Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 180 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Allround sportpony in de maak, april 2021

 
Profiel   

Ah kijk dan is het goed te doen inderdaad
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 18:38 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 16:36 



 
Profiel   

Laat je 2 tellen een deur open staan..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:18 



 
Profiel   

Heerlijk zo'n ondernemend veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:19 



 
Profiel   

Hahaha nieuwsgierig aagje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:40 



 
Profiel   

Beetje Dream spam
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 20:17 



 
Profiel   

Gaaf, die beentjes van beiden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:01 



 
Profiel   

Wat een ontzettend heerlijk veulen.
Ondernemend type, denk dat die gewoon weer het zadel op wilde.
Geweldig toch zo lekker zijn eigen plan trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:09 



 
Profiel   

Het is hier wat rustiger want kom momenteel om in het werk.
De kogel is door de kerk en Treasure is opnieuw geinsimineerd.
Wederom niet door mijn eerste keuze hengst want ditmaal was zijn sperma veel te slecht...
Maaaar maak kennis met haar nieuwe match:

Sneak peak van de hengst

Het is een FS Champion de Luxe X Kantje's Armando.
Moeder was oa nationaal kampioen in de Z2 dressuur.
De moeder daar van heeft ZZ gesprongen en Z2 dressuur gelopen.
Hij is een mengelmoes van Duitse rijpony, Welsh en New forest bloed en met flinke scheuten Engels en Arabisch bloed.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 18:18 



 
Profiel   

Wat een heerlijke mengelmoes van rassen en kwaliteiten in een hengst.
Mooie hengst, benieuwd naar het veulen volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 18:29 



 
Profiel   

Nog maar eens een beetje Dream spam.
Inmiddels alweer 6 weken oud. Jeetje wat gaat de tijd snel!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 21:06 



 
Profiel   

[ img ]

De combinatie voor 2022:

[ img ]

X

[ img ]

Zaterdag is de keuring alweer en ik ben toch wel erg benieuwd wat ze van hem zullen vinden!
Het is echt zo een heerlijk mannetje met een top karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 12:55 



 
Profiel   

Gister met Dream naar de keuring geweest waar hij helass meer bezig was met pff ik heb het warm en wil gaan slapen ipv met een beetje laten zien wat hij kan. Ok een aantal zeer degelijke drafpassen heeft hij wel laten zien, maar dat was het dan ook.
De jury vond hem dan ook waardeloos :(:)

Heb niet veel van de uitleg gehoord, want stond in mijn eentje te hanessen, maar heb eigenlijk geen goed woord gehoord -O- %)
Resultaat als enige van de dag een 2e premie en laatste. Blijkbaar toch een miskleun gefokt dan }:0 := Y;(

Overigens ook goed nieuws wat zijn oma (mm) heeft nu ook de erkenning prestatie-sport gekregen voor haar behaalde resultaten in het springen. *\o/* Dream zijn vader, Dating Point AT, is weer gekwalificeerd voor het Bundeschampionat dit jaar voor 5 jarige pony's. *\o/* Zijn opa Dating AT inmiddels nationaal S** ( Intermediair I) loopt. *\o/* En dat zijn oom (halfbroer van Treasure) zijn eerste 80km goed heeft uitgelopen en volgende week voor zijn tweede gaat. +:)+

Helaas geen foto's of filmpjes of niks van gisteren, want daar had ik geen handen meer voor vrij.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 09:34 



 
Profiel   

Jammer zeg, maar heel eerlijk... zo'n veulenpremie zegt toch vaak niet heel veel. Genoeg dieren die daar niet opvallen en toch heel mooi uitpakken.

Dus kop op, en lekker genieten van de knappe kerel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:13 



 
Profiel   

Maar een 2e premie is niet per se slecht he. Ik snap dat je teleurgesteld bent, en iedereen wil als 1e geplaatst worden en niet laatste. Maar het wil niet gelijk zeggen dat je een miskleun hebt gefokt. Hij mag er nog steeds zijn. En wat mooney al zei, het zegt niet alles op veulenleeftijd. De sportgenen heeft hij, en wacht maar af, als hij straks aan het werk gaat zul je versteld staan van wat hij kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:34 



 
Profiel   

Ik snap dat je je zo voelt. Je kijkt toch uit naar een keuring en bent trots op je eigen fokproduct. Als een ander het niet ziet en je veulen alleen maar negatieve woorden krijgt, dan raakt dat. :(:)

Maar inderdaad, blijf in jezelf als fokker en in je eigen pony’s geloven! Ik ken voorbeelden van veulens die een 2e premie kregen maar met 3 jaar een ggk hengst waren.
En mijn eigen merrie kreeg met 3 jaar een 2e premie, en werd een aantal jaar later Kroon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:39 



 
Profiel   

Ik had al extra smileys er neer gezet want ik neem het met een korrel zout.
Hij is gewoon niet wat ze daar willen zien, nouja oliebol happens.
Vanuit het nrps gewoon een duidelijk teken dat Dream niet het soort veulen is waar ze naartoe willen fokken.
Nu de focus op de keuring in augustus en dan lekker verder opgroeien. Met de merrie weer op laag niveau de sport in tot haar 2e veulen zich aandient. Het eerste winstpunt is alweer gehaald met haar nieuwe ruitertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:41 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Dat jouw fokdoel niet overeen komt met dit stamboek. Aan jou de keus of je bij dit stamboek blijft of bij eentje gaat kijken waar het fokdoel meer overeen komt.
Fijn dat je het zelf met een korrel zout kan nemen, hopelijk heb je al met al een leuke dag gehad. Nu weer lekker thuis en in de sport genieten van ze. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:43 



 
Profiel   

Keuringen altijd een moment opname.
Wat dat betreft alles al meegemaakt.
Vol enthousiasme al eens met ons eerst eigen gefokt veulen naar de keuring 2 premie stijf achter aan.
3 jaar later kampioen van de regio en uiteindelijk 2de van Nederland geworden.
En als 3 jarige kroon geworden.
Met de ervaring van nu had ik haar tien ook niet mee genoemd maar ja je bent enthousiast.
Veulens die ik thuis nog nooit een stap normaal had zien lopen, wordt kampioen omdat die daar de sterren van de hemel liep.
Gister keuring gehad veulen kan leuk lopen en is begonnen aan aan haar rondje en wat een beweging heeft ze
Was ook verreweg de jongste in haar groep.
Uiteindelijk heeft dat een 3de plek opgeleverd en een uitnodiging voor cmk.
Dus het blijven echt van die momenten.
Inmiddels loop ik wel zo lang mee dat als ze me thuis niet aanstaan gaan ze niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 13:22 



 
Profiel   

Voor degene die zich afvragen hoe het met Risky gaat.
[RIJ-ITP] Risky Dream gaat maar door

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:35 



 
Profiel   

Dream groeit gestaag door en gisteren is met een scan en een kloppend hartje bevestigd dat hij volgend jaar grote broer wordt.
Hij begint langzaamaan zijn veulen vacht te verliezen en nu komen ook zijn coole strepen naar boven.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:15 



 
Profiel   

Nou afgelopen weekend was het zo ver.
Dream moest naar de EASP keuring aangezien Treasure daar een veulen moest tonen voor het keur predicaat.

Helemaal afgereisd naar Rijssen bij TCN Stables om Dream daar te tonen.
Nou dat ging 100x beter dan de vorige keuring en als resultaat kreeg hij dan ook zelfs bijval van het publiek.
Met prachtige cijfers dus een 1e premie waardoor zijn mama nu keur prestatie-sport is.
Ook zijn oom (Risky Dream) was aanwezig voor stamboekopname en het eventueel halen van het sterpredicaat. Met drie 9'ens en geen enkel cijfer onder de 7,5 heeft ook hij met vlag en wimpel het ster predicaat behaald. Daarnaast heeft hij zijn prestatie-sport predicaat binnen op grond van zijn behaalde resultaten in de verschillende disciplines. Hun moeder (Promising Kyra) is hierdoor dan ook preferent en ook zij is prestatie sport.
En nu vooral het lange wachten tot we met hem aan de slag kunnen :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 14:38 



 
Profiel   

Wat een mooie resultaten! Gefeliciteerd!! En wat een heerlijk dier is het op de foto’s <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 14:52 



 
Profiel   

Super zeg, gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:50 



 
Profiel   

Heerlijk <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 180 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen