Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Welsh sectie C veulen met bijzonder kleurtje verwacht

 
Profiel   

Ik vind het ook niet verantwoord. Ik wil het eerder incest/inteelt noemen om dochter met vader te laten dekken... kijk eens naar het fries ras hoe ziek dat ras is... alleen die moesten wel anders was het ras allang uitgestorven
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:29 



 
Profiel   

Schande voor het ras dan. Ik hoop van harte dat er geen misvormd veulen uit komt. Of met andere narigheden. Al zou dat voor sommige mensen wel een goede leer zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:33 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik vind het ook niet verantwoord. Ik wil het eerder incest/inteelt noemen om dochter met vader te laten dekken... kijk eens naar het fries ras hoe ziek dat ras is... alleen die moesten wel anders was het ras allang uitgestorven

Wel goed lezen, opa x kleinkind.
Zou mijn keuze ook niet zijn maargoed.


Je hebt wel een rete gaaf veulentje :D :j
Perlino kleurtje maakt het wel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:36 



 
Profiel   

Lijnenteelt kan goed zijn maar erg mee oppassen. Alle goede punten die je wilt behouden komen 3x zo hard terug maar dat is met de slechte punten net zo, komen ook 3x zo hard terug. Dan de vraag of de goede punten zo goed zijn dat je dat wilt aangaan.

Zelf ga ik lijnenteelt geheel uit de weg. Binnen het welsh zie je dit ontzettend veel, binnen verschillende secties. (Ik fok sectie nwr en dat is ook drama om geheel vrije hengst te vinden die mij aanspreekt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:45 



 

Het is maar wat voor naam je aan inteelt wilt geven. Je kunt mij niet vertellen dat er echt geen kwalitieve hengst meer is... Echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:50 



 
Profiel   

YWC schreef
Cynthia82 schreef
Is Briallen ook getest op kleur?


Neen briallen is niet getest.
Daarvan wist ik dat ze valk is.

Bij brenhines twijfelde ik tussen perlino en smokey cream

Ja, snap ik :) Maar als Briallen wel was getest, wist je of ze homo- of heterozygoot is voor agouti en of je dus kans had op smokey cream.
Ik heb Fi ook op agouti laten testen, maar ik snap dat zo’n test niet heel belangrijk is en je die niet doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:56 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Het is maar wat voor naam je aan inteelt wilt geven. Je kunt mij niet vertellen dat er echt geen kwalitieve hengst meer is... Echt niet.


Zeg me dan welke welsh cob hengst, die kwalitatief goed is en kleur heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:47 



 
Profiel   

Misschien is het dan verstandiger om de kleurtjes-eis te laten vallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 19:11 



 
Profiel   

Maakt geen zak uit,er zijn geen schimmel cobs in Nederland.

Alles is bruin of zwart of valk of palomino of vos of dubbele verdunning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 19:20 



 
Profiel   

Fronarth Defoe? Glebedale Razamataz?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 19:50 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Fronarth Defoe? Glebedale Razamataz?


Dat zijn sectie C hengsten,hij zoekt D en die zijn er ook zat goeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 19:55 



 
Profiel   

Oh verwarrende titel dan, D zijn er ook wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 20:00 



 
Profiel   

Klopt D x C is C tenzij hij of zij in de D maat komt dan mag hij of zij over naar de sectie D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 20:11 



 
Profiel   

Ja dat weet ik, maar omdat hij een kleinere pony wilde fokken (zie OP) dacht ik dat ie dan een C zou zoeken weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 20:16 



 

YWC schreef
DeMolenhoek schreef
Het is maar wat voor naam je aan inteelt wilt geven. Je kunt mij niet vertellen dat er echt geen kwalitieve hengst meer is... Echt niet.


Zeg me dan welke welsh cob hengst, die kwalitatief goed is en kleur heeft.


Oh ja, was te denken dat het kleurtje voor gaat op de gezondheid van de nakomeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 00:19 



 
Profiel   

Knap veulen, gefeliciteerd!

Maar, noem het hoe je het noemen wilt, maar een gezond en kwalitatief goed gebouwd veulen lijkt mij vele malen belangrijker dan kleur in het fokken?
Vind het erg raar (ook al schijnt het “normaal” te zijn in de welsh wereld) dat je een kleindochter van jou eigen hengst over 3 jaar laat dekken door hem. Het is gewoonweg incest/inteelt en in mijn ogen echt een no go bij het fokken als het zo dichtbij elkaar zit.

Het lijkt mij sterk dat de welsh cobs geen kwalitatieve hengsten hebben die op jou merrie gaat passen, dan maar geen bijzondere kleur...heel raar bedacht van iemand die “bewust” wil fokken.
Ik vind het niet verantwoord zo dichtbij inteelt te fokken om de kwaliteiten te verankeren...de goede dingen worden misschien goed opgeslagen in het volgende veulen, maar de slechte dingen worden dat zeker net zo sterk en naar mijn mening, fok je om te verbeteren, niet voor een kleurtje en om dit veulen te verbeteren als ze straks 3 jaar is, lijkt het me niet correct om dan haar bloedeigen opa erop te zetten.

Zo, dat gezegt te hebben, nogmaals wel van harte gefeliciteerd, dit is zeker een knap veulen geworden en hoop oprecht dat je er veel plezier van zult beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 00:52 



 
Profiel   

Ik vind het eigenlijk wel werr typisch bokt dat mensen, die hier nooit op het topic gereageerd hebben, nu plotseling hun mening moeten spuien over iets dat off topic is en waar ze de bubbels verstand over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 08:24 



 
Profiel   

Fijn toch dat er voor paarden wordt opgekomen op bokt? Laten we dat vooral zo houden. Het is juist goed dat we elkaar soms een spiegel voorhouden en grenzen aangeven.

Mooi veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 08:34 



 
Profiel   

Zelf ben ik helemaal welsh fan (vooral sectie nwr en b) en ben erg bezig met nieuwe bloedvoering. Dit jaar stapje naar ander stamboek gemaakt en fok dus een wpbr dit keer ipv nwr.

Ik vind het dan gewoon heel erg jammer dat anderen zo dicht op de bestaande lijn fokken. Vooral als het niet nodig is en het alleen gebeurd omdat de pony kleur moet hebben. (Mijn misschien verkeerde aanname was dat dan palomino, valk of smokey black wordt bedoeld.)

Je hebt een prachtig veulen en je hebt gelijk, daar is dit topic voor bedoeld. Dus houd ik verder mijn mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 11:13 



 

YWC schreef
Ik vind het eigenlijk wel werr typisch bokt dat mensen, die hier nooit op het topic gereageerd hebben, nu plotseling hun mening moeten spuien over iets dat off topic is en waar ze de bubbels verstand over hebben.


:D Wat ben jij grappig. Ik vind dat er hier juist veel mensen met verstand van zaken zijn. Jij wilt gewoon een leuk kleurtje en de rest is niet relevant. Dat jij haar wilt laten dekken door haar grootvader is gewoon niet correct. Bij meerdere rassen zou je dit veulen zelfs niet mogen opnemen in het stamboek omwille van het hoge percentage inteelt, wat alleen maar correct is.

Maar ja, een speciaal kleurtje brengt geld in de lade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 13:26 



 
Profiel   

YWC schreef
Ik vind het eigenlijk wel werr typisch bokt dat mensen, die hier nooit op het topic gereageerd hebben, nu plotseling hun mening moeten spuien over iets dat off topic is en waar ze de bubbels verstand over hebben.



En hoe weet jij dat typisch bokt de bubbels verstand heeft van inteelt fokken? Denk dan eerder dat je zelf geen flauw benul hebt met wat je in godsnaam aan het doen bent. Mogen wij alleen maar reageren dan op topics waar je eerder in gereageerd hebt? Of is bokt een forum waar iedereen welkom is en iedereen overal op mag reageren mits het wel relevant is.
Jij begint er zelf over dat je wilt dekken met grootvader, dan mogen wij daar prima onze mening over geven. Dat betekend niet dat we er de bubbels verstand van hebben omdat onze mening jou niet aan staat. Ik verdiep mij al jaaaaaren in het fokken/bloedlijnen (welliswaar niet bij de welsh en zelf ook geen veulens gefokt) maar daarom heb ik daar nog zeker wel verstand van. en wie ben jij dan om te zeggen dat wij er bubbels verstand van hebben? Ik denk eerder andersom want iedereen met een beetje gezond verstand, zal niet een kleindochter door opa laten dekken. Bah bah bah wat een nare reactie zeg.

Ik weet in ieder geval wel dat ik niet bij jou hoef aan te kloppen mocht ik graag nog wat meer willen weten over zuivere bloedlijnen fokken, want zo te zien heb jij daar de bubbels verstand van.

Lekker doen waar jij je goed bij voelt joh, maar zoals nynkster al zei: hoop dat er geen misvormt veulen uit komt, hoewel het voor sommigen misschien niet verkeerd zou zijn om zo’n harde leerschool te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 14:08 



 
Profiel   

Ik loop al 15 jaar mee in de welsh fokkerij en fok zelf al 11 jaar.

Ja ik pas lijnenteelt toe,maar veel verder weg.

Persoonlijk zou ik de combinatie ook niet maken,veel te dichtbij.

En wanneer je lijnenteelt toepast doe dat dan op de juiste dieren,dieren die dus weinig tot geen "fouten" hebben.
Niet elke pony is geschikt om lijnteelt op toe te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 14:24 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om verdere discussie niet in dit topic voort te zetten. Dit topic is geopend om foto's te delen en het veulen te volgen, niet om te discussiëren over lijnteelt. Mocht er belang zijn om hierover te discussiëren dan kan hier een nieuw topic over geopend worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen