Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:15

Rivendell schreef:
Gillbo schreef:
Wat draagt die bij aan dit topic?


Dat deze meer buik en uier heeft dan Orange en toch niet drachtig is

maar wat wil je daar mee zeggen dan?
TS vraagt toch niet om een beoordeling of vergelijking, geeft zelfs duidelijk aan dat niet te willen horen
Of Orange drachtig is of niet, ts heeft er vertrouwen in, lekker laten toch.
Ik begrijp dat gedram echt niet

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 15:18

Rivendell schreef:
Gillbo schreef:
Wat draagt die bij aan dit topic?


Dat deze meer buik en uier heeft dan Orange en toch niet drachtig is

Heeft die al eerder veulens gehad?
Slappe banden?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:19

Rivendell schreef:
Gillbo schreef:
Wat draagt die bij aan dit topic?


Dat deze meer buik en uier heeft dan Orange en toch niet drachtig is


Want elk dier is hetzelfde toch?

Voor de rest ben ik het helemaal met Gillbo eens.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:24

dit is het topic van birdie, waarom zo zaniken allemaal? als je het niet leuk vind om te volgen, volg dan niet , dan blijft het hier gezellig, er is gisteren een klein merrietje van haar eerste veulen bevallen op dag 376, dat kan echt wel, we wachten gewoon nog even af, komt vast allemaal goed

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:45

Ik snap niet zo goed waarom iedereen denkt het zo te moeten herhalen? Dat er twijfels zijn, alla, maar waarom moet dat persé door iedereen weer herhaald worden. Snap best dat dat vermoeiend is.

Anderzijds is de toon van TS wel een beetje geïrriteerd, en kort af. Ik denk ook dat een foto van het uier met hars meer geloofwaardigheid zou geven. Ze heeft hars en lekt op de benen. Maak een foto en klaar, is iedereen meteen stil.

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:08

jolandje schreef:
dit is het topic van birdie, waarom zo zaniken allemaal? als je het niet leuk vind om te volgen, volg dan niet , dan blijft het hier gezellig, er is gisteren een klein merrietje van haar eerste veulen bevallen op dag 376, dat kan echt wel, we wachten gewoon nog even af, komt vast allemaal goed

Dit inderdaad .. iedereen die niet wilt volgen of denkt dat ze leeg is, ontstip het topic en ga bij andere merries kijken.

Jammer dat wij nu geen updates meer krijgen van TS, maar wel heel begrijpelijk, ik hoop dat je toch iets laat weten als het veulentje er is!

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:11

Maar we volgen hier toch allemaal voor updates? En niemand brandt wie dan ook af, maar we zijn wel allemaal gewoon heel benieuwd. En om dan foto’s te plaatsen van maanden geleden, waar ze duidelijk (nog) drachtig was, maakt het niet veel duidelijker.
Ik snap dat TS moe wordt van het horen van twijfels, maar echt updates komen er ook niet.
Degenen die hier volgen zitten hier echt niet zodat ze voor de lol kunnen zeuren over een lege merrie, want we hopen allemaal op een leuk veulentje voor Orange.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:27

Goudhaan1 schreef:
Maar we volgen hier toch allemaal voor updates? En niemand brandt wie dan ook af, maar we zijn wel allemaal gewoon heel benieuwd. En om dan foto’s te plaatsen van maanden geleden, waar ze duidelijk (nog) drachtig was, maakt het niet veel duidelijker.
Ik snap dat TS moe wordt van het horen van twijfels, maar echt updates komen er ook niet.
Degenen die hier volgen zitten hier echt niet zodat ze voor de lol kunnen zeuren over een lege merrie, want we hopen allemaal op een leuk veulentje voor Orange.


Ik snap wel dat TS weinig tot geen updates geeft omdat, wanneer ze een update geeft, men hier gelijk commentaar op geeft. TS kent haar pony, dierenarts is geweest en bevestigt de dracht, het kost tijd. Doordat er bij iedere foto kritiek wordt gegeven snap ik dat TS ervoor kiest weinig tot geen foto’s te plaatsen. Jammer dat de toon van dit topic zo is veranderd en ben bang dat we nu niet meer zullen horen wat het geworden is. :(:)

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:44

Vulina schreef:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen denkt het zo te moeten herhalen? Dat er twijfels zijn, alla, maar waarom moet dat persé door iedereen weer herhaald worden. Snap best dat dat vermoeiend is.

Anderzijds is de toon van TS wel een beetje geïrriteerd, en kort af. Ik denk ook dat een foto van het uier met hars meer geloofwaardigheid zou geven. Ze heeft hars en lekt op de benen. Maak een foto en klaar, is iedereen meteen stil.


En waarom denk je dat haar toon zo geïrriteerd is ?
Iedereen blijft erover doorgaan zelfs als ze foto's plaatst

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:48

AfricanLady schreef:
Vulina schreef:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen denkt het zo te moeten herhalen? Dat er twijfels zijn, alla, maar waarom moet dat persé door iedereen weer herhaald worden. Snap best dat dat vermoeiend is.

Anderzijds is de toon van TS wel een beetje geïrriteerd, en kort af. Ik denk ook dat een foto van het uier met hars meer geloofwaardigheid zou geven. Ze heeft hars en lekt op de benen. Maak een foto en klaar, is iedereen meteen stil.


En waarom denk je dat haar toon zo geïrriteerd is ?
Iedereen blijft erover doorgaan zelfs als ze foto's plaatst


Ik schrijf toch dat ik best begrijp dat dat vermoeiend is? Zout, slak..... Zoiets..

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:08

Meedenken, tips geven, serieuze betrokkenheid en zorgen zijn tot daar aan toe.
Maar al dat gezeur en dooremmeren.... Bespaar je energie en ga niet andermans topic verpesten.
Birdie zal echt wel tot nadenken en twijfelen zijn gezet, maar is zelf baas over haar eigen paard. Ziet haar eigen paard en kan daar beter over oordelen.

Op de laatste foto's is ze echt wel ronder denk ik. Ik hoop van harte dat Orange toch nog drachtig is.
Ik blijf je topic volgen. Hopelijk plaats je zo nu en dan voor de meelevende mensen wel nog eens een update.
Begrijpelijk dat er enige veranderde toon is na al dat gezeur.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:33

harriehoef schreef:
Goudhaan1 schreef:
Maar we volgen hier toch allemaal voor updates? En niemand brandt wie dan ook af, maar we zijn wel allemaal gewoon heel benieuwd. En om dan foto’s te plaatsen van maanden geleden, waar ze duidelijk (nog) drachtig was, maakt het niet veel duidelijker.
Ik snap dat TS moe wordt van het horen van twijfels, maar echt updates komen er ook niet.
Degenen die hier volgen zitten hier echt niet zodat ze voor de lol kunnen zeuren over een lege merrie, want we hopen allemaal op een leuk veulentje voor Orange.


Ik snap wel dat TS weinig tot geen updates geeft omdat, wanneer ze een update geeft, men hier gelijk commentaar op geeft. TS kent haar pony, dierenarts is geweest en bevestigt de dracht, het kost tijd. Doordat er bij iedere foto kritiek wordt gegeven snap ik dat TS ervoor kiest weinig tot geen foto’s te plaatsen. Jammer dat de toon van dit topic zo is veranderd en ben bang dat we nu niet meer zullen horen wat het geworden is. :(:)


En er wordt kritiek gegeven op de foto’s omdat deze óf onduidelijk van camerabeelden worden gemaakt, of van maanden geleden hier weer worden neergezet. Wij zien een redelijk slanke, niet-drachtig-ogende merrie, maar zien ook niet wat TS ziet. Want geen updates. Allemaal prima. Ik hoop nog steeds dat wij het allemaal gruwelijk mis hebben en dat dan ook keihard durven toe te geven, maar ik heb er een hard hoofd in.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:38

Wat moet er dan geupdate worden.Ts is toch niet verplicht om foto's te plaatsen zodat jij kan zeggen of de merrie drachtig is of niet.
Ts heeft gezegd, merrie is drachtig, da zegt gun het de tijd. Waarom vind jij dat je recht hebt om bewijzen te eissen terwijl ts duidelijk is geweest.
Het is hier toch geen wedstrijd wie er gelijk heeft of wacht je af om straks te kunnen zeggen; i told you so

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:50

Het lijkt mij dat je een volgtopic start om te kunnen updaten. Niks is verplicht en niks moet, maar wij hoeven ook niet verplicht onze waffel te houden en alleen maar ja en amen te zeggen als we er eigenlijk onze twijfels bij hebben. En ik vind dat we twijfels best uit mogen spreken, zéker op de nette manier waarop het hier gaat. We eisen niks. Het volgen doen we omdat we geïnteresseerd zijn, en geven we aan wat wij zien.
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 09-05-20 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:51

Nou bewijzen, nee. Maar een volg topic is om te volgen, dus dan zou het ook wel leuk zijn dat er iets te volgen is..

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:28

Ja maar als jij in je volgtopic foto’s plaatst en daar alleen maar vragen en kritiek op komt dan zou ik ook geen foto’s meer plaatsen inderdaad ..

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:21

Precies, dat zei ik ook al... Als zoiets in mijn topic zou gebeuren zou ik het ook heel gauw zat zijn :evaw:
Net of je 'recht hebt' op info van een TS.
Wat voegt het toe, levert het iemand wat op, al die opmerkingen? Dat je evt misschien een keer kan zeggen, Zie je wel ik zei het toch? Nou, chapeau.
Birdie Ik hoop dat alles okee is met Orange en met jou. Ik zie dit jaar de ene na de andere merrie die zich niet aan de spelregels houdt incl mijn eigen.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:37

_Tarzan schreef:
Ja maar als jij in je volgtopic foto’s plaatst en daar alleen maar vragen en kritiek op komt dan zou ik ook geen foto’s meer plaatsen inderdaad ..


Er is helemaal geen kritiek. Niet van een mug een olifant maken. Er zijn een aantal die twijfels hebben ( oa ik). En TS zet dan gelijk de hakken in het zand. Als ze had gereageerd van: het zou kunnen. Maar ik zelf denk toch anders. En ze zet er een duidelijke foto bij, dan had je deze discussie helemaal niet gehad.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:47

Ik lees al een hele tijd ( ongeduldig ) stil mee.
En ik zie de berichten eigenlijk helemaal niet als kritiek, maar juist als bezorgdheid.

Ik heb zelf ook een volg topic en ook daar zijn mensen wel eens bezorgd en mogen dat aangeven. :) heb zelfs al eens op m’n flikker gehad in mijn eigen topic :D in het begin denk je ‘waar bemoei je je mee?’
Heb er uiteindelijk wel van geleerd, omdat ik er open voor stond. En diezelfde mensen volgen nog altijd vrolijk mee. Ze dachten gewoon even hard op mee.

En datzelfde zie ik hier eigenlijk ook. Gewoon medeleven en bezorgdheid, geen kritiek of beter weten.

Toch hoop ik dat er snel veulen nieuws is! :D

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:50

Ik vind het als stille meelezer toch echt te ver gaan hoor als mensen in een volgtopic van een ander foto's gaan zitten plaatsen van hun niet drachtige merrie van een hele andere vorm en ras dan Orange om te bewijzen dat Orange haar veulen is verloren. Dus ik snap TS volledig dat ze geen foto's meer wil plaatsen. En ook dat op iedere foto meerdere mensen roepen die is niet drachtig. Hou dan gewoon je mond ipv elkaar lekker na te praten terwijl er gewoon een da en alles bij is geweest die zegt ze is drachtig. Maar nee, Bokt ziet alles veel beter van een foto dan de da die Orange in het echt heeft gezien. :roll:

Lieve TS ik volg heel graag mee en zou dan als je hier niet meer wilt updaten graag via pb willen weten hoe het nu met Orange is en dat hoeft dan niet in foto's.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:09

Marriefloor schreef:
_Tarzan schreef:
Ja maar als jij in je volgtopic foto’s plaatst en daar alleen maar vragen en kritiek op komt dan zou ik ook geen foto’s meer plaatsen inderdaad ..


Er is helemaal geen kritiek. Niet van een mug een olifant maken. Er zijn een aantal die twijfels hebben ( oa ik). En TS zet dan gelijk de hakken in het zand. Als ze had gereageerd van: het zou kunnen. Maar ik zelf denk toch anders. En ze zet er een duidelijke foto bij, dan had je deze discussie helemaal niet gehad.


Waarom zet TS haar hakken in het zand? Ze hoeft niet te reageren: het zou kunnen. TS heeft vaak genoeg aangeven dat er een dierenarts bij is betrokken. Zij kent haar pony, wij lezen alleen vanaf een schermpje mee en hebben geen idee hoe het daar in werkelijkheid gaat. Geef het gewoon de tijd en houd je mening eens voor je. Al vaak zat heeft TS gevraagd om dit niet meer te doen maar steeds weer doorgaan. Heel begrijpelijk dat TS hier geen zin meer in heeft. Een keer zeggen is genoeg, TS heeft dat gelezen en geeft aan waarom het niet zo is.

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:09

Jorex schreef:
Ik vind het als stille meelezer toch echt te ver gaan hoor als mensen in een volgtopic van een ander foto's gaan zitten plaatsen van hun niet drachtige merrie van een hele andere vorm en ras dan Orange om te bewijzen dat Orange haar veulen is verloren. Dus ik snap TS volledig dat ze geen foto's meer wil plaatsen. En ook dat op iedere foto meerdere mensen roepen die is niet drachtig. Hou dan gewoon je mond ipv elkaar lekker na te praten terwijl er gewoon een da en alles bij is geweest die zegt ze is drachtig. Maar nee, Bokt ziet alles veel beter van een foto dan de da die Orange in het echt heeft gezien. :roll:

Lieve TS ik volg heel graag mee en zou dan als je hier niet meer wilt updaten graag via pb willen weten hoe het nu met Orange is en dat hoeft dan niet in foto's.

Dit inderdaad, zal ik ook een foto plaatsen van m’n paardenruin en shetruin?! Die zien er ook drachtiger uit dan sommige merries :')

Ik hoop dat TS voor de volgers die het wel graag volgen en er nog in geloven, een update komt zodra het veulen er is, ik ben namelijk nog altijd erg benieuwd :)

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:31

Zullen we nu stoppen met deze discussie? Vanaf pagina 15 is het enkel nog deze discussie.
Ja er zijn twijfels. Door bepaalde beelden of dingen die we niet zien. Echter als je de laatste foto daargelaten. Bekijkt vanaf het begin, dan groeit de merrie wel.
A het is toch het veulen.
B het is rijkelijk eten.
A merrie heeft duidelijk beweging in de buik. Op het filmpje kan ik het niet goed beoordelen, maar ts ziet dat veel beter en vaker dan wij.
Uier doet wel iets.
A kan zucht zijn omdat ze zwaarder wordt.
B kan ook minimaal uier ontwikkeling zijn. En pas echt vol schieten als geboorte op gang komt.

Laten we stoppen met discussiëren. Er zijn mensen die geloven nog steeds in een veulen. En er zijn mensen die vrezen dat ze niet drachtig is.
Wat wij kunnen doen is mee hopen en dat het niet voor niets is.

Ik denk dat we hier allemaal van kunnen leren.
Laten we positief zijn en ts steunen.

Dorry hoe gaat hij nu met je merrie?
Is ze al uit haar wintervachtje?
Hier nog steeds wat ondervacht wat er zit.
En hoe gaat de ontwikkeling? Zie je al verandering in buikvorm? Ik vind het altijd zo bijzonder om te zien. Elke dag kan de buik anders tonen.

suffie
Berichten: 5717
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:34

Birdie, ik weet dat jij veel ervaring hebt met fokken, vanuit de Haflingers. We hopen gewoon dat Orange overdraagt en er binnenkort een mooie stippel naast zet. Succes met waken, volgens mij moet je zo'n beetje gaar zijn.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:19

Moderatoropmerking:
Ik zou graag iedereen in dit topic willen vragen om te stoppen met speculeren of Orange nu wel of niet drachtig is. Als blijkt dat ze drachtig is dan horen we dat vanzelf wel als er een leuk veulentje naast staat :-) . Als blijkt dat ze toch op gegeven moment het veulen verworpen heeft dan is dat alleen maar jammer en erg sneu (en ook dat blijkt na verloop van tijd).
Iedereen gewoon nog even geduld en aan Birdie om zelf het topic te updaten :-) . En wellicht, als Orange leeg blijkt te zijn, volgend jaar wel een veulen (en een leuk volgtopic voor de meelevende Bokkers :-) )