* Ik kreeg de foto zo niet geuploaded... 8-)

Madame doet t het goed. Vandaag stond haar vriendin met een slokdarmverstopping. Normalerwijze wil ze heeeeeelllll graag naar buiten, lees ze is behoorlijk ongeduldig als ik de stal in kom... Nu niks.. braaf wachten op de dierenarts en keurig netjes een uurtje wachten totdat alle verdovingen uitgewerkt zijn bij haar buurvrouw. Echt een superfijne brave merrie. <3 <3
Op naar een net zo heerlijk veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:42 



 
Profiel   

Wat een heerlijke baby was ze <3

Gaat het weer goed met de buurvrouw? Slokdarmverstoppingen zijn heel naar, bah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:44 



 
Profiel   

Ja Buurvrouw doet het gelukkig weer heel goed, ik ben snel in het herkennen van de situatie. De dierenarts zei me naderhand, dit is de wel de snelste behandeling van een verstopping die ik ooit gehad heb... hihi. Merrie drinkt te weinig en dan gebeurt het. Nu was echter het probleem dat ze 355 dagen drachtig is.....Maar gelukkig het clubje staat weer tevreden buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:47 



 
Profiel   

Volgt ook :D Ik duim voor een vosse merrie met veeeeeeel 'chrome' *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 14:59 



 
Profiel   

Wranglerbutt schreef
Volgt ook :D Ik duim voor een vosse merrie met veeeeeeel 'chrome' *D

Veel 'Chrome' en de manen + staart van papa please :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 11:08 



 
Profiel   

Ik volg ! Wij gaan dit jaar ook 1 of 2 van onze gelderse merries onder Chris doen :j Heb hem vorige week bezocht, ik was zwaar verliefd ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 11:20 



 
Profiel   

Cheytjuh schreef
Ik volg ! Wij gaan dit jaar ook 1 of 2 van onze gelderse merries onder Chris doen :j Heb hem vorige week bezocht, ik was zwaar verliefd ;)

Super gaaf!
Ik ben van mening dat het een prachtige combi is. :j maarja, ik ben bevooroordeeld...
Chris is zo leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 17:04 



 
Profiel   

Als ik mag vragen, wat voor papier krijg je dan met een kwpn moeder? Dat was een beetje mijn struikelblok, want ik had ook wel graag een Frederiksborger bij mijn merrie gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 17:09 



 
Profiel   

Reg b papier , omdat Chris bij rheinlander buch gekeurd is welke erkend is bij het kwpn.

En met Reg B binnen de geldersen kun je tegenwoordig gewoon naar de keuring

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 18:31 



 
Profiel   

Murosch je krijgt sowieso bij het kwpn een register b papier. voor zover ik het begrepen heb kunnen merries zelfs voorgesteld worden op een keuring.


De Frederiksborger lijkt qua Fenotype bijzonder veel op een Gelderse KWPN, dus wat dat aangaat zou een kruising tussen deze twee perfekt zijn voor de bloedspreiding. Je boet niet in op het uiterlijk in de F1 voor beide rassen.

Cheytjuh ik ben helemaal enthousiast. Chris met jouw dame moet een prachtveulen worden daar ben ik helemaal van overtuigd.


Linde was vandaag behoorlijk gepikeerd. Wat een heerlijk duidelijke merrie is het... Echt lachen. Ze mochten ondanks het perfekte weer niet op de wei omdat Amia aan het druppen is, ik verwacht het veulen elk moment. Dus wil ik haar graag in het oog houden en moesten de dames op het voorste stuk blijven staan.
Was ook prima... ik kon mooi kijken wat Amia deed en de dames plukten de laatste restjes gras van de paddock. Maar zodra Linde mij zag..... kreeg ik een hinnikgrommelconcert.... Peet ik wil NU OP DE GROTE WEI!! Punt uit... hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 18:36 



 
Profiel   

Ik kom ook even volgen.
Wat mooi om zo de generaties te zien *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 18:39 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met Linde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 13:18 



 
Profiel   

Lekker rond te worden.... daarnet dacht ik bij het naar binnen halen whow ze wordt nu wel echt dik. HiHi maar super gezond met appeltjes op der velletje.
Kon geen foto maken want het noodweer stond op punt los te barsten en ik haat nat worden :')
Zal van t weekend even proberen wat Fotos te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 19:46 



 
Profiel   

Afgelopen week weer een paar foto's gemaakt. Nog een week of drie te gaan, en mevrouw begint goed rond te worden <3
Uier doet nog niet zoveel, maar in gedrag kan je merken dat ze het wat zwaarder krijgt.

[ img ]

[ img ]


[ img ]
:=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 10:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen