Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 35 [ 869 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

 
Profiel   

Hallo Bokkers :wave:

Ben er al lekker op tijd bij, maar zo enthousiast dat ik nu al niet langer meer kon wachten en we moeten nog zo lang! :+
Ook vind ik het heel leuk om het vervolg van haar dracht en straks het veulentje bij elkaar te verzamelen, dus hierbij alvast een volg topic van mijn knappe vosmeisje die volgend jaar haar eerste veulentje verwacht!

Ze is op 3 Mei 2021 uitgerekend!
En het wordt sowieso zeker een gouden veulentje!

[ img ]
[ img ]

Odette van de Beekerheide
Een 11 jarige D-pony merrie van 1,48m.
Haar vader is de New Forest hengst Orchid's Floris, die toevallig ook in Zweden staat en hier op het hoogste niveau succesvol uitgebracht wordt in de springsport.
Haar moeder is Cleo van de Beekerheide, een dochter van Conrad SR en de zeer bekende en succesvolle merrie Coco Valrosa (van Kooihuster Folkert).

Uit haar directe moederlijn komen heel veel succesvolle pony's en goedgekeurde hengsten, zoals His Royal Badness DK en zijn moeder en A kader pony Nina van de Beekerheide, verder ook de A kader pony Ciske van de Beekerheide, de goedgekeurde hengsten Composer van de Beekerheide, Ico van de Beekerheide en nog veel meer succesvolle pony's en goedgekeurde hengsten!

Ze is nu drachtig van de Deense kampioen Strandgaards Mangold.

[ img ]
[ img ]

Strandgaards Mangold
Een 6 jarige D-pony hengst van 1,43m.
Hij is in Duitsland en Denemarken goedgekeurd met zeer hoge cijfers (waaronder een 10 voor de draf en rijbaarheid/instelling en karakter en een 9 voor de galop) en werd daarnaast kampioen in Denemarken.

Zijn vader is de welbekende Duitse rijpony hengst FS Mr. right
Zijn moeder is een dochter van eveneens zeer bekende en succesvolle kampioenshengst FS Champion De Luxe.

Mangold is een cremello en Odette een vos, kleur van het veulen is dus niet zo spannend, namelijk 100% kans op een gouden veulentje! Een palomino dus. :D
Enige verrassing is dus of het een merrie of hengst wordt en hoeveel wit er op zit (ik hoop heel veel haha).

Nog wat foto's van Mangold:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


De zoektocht naar een kwaliteitsvolle hengst was nog een beste uitdaging voor mij. Aangezien ik dus ik Zweden woon en er in Zweden geen hengst beschikbaar was die in mijn complete plaatje past, moest ik buiten Zweden gaan kijken. Helaas staan er niet zo veel pony hengsten op een EU station wat dus wel een verplichting is, maar enorm blij met deze hengst als keuze! Kijk ook enorm uit naar haar veulen volgend jaar!

Ook maakt Zweden het nog wat lastiger, omdat KI en alles er om heen niet aan huis gedaan mag worden en ook alleen door dierenartsen met een extra opleiding. Het dichtsbijzijnde KI station is ongeveer 100km waar we de pony's dus heen gebracht hebben vorige maand. Odette was direct in één keer mooi drachtig, helaas wil de andere merrie nog niet goed hengstig worden. We hebben momenteel ook maar 2 thuis staan (en 4 jonge hengsten, maar daar zet ik ze maar niet bij haha). Dus staan ze allebei nog op het station.

Gisteren weer even bij beide merries op bezoek geweest en Odette is echt heeel duidelijk heel drachtig haha. Naar ons toe super knuffelig en aanhankelijk en naar andere paarden (behalve haar grote vriendin gelukkig) enorm bitchie en boos. :=

Ze is vandaag 20 dagen drachtig, foto's van gisteren en toen dus 19 dagen (ze heeft echt zo'n lieve zwoele blik in haar ogen <3 ):

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Spoiler:
zien jullie ook al die baby buik?! <3
Grapje natuurlijk haha


En de mafkees toen ik haar vertelde dat ze maar snel hengstig moet worden

[ img ]


Zodra de andere merrie ook geïnsemineerd is, gaan we ze eindelijk weer ophalen! Dus hopelijk blijft het niet alleen bij dit veulen! Nog even hard duimen dus.

Wil ook kijken of het lukt om elke maand een baby buik foto te gaan maken, wel leuk om te zien vanaf wanneer er veranderingen zichtbaar worden. :))


7 juli heeft ze haar 40 dagen scan. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 15:24 



 
Profiel   

Wat een leuke combi <3 Ben benieuwd wat eruit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 15:30 



 
Profiel   

Wat een knapperd is Odette. Hoop dat het veulen de mooie bles van moeder meekrijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 15:33 



 
Profiel   

Die hengst al eens voorbij zien komen, echt een geweldig dier. Kan niet anders of daar moet iets fantastisch uit komen. Nieuwe Zweedse dekhengst of zo!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 15:34 



 
Profiel   

Wat een gave combinatie, gefeliciteerd! Daar komt vast een heel knap veulen uit volgend jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 16:04 



 
Profiel   

Imke95 schreef
Wat een leuke combi <3 Ben benieuwd wat eruit komt!


Jaa wij ook! Ben in ieder geval heel blij met deze combinatie. <3
Hopelijk volgend jaar ook nog haha.


Riviera87 schreef
Wat een knapperd is Odette. Hoop dat het veulen de mooie bles van moeder meekrijgt!


Haar bles is bijzonder hè? :D
Hoop ook dat het veulentje bijzondere aftekeningen krijgt en vooral veel wit.

Ze is echt een geweldige merrie! Niet voor iedereen altijd even makkelijk, ze is best kieskeurig in wie ze wel en niet mag. Maar mijn 8 jarige buurmeisjes kunnen er alles mee doen. Hele zachtaardige en vooral heel gevoelige merrie.


bigone schreef
Die hengst al eens voorbij zien komen, echt een geweldig dier. Kan niet anders of daar moet iets fantastisch uit komen. Nieuwe Zweedse dekhengst of zo!!


Jaa hij is echt onwijs gaaf! Zocht een hengst met veel beweging, veel trit in de benen, knie in het voorbeen en veel lossigheid/lichaamsgebruik. Dat heeft hij allemaal. Odette beweegt zelf heel goed en sterk met veel kracht en ruimte met een goede zelf houding, maar ze mag wat meer lossigheid hebben zonder in te leveren op kracht en beweging.

Ben heel benieuwd naar het veulen, mooie toekomstige dekhengst zou wel mooi zijn! Haha
Maar geen voorkeur eigenlijk voor merrie of hengst, als de andere merrie drachtig wordt is de enige voorkeur allebei het zelfde geslacht dat ze mooi samen op kunnen groeien. :D


Finnea schreef
Wat een gave combinatie, gefeliciteerd! Daar komt vast een heel knap veulen uit volgend jaar :D


Dankjewel!
Daar gaan we wel voor, knappe baby! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 16:22 



 
Profiel   

Nog twee foto's van Mangold. <3
[ img ]
[ img ]

Ben ook gewoon al namen aan het bedenken, daar ben ik zo slecht in. :+
Dus ideeën zijn best welkom, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 17:50 



 
Profiel   

Ja natuurlijk volg mee! Erg blij dat bij stom toeval bij deze hengst terecht kwam! :D hopelijk net zo blesje als mijn merrie van vorig jaar! Zou perfect passen!

[ img ]

Was je andere merrie nu ook drachtig of nog niet? En welke hengst had je haar bij gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-20 11:10 



 
Profiel   

Nicole schreef
Ja natuurlijk volg mee! Erg blij dat bij stom toeval bij deze hengst terecht kwam! :D hopelijk net zo blesje als mijn merrie van vorig jaar! Zou perfect passen!

[ [url=m/Xr7RWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was je andere merrie nu ook drachtig of nog niet? En welke hengst had je haar bij gedaan?


Leuk! :D
Ja echt heel blij met deze hengst! Past precies in wat ik zocht en op een EU station, dat was nog wel een dingetje.

Jouw veulentje heeft dezelfde bles als mijn merrie in spiegelbeeld! Nog niet zo vaak gezien, wel heel tof vind ik.

De andere merrie is een bijzonder verhaal geworden haha. Ze wilde niet goed hengstig worden, reageerde heel slecht op het hengstig spuiten.
Nu was ze vorige week eindelijk goed hengstig, dus woensdag sperma besteld, zodat het donderdag er zou zijn.

Niet dus, sperma heeft tot en met zondag in Parijs gelegen... Hoe het daar überhaupt gekomen is (Noord Duitsland naar Zweden). Dus deze ronde helaas gemist en opnieuw hengstig spuiten willen we nu niet doen, dus begin juli terug naar het station en hopelijk dan op tijd mooi hengstig. Hengst is maar tot 12 juli beschikbaar (daarna alleen nog diepvries). :=

Zij gaat ook bij Mangold. :j
Kwaliteit was super goed, dus hopelijk is ze ook in één keer drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-20 11:33 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie en wat een gave combinatie, ik volg mee! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-20 12:39 



 
Profiel   

Ook! Palomino baby on the way! Leuk!
Volg :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-20 14:02 



 
Profiel   

Dieuwke_ schreef
Wat een prachtige merrie en wat een gave combinatie, ik volg mee! <3


Wat leuk! :D
Echt een fantastische merrie, dus kan niet anders dan een gaaf veulen uit komen. <3


KuilderR schreef
Ook! Palomino baby on the way! Leuk!
Volg :))


Super leuk! Ja het kleurtje is niet zo spannend haha! Maar wel heel gaaf.

Hopelijk de andere merrie ook drachtig en daar mag wel een valk uit komen. :))
Beetje afwisseling in de wei haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 09:28 



 
Profiel   

Leuke combi! Ik volg ook mee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 09:33 



 
Profiel   

Gezellig! :D

Ben aan het kijken voor camera op stal en de wei, waarvan je ook via internet kunt mee kijken. Misschien dat het ook leuk is dat jullie dan mee kunnen kijken als dat lukt en er überhaupt interesse voor is haha.

Maar er zijn echt duizenden camera's... Iemand misschien tips voor een goede camera die ook in het donker goed zicht heeft? En hoe je het best kunt streamen? Het moet in ieder geval een 3G/4G camera zijn, want WiFi op stal is heeeel slecht (ongeveer 20/30m van ons huis). Liefst ook een tweede camera op de weide, dus graag ook wat bereik in aantal meters.
Hebben zo'n 10 ha weiland, maar denk dat ik ze tegen die tijd dat het veulen geboren kan worden alleen op de voorste twee kleine weides zet, maar dat is nog steeds zo'n 200m "diep", dus moet wel enigszins ver kunnen zien.


[ img ]

Arme beestjes hebben het erg zwaar op dit moment, het is echt snikheet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 12:49 



 
Profiel   

He wat leuk! Dat duurt idd nog even ;') ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 00:13 



 
Profiel   

Gezellig Kimberley! :D

Ja, nog 10 maanden. _O-

Gisteren was ze 1 maand drachtig!
Vannacht heeft het geregend en wat onweer gehad, maar gelukkig is het nu wat koeler, beestjes waren blij vanochtend toen ze naar buiten mochten. Vannacht hebben ze op stal gestaan vanwege het onweer.

Sorry voor de "recht uit bed"-look en nog een halve slaapkop (ze lag nog languit te slapen toen ik op stal kwam) haha. :+
[ img ]

[ img ]

[ img ]


En die andere spoort gewoon echt niet. :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 08:54 



 
Profiel   

Quir schreef
En die andere spoort gewoon echt niet. :+
[ [url=m/sGpixR.png]Afbeelding[/url] ]


Die kop :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 09:03 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Leuk :D hele knappe papa ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 15:37 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie! Daar komt zeker en vast wat moois uit <3 ik volg ook mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 16:12 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Quir schreef
En die andere spoort gewoon echt niet. :+
[ [url=m/sGpixR.png]Afbeelding[/url] ]


Die kop :') _O-


Echt he _O-
Ik heb zo 300 foto's van haar, haha.


knabbelgirl schreef
Ik volg ook mee! Leuk :D hele knappe papa ook!


Leuk leuk! :D
Ja hè, ben helemaal verliefd op hem! Hij heeft ook echt een onwijs lief vriendelijk en nuchter karakter, ook belangrijk.


MANON3009 schreef
Wat een mooie combinatie! Daar komt zeker en vast wat moois uit <3 ik volg ook mee :j


Gezellig! :))
Hopelijk een heel knap gouden veulen dat goed kan lopen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 17:05 



 
Profiel   

[ img ]

<3

Spoiler:
Ik denk dat ze te weinig gras hebben... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 15:09 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag 38 dagen drachtig. *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 09:01 



 
Profiel   

Fijn dat ze nog drachtig is! :D

Ik kom ook meevolgen. Gave merrie heb je en die hengst is ook gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 09:51 



 
Profiel   

DemiSisa schreef
Fijn dat ze nog drachtig is! :D

Ik kom ook meevolgen. Gave merrie heb je en die hengst is ook gaaf!


Super leuk! :D

Ja, hele opluchting! Ze plast de hele tijd steeds kleine beetjes, dus dacht dat ze hengstig was/zou worden en niet meer drachtig. Maar gelukkig een mooi embryo. Je kon ook al echt de oogjes, oortjes en neusgaten zien, heel gaaf om te zien! En een mooi kloppend hartje.

De andere merrie heeft 3 eitjes in de maak en wordt waarschijnlijk dinsdag geïnsemineerd, hopelijk is zij ook mooi in één keer drachtig! En hebben we volgend jaar twee veulens in de wei. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 10:39 



 
Profiel   

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik volg mee! Ik ben heel benieuwd naar je palomino baby (met veel wit) <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 35 [ 869 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen