Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 246 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op naar een Fjordenprins(es)je in 2021!

 
Profiel   

In 2009 besloot ik mijn eigen Fjord te kopen. Een nakomeling van Woudina, de merrie die ik toen reed, en de hengst Timor. Het besluit nam ik toen Woudina nog drachtig was. Gelukkig viel het resultaat niet tegen :D Hier Finnea met haar moeder, ze was hier zo'n 10 dagen oud:

[ img ]

Inmiddels zijn we dus 11 jaar verder. Ik riep altijd dat ik zelf niet wilde fokken. Ik vond het te veel risico en had geen behoefte aan een paard erbij. Een paar jaar geleden heb ik het heel even overwogen, maar durfde het toch niet aan. Ook zou er toen geen ander veulen bij komen, iets wat ik wel heel belangrijk vind.

Sinds 2018 sta ik op een stal waar ieder jaar met IJslanders gefokt wordt en een veulentje erbij geen probleem is. En toen werd er opeens een Fjordenhengst uit Zweden geïmporteerd die mij heel erg aansprak en goed bij Finnea zou passen... Toch maar gaan dekken dus <3

Op 30 mei werd ze voor de eerste keer geïnsemineerd en op 16 juni bleek ze drachtig *\o/* Gisteren hebben we de 2e scan gehad en die zag er goed uit. Een goed moment voor een volgtopic vond ik :D

En voor ik het vergeet, om deze combinatie gaat het:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 12:42 



 
Profiel   

Wat super leuk! Ik volg. Ik heb de lijn van Woudina altijd prachtig gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 12:57 



 
Profiel   

Leuk! Ik moest even in je profiel kijken maar nu weet ik het weer :D Heb je Ciara nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 06:56 



 
Profiel   

Het is aan het begin van de dracht natuurlijk nog niet zo interessant :D Maar hier al een eerste buikfoto, gemaakt toen ze 1 maand drachtig was :')

[ img ]

Finnea vindt dat ze al voor 2 mag eten, die is nog feller op eten dan anders }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 09:39 



 
Profiel   

Finnea schreef
Leuk! Ik moest even in je profiel kijken maar nu weet ik het weer :D Heb je Ciara nog?


Ja ik heb Ciara nog. Ze doet het super. Ze loopt enkel en dubbelspan en onder het zadel.

Ik zie dat mijn profiel ondertussen 12 jaar oud is. Oeps..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 10:27 



 
Profiel   

Oeh, ik volg! Vind Finnea een hele knappe merrie en Galant is één van m'n favoriete Fjordenhengsten, dus daar kan alleen maar iets heel gaafs uit komen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 11:04 



 
Profiel   

maroes schreef
Finnea schreef
Leuk! Ik moest even in je profiel kijken maar nu weet ik het weer :D Heb je Ciara nog?


Ja ik heb Ciara nog. Ze doet het super. Ze loopt enkel en dubbelspan en onder het zadel.

Ik zie dat mijn profiel ondertussen 12 jaar oud is. Oeps..

Wat leuk, heel veelzijdig dus! Heb je ooit overwogen om met haar te fokken?

@Westhof: leuk, welkom! :D Heb je zelf ook een Fjord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 09:51 



 
Profiel   

Wat een gave cominatie. Het lijntje waar je merrie uitkomt is ook leuk zeg. Ik vind haar ook echt een Timor-merrie. Ze is prachtig. Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 09:58 



 
Profiel   

ja super leuk om te volgen, ik vind Galant ook echt een super mooie verschijning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 10:08 



 
Profiel   

Mooie combinatie! Ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 16:23 



 
Profiel   

Wat een leuke combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 16:26 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie heb je toch :~ Ik ben benieuwd wat voor moois ze aan het maken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 16:30 



 
Profiel   

Finnea schreef
@Westhof: leuk, welkom! :D Heb je zelf ook een Fjord?

Nee, ik heb zelf een Haflinger, maar de volgende wordt wel een Fjord (liefst met apart kleurtje) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 14:29 



 
Profiel   

Mooie combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 10:40 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Wat een gave cominatie. Het lijntje waar je merrie uitkomt is ook leuk zeg. Ik vind haar ook echt een Timor-merrie. Ze is prachtig. Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. :))

Dankjewel! Ze is inderdaad een erg herkenbare nakomeling van Timor :D Ik hoop dat ze in ieder geval haar mooie hoofd gaat doorgeven aan het veulen.

En leuk dat er meer mensen gaan volgen *\o/* welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 14:29 



 
Profiel   

Finnea schreef
Finnea vindt dat ze al voor 2 mag eten, die is nog feller op eten dan anders }>


Wat leuk dat ze drachtig is! (speciaal weer geregistreerd bij Bokt om dit bericht te plaatsen) Ik ben helemaal een beetje uit de fjorden-hengsten maar heb even gezocht, hij ziet er knap uit!

Zanouk had ik dit jaar willen laten dekken.. maar ik ben zelf zwanger nu.. die combi leek me niet zo goed ;)
Ben heel benieuwd wat voor knapperd ze krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 17:18 



 
Profiel   

Dat zal een mooierd worden.Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 17:40 



 
Profiel   

Zanouk schreef
Finnea schreef
Finnea vindt dat ze al voor 2 mag eten, die is nog feller op eten dan anders }>


Wat leuk dat ze drachtig is! (speciaal weer geregistreerd bij Bokt om dit bericht te plaatsen) Ik ben helemaal een beetje uit de fjorden-hengsten maar heb even gezocht, hij ziet er knap uit!

Zanouk had ik dit jaar willen laten dekken.. maar ik ben zelf zwanger nu.. die combi leek me niet zo goed ;)
Ben heel benieuwd wat voor knapperd ze krijgt!


Wat is de afstamming van Zanouk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 17:41 



 
Profiel   

Ik volg ook me! Ik ben erg benieuwd naar een nakomeling van Galant. Zeker omdat hij ook een optie kan zijn om mijn fjord er ooit door te laten dekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 17:42 



 
Profiel   

Zanouk is van Manus (xAnton)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 18:01 



 
Profiel   

Ik volg!!!! Fjorden zijn mijn lievelings paarden, m'n gebruikersnaam is er niet voor niets :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 18:01 



 
Profiel   

Zanouk schreef
Finnea schreef
Finnea vindt dat ze al voor 2 mag eten, die is nog feller op eten dan anders }>


Wat leuk dat ze drachtig is! (speciaal weer geregistreerd bij Bokt om dit bericht te plaatsen) Ik ben helemaal een beetje uit de fjorden-hengsten maar heb even gezocht, hij ziet er knap uit!

Zanouk had ik dit jaar willen laten dekken.. maar ik ben zelf zwanger nu.. die combi leek me niet zo goed ;)
Ben heel benieuwd wat voor knapperd ze krijgt!

Ohhh wat leuk Nienke, gefeliciteerd! *\o/* Met een mensenbaby heb je je handen al aardig vol natuurlijk :D Spannend zeg!

En welkom nieuwe volgers :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 18:19 



 
Profiel   

1 woord knap paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 18:29 



 
Profiel   

Wat zijn eigenlijk je plannen met het veulen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 11:07 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen!
Ben heel benieuwd, Galant spreekt mij ook erg aan.
En ik vind je merrie altijd fantastisch geknipt, ik wou dat ik het kon!
Rij je actief met haar?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 246 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen