Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 35 [ 869 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

 
Profiel   

Wat is Milo mooi!! Maar zijn vriendje mag er ook zijn, benieuwd hoe de heren het samen gaan rooien
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:55 



 
Profiel   

Wat heb je toch een prachtig veulen gefokt zeg!!! Om van te watertanden

En wat een leuk vriendje! Ben benieuwd naar betere foto's!
Hoop dat hij veilig bij je mag aankomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:44 



 
Profiel   

Meneer F :):)
Wat zal Milo het leuk vinden om eindelijk een vriendje te hebben! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 20:17 



 
Profiel   

Ontmoet mijn nieuwe Welshje: Vlagberg's Fore <3

[ img ]

Een lange reis voor zo'n kleintje, maar hij deed het super goed. Vanmiddag thuis gekomen en eigenlijk vanaf het eerste moment een heerlijk rustig en lief mannetje. Even in het kleine weitje zijn beentjes mogen strekken en nu ligt hij heerlijk in een dikke laag zaagsel met een berg hooi voor zijn neus op stal te slapen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
<3

Helaas was het al best donker, dus de foto's zijn niet zo heel goed gelukt. :=
Veel ruis of waren onscherp... Maar goed, het geeft een idee! Morgen wordt het heel slecht weer, maar hopelijk van het weekend de mogelijkheid om betere foto's te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 22:03 



 
Profiel   

Jaaaaaaaaaaaa *\%/*

Daar is hij dan eindelijk! Ofja, had niet eerder gehoeven met z'n leeftijd natuurlijk, maar de reis duurde lang genoeg. 8)7

Heerlijk hoe nieuwsgierig Milo naar hem kijkt. Zo benieuwd hoe ze samen gaan zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 22:54 



 
Profiel   

Dat is echt wel een knapperd. Gelukkig heeft hij de reis goed doorstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:24 



 
Profiel   

Mijn aller liefste vriendje is ziek. ;(


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:45 



 
Profiel   

Ach nee, wat scheelt hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:21 



 
Profiel   

Dinsdag had hij een kleine bult (cm of 2) onder zijn kaak, maar geen koorts, super fit, enz, da dacht waarschijnlijk gestoken door een wesp of iets dergelijks. Gisteren ochtend was de bult weg, toen ik ze gisteravond binnen haalde was de bult ook nog steeds weg. 2x per dag temperatuur gemeten en geen koorts, verder ook geen symptomen en gewoon fit, eet en drinkt ook goed. Gisteren avond laat toen ik om 12 uur laatste ronde liep, was de bult ineens terug en 10x zo groot. Lichte verhoging maar geen koorts.

Vanochtend was de bult weer een stuk kleiner, maar had hij hele hoge koorts (40.5). Dus dierenarts meteen gekomen en heeft allerlei kweken en swab afgenomen, neigen helaas naar droes... Verder testen op streptokokken, virussen, enz. Hopelijk morgen de uitslag, anders pas maandag.

Zo zielig. ;(
Wel echt een heel braaf en lief dier, dierenarts vond het heel bijzonder voor zo'n jong veulentje, maar een slang van 30cm diep in je neus en spoelvloeistof deed hij gewoon, allemaal spuiten in dat kleine lichaampje, zonder morren of iets. Stoere baby.

Nu nog metacam voor een week en hopelijk knapt hij snel een beetje op. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:41 



 
Profiel   

Ach wat naar!! Ik duim hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 13:23 



 
Profiel   

Jeetje wat naar. Staat hij nog wel bij zijn moeder. Als hij droes krijgt dan is het wel fijn dat hij nog melk kan drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 13:45 



 
Profiel   

Ja hij staat nog bij zijn moeder en drinkt goed gelukkig! Hij is ook pas 4,5 maand. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 14:52 



 
Profiel   

Hopen dat het mee gaat vallen en dat het geen droes is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 15:11 



 
Profiel   

Wellicht dat je nieuwe knappe veulen toch iets opgelopen of meegenomen heeft op transport? Hopelijk knapt hij snel op :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 15:26 



 
Profiel   

Verwachten dat het van de pony van mijn buren komt, die gaat zo'n 3x per week ergens anders rijden of op wedstrijd. Was net aan het zoeken, alle besmettelijke ziektes zijn hier namelijk meldingsplichtig, maar hier in de omgeving (omtrek ca 100km) zijn er ook al tientallen gevallen van droes (en ook een paar corona gevallen, rhino en influenza).


Andere veulentje heeft in quarantaine gestaan en is verder ook niet ziek of zo. Geen koorts ook en dierenarts verwacht dat zo'n jong dier dan zelf ook ziek wordt, omdat hij in principe nog geen weerstand er tegen heeft. Oudere paarden kunnen dat wel hebben waardoor ze niet, minder of veel later pas ziek worden.

Maar zekerheid waar het vandaan komt er waarschijnlijk niet. En natuurlijk ook nog even afwachten of het dat ook is. Als het zo is, ben ik er gelukkig wel extreem vroeg bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:31 



 
Profiel   

Gelukkig geen droes!! *\o/*

Maar streptokokken, een longontsteking waar we extreem vroeg bij zijn en nog niet in zijn longen gekomen is.

Hij voelt zich gelukkig ook weer een heel stuk beter met de metacam.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:44 



 
Profiel   

Gelukkig maar *\o/* hopelijk blijft het aan de betere hand gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:46 



 
Profiel   

Fijn te lezen. Wat is het toch een mooi diertje.
Kan hij het een beetje vinden met zijn nieuwe broertje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 20:47 



 
Profiel   

Oh wat fijn dat het geen droes is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 22:12 



 
Profiel   

Ja ben er heel blij mee dat het geen droes is! De bult was ook waarom we echt dachten dat het droes was...

Hier zie je dat de bult echt groot was en je ziet aan hem ook dat hij ziek was. ;( En toch nog steeds willen knuffelen. :knuffel:
Spoiler:
[ img ]


Gelukkig is de bult nu zo goed als weg en voelt hij zich veel beter. Alle zakken inspecteren op zoek naar snoepjes en eindeloos knuffelen en kusjes.

Voelde me echt zo verdrietig en ergens ook gewoon schuldig naar hem... Uiteindelijk was hij mij meer aan het troosten, kleine knuffel. <3

Ben wel heel blij dat ik mijn paardjes thuis heb staan en ik ze zo goed ken, waardoor ik direct merkte dat hij niet helemaal fit was (dierenarts vond hem namelijk nog best fit overkomen eigenlijk, maar temperatuur liegt niet := ).

Zijn nieuwe speelmaatje vind hij geweldig! En andersom ook. <3
We noemen hem Finn (Fore spreek je hetzelfde uit als Får, wat schaap betekend in het Zweeds, buurmeisjes konden niet stoppen met lachen, dus werd het maar Finn haha).

Ze hebben nu natuurlijk even apart gestaan met kans op droes, Milo en Odie in de grote wei achteraan weg van de andere paarden, Finn in de kleine wei en Libby en de witte ernaast. Maar morgen zet ik Milo weer even bij Finn. Niet te lang, zodat hij wel nog genoeg rust krijgt, want ze spelen echt non-stop. :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

_O-
[ img ]

Edit, deze is ook leuk, lekker hoofd steuntje. _O-


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 23:01 



 
Profiel   

Wat fijn dat het geen droes is! En wat fijn dat je er zo vroeg bij was, hopelijk is hij snel weer helemaal gezond. Prachtig stel zo samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 00:07 



 
Profiel   

Ja ben er heel blij mee! Nu is hij wel (naamloos) wereldberoemd in Zweden. :+

Vandaag weer even lekker samen met Finn gespeeld. <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:37 



 
Profiel   

Milo is gelukkig weer zo goed als helemaal fit! Hij hoest heel af en toe nog een beetje, maar dat vond de dierenarts niet zorgwekkend en kon een paar weken duren voor het helemaal weer weg is.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:14 



 
Profiel   

Ik vind het licht in je foto's altijd echt prachtig! Knap stel mannen hebben jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:07 



 
Profiel   

floripori17 schreef
Ik vind het licht in je foto's altijd echt prachtig! Knap stel mannen hebben jullie!


Dankjewel! <3

Ben ook echt heel erg blij met ze, ze zijn ook echt heel leuk samen!

Op dit moment liggen ze lekker samen in het hooi te slapen. :z

Heb een volg topic gemaakt voor allebei de mannen, staat in mijn onderschrift voor wie het leuk vind! :D

Hoe gaat het met jouw baby? <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 35 [ 869 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen