Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 180 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Allround sportpony in de maak, april 2021

 
Profiel   

Ahw die foto met de staart als een armpje om hem heengeslagen <3

Gaat mams hierna weer terug de sport in? En bij hetzelfde ruitertje aan huis?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 16:10 



 
Profiel   

No words needed..
[ img ]

[ img ]

Het is zo een intelligent ondernemend en energiek ventje. Hij is meer dan waar ik überhaupt van kon dromen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 20:15 



 
Profiel   

<3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:02 



 
Profiel   

<3 inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 07:03 



 
Profiel   

Hier de eerste passen onder het zadel gemaakt. Singel kon nu weer een gat of 6 strakker haha.
Beetje gestapt en gedraaft voor het idee.

[ img ]

En aangezien veulie overal met de neus bovenop moet staan

[ img ]


We moeten oma trouwens wel echt opsluiten in de box als we met de merrie aan de slag gaan, want ze claimt gelijk het veulen.
Dream vind het niet zo erg om oma en weidegenoot te bekijken. De merrie daarintegen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 16:44 



 
Profiel   

Wat een knap veulen heeft ze ervan gemaakt! Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de kleurtest. Denk dat hij wildkleur vos is, net als Djamaï du Bois.

Doe je wel rustig aan met de merrie, ze is net een week geleden bevallen hè. Te snel, kan grote gevolgen hebben voor het bekken, omdat alles nog zo slap en week is. Het heeft gewoon een paar weken nodig om te herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 17:06 



 
Profiel   

suffie schreef
Wat een knap veulen heeft ze ervan gemaakt! Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de kleurtest. Denk dat hij wildkleur vos is, net als Djamaï du Bois.

Doe je wel rustig aan met de merrie, ze is net een week geleden bevallen hè. Te snel, kan grote gevolgen hebben voor het bekken, omdat alles nog zo slap en week is. Het heeft gewoon een paar weken nodig om te herstellen.

@suffie ik denk dat je je nu iets teveel voorsteld bij dat "rijden".
Dat kwartiertje met name stappen en beetje draven oh en stilstaan met 23kg op de rug staat in geen verhouding met de rengalop sprintjes die ze iedere dag samen met zoonlief trekt. Het is nou niet dat ze weet ik wat moet doen, daar houden we echt wel rekening mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:02 



 
Profiel   

De banden etc zijn na de bevalling nog een aantal weken heel slap. In de kliniek adviseren ze altijd om ongeveer een maand te wachten ivm het herstel van de merrie.
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom het dan weer zo snel moet. Als het alleen maar stappen en draven was, voegt het toch ook niets toe voor de merrie?
Ik zou haar nog lekker wat weken rust geven en haar laten herstellen :j Haastige spoed is zelden goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 02:08 



 
Profiel   

Cayenne schreef
De banden etc zijn na de bevalling nog een aantal weken heel slap. In de kliniek adviseren ze altijd om ongeveer een maand te wachten ivm het herstel van de merrie.
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom het dan weer zo snel moet. Als het alleen maar stappen en draven was, voegt het toch ook niets toe voor de merrie?
Ik zou haar nog lekker wat weken rust geven en haar laten herstellen :j Haastige spoed is zelden goed.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik hier in meer dan 15 jaar met heel wat merries maar ook tijdens het werk op de paardenkliniek nog nooit problemen heb ervaren eigenlijk. Misschien altijd geluk gehad of puur toeval, geen idee.

Veulens en merries staan hier trouwens altijd 24/7 buiten of indien geen schuilstal minimaal 12u per dag. Merries gaan paar uur na de bevalling terug naar buiten. Liefst eigenlijk op heuvelachtig terrein, maar dat is hier in Nederland wat lastig natuurlijk.
Dream en mams staan iig momenteel in een kudde van 3 en hebben iets minder dan een halve hectare ter beschikking. Meeste daarvan ligt in de lengte dus de boel wordt hier veelvuldig als renbaan gebruikt
Zal straks eens filmen want is erg gaaf om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 08:58 



 
Profiel   

Haha, die is vast vroeg zadelmak.


Ik stapte vaak na een dag of 10 a 14 voor het eerst weer op de fokmerries.
Niet om echt te rijden, maar om het weer in het systeem te krijgen.
Daarvoor 1 of 2 keer aan de longe.
Voor het eerst een minuut of 8 bij het veulen weg. Eerste keer meestal drama, en op het moment dat er een fractie rust kwam direct terug bij op stal.

Rijden eerste keer meestal ook maar een minuutje of 10.
Absoluut niet sportgericht nog, maar puur voor het weer wennen aan 'op de ruiter letten terwijl er een veulen is'.
En voor het veulen heel langzaamaan wennen aan het feit dat mama af en toe even weg is, en gewoon weer terugkomt.
Kort dus. En meer opvoedkundig en trainingstechnisch dan sportgericht.

Ik vind dat héél verstandig.
Beter dan maanden niets doen, dan veulen afspenen en meteen weer aan het werk...



Ik blijf het een mooie merrie en mooi veulen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 10:45 



 
Profiel   

Zo is het hier inderdaad ook gegaan Femke. Absoluut niet meer dan dat.

Dream is trouwens echt heel gemeen voor Treasure hoor. Tjonge jonge wat een persoonlijkheid. Meppen en bokken als hij vind dat zijn melk niet vlug genoeg komt. Gelukkig begint merrie hem nu toch ook te corrigeren want jeetje mina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 10:51 



 
Profiel   

Inmiddels een week oud dus mijn zusje kwam hem ook eens bewonderen. Hij vind alles geweldig en komt dan ook direct naar je toe voor kriebeltjes.
Hij is ook al echt heel ondernemend en doet mij eigen heel erg denken aan zijn oom Risky Dream. Dat was net zo een gevalletje.
[ img ]

[ img ]

Ik dacht ik maak eens een foto van zijn donkerdere plekjes naast de schoft.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 15:23 



 
Profiel   

Testuitslag van Dream is binnen behalve de roan test. (Dit is hij volgens mij niet gezien ik zijn kleur te egaal vind)

Hij is inderdaad red dun met D/Nd1.
Geen cream en homozygoot Agouti.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 09:32 



 
Profiel   

Red dun, I love it :j . Knap veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 09:34 



 
Profiel   

Hey ik had het goed! Gaaf hoor! Weer eens wat anders dan ‘gewoon’ palomino. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 13:14 



 
Profiel   

Wat houdt red dun dan in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 19:55 



 
Profiel   

Hij is wel een heel mooie rooie <3 Ga je hem als sportpony aanhouden of ga je hem verkopen?

Gwenvd schreef
Wat houdt red dun dan in?

De wildkleur-verdunning (in het Engels 'Dun', aangeduid met D) kenmerkt zich door een lichtere kleur vacht, een aalstreep en andere primitieve markeringen, zoals zebrastrepen op de benen, en soms een donkere streep op de schouders of cobwebbing, dunne strepen op het voorhoofd. Het wildkleurgen is dominant, en zichtbaar op vos, bruin en zwart. Een wildkleurig paard zal dus ook altijd één ouder hebben met wildkleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 20:21 



 
Profiel   

@suffie ik neig naar aanhouden, MAAR mocht iemand serieuze interesse hebben en daarbij met passend budget en toekomstplan komen sta ik er wellicht voor open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 20:29 



 
Profiel   

Hij begint al lekker wat voller te woeden.
[ img ]

Hoe schattig is dit neusje
[ img ]

Tandjes komen door
[ img ]


[ img ]


En tja is die hals nu te kort of de benen te lang??
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 22:37 



 
Profiel   

Oh hij heeft een hartje op zijn neus <3 <3
Hoe groot verwacht je dat hij wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 07:14 



 
Profiel   

Die laatste foto <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 11:06 



 
Profiel   

Gister was Dream alweer 2 weken oud en daar hoorde natuurlijk een shoot bij.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
De fotos vd shoot volgen nog.

@Koekie: Ik verwacht een kleine D al hoop ik gezien zijn lange benen dat hij toch een mooie D maat wordt Met Treasure haar genen kan het natuurlijk alle kanten uit gezien zij uit een merrie van 1.26 komt en een hengst van 1.53m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:17 



 
Profiel   

[ img ]
De kleine spruit gaat echt super.
Hij laat ook al sommige stukken draf zien waar ik echt blij van wordt.
De kans is denk ik groot dat de merrie opnieuw gedekt wordt en dan met mijn 1e keus hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 16:49 



 
Profiel   

Kyrkelover, denk wel aan de restricties ivm covid dan. De hengstenhouder verzend niet meer naar Nederland, dus je moet of de merrie brengen of gaan halen.
Maar ik snap goed dat je weer gaat, mooi dier! Voor ons was het zo helaas niet meer haalbaar met de negatieve test voor grensverkeer

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 17:20 



 
Profiel   

mooney schreef
Kyrkelover, denk wel aan de restricties ivm covid dan. De hengstenhouder verzend niet meer naar Nederland, dus je moet of de merrie brengen of gaan halen.
Maar ik snap goed dat je weer gaat, mooi dier! Voor ons was het zo helaas niet meer haalbaar met de negatieve test voor grensverkeer

Ik woon zo goed als op de grens en kom wekelijks in Duitsland.
Daarover maak ik mij dus nog niet zo'n zorgen.
Vermoed dat ze rond de 18e hengstig wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 18:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 180 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen