Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 180 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Allround sportpony in de maak, april 2021

 
Profiel   

Velen op bokt kennen mij en mijn roan pony's wel aan de vele sportresultaten.
Veelzijdiger dan mijn pony's krijg je ze niet en dat is ook een doel waar ik naartoe fok.
Nu is het tijd voor mijn zelf gefoktte merrie om het stokje als fokmerrie over te nemen.
Dit mocht ze niet voordat ze zichzelf bewezen had in de sport en ik kan wel zeggen dat ze dat ruimschoots gedaan heeft.
Een profiel van de merrie:
Info
Naam: Kyra's Promising Hidden Treasure
Afstamming: Nib Hiduc Star OX X Promising Kyra
Geboren: 2012
Stokmaat: 1,35
Klasseringen: Z springen, M eventing, M2 dressuur, klasse 4 endurance startgerechtigd
Predicaten: Opgenomen in NRPS Stamboek en sportpredicaat springen.
Prestaties: Brabants kampioen L eventing, Reserve Brabants Kampioen M springen, Kringkampioen Z springen. 3x Dr. Barendse troffe winnaar ponyrennen

[ img ]

[ img ]
Hoofd

Vader
Nib Hiduc Star OX bruin, 1.53m
Zelf redelijk gepresteerd in de rensport, familie van oa Nib Zaira star(CEI***), Nib Nocca Star (Klasse III), Nib Ducrin Star (CEI*) en zo kan ik nog wel even door gaan.

[ img ]

Moeder

[ img ]

B pony 1,25m vos roan met onbekende afstamming, maar met name een welsh om te zien.
Pony is L springen met over de 100 winstpunten, en meerdere keren kringkampioen. Oa ook 3e op Brabantse kampioenschappen en 4e op Nederlandse kampioenschappen.
Verder uitgebracht tot L1 dressuur.

Broer
[ img ]
Risky Dream 1.36,9 van 2010. M springen, M eventing, M1 dressuur, klasse 3 endurance startgerechtigd.
Vele malen kringkampioen in zowel dressuur als springen en Nederlands equipe kampioen eventing.
Daarnaast meervoudig winnaar ponyrennen.

[ img ]

[ img ]

Dan de hengst die ik uitgekozen heb. (Helaas was dit de 2e keus ivm dat de oorspronkelijke hengst een dekblessure op liep |( |( )

Naam: Dating Point AT

[ img ]

[ img ]
Palomino van 2016
Stokmaat: 1,46
Prestaties: 2018 Prämienhengst Weser Ems, 2019 Finale Bundeschampionat
Komt uit de in de fokkerij en en in de sport bewezen hengst Dating AT
[ img ]
Die op zijn beurt weer uit de Bundes Championat winnaar Dimension AT komt.
[ img ]

Als moeder heeft Dating Point de St.Pr.St. Dancing Matilda die weer afstamt van de super pony FS Dont Worry die naar mijn idee absoluut geen uitleg nodig heeft.
[ img ]

Het veulen heeft 4 kleurkansen en dat is vos of palomino en 50% kans op de roan facotr.
Inmiddels zit Treasure op 60 dagen en konden we al mooit het veulentje rond zien "zwemmen".
Eind april is ze uitgerekend en we kunnen niet wachten om het veulen te verwelkomen.

Het is de bedoeling dat Treasure uiteindelijk LIVE te volgen is!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 13:34 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat voor veelzijdig dier je hier uit gaat fokken, ik volg!r

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 13:54 



 
Profiel   

Ik volg mee! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 14:36 



 
Profiel   

Heel benieuwd wat voor veulentje hieruit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 20:14 



 
Profiel   

Wat een veelzijdige combinatie, mooie keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 20:40 



 
Profiel   

16 dagen
[ img ]

30 dagen
[ img ]

Treasure 58 dagen. (Voor haar doen is ze echt al giga) Ze had ook best wat vruchtwater dus veulen ligt mooi beschermd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 10:07 



 
Profiel   

Ik volg mee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 22:06 



 
Profiel   

Ik volg ook. Knappe, veelzijdige pony's heb je altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 22:51 



 
Profiel   

Dating Point is afgelopen week Vize Westfalen Champion geworden bij de 4 jarige ponyhengsten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 20:21 



 
Profiel   

Leuk ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 12:01 



 
Profiel   

Treasure is inmiddels alweer 80 dagen dus het vruchtje zo groot als een eekhoorn.
Haar buik ziet er uit of er minimaal een 3 ling in zit ipv een eekhoorn :)) :))

Gister naar de EASP keuring geweest waar Treasure een 1e premie en daarmee ook het ster predicaat behaalde. Volgend jaar dus hopelijk met het veulentje op naar een keur predicaat, maar goed dan moet het eerst maar eens gezond ter wereld komen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 14:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Is ze automatisch ster geworden met een eerste premie? En bij welk stamboek, ze was toch NRPS? Of snap ik er niks meer van ;)
Ik vind die Dating Point een erg mooie hengst trouwens, een om te onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 16:32 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Gefeliciteerd! Is ze automatisch ster geworden met een eerste premie? En bij welk stamboek, ze was toch NRPS? Of snap ik er niks meer van ;)
Ik vind die Dating Point een erg mooie hengst trouwens, een om te onthouden.


Treasure is inderdaad bij het NRPS opgenomen in het stamboek.
Echter omdat haar vader niet goedgekeurd is (kon ik niet goed laten keuren ivm zeer zware beenblessure na ongeluk in de wei en daardoor ook gecastereerd). Deze hengst was in mij bezit en is ren winnaar en familie van meerdere internationale endurance paarden, maar te veel kosten en rompslomp om voor 1 pony nakomeling hem goed te laten keuren.
Nu is het bij het NRPS zo dat ik haar dus wel in het stamboek op kon laten nemen, maar verder geen predicaten kan krijgen. Zeer jammer aangezien het echt wel een super degelijk gebouwde en goed presterende pony is. Gezien haar percentage arabisch bloed kon ik haar ook bij het EASP op laten nemen en daar kan ze wel gewoon haar predicaten krijgen, dus dat hebben we afgelopen weekend gedaan.
Daarbij heeft ze ook voldoende punten behaald voor het sterpredicaat.

Waar ik het veulen in ga schrijven ben ik nog niet helemaal uit, weet niet of die evt ook in 2 stamboeken kan. Vaak wordt er namelijk toch meer waarde gehecht aan een NRPS papier, maar het veulen moet natuurlijk ook naar de keuring bij het EASP ivm predicaat voor de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 13:33 



 
Profiel   

Treasure op de EASP keuring.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 13:46 



 
Profiel   

Mooi commentaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 17:05 



 
Profiel   

Zeker mooi commentaar! Ze laat haar buik ook al goed rond worden. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 18:56 



 
Profiel   

Nou inmiddels past zelfs haar zadel nog maar half.
Gelukkig wordt ze enkel een beetje op bb/b niveau gereden dus dat is allemaal niet zo'n ramp.

Treasure dag 101..
[ img ]
[ img ]

Mijn eerste keus hengst heeft overigens afgelopen weekend ook de titel op het Bundeschampionat bij de 3 jarige hengsten gewonnen. En wat een dier is dat zeg!! Ik wacht even af wat er nu uitkomt, maar ik sluit het zeker niet uit dat ze volgend jaar alsnog met mijn nummer 1 hengst gedekt wordt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 20:22 



 
Profiel   

Oeh dat is ook een gave hengst zeg, maar wat een hals!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 20:25 



 
Profiel   

Nou vandaag de laatste keer gescand.
Kon nu mooi voor de gustverklaring. Dat ze dragend is staat als een paal boven water ook zonder scan.
Man man man wat is ze al dik.
Vandaag op de scan al veel kunnen zien, zelfs een mooi kloppend hart waarin we de hartkamers konden zien.


En een foto van vorige week 101 dagen drachtig.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 20:55 



 
Profiel   

Waaaauw wat een mooie en bijzondere echo!
Jeetje die van jou groeit inderdaad ook goed... Die van mij doet precies op dezelfde manier mee. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 21:01 



 
Profiel   

Wat raar!
Bijna alle foto's die ik hier in het topic heb gezet doen het nu niet meer.
Ook vervelend voor het overzicht, maar ja het is niet anders.
Nouuu Treasure groeit gestaag door.. ze is echt wel al rond te noemen dus ik ben benieuwd waar dit heen gaat. Wel wordt ze nog een 3 a 4x in de week gereden en vind dit erg leuk.
Vorige week nog 2x een 1e prijs behaald in de B dressuur met haar nieuwe ruitertje.

[ img ]


Op deze foto is ook direct een andere verandering te zien, Treasure is namelijk verhuisd.
Ze staat nu in de tuin van haar nieuwe ruitertje samen met haar mama.
Nu kan ze nog meer vertroeteld en gedaan worden en is er dus ook de mogelijkheid voor jullie om volgend jaar mee te kijken. Hoe we dat precies gaan doen weet ik nog niet, maar tegen die tijd volgt hier een link.

Volgende week zondag zit ze alweer op 150 dagen.
Ze wordt doorgereden tot ze zelf aangeeft dit niet meer prettig te vinden, maar denk dat die beweging wel goed voor haar is anders slipt ze dicht geloof ik haha

Een naam voor het veulen heb ik echt nog 0,0 ideeën voor, vind het heeel lastig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 21:30 



 
Profiel   

Owkee de buik groeit gestaag..

[ img ]

Volgende week de 14e zit ze alweer op de helft. Tot nu toe wordt ze zo'n 3a 4x per week gereden en hopen we vooral dat de wedstrijden binnenkort weer door gaan.
Tijdens de springlessen doet mevrouw nog volop haar best. (Voorheen sprong ze M/Z, nu met nieuwe ruitertje BB/B)

voor de mensen die het opvalt dat het zadel klappert..dat is een neveneffect van haar dikke buik en zwangerschap spekkies

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 22:38 



 
Profiel   

Ja hoor we hebben de eerste bewegingen van het veulen gevoeld *\o/* *\o/*
En we zijn over de helft dus we kunnen alweer gaan aftellen.
Alleen kwa naam ben ik tot nu toe echt compleet inspiratie loos!
Ik heb graag een Engelse Naam met betekenis en dan iets van de ouders er in verwerkt.
Dus Dating Point X Hidden Treasure. Nou als iemand nog ideeën heeft, kom maar op!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:43 



 
Profiel   

Ik hoop een roan kleurtje, vindt dat zo mooi.
Qua naam;
Hidden pinpoint
(vertaald verborgen punt haha)

Maar verder ook geen idee. Meestal kom je de naam opeens tegen

Ik volg weer stilletjes mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:43 



 
Profiel   

Vandaag alweer dag 180, nog 5 maanden te gaan. Nou en het veulen is te zien en te voelen hoor. Elke keer weer zo bijzonder!

[ img ]

[ img ]

Als mensen nog ideeën voor een naam hebben, kom maar op!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 180 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen